Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   vraag (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56114)

Headliner 30 October 2005 10:50

vraag
 
kun je met een weekendretour kaartje wat je gisteren hebt gekocht, vandaag nog mee reizen? 8)

hij is vandaag nog wel geldig, maar hij is al 3 keer afgestempeld..

K@rima! 30 October 2005 10:57

Ja, dacht het wel. En al was ie 100x afgestempeld, dan issie nog geldig.

Banaan 30 October 2005 10:57

Gewoon schijt aan hebben 8)

(goed advies of niet?)

bruggi 30 October 2005 10:58

Lijkt me wel, het retour is het hele weekend geldig. Als je een dagretourtje hebt kun je naar mijn weten ook de hele dag heen en weer reizen.

Tyskie 30 October 2005 11:03

Als je gister alleen heen bent geweest, mag je vandaag nog terug. 8)

K@rima! 30 October 2005 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Lijkt me wel, het retour is het hele weekend geldig. Als je een dagretourtje hebt kun je naar mijn weten ook de hele dag heen en weer reizen.
Nou dat schijnt dus niet zo te zijn heh. Je koopt een retourtje Tilburg West -Amsterdam centraal, met dat kaartje mag je dan 1 x heen en weer reizen. En als je gestempeld bent kunnen ze dat aan de tijd zien ofzo. Ik weet niet precies, maar zoiets hoorde ik. Naja, dat vind ik dus zo'n onzin. Dan ga ik echt wel in discussie met zo'n conducteur.

Tyskie 30 October 2005 11:06

Hoezo is dat onzin? Als je een peer koopt bij een groenteboer, mag je toch ook niet de hele dag onbeperkt peren eten? :z

K@rima! 30 October 2005 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Hoezo is dat onzin? Als je een peer koopt bij een groenteboer, mag je toch ook niet de hele dag onbeperkt peren eten? :z
Het is onzin omdat ze de prijzen zowat iedere maand weer verhogen (3 % , jaaajaa in hun reet, ik betaal opeens tot amsterdam 2euro meer) maar ze de kwaliteit niet verbeteren.
Dan maak ik optimaal gebruik van mijn kaartje.

Headliner 30 October 2005 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Nou dat schijnt dus niet zo te zijn heh. Je koopt een retourtje Tilburg West -Amsterdam centraal, met dat kaartje mag je dan 1 x heen en weer reizen. En als je gestempeld bent kunnen ze dat aan de tijd zien ofzo. Ik weet niet precies, maar zoiets hoorde ik. Naja, dat vind ik dus zo'n onzin. Dan ga ik echt wel in discussie met zo'n conducteur.
ja dat dacht ik dus ook

maar er staat op dat kaartje: Heen vrijdag na 19.00u of zat. of zondag
terug zaterdag of zondag

betekent toch ook dat je op zondag heen en terug mag? O-)

Tyskie 30 October 2005 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Het is onzin omdat ze de prijzen zowat iedere maand weer verhogen (3 % , jaaajaa in hun reet, ik betaal opeens tot amsterdam 2euro meer) maar ze de kwaliteit niet verbeteren.
Dan maak ik optimaal gebruik van mijn kaartje.

Optimaal gebruik maken is 1x heen en 1x terug. Tenzij die prutsers je helemaal niet controleren, dan kun je nog een keer heen en weer. ;)

K@rima! 30 October 2005 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ja dat dacht ik dus ook

maar er staat op dat kaartje: Heen vrijdag na 19.00u of zat. of zondag
terug zaterdag of zondag

betekent toch ook dat je op zondag heen en terug mag? O-)

ik doe dat wel gewoon :+

PFP 30 October 2005 11:16

dat is nu (vanaf 5 oktober) 35 euro boete zonder pardon hoor

Tyskie 30 October 2005 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat is nu (vanaf 5 oktober) 36 euro boete zonder pardon hoor
Als ze hun conducteurs ook gewoon die instructies zouden geven, in plaats van dat ze telkens weer mensen met allerlei smoesjes laten ontsnappen..

K@rima! 30 October 2005 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat is nu (vanaf 5 oktober) 35 euro boete zonder pardon hoor
Dat valt wel mee.. :) Ik had per ongeluk een enkeltje zonder korting tot den bosch gehaald ipv een retourtje korting. En op de terugweg werd ik gecontroleerd en ik had mijn verhaal uitgelegd, geen boete. :)

PFP 30 October 2005 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als ze hun conducteurs ook gewoon die instructies zouden geven, in plaats van dat ze telkens weer mensen met allerlei smoesjes laten ontsnappen..
ik heb het al vaak zien gebeuren nu ik dagelijks met de trein reis, geen geldig vervoersbewijs is een boete + een kaartje kopen. Een goede maatregel immers je mag zonder geld ook geen peertje meenemen bij de groenteboer :z

K@rima! 30 October 2005 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als ze hun conducteurs ook gewoon die instructies zouden geven, in plaats van dat ze telkens weer mensen met allerlei smoesjes laten ontsnappen..
Die boete is bedoeld voor zwartrijders, mensen die helemaal geen kaartje kopen. Die mensen moeten ze aanpakken. Niet de mensen die per ongeluk een verkeerd kaartje hebben gekocht. En die worden er nu wel het dupe van.

Tyskie 30 October 2005 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Dat valt wel mee.. :) Ik had per ongeluk een enkeltje zonder korting tot den bosch gehaald ipv een retourtje korting. En op de terugweg werd ik gecontroleerd en ik had mijn verhaal uitgelegd, geen boete. :)
Dat bedoel ik, kutsmoesjes.. als ze gewoon lekker die boete opleggen dan hoeven de goeden er ook niet onder te leiden met 'elke maand een prijsverhoging van 3%'. :z

@ PFP: en ik heb nu al weer ettelijke malen meegemaakt dat ze toch mensen laten lopen 'omdat ze het niet wisten'.. en zodra de conducteur weg is hoor je die sletjes om het hardst lachen dat-ie er toch weer ingetrapt is.

Tyskie 30 October 2005 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Die boete is bedoeld voor zwartrijders, mensen die helemaal geen kaartje kopen. Die mensen moeten ze aanpakken. Niet de mensen die per ongeluk een verkeerd kaartje hebben gekocht. En die worden er nu wel het dupe van.
NEe, die boete is er voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. Dat roepen ze elk kwartier zo'n beetje om op die stations. Als je dan nog een verkeerd kaartje koopt ben je -met alle respect- gewoon een sukkel.

Als je zo'n beleid voert moet je het ook gewoon goed doen.

PFP 30 October 2005 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie


@ PFP: en ik heb nu al weer ettelijke malen meegemaakt dat ze toch mensen laten lopen 'omdat ze het niet wisten'.. en zodra de conducteur weg is hoor je die sletjes om het hardst lachen dat-ie er toch weer ingetrapt is.

Dat zal best, dan moeten ze het personeel idd beter voorlichten, maar het komt op mij over als een zero tolerance campagne

ik zie ook vaak dat mensen op het station roken terwijl op 5 meter afstand 5 "bewakers" van de NS staan te lullen

Tyskie 30 October 2005 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat zal best, dan moeten ze het personeel idd beter voorlichten, maar het komt op mij over als een zero tolerance campagne

ik zie ook vaak dat mensen op het station roken terwijl op 5 meter afstand 5 "bewakers" van de NS staan te lullen

Dan zijn we het toch gewoon met elkaar eens man? :z

PFP 30 October 2005 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Dan zijn we het toch gewoon met elkaar eens man? :z
Ja ,ik dacht dus alleen dat het overal zo streng was, kennelijk niet dus

Headliner 30 October 2005 11:34

die gasten maken er geen probleem van als je op een afgelegen plek gaat staan roken hoor, zolang andere mensen er geen last van hebben

ik heb daar weleens een joint gerookt, die gasten liepen gewoon door

maargoed; ik heb net op ns site gekeken, het kan dus blijkbaar niet :no:
als je op de heen- en terugreis bent gestempeld is je kaartje niet meer geldig

Tyskie 30 October 2005 11:59

Joh?

http://forum.leerlingen.com/vbb/atta...&postid=469169

Headliner 30 October 2005 14:54

hehe prachtig dit8)

toch maar een poging gewaagd, en met dat kaartje ff naar amsterdam gegaan om wat planten te kopen
halverwege weesp, vlak voor dat station eigenlijk kwam die conducteur langs. *knip* ja dank u :7
overstappen op weesp, volgende trein meteen nog een conducteur. *knip* dank u :')
de terugreis geen conducteur meer gezien

in totaal is mn kaartje nu 5 keer afgestempeld 8)

K@rima! 30 October 2005 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
hehe prachtig dit8)

toch maar een poging gewaagd, en met dat kaartje ff naar amsterdam gegaan om wat planten te kopen
halverwege weesp, vlak voor dat station eigenlijk kwam die conducteur langs. *knip* ja dank u :7
overstappen op weesp, volgende trein meteen nog een conducteur. *knip* dank u :')
de terugreis geen conducteur meer gezien

in totaal is mn kaartje nu 5 keer afgestempeld 8)

IK ZEI JE TOCH?!?! :Y)

niemand 30 October 2005 16:35

dus als ik een afgestempeld kaartje vind bij het perron, kan ik daar ook mee reizen :?

appelshampoo 31 October 2005 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat zal best, dan moeten ze het personeel idd beter voorlichten, maar het komt op mij over als een zero tolerance campagne

ik zie ook vaak dat mensen op het station roken terwijl op 5 meter afstand 5 "bewakers" van de NS staan te lullen

toevallig op leiden? want daar hebben biffy en ik wel eens bijna een boete gehad

Bird Of Prey 31 October 2005 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Optimaal gebruik maken is 1x heen en 1x terug. Tenzij die prutsers je helemaal niet controleren, dan kun je nog een keer heen en weer. ;)
Dat had ik zaterdag dus. Retourtje Amsterdam Sloterdijk-Haarlem, maar zowel heen als terug niet gecontroleerd. Dus mocht er binnenkort een meeting in Haarlem gehouden worden... :p

Kwak 31 October 2005 22:44

of 'per ongeluk' een kaartje zonder datum op de achterkant stempelen werkte vroeger ook wel.. maar een halfjaar geleden begonnen ze er echt vet om te zeiken dus dat doe ik niet meer :notgood:


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:22.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.