Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Kunst (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Schrijfwedstrijd!! (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58905)

Watershyne 10 June 2006 17:44

Schrijfwedstrijd!!
 
Ik weet niet hoe creatief jullie zijn, maar gestimuleerd door de post van appelshampoo stel ik voor om hier een keer een schrijfwedstrijd te organiseren.

Proza, poezie, alles mag, maar inzendingen niet groter dan 2000 woorden om het voor de jury overzichtelijk te houden. Een jury is dus nodig. Wie wil?

Misschien kan er ook zo'n zelfde systeem komen als met die battlerondes waarin de forummensen kunnen stemmen op de inzending die ze het leukst vinden.

Ideetje?

Sanne 10 June 2006 20:20

leuk initiatief!

Watershyne 10 June 2006 23:24

:D Hoop dat dat de rest dat ook vind

AMF 11 June 2006 18:58

Ik vind het ook een heel leuk idee :thumbsup: Ik denk dat het leuker is als alle leden kunnen stemmen trouwens. En ik doe mee :yes:

Watershyne 11 June 2006 22:14

*straalt

Nu nog zien hoe we dat op gaan zetten :)

L_angeldc 12 June 2006 00:35

Ik zou dan wel poezie/proza apart houden, want het is natuurlijk niet echt te vergelijken met elkaar. En eerst natuurlijk mensen tellen die daadwerkelijk mee willen doen, want een of twee deelnemers schiet niet op.
Ik ben wel voor, lijkt me wel een leuk idee.

AMF 12 June 2006 12:39

Citaat:

Origineel gepost door L_angeldc
Ik zou dan wel poezie/proza apart houden, want het is natuurlijk niet echt te vergelijken met elkaar. En eerst natuurlijk mensen tellen die daadwerkelijk mee willen doen, want een of twee deelnemers schiet niet op.
Ik ben wel voor, lijkt me wel een leuk idee.

dat wilde ik ook nog zeggen, want het is vrij moeilijk om te kiezen tussen een gedicht en een verhaal :p

Watershyne 12 June 2006 15:08

Ja, dat weet ik..

Maar je kan verschillende catagorieen maken en dat je dan werkt met eerste (misschien tweede en derde) plaatsen per catagorie en misschien nog wel een eerste plaats over de gehele wedstrijd...

En dat deelnemers tellen is inderdaad een goed idee... :) En ook een inzendtermijn vaststellen en een dag waarbij je hoort wie definitief het beste waren, met welke inzending en dan nog het liefst voorzien van commentaar enzo :)

AMF 14 June 2006 12:27

ik denk niet dat je daarvoor genoeg deelnemers bij elkaar kunt krijgen hier :(

ash-hôôle 14 June 2006 12:47

Ik ben niet zo goed in verhalen schrijven.. gedichten wil nog wel :)

Watershyne 14 June 2006 14:34

Als er niet genoeg deelnemers zijn kan je alleen werken met een eerste plaats en dan gewoon 2 catagorieen: proza en poezie. Dan moet toch nog wel lukken?

insanity 15 June 2006 11:12

maakt niet uit wat?
alles mag?

Watershyne 15 June 2006 12:54

Ja zoiets :)

Wie wil dit met mij organiseren?

insanity 15 June 2006 13:06

Citaat:

Origineel gepost door Watershyne
Ja zoiets :)

Wie wil dit met mij organiseren?


wat valt er bij jou onder organiseren, maak een topic aan, zeg waar men naar toe kan mailen en voila
ik wil wel jury zijn =)

Watershyne 15 June 2006 16:01

Zo kan het ook! :D

Vet hip

Juryleden counter is nu 1:D

ash-hôôle 15 June 2006 16:03

Je kunt ook zelf een paar mensen vragen die willen jureren.
stuk of 3.

En dan een nieuw topic maken waarin mensen hun Poezie en proza kwijt kunnen. en dan met z'n 3en onderling commentaar geven.

Watershyne 15 June 2006 21:57

Goed plan :)

AMF 15 June 2006 23:23

ik denk dat je beter alle leden kunt laten stemmen :)

niemand 15 June 2006 23:35

en ik doe der wel wat over op het What's up ding.. heb ik ook mijn inbreng weer gedaan :z

insanity 16 June 2006 08:02

Citaat:

Origineel gepost door AMF
ik denk dat je beter alle leden kunt laten stemmen :)

dat kan ja, maar dan moet je je ook afvragen of het dan niet een "wie heeft de meeste vrienden" wedstrijd word ;)

ik stel trouwes mn mail adres wel beschikbaar, word die ook eens gebruikt =)

Watershyne 16 June 2006 12:49

Okay heel tof!

Ik moet dit weekend nog even werken aan school en daarna heb ik zelf voldoende tijd ook om hier mee bezig te zijn..

Ik denk dat insanity wel een punt heeft met: 'Wie heeft de meeste vrienden'

het zou jammer zijn als daar zoiets door wordt beinvloed

insanity 16 June 2006 14:03

idd =)
als je al wat hebt mail het dan naar nachtherrie@gmail.com
dat adres dat op mn profiel staat is enkelt msn,
daar kan je het eventueel ook over geven, als ik zin heb ;)

Watershyne 16 June 2006 16:52

thanks :)

insanity 18 June 2006 18:24

no prob =)

Impressions 18 June 2006 18:34

Citaat:

Origineel gepost door insanity
dat kan ja, maar dan moet je je ook afvragen of het dan niet een "wie heeft de meeste vrienden" wedstrijd word ;)

Daarvoor is het misschien handig om alles naar een bepaald jurylid te sturen, die het vervolgens allemaal post, zonder namen te vermelden ;)

Ik doe mee trouwens. Ik moet mijn schrijfkunsten hoog houden :)

Watershyne 18 June 2006 20:03

Goed idee, Impressions!

Schrijf je allang trouwens?

insanity 19 June 2006 08:15

Citaat:

Origineel gepost door Impressions
Daarvoor is het misschien handig om alles naar een bepaald jurylid te sturen, die het vervolgens allemaal post, zonder namen te vermelden ;)

Ik doe mee trouwens. Ik moet mijn schrijfkunsten hoog houden :)


ik vind het best, heb nog ruim een BG aan inbox over :z
mail em maar alvast, en zet even in onderwerp dat het de schrijfwedstrijd is =)

mischien alvast een datum prikken wanneer inschrijving stopt?

Dunja 20 June 2006 19:51

Ik doe mee! Maar, hebben we ook een onderwerp waarover het moet gaan? Dat zou wel makkelijk zijn. :yes:

insanity 21 June 2006 08:08

verzin wat, ik leg je geen onderwerpen op =)

Impressions 21 June 2006 08:33

Citaat:

Origineel gepost door Watershyne
Schrijf je allang trouwens?

Ik ben vier jaar geleden begonnen en sinds een jaar schrijf ik bijna niet meer.. Dat is ook de reden waarom ik gestopt was met het beheren van een schrijverssite, iets wat ik ook een jaar heb gedaan :)

Hoelang schrijf jij al dan?

Dunja 21 June 2006 12:11

Ik heb nu nog geen tijd, dus leg de deadline niet al te vroeg. :)

Watershyne 21 June 2006 13:16

Citaat:

Origineel gepost door Impressions
Ik ben vier jaar geleden begonnen en sinds een jaar schrijf ik bijna niet meer.. Dat is ook de reden waarom ik gestopt was met het beheren van een schrijverssite, iets wat ik ook een jaar heb gedaan :)

Hoelang schrijf jij al dan?


Ik schrijf nu iets langer dan 10 jaar. Daarvoor verzon ik verhaaltjes voor mijn poppen, maar kon het nog niet op papier zetten zeg maar :) Echt zo'n always-wanna-do-iets dus


Njah en die deadline..

Ik zit er over te denken om die in de zomervakantie te leggen, zodat mensen wat meer tijd hebben.. Idee?

insanity 21 June 2006 13:38

ik heb helaas nog niets binnen :(
mensen doe eens mailen =)

Keira 21 June 2006 13:42

Hoelang wil je dat verhaal eigenlijk hebben. Ik ben namelijk wel geinterrseerd, maar is er nog een minumum of maiximum woorden?
Misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar als mensen het dan nog eens kunnen herhalen. Bedankt

(Als al het lukt zal ik dus ook een poging wagen)

insanity 21 June 2006 14:26

Citaat:

Origineel gepost door Keira
Hoelang wil je dat verhaal eigenlijk hebben. Ik ben namelijk wel geinterrseerd, maar is er nog een minumum of maiximum woorden?
Misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar als mensen het dan nog eens kunnen herhalen. Bedankt

(Als al het lukt zal ik dus ook een poging wagen)


schrijf gewoon wat als het maar letters zijn ;)
boeit niet hoelang

Dunja 21 June 2006 14:48

Ergens aan het einde van de vakantie, voor als mensen nog op vakantie gaan. :P

Impressions 21 June 2006 15:24

Jezus, dan zou het twee maanden duren? Ik zou het hooguit twee weken laten duren. Hooguit!

Dunja 21 June 2006 15:37

:d

Dunja 21 June 2006 15:37

Wel iets langer dan twee weken he? :{ :rolleyes:

hippie 21 June 2006 22:44

Ik ben van de partij.
zeg maar wanneer, en waar.
Ik heb nog het een en ander liggen!

Gegroet

Dichteres E. v. D.

insanity 22 June 2006 09:28

1 maand nog? =)

Dunja 22 June 2006 14:59

Jaa!! Dat vind ik goed! :d :d :thumbsup:

Watershyne 23 June 2006 01:41

Citaat:

Origineel gepost door Keira
Hoelang wil je dat verhaal eigenlijk hebben. Ik ben namelijk wel geinterrseerd, maar is er nog een minumum of maiximum woorden?
Misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar als mensen het dan nog eens kunnen herhalen. Bedankt

(Als al het lukt zal ik dus ook een poging wagen)


Maximaal 2000 woorden, minimum is all yours

Watershyne 23 June 2006 01:46

We moeten ook officieel een inzenddatum hebben en wat meer bekendheid, zodat meer mensen gaan inzetten...

Even alles duidelijk op een rijtje:

-Insanity wil jureren/ontvangen (thank you)
-Ik wil ook wel jureren
-En ik wil tenminste een derde jurylid...
-Algemene beoordeling vd forummers

Verder mogen Juryleden best meedoen, maar alleen niet over hun eigen verhaal stemmen..


Uhm twee catagorieen: Proza (verhalen) en Poezie (Je kan immers geen appels met peren vergelijken..)

*Proza inzendingen tot 2000 woorden..
*Poezie mag 1 persoon 3 verschillende gedichten inzenden (maar niet meer dan 3)

Verder vond ik het een erg goed idee om als de werken op het forum geplaatst worden de naam erbij weg te laten zodat je geen vriendjesstemmerij krijgt...

Mensen, ik ben benieuwd! :D

insanity 23 June 2006 08:16

ben ik het mee eens, alleen jammer dat ik nog steeds geen inzendingen heb :(
nogmaals de mail
nachtherrie@gmail.com

AMF 23 June 2006 10:56

OKE wacht even :)

zal ik een nieuw topic openen? met een uiterlijke inzenddatum en de regels nog een keer? want dit wordt een beetje onoverzichtelijk :)

en waarom is een jury nog nodig als al het werk zonder naam wordt gepost? :)

Dunja 23 June 2006 14:57

Ik wil ook wel jureren... Ik ben alleen wel 12 jaar. Mag ik? Ik denk dat ik niet heeel veel tijd over heb maar het lijkt me heel leuk. :d

DeIdioot 24 June 2006 17:33

Leuk idee! Ik zou ook wel willen meedoen, in de sectie proza dan.

Het heeft trouwens geen zin de naam weg te laten om vriendjespolitiek te vermijden. Iemand die een tekst post en wil winnen zegt toch gewoon aan zijn vrienden dat het zijn tekst is...?

Ik ben voorstander van een op zijn minst drie-delige jury. Maar dan wel een jury die een beetje thuis is in de wereld van de boeken. Iemand die niet noodzakelijk zelf schrijft, maar wel iemand die redelijk veel leest. Het heeft geen zin een schrijfwedstrijd te laten leiden door iemand die er helemaal niet in thuis is, of die enkel wat oudbakken schoolliteratuur heeft gelezen.

Watershyne 24 June 2006 21:53

Nou Anne, dat van dat nieuwe topic is een goed idee!

Dat jureren.. Ik denk dat het ook wel een leuke ervaring is voor de mensen die dat doen :) Vandaar, njah en dat laat het wat professioneler aandoen allemaal :)

En verder ben ik het eigenlijk helemaal eens met DeIdioot :D

Keira 25 June 2006 15:07

Is het eigenlijk ook toegestaan om in beide catogoriën mee te doen?

Als het nodig is wil ik ook wel wat jurywerk doen. Ik ben vrij bekend in de wereld van lezen en schrijven.

Maar ik Jureeer alleen als ik ook maar schrijven.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:12.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.