Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Euro's vs Polen meldpunt PVV (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=70038)

the_darkness 15 March 2012 11:23

Euro's vs Polen meldpunt PVV
 
Citaat:

Origineel gepost door Telegraaf
EU-parlement oordeelt over PVV-meldpunt

STRAATSBURG - Het Europees Parlement stemt donderdagmiddag over een veroordeling van het PVV-meldpunt over Oost- en Midden-Europeanen. In een resolutie wordt de website discriminerend genoemd. Ook worden premier Mark Rutte en zijn regering nadrukkelijk opgeroepen het klaagpunt te veroordelen en er afstand van te nemen.

De resolutie komt van alle grote partijen in het parlement in Straatsburg. Naar verwachting zal dan ook een overgrote meerderheid instemmen. Onder de opstellers van de resolutie zijn de christendemocratische fractie waarvan het CDA deel uitmaakt, en de liberale fractie waarin de VVD is vertegenwoordigd.

Het komt niet vaak voor dat het parlement zich in een resolutie richt op één bepaald land. Rutte kan zich niets aantrekken van de oproep. De premier weigert te reageren op de PVV-website, omdat die een initiatief is van een politieke partij en niet van de overheid. Tijdens een speciaal debat dinsdagmiddag in Straatsburg werd al felle kritiek geuit op het stilzwijgen van de Nederlandse regering.

Dus, om weer eens een serieus topic aan te maken:
Wat vinden jullie van dit Polen meldpunt en het feit dat de EU erop springt als een hond met rabiës?

Persoonlijk vind ik het aan de ene kant wel een initiatief dat is gebaseerd op de onvrede van een grote groep Nederlanders ( aangezien je steeds vaker klachten leest over met name Polen en Roemenen), aan de andere kant vind ik ook dat het voor Wilders een goedkope manier is om te scoren. Het lijkt alsof hij de aandacht van echte punten af wil leiden door een nieuwe vijand te kiezen nu de moslims zich even gedeisd houden ( nog steeds achterlijke lieden grotendeels hoor daar niet van).

Ik vind het echter bullshit dat Europa loopt te miepen.
Het is nog altijd een interne gelegenheid, en de PVV zit niet officieel in de regering, dus ik vind het niet vreemd dat Mark Rutte hier geen standpunt op inneemt. Als er op dat meldpunt daadwerkelijk problemen binnenkomen kan men beter nadenken over hoe je die problemen op kan lossen dan om het hardst te brullen dat we die problemen niet willen zien ( aka meldpuntje bashen).

ash-hôôle 15 March 2012 12:08

Via 0900-8844 kun je ook gewoon klachten melden, waarom dan een apart meldpunt tegen polen? Dan krijg je er straks ook één speciaal voor marokkanen, molukkers, friezen en staphorsters.

the_darkness 15 March 2012 12:09

ik zie het probleem niet, allemaal schopvolk :+

ash-hôôle 15 March 2012 12:12

Dan moet ik al die meldpunten gaan onthouden, aangezien ik dagelijks last heb van al die groepen :+

the_darkness 15 March 2012 12:13

kijk, er is dus een behoefte aan een dergelijk meldpunt :+:+:+:+:+:+:+:+:+

ash-hôôle 15 March 2012 12:16

Of ik bel telkens 0900-8844 :+

the_darkness 15 March 2012 12:17

zullen de juutjes leuk vinden :+

ash-hôôle 15 March 2012 12:17

En anders bel ik 112 :9

the_darkness 15 March 2012 12:18

112, daar red je Wanniejs mee

Chitesel 15 March 2012 18:39

Populistisch meldpunt, wat zich niet onderscheid van andere klachtenlijnen en/of meldpunten.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:58.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.