Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   School (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vwo of Gymnasium? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67815)

Ypsilon 31 October 2010 18:24

Vwo of Gymnasium?
 
Ja, ik zit dus te twijfelen of ik nou vwo moet gaan doen of Gymnasium. Ik wil best wel Gym doen, maar ik ben bang dat mijn leven dan bijna alleen maar uit school gaat bestaan. Misschien kan je ook gewoon Latijn bij het vwo nemen (Grieks hoeft voor mij namelijk niet).

ash-hôôle 31 October 2010 18:45

Of je latijn op het VWO er bij kunt kiezen zul je toch echt met je leraren overleggen :+

Deegbal 31 October 2010 18:54

VWO en Gymnasium is hetzelfde niveau, alleen heb je er bij gymnasium twee vakken bij.

Latijn is een taal, zo dood als een pier.
Geen mens spreekt het nog, dus waarom leren we het nog hier?

Ik koos voor (tweetalig) VWO. :+

~DoOsJ~ 31 October 2010 19:11

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1506295)
waarom zou je latijn willen...

Als je medicijnen wilt studeren later of het CIOS wil gaan doen met al die bottennamen enzo..

blabla1993 31 October 2010 19:18

Citaat:

Origineel gepost door ~DoOsJ~ (Bericht 1506306)
Als je medicijnen wilt studeren later of het CIOS wil gaan doen met al die bottennamen enzo..

.. is het nergens voor nodig, want die paar woorden die je vaak tegenkomt in namen in de biologie leer je toch wel uit je hoofd en daar heb je sowieso geen 6 jaar grammaticaonderwijs voor nodig.

Vlinder 31 October 2010 19:31

Gymnasium kies je wanneer je je interesseert in de klassieke oudheid en daar later iets mee wilt doen. Latijn en grieks leren is goed voor je taalontwikkeling omdat veel europese talen er van zijn afgeleid. Voor de rest zou ik gewoon kijken welke school je het leukst lijkt en wat je vrienden gaan doen. en een gymnasiumpapiertje staat altijd leuk.

Chitesel 31 October 2010 22:59

T-VWO is wel lache, heb het zelf ook gedaan.

Chitesel 31 October 2010 23:31

Tweetalig VWO;)

Chrizlybeer 1 November 2010 00:29

Citaat:

Origineel gepost door ~DoOsJ~ (Bericht 1506306)
Als je medicijnen wilt studeren later of het CIOS wil gaan doen met al die bottennamen enzo..

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je oprecht niets tot weinig kan gebruiken uit je latijn onderwijs bij medicijnen.
Overigens als je het niet hebt gedaan dan leer je zoals blabla al zegt die paar woorden vanzelf wel.

Deegbal 1 November 2010 06:31

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1506337)
T-VWO is wel lache, heb het zelf ook gedaan.

Ik vind het MYP systeem ronduit kut, eerlijk gezegd.

Chitesel 1 November 2010 12:14

que?

Baloe 1 November 2010 16:05

dat mensen zich druk kunnen maken om atheneum of gymnasium.. want tis niet VWO of gymnasium..

Ypsilon 1 November 2010 16:12

Citaat:

Origineel gepost door Baloe (Bericht 1506462)
dat mensen zich druk kunnen maken om atheneum of gymnasium.. want tis niet VWO of gymnasium..

Deze volgde ik niet helemaal...

Chrizlybeer 1 November 2010 17:02

VWO bestaat uit atheneum en gymnasium. Je kiest dus niet voor VWO of gymnasium, je kiest voor atheneum of gymnasium als stromingen binnen het VWO.

Deegbal 1 November 2010 18:49

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1506403)
que?

Hadden jullie dat niet, op tweetalig?

Baloe 1 November 2010 22:12

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1506471)
VWO bestaat uit atheneum en gymnasium. Je kiest dus niet voor VWO of gymnasium, je kiest voor atheneum of gymnasium als stromingen binnen het VWO.

danku..:)

Ypsilon 2 November 2010 07:18

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1506471)
VWO bestaat uit atheneum en gymnasium. Je kiest dus niet voor VWO of gymnasium, je kiest voor atheneum of gymnasium als stromingen binnen het VWO.

Clear

Chitesel 2 November 2010 11:21

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1506484)
Hadden jullie dat niet, op tweetalig?

wat is het dan:)

PeterV 1 December 2010 09:48

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1506313)
Gymnasium kies je wanneer je je interesseert in de klassieke oudheid en daar later iets mee wilt doen. Latijn en grieks leren is goed voor je taalontwikkeling omdat veel europese talen er van zijn afgeleid. Voor de rest zou ik gewoon kijken welke school je het leukst lijkt en wat je vrienden gaan doen. en een gymnasiumpapiertje staat altijd leuk.

^ Dit dus, als je echt aspiraties heb om je te onderscheiden kan je natuurlijk sowieso voor het Gymnasium kiezen. Verder leer je beide talen overigens vaak maar 2/3 jaar, waarna je kiest met welke taal je verder gaat. Latijn kan van pas komen als je van plan bent meerdere talen te studerenen Grieks kan handig zijn in bepaalde stromingen van geschiedenis (Klassieke oudheid :P).

het Murmellius in Alkmaar is bijvoorbeeld alleen maar Gymnasium, maar dat is echt een mooie school om naartoe te gaan. je zou hierom bijvoorbeeld kunnen kiezen voor Gymnasium.

Baloe 1 December 2010 10:48

bullshit, dat je gymnasium alleen kiest voor latijn&grieks..

ik heb t ook gedaan, met reden dat ik beter zat op een kleinschalige school die alleen gymnasium gaf, dan een grote met allerlei dingen.

Deegbal 2 December 2010 16:14

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1506590)
wat is het dan:)

Het hele kutsysteem waar dat op gebasseerd is.
Dus met Area's of interactions, IBO learner profiles, verschillende criteria, etc.

Kutgezeik.

Chitesel 2 December 2010 18:20

lol

Deegbal 2 December 2010 18:30

Had jij dat niet dan? :o

Chitesel 2 December 2010 18:35

Niet voor zover ik weet:')

Deegbal 2 December 2010 18:35

Awesome, dan had jij dus alleen engelse lessen en boeken?

Man, ik wou dat ik dat had, in plaats van al die poep erbij.

Chitesel 2 December 2010 18:36

en excursies, en veel toetsen en veel gezeik.

Deegbal 2 December 2010 18:37

Prff... mazzelaar.

Als jouw T-VWO ook volgens het MYP systeem ging had je daar ziek veel spijt van gehad. :+

Chitesel 2 December 2010 18:54

ghehe

Young 2 December 2010 19:10

Dikke nerd talk jongeh! :o

Silvano08 25 December 2010 11:34

ALs je Gymnasium kiest is het niet gelijk dat je hele leven uit school bestaat, dat hangt van jezelf af. Wel is het zo dat een vrij groot deel van je leven uit school staat, want de docenten willen natuurlijk weten hoeveel jij aankan. Daarom is het ook erg belangrijk dat je kunt plannen, anders ga je het vernaaien, kan je geen hobby's ernaast hebben of ga je zakken naar een lager niveau. Maar als je de mogelijk hebt, zou ik 'm cker aanpakken, staat te minste mooi op je CV :p

Deegbal 25 December 2010 20:18

^Dat praatje is precies hetzelfde voor het VWO hoor.

Baloe 25 December 2010 20:29

Citaat:

Origineel gepost door Silvano08 (Bericht 1513344)
ALs je Gymnasium kiest is het niet gelijk dat je hele leven uit school bestaat, dat hangt van jezelf af. Wel is het zo dat een vrij groot deel van je leven uit school staat, want de docenten willen natuurlijk weten hoeveel jij aankan. Daarom is het ook erg belangrijk dat je kunt plannen, anders ga je het vernaaien, kan je geen hobby's ernaast hebben of ga je zakken naar een lager niveau. Maar als je de mogelijk hebt, zou ik 'm cker aanpakken, staat te minste mooi op je CV :p

1. Gymnasium maakt niks uit voor je CV, het gaat om je vervolgopleidingen.. als jij Gym' afrondt en dan MBO doet, heb je dr geen drol aan.
2. tis bullshit dat je bijna geen leven meer hebt als je Gym' doet. Ligt er maar net aan hoe makkelijk je kan studeren
3. Niet plannen betekent niet automatisch dat je geen hobby's ernaast kan hebben..

dus... ik vind t RUK-argumenten :)

Chitesel 26 December 2010 00:53

Je hebt pas geen leven als je T-VWO doet...


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:00.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.