Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   stalk ik of niet? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=70706)

kdaalder 13 November 2012 17:23

stalk ik of niet?
 
Eey ik zit momenteel in een gestoorde klas met allemaal rare irritante kinderachtige mensen. Er zijn 3 normalen: 2 vrienden van me en ik. Ik chill al sinds de eerste met 1 van die 2 vrienden.Hij is alleen onbetrouwbaar. In de eerste kon hij heel aardig zijn maar me ook heel erg fokken. Dat is voorbij, klaar. Ik zit nu in de 3e. In de 2e was hij vooral aan het einde van het jaar heel erg aardig. In de 1ste stalkde ik hem. Ik geef het toe. Maar in de tweede, aan het begin niet meer. Later (denk ik) weer een beetje. Maar omdat we al die kinderen uit onze klas haten chillen we met zijn 2en. Tot er in de derde een andere jongen bijkwam. Die jongen deed eerst aardig. Maar hij ging alles nadoen wat die vriend van me deed: zijn soort grapjes tapen. Ik ken die vriend, ik ken zijn grapjes, van hem accepteer ik het en vind ik het dus niet erg. Deze jongen focked me nu echt heel erg. Hij trekt vaak me broek naar beneden omdat hij niet strak zit dus het gaat makkelijk. Ik ga niet naar iemand toe (leraar) zo ben ik niet. Maar ik, die jongen en die vriend gaan in de pauze dus naar buiten of naar jumbo ofso. En ik noem stalken achter iemand aanlopen als een hond, in contact met hem komen, telefonisch of via internet, en hem telkens opzoeken als hij thuis is. Ik doe dat niet. Ik loop naast hem als we naast elkaar lopen. En bel hem eigenlijk nooit. Maar hij is heel veranderlijk. Dan scheld hij me weer verrot als grapje (wat die andere jongen dan ook gaat doen) en 10 min later doet hij weer aardig. Soms slaat hij me voor de grap (niet hard), maar dat doet hij bij die andere jongen ook. Dan zegt iemand uit de klas dat die vriend voor mij weg loopt omdat ik hem stalk, maar hij zegt dat nooit (dat ik hem stalk). En als ik hem stalk, zou hij ook moeten vinden dat die andere jongen hem stalkt. Maar die gast die me dit vertelt heeft zegt zoveel dus misschien heeft hij het aangedikt ofso. Maar dan iets anders: ik heb helaas op me 14de nog nooit een chick gehad. Ze lachen daarom. Ik zeg 'nou en? Wat boeit het jullie'? Dan zeggen zei dat het normaal is dat je op je 14de wel eens een chick heb gehad dus dat het niet normaal is dat ik dat niet heb. Ook noemt die vriend van me mij een muis omdat ik daar op lijk. Die andere jongen doet dat dan opeens ook. Maar die vriend is opeens via facebook ofso, of als die andere jongen er niet bij is weer aardig. Ik snap het niet. Ik doe denk ik nooit wat verkeert. Ik leen hem altijd geld, ik geef altijd antwoorden bij Engels of Spaans door, waar ik goed in ben, als hij dat vraagt. Of ik leg hem iets uit van Engels of Spaans. Als hij dorst heeft geef ik hem altijd wel wat te drinken als ik iets te drinken bij me heb. Maar waarom vindt hij me een stalker? Hij slaat die andere jongen ook voor de grap of scheld hem uit voor de grap, maar ik heb het idee dat dat toch anders is. Ik wil niet met anderen omgaan want die haat ik uit me klas. WAT MOET IK DOEN? Sorry voor dit lange verhaal.

the_darkness 13 November 2012 17:52

Sorry ik lees geen Arabisch schrift.

Chrizlybeer 13 November 2012 17:58

Serieus, als je hoofdletters, interpunctie en een logische zinsbouw toevoegt aan je verhaal, wil ik het nog wel lezen en misschien ook nog wel inhoudelijk op reageren.

kdaalder 13 November 2012 18:03

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1553247)
Serieus, als je hoofdletters, interpunctie en een logische zinsbouw toevoegt aan je verhaal, wil ik het nog wel lezen en misschien ook nog wel inhoudelijk op reageren.

kan ik me bericht dan nog editen?

the_darkness 13 November 2012 18:08

Citaat:

Origineel gepost door kdaalder (Bericht 1553248)
kan ik me bericht dan nog editen?

Volgens mij zou er onderaan je bericht een edit knopje moeten staan.

Chitesel 13 November 2012 18:10

Niet als je te lang wacht, dus even opnieuw maken :)

kdaalder 13 November 2012 18:16

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1553245)
sorry ik lees geen arabisch schrift.

لي لي لا أفضل تبهر كيس لم يكن لديك للرد على كل موضوع. التعليق فقط إذا كان لديك شيء مفيد للقول.

kdaalder 13 November 2012 18:17

oke ik heb me bericht verbeterd. (spelfouten, hoofdletters etc.)

Chitesel 13 November 2012 18:17

Citaat:

Origineel gepost door kdaalder (Bericht 1553255)
لي لي لا أفضل تبهر كيس لم يكن لديك للرد على كل موضوع. التعليق فقط إذا كان لديك شيء مفيد للقول.

Je me niet de beste fascineert zak je hoeft niet te reageren op elk onderwerp. Reactie alleen als je iets nuttigs te zeggen.

Translate :*
Ironisch genoeg zie ik geen verschil in de vertaalde tekst en jouw doorgaans onbegrijpbaar gebrabbel.

kdaalder 13 November 2012 18:20

lol chitesel ik heb gewoon random nederlandse woorden ingevuld om te kijken wat eruit zou komen

the_darkness 13 November 2012 18:31

Ik zou je bericht nog maar een 2e keer aanpassen.
Het is nog steeds drie keer niets namelijk.

kdaalder 13 November 2012 18:33

Kan hier ook nog iemand serieus antwoorden op me topic?

Chitesel 13 November 2012 19:53

nee

kdaalder 13 November 2012 22:26

Serieus mensen, doe alsjeblieft niet zo kinderachtig. Reageer op mijn bericht op een serieuze manier of reageer helemaal niet. Chrizzliebeer ofzoiets is de enige die hier serieus kan reageren.

the_darkness 13 November 2012 22:55

Bezien vanaf ons intelligentieniveau is het praktisch onmogelijk om een post zoals de jouwe serieus te benaderen.

Dit door het tenenkrommende aantal spel-lees- en grammaticale fouten, en dan hebben we het nog niet eens over je zinsopbouw gehad.
Op een forum, de plaats waar communicatie d.m.v. het geschreven woord dominant is worden dergelijke posts gewoon uitgelachen.
En terecht overigens.
Want iemand die niet eens de moeite doet om over te komen als iemand die een beetje moeite in zijn posts steekt is over het algemeen ook niet de moeite waard om te helpen.

kdaalder 14 November 2012 10:15

Oke, volgensmij heb ik me spelfouten verbeterd, maar wat maakt een spel/typfoutje uit? Dit is toch geen Nederlandse taal forum? En wat is er mis met mijn zinnen die ik schrijf? Leg eens uit met normale allerdaagse woorden aub.

the_darkness 14 November 2012 14:23

Een enkel foutje vinden we niet erg, we zijn immers allemaal mensen.
Het wordt echter een probleem als de fouten zich op gaan stapelen en daardoor de post onleesbaar wordt.
Geschreven taal is de enige manier om met elkaar te praten op het internet.
Het is dan dus zaak om dit zo goed mogelijk te doen.
Mensen vinden het fijn als je dus aan je grammatica en spelling wat aandacht besteedt, het is erg beleefd en komt ook betrokken over.
In een sollicitatiegesprek spreek je immers ook veel netter dan als je uitgaat met vrienden.
Verder hangt het erg af van het forum in kwestie, er zijn ongetwijfeld veel fora waar ze zich niet aan jouw posts storen.
Hier houden we echter van posts die goed leesbaar zijn en een basaal niveau aan spelling herbergen.
Het is netjes om je aan de heersende norm aan te passen.
Doe je dat niet, dan zal het gros van de gebruikers hier je niet serieus nemen.
Mensen willen je best helpen, maar dan verwachten ze een beetje inzet van jouw kant om in ieder geval te laten zien dat je je best doet om je aan de heersende norm aan te passen.

Chitesel 14 November 2012 14:30

Te lange teksten zijn ook niet echt aantrekkelijk..

the_darkness 14 November 2012 14:34

sorry :$

kdaalder 14 November 2012 15:15

En wat is er dan allemaal fout aan me topic?

ash-hôôle 14 November 2012 15:17

Ja, TD. Verbeter TS' post eens :+

Chitesel 14 November 2012 15:40

Opruier... :no:

the_darkness 14 November 2012 15:40

Don't tempt me :+

must....resist...

Baloe 14 November 2012 17:27

Citaat:

Origineel gepost door kdaalder (Bericht 1553242)
Hoi, ik zit momenteel in een gestoorde klas met allemaal rare en irritante kinderachtige mensen. Maar 3 mensen zijn normaal; dat zijn 2 vrienden van me en ik

bluh

geen zin meer om te verbeteren

the_darkness 14 November 2012 17:32

Ik wil je toch een biertje aanbieden voor de dappere poging.

Floris nogwat 18 November 2012 13:05

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1553288)
Verder hangt het erg af van het forum in kwestie, er zijn ongetwijfeld veel fora waar ze zich niet aan jouw posts storen.
Hier houden we echter van posts die goed leesbaar zijn en een basaal niveau aan spelling herbergen.
.

In dat geval, ga ik maar even mijn acount hier verwijderen.

the_darkness 18 November 2012 13:12

:wave:

Zie nu pas dat TS weggejast is.

Mods zijn lievv :love:

Floris nogwat 18 November 2012 16:33

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1553391)
good luck with that :')

Verberg jij soms iets voor mij? :+

Floris nogwat 18 November 2012 16:58

:love:

the_darkness 18 November 2012 17:58

Is dit nu een topic over stalkend bier?

Chitesel 19 November 2012 00:02

Nee.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:24.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.