Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waarom leef JIJ. (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=64006)

Hopeless 16 December 2008 21:47

Waarom leef JIJ.
 
Er zijn topics geweest over de zin van het leven.
Maar zeg eens, wat is de zin van JOUW leven, waar leef JIJ voor, vooral voor jezelf, of ook voor anderen? Wil je iets bereiken? Of ga je met de stroming mee?

Waarom leef JIJ?

Ik kon eigenlijk geen antwoord op deze vraag bedenken, misschien om mensen te helpen, maar er zijn al genoeg helpers, misschien om iets te bedenken dat het leven makkelijker maakt... maar er zal altijd wel iemand zijn die het nog makkelijker maakt...
Ik dacht dus dat ik ervoro ga om mensen te vermaken, blijdschap kan geen andere vorm hebben, en de manier waarmee je iemand blij maakt, bepaalt hoe lang iemands leven er vrolijker op is geworden, een vrolijker persoon is meteen al een beter persoon, dus ik denk dat ik leef om andere mensen op te vrolijken... maar dan later...


Waarom leef JIJ? (3e x)

microsoftman 16 December 2008 22:22

ik weet het zelf niet, maar doordat ik veel mense help en blij maak denk ik dat ik leef om mense blij te make net zoals jij. maar eigenlijk zou ik iemand blij wille maken met muziek, das daarmee da ik gitaar wil leren spelen. en ik wil ook mensen helpen met hun pc daarom wil ik ook informaticus worde. informaticus is mijn eerste doel omdat dat binne hand bereik is maar musici is moeilijker er zijn zoveel mensen die goed gitaar kunnen leren spelen dat het maar een kleine kans is. en natuurlijk ook om kinderen op deze vrede wereld te brengen en hun leren dat het leven hard is maar dat je er het beste van moet maken en je droom probeert te volgen.

blabla1993 16 December 2008 23:31

Ik leef omdat doodgaan altijd nog kan.

the_darkness 17 December 2008 00:33

omdat ik nog niet dood ben.

Amnesia 17 December 2008 12:47

Om van dag tot dag te leven.

En om NIET te trouwen en GEEN kutkinderen te krijgen. :{

Hopeless 17 December 2008 16:40

Dat komt nog wel vanzelf.
Wedden..?

Little Angel 17 December 2008 18:06

Ik leef om te doen wat IK wil en niet om te doen wat mensen van mij verwachten dat ik doe.

Hopeless 17 December 2008 18:20

Dat is de definitie van "leven" of vergis ik me?

Little Angel 17 December 2008 18:54

Voor de meeste mensen niet, waarom ga jij naar school? Waarom werk je waar je werkt? Waarom zit je op de sport waar je op zit? Waarom ga je naar verjaardagen van je ooms en tantes? Waarom ga je met kerst naar je ouder sen je schoonouders?
Je ken mij niet wijs maken dat dat allemaal is omdat jij dat leuk vind en gezellig, iemand heeft je ingepland dat je naar school moet, maar vind je t wel leuk? Hoe ben je ooit bij je sport gekomen (oke, misschien slecht voorbeeld) Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je gaa ttrouwen en kinderen krijgen, mensen kijken je raar aan als je zegt dat je geen kinderen wil en de meeste zeggen ook, (zie dit topic) dat komt nog wel. Maar als het niet komt, dan wordt je raar aangekeken, mensen zien je gauw als egoistisch als je zegt dat je geen kinderen wil omdat je dan 20 jaar lang nauwelijks tijd voor jezelf en je partner hebt. Het kost klauwen met geld en met vakantie moet je die etters bezig houden. Weg rust etc.

blabla1993 17 December 2008 19:01

Citaat:

Origineel gepost door Hopeless (Bericht 1380054)
Dat is de definitie van "leven" of vergis ik me?

1le·ven leefde, h geleefd 1 toestand van organische wezens of stoffen (tegenst dood zijn): leeft uw vader nog?; met die oplossing kan ik ~ ik heb er geen onoverkomelijke bezwaren tegen 2 wonen, verblijven: ik zou hier niet graag willen ~ 3 zich in leven houden, zich voeden met: van rijst ~ 4 zich gedragen zó als een bepaling aangeeft: erop los ~

2le·ven het; o 1 het in leven zijn, het bestaan: nog in ~ zijn niet overleden; om het ~ brengen doden; iem naar het ~ staan met de dood bedreigen; in het ~ roepen oprichten, laten ontstaan; dat is zijn lust en zijn ~ dat doet hij heel graag; om het ~ komen door een ongeluk sterven 2 drukte, lawaai, rumoer: een ~ als een oordeel verschrikkelijk lawaai 3 -s levenstijd: het menselijk ~ is kort; de kans van zijn ~ de grootste, beste kans 4 geheel van gebeurtenissen, voorzieningen enz. op een bep. gebied: het politieke ~; bedrijfsleven

Hopeless 17 December 2008 19:14

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1380071)
1le·ven leefde, h geleefd 1 toestand van organische wezens of stoffen (tegenst dood zijn): leeft uw vader nog?; met die oplossing kan ik ~ ik heb er geen onoverkomelijke bezwaren tegen 2 wonen, verblijven: ik zou hier niet graag willen ~ 3 zich in leven houden, zich voeden met: van rijst ~ 4 zich gedragen zó als een bepaling aangeeft: erop los ~

2le·ven het; o 1 het in leven zijn, het bestaan: nog in ~ zijn niet overleden; om het ~ brengen doden; iem naar het ~ staan met de dood bedreigen; in het ~ roepen oprichten, laten ontstaan; dat is zijn lust en zijn ~ dat doet hij heel graag; om het ~ komen door een ongeluk sterven 2 drukte, lawaai, rumoer: een ~ als een oordeel verschrikkelijk lawaai 3 -s levenstijd: het menselijk ~ is kort; de kans van zijn ~ de grootste, beste kans 4 geheel van gebeurtenissen, voorzieningen enz. op een bep. gebied: het politieke ~; bedrijfsleven

Helemaal toppie:thumbsup:

lesley 17 December 2008 19:22

Ik leef omdat mij ouders het gedaan hebben.
zonder mij te vragen of ik dat wel een goede beslissing vond.

Deegbal 17 December 2008 19:24

Om de zelfde reden als blabla.

Hopeless 17 December 2008 21:54

Je gaat sowieso dood, dus je leeft niet daarom, als je gaat sterven is er niks dat er aan kan doen.
Eigenlijk leef je dus om dood te gaan...

Deegbal 17 December 2008 22:12

Yup, daarom :)

Vollemaan 17 December 2008 22:34

''een vrolijker persoon is meteen al een beter persoon''

Hoe de **** kom jij hier bij. Ik ben vrij vaak...somber, maar maakt dat me een minder goed persoon? Zijn alle gothics minderwaardig als hippies?

Dacht het niet.


Maar goed, ik leef voor men vrienden (zie: Deegbal). Als ik geen vrienden had, had ik wss al zelfmoord gepleegt rofl.

Hopeless 17 December 2008 22:52

Daar hou ik je aan.

the_darkness 17 December 2008 23:52

doe maar niet.
er zijn op dit forum al eerder drama's geweest van leden waarvan men dacht dat ze zelfmoord hadden gepleegd.
liever geen herhaling danku.

DKVTTZWN 18 December 2008 08:53

Ik leef nergens voor.
Maar het bevalt prima hoor :d

Hopeless 18 December 2008 13:59

Dus je bent er een van:
"Go with the flow"

DKVTTZWN 18 December 2008 14:08

Jup.

Deegbal 18 December 2008 21:21

I like that :)

ash-hôôle 19 December 2008 10:10

Je leeft om voor nageslacht te zorgen, zodat de mensheid niet uitsterft. En daarna ga je dood.

the_darkness 19 December 2008 10:14

hoeveel kinderen wil je ook alweer zei je?

ash-hôôle 19 December 2008 10:14

11 plus een aantal reserves en een scheidsrechter. dus ongeveer 16.

blabla1993 19 December 2008 18:34

Citaat:

Origineel gepost door Hopeless (Bericht 1379822)
Wil je iets bereiken? Of ga je met de stroming mee?

Wat is dit nou weer voor bullshit, waarom zou dat elkaar uitsluiten?

Deegbal 19 December 2008 19:01

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1380618)
11 plus een aantal reserves en een scheidsrechter. dus ongeveer 16.

Ik zou het dubbele doen, heb je ook nog een team om tegen te spelen :+

ash-hôôle 20 December 2008 14:08

M'n zus zorgt voor de tegenstander. :+

the_darkness 20 December 2008 16:57

I live to write :+

Deegbal 20 December 2008 18:34

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1380676)
M'n zus zorgt voor de tegenstander. :+

Dan zorg ik later (najah, mn vriendin dan :p) voor het publiek :p

Patrickiie 21 December 2008 16:00

het leven heeft geen zin we zijn hier toevallig gekomen geen hogere doelen of wat dan ook het enige dat je moet doen is eruit halen wat er in zit zodat je op het einde kan terugkijken en dan kan zeggen ik ben gelukkig geweest dat is alles wat je moet doen

blabla1993 21 December 2008 16:07

Maar, daar ging het topic niet over. De vraag wat jouw reden was om te leven.

Patrickiie 21 December 2008 16:08

dat zeg ik, de reden waarom iedereen leeft is om gelukkig te worden daar streeft iedereen naar zelfs al kies je ervoor om je hele leven iedereen te helpen ten koste van jezelf dan doe je dat om gelukkig te worden het is de enige reden van leven gelukkig worden

Vollemaan 21 December 2008 23:35

Citaat:

Origineel gepost door Patrickiie (Bericht 1380776)
dat zeg ik, de reden waarom iedereen leeft is om gelukkig te worden daar streeft iedereen naar zelfs al kies je ervoor om je hele leven iedereen te helpen ten koste van jezelf dan doe je dat om gelukkig te worden het is de enige reden van leven gelukkig worden

Dat zeg jij. Maar als ik zeg dat ik net zo graag dood ga, word ik daar niet gelukkig van. Als ik zeg dat mijn reden om te leven is om dood te gaan, ga ik niet dood om terug te kunnen kijken op wat ik in men leven heb gedaan. Serieus, ik zou net zo lief dood zijn geweest, idc. Gelukkig word ik er niet van, en ongelukkig ook niet.

the_darkness 22 December 2008 00:26

ik leef omdat ik niet dood ben.
om het even.
beiden hebben hun goede en slechte kanten.

Deegbal 22 December 2008 11:42

dood of levend... idc

DKVTTZWN 4 January 2009 20:30

Ik leef om stompzinnige topics van stompzinnige mensen te lezen.

Denathy 4 January 2009 20:52

omdat mijn hart nog klopt :]

the_darkness 4 January 2009 23:34

Citaat:

Origineel gepost door DKVTTZWN (Bericht 1382235)
Ik leef om stompzinnige topics van stompzinnige mensen te lezen.

dan zit je hier goed :thumbsup:

Deegbal 4 January 2009 23:39

Ik leef omdat ik andere mensen pijn doe als ik hem nu peer.

the_darkness 5 January 2009 00:39

hij zal wel zo zn redenen hebben.

Deegbal 5 January 2009 06:55

:yes:

De-Emo 5 January 2009 15:30

Mooie redenen. Sluit ik me bij aan.

MI-96 13 December 2009 15:17

Weet je,
ik vraag me af wrm sommige mensen zo zeuren.
Je leeft gewoon
okee daar heb je niet voor gekozen but so what?
zou jij dan liever dood zijn of nooit geboren?
ik niet.
Al heb ik heel veel problemen.
dus zeur niet
als het leven je niet bevalt, pleeg maar zelfmoord.

denk jij dat de mensen in 3e wereldlanden hier veel over zullen nadenken?
nee, zij doen er alles aan om te overleven
en hier in de westerse wereld waar wwe alles hebben en niets te klagen, gaan wij nadenken over wrm je leeft.
dat is tog te belachlijk voor woorden?
ik zou zeggen niet denken maar doen
ga verder met je leven en kijk wat ervan komt. kijk of je gelukkig wordt.
geef niet te snel op, het leven heeft veel te bieden. Daar merk je misschien nu nog weinig van. Maar misschine zul je ooit gelukkig worden.



Ik leef omdat ik leef en niet dood ben en ik zal proberen om ietsvan mijn leven te maken.

Mr. Macphisto 13 December 2009 15:23

Citaat:

Origineel gepost door MI-96 (Bericht 1441020)
Weet je,
ik vraag me af wrm sommige mensen zo zeuren.
Je leeft gewoon
okee daar heb je niet voor gekozen but so what?
zou jij dan liever dood zijn of nooit geboren?
ik niet.
Al heb ik heel veel problemen.
dus zeur niet
als het leven je niet bevalt, pleeg maar zelfmoord.

denk jij dat de mensen in 3e wereldlanden hier veel over zullen nadenken?
nee, zij doen er alles aan om te overleven
en hier in de westerse wereld waar wwe alles hebben en niets te klagen, gaan wij nadenken over wrm je leeft.
dat is tog te belachlijk voor woorden?
ik zou zeggen niet denken maar doen
ga verder met je leven en kijk wat ervan komt. kijk of je gelukkig wordt.
geef niet te snel op, het leven heeft veel te bieden. Daar merk je misschien nu nog weinig van. Maar misschine zul je ooit gelukkig worden.



Ik leef omdat ik leef en niet dood ben en ik zal proberen om ietsvan mijn leven te maken.

Ik leef omdat mijn ouders mij gemaakt hebben!

blabla1993 13 December 2009 17:17

Citaat:

Origineel gepost door MI-96 (Bericht 1441020)
denk jij dat de mensen in 3e wereldlanden hier veel over zullen nadenken?

Tuurlijk wel, die mensen daar zijn ook niet achterlijk ofzo.
Dat wij niets te klagen hebben vind ik onzin. Lijden is altijd relatief.

Deegbal 13 December 2009 19:09

Je leeft om te neuken, daarna je kinderen leren om op zichzelf te kunnen staan en daarna dood te gaan.

the_darkness 13 December 2009 19:11

love to live live to love.

Chitesel 13 December 2009 19:47

romanticus toch:')

blabla1993 13 December 2009 20:18

Flyyyy too liiiiiiveee,
liiiiiveeee tooo fllyyyhyyyy
aaacceeees hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigh


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:38.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.