Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Heeft iemand toevallig... (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=66372)

~DoOsJ~ 9 March 2010 19:39

Heeft iemand toevallig...
 
Verstand van motorboten..
Mijn broertje en ik willen een zo'n rubberboot met een motor der achter kopen.. we willen er een die minder snel kan dan 20 km/h en kleiner is dan 15 meter. Wij dachten zo rond de 5pk maar ik weet niet of dat in combi met een boot sneller gaat dan 20 km/h.. Ohjaa.. prijs rond de 600-700 euro (boot en motor hea) meer zit er niet in ons budget :z.. mag 2e hands want nieuw vind je het toch niet xD..

Greetzzz.. :*

Mr. Macphisto 9 March 2010 21:56

5 Pk is precies goed dacht ik.
Anders moet je je vaarbewijs halen toch?

smiley D 9 March 2010 23:37

volgens mij bij 10 pk moet je vaarbewijs hebben.

~DoOsJ~ 10 March 2010 06:34

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1458902)
5 Pk is precies goed dacht ik.
Anders moet je je vaarbewijs halen toch?

Ja dat d8 ik dus ook, maar als ik op het randje kom en ga er net overheen dan is dat wel zuur natuurlijk..
Maarja ik heb nu ruzie met dat kutkind dus miss ga ik wel verder sparen en dan op m'n 18e vaarbewijs halen en een wat fatsoenlijkere motor van 10 of 15 pk kopen:)..
Achja ty voor het proberen iig.. Ik zie nu wel wat er uit komt.:z

the_darkness 10 March 2010 07:12

-zwemt op zn gemakje-
-opeens vaart Mandy met 400 km p/u over hem heen-

~DoOsJ~ 10 March 2010 08:11

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1458942)
-zwemt op zn gemakje-
-opeens vaart Mandy met 400 km p/u over hem heen-

Dat zou ik nooit doen:o.. Dat kan ook eigenlijk niet van mij verwacht worden. ik ben nou ook weer niet zo roekeloos met een boot ik heb der les in gehad hoor:o:')

Chrizlybeer 10 March 2010 08:56

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1458932)
volgens mij bij 10 pk moet je vaarbewijs hebben.

Al heb je een veyron motor in je boot liggen, zolang ie niet langer dan 15 meter is en minder hard dan 20 km/h gaat mag je dr zonder vaarbewijs is.

Maar goed, of zo'n bootje tot 20km/h uur gaatmet een 5 pk motortje, ik denk dat dat wel goed zit, je ziet namelijk genoeg van die koters over het water gaan met zo'n bootje.

Deegbal 10 March 2010 15:04

Zeilen is toch veel leuker joh!

Chrizlybeer 10 March 2010 15:19

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1458976)
Zeilen is toch veel leuker joh!

Dat ben ik zeer zeker met je eens, maar een 4pk motortje om de haven uit te varen is wel erg relaxed.

Deegbal 10 March 2010 15:28

Ja, dat heb ik ook wel gedaan, maar toch blijft m'n voorkeur bij zeilen. Maar inderdaad, als je langere tijd in een haven bent, is het zeker wel heel chill.

Chrizlybeer 10 March 2010 16:40

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1458990)
Ja, dat heb ik ook wel gedaan, maar toch blijft m'n voorkeur bij zeilen. Maar inderdaad, als je langere tijd in een haven bent, is het zeker wel heel chill.

Nog niet eens langere tijd, ik de haven waar de zeilboot van mn ouders ligt mag je niet eens zeilend de haven uit.

tommy almighty 10 March 2010 17:04

heb zelf zo'n bootje, is echt relaxt maar verveelt wel naar een tijdje (mijne is 5 pk en een meter of 2 a 3). Maar wij hebben thuis ook een RIB (rubber bootje) van 7,5 meter met 175 pk :d. dan 92 over 't water of met m'n wakeboard erachter hangen :d:d:d GEWELDIG!!! ik wil de zomer:(

tommy almighty 10 March 2010 17:13

je kunt trouwens ook iets als een spitfire zoeken is misschien ietsje duurder maar 't zit lekkerder en je kunt gewoon met een stuur sturen ipv een hendel, nadeel is wel dat het iets minder stabiel is op 't water.

Chitesel 10 March 2010 19:18

Tommie, zo'n spitfire he, wat bedoel je instabiel. Kans op kapseizen? En kan je er ook gewoon relax mee varen of nie? Lijkt me facking leip nl.

tommy almighty 10 March 2010 19:46

kun je gewoon relaxt op varen maar hij heeft iets minder ruimte omdat 't zeg maar een 2 persoon cockpitje is en zo'n rubberen heeft een groot vak. Met stabiel bedoel ik dat Rubberen boten gewoon heel moeilijk kapseizen en je er echt hele gekke dingen mee kan doen (de reddingsbrigade gebruikt ze niet voor niets). Met een spitfire moet je wel iets geks doe om te kapseizen maar 't gebeurt wel eerder.
Je moet hierbij wel denken aan slechter weer waarbij golven ongeveer een meter hoog worden :P

Chitesel 10 March 2010 20:12

ja alsof ik dan ga varen:+

tommy almighty 10 March 2010 20:16

Heb ik wel een keer gedaan scheet echt in m'n broek maar was na afloop zeer wreed (en miss een beetje dom)

Mr. Macphisto 10 March 2010 22:01

Ik heb een keer de hele zomer op een jachthaven gewerkt. Was best tof. Moest de hele dag sloepjes verhuren en klaar maken voor de mensen.:)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:58.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.