Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Wat is jouw hobby? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58657)

fresh_lobster 28 May 2006 16:04

Wat is jouw hobby?
 
Wat is jouw hobby? Ik zelf lees veel over taalwetenschap, vooral over historische taalkunde en morfologie.
Ben vooral geinteresseerd in West-Germaanse dialecten, en dan vooral Nederlands en Duits en alles erop en eraan. Ook in vroegere tieten. Dus Hoogduits, Nederduits, Saksisch enz. Heel fijn.

Dit is btw een goeie site over morfologie.

ash-hôôle 28 May 2006 16:06

Mijn hobby is voetbal en ll.commen :)

mag ik vragen wat je zo interessant aan die talen vind?

fresh_lobster 28 May 2006 16:16

Ik weet het niet :D Maar het boeit me wel. Hoe ze vroeger spraken enzo. Op de een of andere manier. Je kan zeggen dat ik een en al taal ben, ik sta ook zo overal bekend (in het echt).

PFP 28 May 2006 16:28

ja dat heb je nu al zo'n 30 keer gezegd

AmbyPur 28 May 2006 16:37

Citaat:

Origineel gepost door PFP
ja dat heb je nu al zo'n 30 keer gezegd

en jouw hobby? :*

die van mij zijn vooral internet en muziek en films, lekker standaard :9 en feesten natuulijk


ennn deze gaat naar lounge>>>

fresh_lobster 28 May 2006 16:59

Citaat:

Origineel gepost door PFP
ja dat heb je nu al zo'n 30 keer gezegd

Zal ik 't nog een keer zeggen? Speciaal voor jou.

appelshampoo 28 May 2006 17:46

mijn hobbies zijn: sporten, uitgaan, muziek & lezen

fresh_lobster 28 May 2006 19:32

Ik heb een lijst samengesteld van Russische woorden die verwant zijn aan het Nederlands of aan een andere taal. Russisch behoort namelijk als Slavische taal tot de Indo-Europese taalfamilie, waartoe ook de Germaanse talen behoren, zoals het Nederlands. Dat betekent dat er verwante woorden zijn. Ik vind het eerlijk gezegd echt schijtfascinerend. Aanschouw:

http://img517.imageshack.us/img517/3655/lijst0kg.jpg

Atjeuh 28 May 2006 19:55

Handballen, uitgaan, films, muziek, internetten :p

Stevie 28 May 2006 20:29

voetbal, muziek luisteren, sport kijken, films kijken, internet/msnen :p

dext0r 28 May 2006 21:01

muziek, dj'ing, concerten, films etc.

Impressions 28 May 2006 21:31

Citaat:

Origineel gepost door fresh_lobster
Ook in vroegere tieten.

Das ook mijn hobby 8-)

En verder vooral muziek

Robins 28 May 2006 22:47

Nog even terug op die lijst die je daar postte, er viel me even iets op. Ikzelf leer namelijk Zweeds, ik doe dit nog niet zo lang. Maar er stond bij: Ja (ik) - Jeg (Zwe), Je (Fra). Nou ben ik in het Zweeds tot noch toe alleen nog maar Jag als de vertaling van ik tegen gekomen. Ik kan het mis hebben hoor, viel me alleen even op.

Sanne 28 May 2006 23:12

Softbal, schrijven, lezen, internet, muziek, uit eten/uitgaan/filmpje pakken met vrienden

Forza 29 May 2006 08:28

Citaat:

Origineel gepost door Robins
Nog even terug op die lijst die je daar postte, er viel me even iets op. Ikzelf leer namelijk Zweeds, ik doe dit nog niet zo lang. Maar er stond bij: Ja (ik) - Jeg (Zwe), Je (Fra). Nou ben ik in het Zweeds tot noch toe alleen nog maar Jag als de vertaling van ik tegen gekomen. Ik kan het mis hebben hoor, viel me alleen even op.



Jeg is deens, jeg elsker dig, ik hou vna je

AMF 29 May 2006 15:21

muziek maken, winkelen, uitgaan, lezen, internetten, concertjes, film kijken, etc. :+

sweetwendy 29 May 2006 16:52

mijn hobby's zijn: paardrijde,msnne en uitgaan

Stevie 29 May 2006 16:56

Citaat:

Origineel gepost door Forza
Jeg is deens, jeg elsker dig, ik hou vna je

jeg zeggen ze ook in noorwegen, in zweden zeggen ze jag

biffyclyro 29 May 2006 17:20

mijn vriendje, winkelen, muziek, films, internet, dieren, lezen, reizen, uitgaan, sporten..

Riv3lla 29 May 2006 19:00

Muziek is een grote hobby, mountainbiken en hardlopen ook..en chatten ook :)

fresh_lobster 30 May 2006 09:51

Citaat:

Origineel gepost door Robins
Nog even terug op die lijst die je daar postte, er viel me even iets op. Ikzelf leer namelijk Zweeds, ik doe dit nog niet zo lang. Maar er stond bij: Ja (ik) - Jeg (Zwe), Je (Fra). Nou ben ik in het Zweeds tot noch toe alleen nog maar Jag als de vertaling van ik tegen gekomen. Ik kan het mis hebben hoor, viel me alleen even op.

Klopt, maar ik kan niet alles onthouden. Bedankt :)

[slijm]En dat je Zweedsch bent vind ik behoorlijk cool.[/slijm]
Ik heb ook geprobeerd om Zweeds te leren, maar ben gestopt. Maar ja, welke taal heb ik nog niet geprobeerd :Y) Grieks, Pools, Portugees, Frans, Duits...

fresh_lobster 30 May 2006 09:53

Maar zijn er nog mensen die verrast zijn door wat ze op mijn lijst hebben gezien? Of is het verwantschap tusschen Russisch ende Nederlandsch hier algemeen bekend?

kreej-z 30 May 2006 11:39

euh nee, dat was mij niet bekend in ieder geval.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo in geinteresseerd ben!

Mijn hobbies zijn: paardrijden, dansen, uitgaan, reizen, lekker eten, films, mijn hondje en shoppen :p

Lodeke 30 May 2006 17:53

Toneel en rood kruis :) pretparken & musicals gaan bekijken


eeeeen shope !!!

x-lizz-x 30 May 2006 18:16

dansen!!! en dronken worden :9

Watershyne 8 June 2006 23:24

Ik ben verliefd op lezen en schrijven (proza poezie) ik hou van dansen, muziek luisteren en maken (keyboard) ik hou van toneelspelen en -schrijven...

Ik hou van films, concerten, festivals, musicals..

In intresseer me voor mensen, psychologie, filosofie en theologie :)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:25.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.