Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   defragmenteren (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=35375)

Annuh 22 August 2003 17:07

defragmenteren
 
Ik wil men pc defragmenteren maar ik wil niet dat alle programma's oppeens verdwenen zijn.
Kan dat?! Of?! Is dit een hele vreemde vraag?:+

Nightwolf 22 August 2003 17:16

Citaat:

Originally posted by Annuh
Is dit een hele vreemde vraag?:+
best wel als ik heel eerlijk ben :{

BlueWolf 22 August 2003 17:17

defragmenteren kan je gerust doen, formateren niet ;)

Annuh 22 August 2003 17:22

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
best wel als ik heel eerlijk ben :{
Sorry:{

Annuh 22 August 2003 17:23

Citaat:

Originally posted by BlueWolf
defragmenteren kan je gerust doen, formateren niet ;)
danku:)

Nightwolf 22 August 2003 17:25

niet aangevallen voelen, tis alleen een vreemde vraag als je erbij vraagt of er dan programma's verdwijnen :z hoewel een leek er niks vanaf zou weten :+ maar goed :)

Annuh 22 August 2003 17:47

:)

TheGroovMaster 22 August 2003 23:15

het is wel aan te raden dan ff nix met je pc te doen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik het es aanzetten als je gaat slapen, het kan zijn dat ie nog wel bezig is de volgende dag als je je pc heeel lang niet opnieuw hebt geinstallerd.

Plankje 23 August 2003 02:27

Citaat:

Originally posted by TheGroovMaster
het is wel aan te raden dan ff nix met je pc te doen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik het es aanzetten als je gaat slapen, het kan zijn dat ie nog wel bezig is de volgende dag als je je pc heeel lang niet opnieuw hebt geinstallerd.
ff toevoeging: draai geen progs als norton antivirus, want die gooien het hele defragementatieproces in de war :p

bommelding 23 August 2003 13:13

defragmenteren gaat gewoon alle slack en zo van je schijf verwijderen en alles mooi ordenen.

Wat jij denkt is formateren en hierbij verwijder je alles van de schijf.

Ik raad je wel aan om toch minsten 1 keer per maand te defragmenteren, dit gaat dan sneller gaan dan dat je defragmenteerd na bv 1 jaar, je pc gaat beter draaien en je harde schijf gaat veel langer meegaan doordat de schrijf/lees koppen minder slijten.

Annuh 23 August 2003 18:22

Citaat:

Originally posted by Plankje
ff toevoeging: draai geen progs als norton antivirus, want die gooien het hele defragementatieproces in de war :p
eeh jah bennek ondertussen achtergekomen...:+

FunFair 24 August 2003 20:09

Citaat:

Originally posted by Plankje
ff toevoeging: draai geen progs als norton antivirus, want die gooien het hele defragementatieproces in de war :p
hoezo? merk ik niets van... is dat alleen met de windows defragmenter? ik gebruik namelijk Norton Speeddisk en daar doet hij het helemaal goed...

Nightwolf 24 August 2003 20:21

ja is alleen mat defragmenter van Windows :) (zover ik heb gehoord van andere mensen)

TheGroovMaster 24 August 2003 23:43

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
ja is alleen mat defragmenter van Windows :) (zover ik heb gehoord van andere mensen)
die ervaring heb ik ook. Ook met de verschillende windows versies.

de NT achtige kernels heb ik er geen last mee gehad. Alleen die oudere versies vooral Win ME. Tis idd handig om een andere util te gebruiken. Kan je soms ook instellen op wat voor manier je de schijf gedefragmenteerd wil hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:49.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.