Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Tour de France 2003 (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=33546)

Ar-Tuur 6 July 2003 09:25

Tour de France 2003
 
Hopelijk ben ik niet de enige volger van deze ronde 8)

Bij deze dan het grote - Tour de France - topic.
Wint Armstrong zijn 5e Tour op rij of wordt het een verrassing? De vraag is ook eigenlijk wie in het spoor kan blijven van US Postal. En ook: gaan de Nederlanders nog iets van betekenis doen?

theo tank 6 July 2003 09:44

Jahoor Arthur, ben je ff naar de wc maakt hij een topic over de tour hehe

theo tank 6 July 2003 09:45

ff kopieren dan maar...
 
Jaja gisteren weer van start gegaan!

Citaat:

Bradley McGee wint proloog 05-07-03


Als baanrenner grossierde hij in olympisch en mondiaal eremetaal. Maar al die medailles, zo bekende Bradley McGee na afloop van de proloog van de jubileumtour, konden hem op deze zaterdagmiddag in Parijs worden gestolen. De Australiër koesterde op de Avenue de la Motte-Picquet de zoetste triomf uit zijn wielerleven.
Amstrong viel wat tegen, maar de US Postal richten zich nu op de ploegentijdrit van aanstaande woensdag (Nu al 3 bij de eerste 8 zitten).
Bij de Nederlanders was Knaven de beste die eindigde als 60e op 23 seconden, Michael Boogerd eindigde in dezelde tijd als 67e.

GregoorvanDijk 6 July 2003 11:52

Nee hoor Tuur, je bent nie de enige 8) Ik ga toch voor Der Jan dit keer :yes:

JoY_RFJK 6 July 2003 12:37

Joop zoetemelk

BlueWolf 6 July 2003 12:49

Michael Boogerd ?:x
Die is toch geen favoriet komaan :D

Maar okay, ik stem Jan Ullrich, maar dan meer omdat ik hoop dat Armstrong eens verliest dit jaar :)

Nickchange 6 July 2003 12:57

Remmert Wielinga 8) :p

Stevie 6 July 2003 17:04

euhm ik denk dat jan ullrich voor een verassing gaat zorgen :thumbsup:
tenminste ik hoop het 8)

MarkNMGN 6 July 2003 17:09

Citaat:

Originally posted by Stevie
tenminste ik hoop het 8)
waarom :?

Stevie 6 July 2003 17:50

Citaat:

Originally posted by MarkNMGN

waarom :?

lijkt me wel leuk voor die man, bekant een jaar niet kunnen fietsen, als hij nou terugkomt en hij wint gelijk de tour :o lijkt me wel mooi :)

en ik hoop sowieso niet dat armstrong weer oppermachtig is, ik hoop dat er wat meer spanning in de tour komt :thumbsup:

Nickchange 6 July 2003 18:23

Door een valpartij doen onder andere Tyler Hamilton, Levi Leipheimer en waarschijnlijk Marc Lotz niet meer mee:{

MDX 7 July 2003 01:23

Is het van Leipheimer al zeker?

Want bij Studio Sport zeiden ze dat hij nog werd onderzocht door de Rabo-teamarts of ze niet toch iets konden doen aan zijn blessure.

In het ziekenhuis werd gezegt dat het niet kon, maar misschien wordt het de verassing van de dag.

theo tank 7 July 2003 12:00

Lijkt me duidelijk dat Amstrong de zolen van Boogerd mag bekijken op de Alpe D'huez ! :Y)
:respect:

Ar-Tuur 7 July 2003 13:39

Citaat:

Originally posted by Nickchance
Door een valpartij doen onder andere Tyler Hamilton, Levi Leipheimer en waarschijnlijk Marc Lotz niet meer mee:{
Als ik het goed begrijp zijn de eerste twee, ondanks behoorlijke blessures, weer opgestapt?

hehe ik hoor daarnet weer het allergrootste cliché allertijden: "De Tour wacht op niemand." 8)

Nickchange 7 July 2003 20:05

Van de drie renners die ik noemde is alleen Hamilton nog opgestapt met een gebroken sluitelbeen :huh:

theo tank 7 July 2003 20:12

Wie heeft er nog meer op Boogerd gestemd? :thumbsup:
Lijkt me duidelijk dat bij de eerste buitencatergorie de rest zal moeten zwichten voor dit oud-hollandsche wielergeweld!

Kampie 10 July 2003 09:47

wtf is dit dan?

in het punten klassement: 57. Danilo DI LUCA (Ita/SAECO) -5

-5 punten?? :?

GregoorvanDijk 10 July 2003 11:29

Citaat:

Originally posted by Kampie
wtf is dit dan?

in het punten klassement: 57. Danilo DI LUCA (Ita/SAECO) -5

-5 punten?? :?

Wat bedoel je?

Kampie 10 July 2003 12:38

Citaat:

Originally posted by bartje518

Wat bedoel je?

Kijk hier maar eens onderaan de lijst: http://www2.omroep.nl/nos/tour2003/p...sementIPG.html

:?

HugoBoss 10 July 2003 14:56

die heeft de etappe achterstevoren gefietst neem ik aanO-)

AntiKezman 10 July 2003 15:06

Citaat:

Originally posted by HugoBoss
die heeft de etappe achterstevoren gefietst neem ik aanO-)
:d:d

Kampie 10 July 2003 15:52

Citaat:

Originally posted by HugoBoss
die heeft de etappe achterstevoren gefietst neem ik aanO-)
:d :d

GregoorvanDijk 10 July 2003 18:43

Ohw, -5 :D Die heeft minpunten gekregen wegens duwen in een sprint als ik t me goed herinner :o Of iets anders, dat had Tom Steels ook een keer :)

theo tank 10 July 2003 21:03

Di luca sprint? Die gozer hangt toch iedere keer aan de staart van het peleton of wordt gelost?
Ik denk eerder dat hij een fout heeft gemaakt met het terugkomen in het peleton, door aan een auto te gaan hangen of iets dergelijks.

Ar-Tuur 10 July 2003 21:50

Citaat:

Originally posted by bartje518
Ohw, -5 :D Die heeft minpunten gekregen wegens duwen in een sprint als ik t me goed herinner :o Of iets anders, dat had Tom Steels ook een keer :)
hehe klopt ja, die Steels gooide toen een keer een bidon tegen iemands hoofd in volle massasprint :Y)

Kampie 10 July 2003 21:51

Citaat:

Originally posted by theo tank
Di luca sprint? Die gozer hangt toch iedere keer aan de staart van het peleton of wordt gelost?
Ik denk eerder dat hij een fout heeft gemaakt met het terugkomen in het peleton, door aan een auto te gaan hangen of iets dergelijks.

Maar dan krijg je toch seconden extra voor de gele trui :? en niet voor de groene..

GregoorvanDijk 10 July 2003 22:47

Citaat:

Originally posted by Kampie
Maar dan krijg je toch seconden extra voor de gele trui :? en niet voor de groene..
Precies :) Kan makkelijk bij een tussensprint gebeurt zijn :)

BlueWolf 11 July 2003 16:06

Petacchi maakt de tour saai :(
Eindelijk komen de bergjes eraan :thumbsup:

GregoorvanDijk 11 July 2003 19:32

Ik zat vloekend op de bank die laatste kilometers.. O'Grady en Geslin verdienden gewoon om uit te maken wie moest winnen. 200 km op kop.. En zo'n itak die gaat er gewoon mee vandoor zonder iets gedaan te hebben de hele dag :(

Sjarkie 11 July 2003 20:28

Ja Joepie eindelijk komen er wat bergjes aan..:)
Ik denk echter dat Lance Armstrong weinig concurrentie krijgt, ik zie hem nog zo een paar tour's geleden 'wegdansen' bij Ullrich...
en vormbehoud heeft hij in de tours toch wel laten zien.. 4 oprij winnen.. netjes:thumbsup: volgens mij komt zijn 5e er ook aan....

Arie-Kanarie 11 July 2003 21:31

In het echt is de Tour de France natuurlijk gewoon een dik uur lang alleen maar lekkere wijven voorbij zien komen in de reclame karavaan, allerlei soorten mensen die uitijn op de gratis petjes, sleutelhangers, koffiezakjes, pennen en de hele klerezooi erbij bekijken en dan moeten lachen. Reclame auto's die niet meer kunnen rijden en op de weg stil staan, nog snel moeten worden weg gesleept voordat de renners er aan komen. Ook dat heerlijke kut franse commentaar aanhoren en zoeffffffff dat waren de mannen op de fietsies.

Alleen deze knakker ree een normaal tempo :Y)

http://members.lycos.nl/tjaazooi/ll/nekgast.jpg

Ar-Tuur 11 July 2003 21:45

Citaat:

Originally posted by bartje518
Ik zat vloekend op de bank die laatste kilometers.. O'Grady en Geslin verdienden gewoon om uit te maken wie moest winnen. 200 km op kop.. En zo'n itak die gaat er gewoon mee vandoor zonder iets gedaan te hebben de hele dag :(
Inderdaad zeg, met die massasprints had ik het ook wel gehad :{ Ik hoopte op een overwinning voor Geslin, die had het echt verdiend en deed ook het meeste werk. En dan wint weer Petacchi, die hoeft er niet zo veel voor te doen, hij is in vorm en de concurrentie schakelde zichzelf uit door een paar kilometer voor de streep onderuit te gaan.:{

BlueWolf 12 July 2003 12:18

Petacchi terug naar Italie :thumbsup:

GregoorvanDijk 12 July 2003 19:11

Mooie ritzege voor Virenque. Goed dat ie gewonnen heeft, hij verdiende het vandaag. Meteen het geel en de bolletjes, al zal ie hooguit die laatste winnen :D. Lance heeft zich vandaag niet laten zien, al zijn er wel verliezers: Botero en Simoni staan op 10 minuten achterstand. Morgen zal blijken hoe goed Armstrong en Ullrich werkelijk zijn. Jammer van Boogerd :(

Kampie 12 July 2003 23:02

Ik verwacht nog wel een dagje remmert! :Y)
Misschien vandaag in Alpe d'Huez! Tis en blijft een nederlandse berg en Remmert voelt zich met de dag beter.. :Y)

Remmert Wielinga ownadge :p

Stevie 12 July 2003 23:09

Citaat:

Originally posted by Kampie
Ik verwacht nog wel een dagje remmert! :Y)
Misschien vandaag in Alpe d'Huez! Tis en blijft een nederlandse berg en Remmert voelt zich met de dag beter.. :Y)

Remmert Wielinga ownadge :p

ik heb meer vertrouwen in michael :thumbsup:

Kampie 12 July 2003 23:19

Citaat:

Originally posted by Stevie

ik heb meer vertrouwen in michael :thumbsup:

Zou ook kunnen maar ik denk dat Remmert een gokje waagt! :)

Stevie 12 July 2003 23:23

Citaat:

Originally posted by Kampie
Zou ook kunnen maar ik denk dat Remmert een gokje waagt! :)
ik hoop het wel na die dramatische eerste week voor hem :)

BlueWolf 13 July 2003 16:29

Iban Mayo gewonnen 8-)
Misschien komt er dit jaar toch nog een beetje spanning :)

The Phit 13 July 2003 16:34

Ik had me hoop om Lance te verslaan met deze tour gevestigd op Botero en Belokki. Aangezien Botero zo zwaar teleurstelde gister met die etappe, had ik niet verwacht dat Belokki mijn hoop zou vervullen. Lance nam de alp erg slecht en heeft niks laten zien. De achterstand van Belokki is niet bijster groot op Armstrong, en dus moet ie hem maar ff gaan pakken in een tijdritje ofzo of morgen of in de pyreneen.
En een mooie overwinning van mayo natuurlijk. Dat is ook de bijnaam van een van me hondjes :D

Stevie 13 July 2003 16:38

Citaat:

Originally posted by Phitje
Ik had me hoop om Lance te verslaan met deze tour gevestigd op Botero en Belokki. Aangezien Botero zo zwaar teleurstelde gister met die etappe, had ik niet verwacht dat Belokki mijn hoop zou vervullen. Lance nam de alp erg slecht en heeft niks laten zien. De achterstand van Belokki is niet bijster groot op Armstrong, en dus moet ie hem maar ff gaan pakken in een tijdritje ofzo of morgen of in de pyreneen.
En een mooie overwinning van mayo natuurlijk. Dat is ook de bijnaam van een van me hondjes :D

armstrong liet beloki vandaag toch ook niet weggaan... alleen de 1ste keer alleen toen had hij heras nog bij zich en kon hij hem makkelijker terughalen. ullrich viel me wel wat tegen ik had verwacht dat hij het tempo van armstrong wel wat langer had bij kunnen houden. verder goede overwinning van mayo :thumbsup:

Kampie 13 July 2003 16:43

ik had iig het kleur shirt goed.. 8) :p

GregoorvanDijk 13 July 2003 16:47

Geweldige prestatie van Mayo! :thumbsup: Der Jan viel me tegen, al kon je het weten. Hij kan uitstekend in één tempo naar boven rijden, maar zodra er tempoversnellingen komen (en die van US Postal was niet zo zuinig :d) haakt hij af. Boogerd ook weer goed, wie weet kunnen we van hem nog wat verwachten komende week :). Tis te hopen dat Beloki een keer echt weg komt bij Lance, want hij heeft dan wel niks verloren vandaag, maar 4 jaar lang op rij reed híj weg van anderen, en nu kon ie niks. Opvallend!!

Ar-Tuur 13 July 2003 16:57

Citaat:

Originally posted by Phitje
Ik had me hoop om Lance te verslaan met deze tour gevestigd op Botero en Belokki. Aangezien Botero zo zwaar teleurstelde gister met die etappe, had ik niet verwacht dat Belokki mijn hoop zou vervullen. Lance nam de alp erg slecht en heeft niks laten zien. De achterstand van Belokki is niet bijster groot op Armstrong, en dus moet ie hem maar ff gaan pakken in een tijdritje ofzo of morgen of in de pyreneen.
En een mooie overwinning van mayo natuurlijk. Dat is ook de bijnaam van een van me hondjes :D

Wel raar dat Armstrong slecht gevonden wordt als hij niet wegrijdt en de rest goed als ze hetzelfde doen :{
Voor Armstrong is er eigenlijk gewoon niets aan de hand hoor, hij kon vrij gemakkelijk volgen, Beloki kwam niet weg en hij controleerde alles. Verder zat hij er absoluut niet doorheen ofzo. Hij reed nu eens niet vol overmacht weg, maar dat wil nog niet zeggen dat hij de berg slecht neemt Stef, je doet net alsof hij er compleet afgereden is.

Ar-Tuur 13 July 2003 16:59

Citaat:

Originally posted by Kampie
Ik verwacht nog wel een dagje remmert! :Y)
Misschien vandaag in Alpe d'Huez! Tis en blijft een nederlandse berg en Remmert voelt zich met de dag beter.. :Y)

Remmert Wielinga ownadge :p

Jammer, hij komt misschien niet eens op tijd binnen. Maar doe gerust nog eens een goede voorspelling, hehe :wave:

GregoorvanDijk 13 July 2003 17:01

Citaat:

Originally posted by Ar-Tuur


Wel raar dat Armstrong slecht gevonden wordt als hij niet wegrijdt en de rest goed als ze hetzelfde doen :{
Voor Armstrong is er eigenlijk gewoon niets aan de hand hoor, hij kon vrij gemakkelijk volgen, Beloki kwam niet weg en hij controleerde alles. Verder zat hij er absoluut niet doorheen ofzo. Hij reed nu eens niet vol overmacht weg, maar dat wil nog niet zeggen dat hij de berg slecht neemt Stef, je doet net alsof hij er compleet afgereden is.

Daar ben ik t mee eens, Tuur. Maar twas wel een groot verschil. Kijk, 4 jaar op rij zet ie meteen iedereen op grote achterstand, en nu kon ie welliswaar volgen, maar ofie ook een aanval had kunnen plaatsen? :? ik waag het te betwijfelen, al zullen we t nooit weten :(

Ar-Tuur 13 July 2003 17:05

Citaat:

Originally posted by bartje518


Daar ben ik t mee eens, Tuur. Maar twas wel een groot verschil. Kijk, 4 jaar op rij zet ie meteen iedereen op grote achterstand, en nu kon ie welliswaar volgen, maar ofie ook een aanval had kunnen plaatsen? :? ik waag het te betwijfelen, al zullen we t nooit weten :(

Maar het zal me niets verbazen als in één van de komende bergritten, de laatste in de Alpen of later in de Pyreneëen, hij gewoon weer dat herhaalt en alsnog wint. Want het is niet zo dat Armstrong niet meer sterk is, tenminste dat idee heb ik. Ik denk dat we uit moeten kijken niet voorbarige conclusies te gaan trekken 8)

Stevie 13 July 2003 17:14

Citaat:

Originally posted by Ar-Tuur


Maar het zal me niets verbazen als in één van de komende bergritten, de laatste in de Alpen of later in de Pyreneëen, hij gewoon weer dat herhaalt en alsnog wint. Want het is niet zo dat Armstrong niet meer sterk is, tenminste dat idee heb ik. Ik denk dat we uit moeten kijken niet voorbarige conclusies te gaan trekken 8)

anders maakt hij het verschil toch wel in de tijdritten, de beste tijdrijder botero is nu al kansloos voor de eindzege.

BlueWolf 13 July 2003 17:42

Citaat:

Originally posted by bartje518
Geweldige prestatie van Mayo! :thumbsup: Der Jan viel me tegen, al kon je het weten. Hij kan uitstekend in één tempo naar boven rijden, maar zodra er tempoversnellingen komen (en die van US Postal was niet zo zuinig :d) haakt hij af. Boogerd ook weer goed, wie weet kunnen we van hem nog wat verwachten komende week :). Tis te hopen dat Beloki een keer echt weg komt bij Lance, want hij heeft dan wel niks verloren vandaag, maar 4 jaar lang op rij reed híj weg van anderen, en nu kon ie niks. Opvallend!!
Boogerd weer goed ? 8|
Ik heb blijkbaar een andere wedstrijd gezien de laatste 2 dagen ..

GregoorvanDijk 13 July 2003 17:43

Citaat:

Originally posted by BlueWolf

Boogerd weer goed ? 8|
Ik heb blijkbaar een andere wedstrijd gezien de laatste 2 dagen ..

Hij kan redelijk mee ja.. Hij zal geen top 10 eindigen, maar ik had het slechter verwacht. Vergeet niet dat ie alleen Niermann bij zich heeft die redelijk mee kan. Michael richt zich op de wereldbeker, en dan kan ie redelijk mee!!


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:04.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.