Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Geloof jij in god? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=64078)

weerlegger 6 January 2009 18:47

Toch wel

Vollemaan 6 January 2009 20:17

Vind ik niet (6)

the_darkness 6 January 2009 22:32

http://www.scrutinyhooligans.us/wp-c.../03/yes-no.jpg

microsoftman 7 January 2009 13:34

u foto is er niet U FAIL :p

Vlinder 7 January 2009 15:09

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1383238)
u foto is er niet U FAIL :p

als je heel erg graag wilt zien hoe het plaatje er uit ziet dan kun je ook gewoon de link in een nieuw tabblad openen.. die doet et nl wel.

Deegbal 7 January 2009 15:45

Ik heb gekeken, een dobbelsteen...

The_Mover 20 February 2009 23:38

Nope, Als hij zou bestaan moet hij verrot stinken..
Nee dus, Ik zie het niet dus ik geloof het niet ;) Simple

Amnesia 21 February 2009 07:34

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1381918)
Als aanhangert van de veel logischere evolutieleer blijft er weinig over waar je een god voor verantwoordelijk zou kunnen houden.

Ahja.
De oerknal.

D'r was niks, en da's ontploft.

blabla1993 21 February 2009 09:19

niet ontploft

Amnesia 21 February 2009 09:58

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389408)
niet ontploft

Oh, dus je geeft wel toe dat er niks was? :')

'In het begin was er niks.

En toen gebeurde er iets en vervolgens was alles er.'

blabla1993 21 February 2009 10:01

Weet ik het joh, ik had het over de evolutietheorie, niet over de big-bangtheorie.

Amnesia 21 February 2009 10:05

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389414)
Weet ik het joh, ik had het over de evolutietheorie, niet over de big-bangtheorie.

I see.

Ik vind 't allebei boelsjit.

God, evolutie.

Je moet d'r maar in geloven.

En ik doe dus niet. :z

blabla1993 21 February 2009 10:08

rite, waar geloof jij dan in?

Amnesia 21 February 2009 10:09

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389418)
rite, waar geloof jij dan in?

Nergens in.
Ik leef in 't nu, niet in 't 'vroegâh'.
Sure, het is leuk om te weten hoe dat allemaal is ontstaan.
Maar voor hetzelfde geld wordt 't morgen ontrafeld, en dan?
Ben je nog steeds geen stap verder.

blabla1993 21 February 2009 10:13

'Stappen verder' zijn ook maar relatief, overrated en bestaan eigenlijk niet omdat je zonder doel ook nergens heen kunt stappen.

Amnesia 21 February 2009 10:15

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389426)
'Stappen verder' zijn ook maar relatief, overrated en bestaan eigenlijk niet omdat je zonder doel ook nergens heen kunt stappen.

Daarom.
Dat is dus mijn hele punt.

Ik leef nu.
Beter om dat dan ook te doen. :z

blabla1993 21 February 2009 10:16

Maar omdat de meeste mensen een natuurlijke nieuwsgierigheid hebben naar hun bestaan gaan ze dus uitzoeken hoe en waarom. En er is geen reden om dat niet te doen.

Amnesia 21 February 2009 10:21

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389431)
Maar omdat de meeste mensen een natuurlijke nieuwsgierigheid hebben naar hun bestaan gaan ze dus uitzoeken hoe en waarom. En er is geen reden om dat niet te doen.

En ik kijk liever vooruit, niet achteruit.
Anderen mensen zijn al bezig met het mysterie van 't verleden te ontrafelen.
Dan houd ik me wel met andere dingen bezig.

Ik voel echt niet de nieuwsgierigheid om nou eens te weten hoe de aarde is ontstaan.
Puur uit diezelfde logica waar jij je evolutieleer aan wijd, wijd ik mijn logica om dat nou juist niet te doen.
Aangezien je 't toch niet verder brengt.

blabla1993 21 February 2009 10:36

Maar we hadden net geconcludeerd dat 'verder' gaan niet bestaat.

En om de toekomst te kunnen voorspellen moet je het verleden kennen.

Amnesia 21 February 2009 10:42

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389437)
Maar we hadden net geconcludeerd dat 'verder' gaan niet bestaat.

En om de toekomst te kunnen voorspellen moet je het verleden kennen.

De toekomst valt niet te voorspellen.
Behalve met slechte horror films, cliché schrikmomenten, jeweetwel.

En aangezien we vrij weinig kennis hebben van 't verleden, zal daar niet spoedig verandering in komen.

En als we niet verder gaan, waarom de moeite doen om 't verleden te leren kennen als je weet dat je niet verder gaat?

RoseMacNair 25 June 2009 14:12

Ik 'geloof' in het modern Satanisme. Nee ik ben geen sataan -.- ik offer geen debiele Christenen nee. Ik geloof dat ik mijn eigen lot kan bepalen en met de kracht en de 9 statements van Satan kan ik dat ook. Ik geloof wel in leven na de dood. Er zijn inderdaad zoveel dingen om te geloven. Ik geloof niet in beeld van 'god'. Van een man die vanuit de hemel op ons neerkijkt en mensen beloont die 'goed' zijn en straft die 'slecht' zijn. Ik ben ook zeer geïnteresseert in de Noorse Mythology. Nee ik denk inderdaad niet echt dat Thor de bliksem veroorzaakt, en dat als ik geen schaap (noemt willekeurig dier) offer aan Skadi, dat mijn oogst dan mislukt ofzo. Ik zou alleen willen dat het zo was. Na de dood Walhalla, of helaas voor sommige Nifflheim. Hoe mooier kan het zijn? Helaas leef ik niet in een maatschappij waar dit beeld van denken nog mogelijk is. Met de kennis die we inmiddels hebben. Ik geloof wel nog steeds in Walhalla en Nifflheim. Ik geloof ook in reïncarnatie. Na dit leven volgen er meer, en als je geest er klaar voor is mag je Walhalla betreden. Maar over het algemeen probeer ik de 9 statement of Satan te volgen, aangezien dit ook een 'religie' is die mij aantrekt.

Ik vind dat er in heel veel godsdiensten wel iets in zit waar ik mij in kan vinden. Maar het meest in het Satanisme. Vandaar dat ik Satanist wil worden.

Zeespons 25 June 2009 15:04

Waarom kunnen mensen gewoon voor zichzelf regels maken (principe.. blabla)
Je kan alles zeggen wat je wilt. Maar die 9 statements beinvloeden ook je leven en niet jij zelf.

blabla1993 25 June 2009 15:25

Satanisme is het triestste geloof ooit. Puur gebaseerd op een personage uit een ander geloof.

Sander 25 June 2009 15:45

Ik kom na mijn dood in de fail hemel

the_darkness 25 June 2009 15:46

heb ik daar toestemming voor gegeven dan?

Sander 25 June 2009 15:47

Ik bid al elke ochtend en avond tot je, wat wil je nog meer.

the_darkness 25 June 2009 15:48

een offer natuurlijk.

blabla1993 25 June 2009 15:52

Citaat:

Origineel gepost door RoseMacNair (Bericht 1419200)
Ik 'geloof' in het modern Satanisme. Nee ik ben geen sataan -.- ik offer geen debiele Christenen nee. Ik geloof dat ik mijn eigen lot kan bepalen en met de kracht en de 9 statements van Satan kan ik dat ook. Ik geloof wel in leven na de dood. Er zijn inderdaad zoveel dingen om te geloven. Ik geloof niet in beeld van 'god'. Van een man die vanuit de hemel op ons neerkijkt en mensen beloont die 'goed' zijn en straft die 'slecht' zijn. Ik ben ook zeer geïnteresseert in de Noorse Mythology. Nee ik denk inderdaad niet echt dat Thor de bliksem veroorzaakt, en dat als ik geen schaap (noemt willekeurig dier) offer aan Skadi, dat mijn oogst dan mislukt ofzo. Ik zou alleen willen dat het zo was. Na de dood Walhalla, of helaas voor sommige Nifflheim. Hoe mooier kan het zijn? Helaas leef ik niet in een maatschappij waar dit beeld van denken nog mogelijk is. Met de kennis die we inmiddels hebben. Ik geloof wel nog steeds in Walhalla en Nifflheim. Ik geloof ook in reïncarnatie. Na dit leven volgen er meer, en als je geest er klaar voor is mag je Walhalla betreden. Maar over het algemeen probeer ik de 9 statement of Satan te volgen, aangezien dit ook een 'religie' is die mij aantrekt.

Ik vind dat er in heel veel godsdiensten wel iets in zit waar ik mij in kan vinden. Maar het meest in het Satanisme. Vandaar dat ik Satanist wil worden.

Wtf is dit voor idiote kruising van Hindoeïsme, Noorse mythologie en High Fantasy bullshit? Oja, ik bepaal ook m'n eigen lot. Zonder satanbullshit.

the_darkness 25 June 2009 15:53

is dat alles niet gewoon samen te vatten onder de noemer kansloos?

Deegbal 25 June 2009 21:09

Hij is gek. :')



Heeft te veel fantasy films gekeken.

the_darkness 25 June 2009 21:11

het is een zij.

Deegbal 25 June 2009 21:12

Kwam ik net achter, toen ik in een ander topic keek. :')

Vollemaan 29 June 2009 23:37

Kvind haar niet gek. Das haar geloof. Jij vind jezelf toch ook niet gek omdat je christen bent?:O

Ik deel het geloof dan wel niet, maar dat betekend niet dat ze kansloos of gek is.

Zeespons 29 June 2009 23:45

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420010)
Kvind haar niet gek. Das haar geloof. Jij vind jezelf toch ook niet gek omdat je christen bent?:O

Ik deel het geloof dan wel niet, maar dat betekend niet dat ze kansloos of gek is.

Jawel.

Vollemaan 29 June 2009 23:48

Ja?:

ze gelooft in leven na de dood, so what.Meer mensen geloven dat. Zijn die ook kansloos? ze offert geen christenen, mooi toch? Niet gek iig. Of, als we gek zijn als we dat niet doen, offer ik Deegbal maar effe. lot bepalen, chill. Kan ook zonder dat geloof, is eigenlijk ook zo, maar hea, who cares :S. ze gelooft niet in een beeld van god als een man die op de wereld en beloont en straft, das haar geloof, ik denk ook niet dat het zo zit, jij waarschijnlijk ook niet. Ze is geinteresseerd in de Noorse Mythology, omdat ze graag WOU dat het zo was. Who cares? OMG ZIJ IS GEK. Nah. Ze gelooft niet dat het zo is, ze wou dat het zo zou zijn. OMG ZIJ IS KANSLOOS.

Nah.

Walhalla = Hemel voor christen.
Nifflheim = hel voor christen.
nog steeds niets gestoords aan haar.

the_darkness 29 June 2009 23:54

volgens mij verwar jij Walhallah en Niflheim kerel.
Dat is een andere godsdienst, en zeker niet het christendom.
en bovendien ben je de Muspulli, de Nidhogg, en Ygdrassil vergeten.

Deegbal 29 June 2009 23:57

Over welke film hebben we het? :')

Vollemaan 29 June 2009 23:59

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420015)
volgens mij verwar jij Walhallah en Niflheim kerel.
Dat is een andere godsdienst, en zeker niet het christendom.
en bovendien ben je de Muspulli, de Nidhogg, en Ygdrassil vergeten.

Nee, ik bedoelde die Walhallah van die meid vergelijkbaar is met de hemel van het christendom, en Niflheim vergelijkbaar met de hel ;)

the_darkness 30 June 2009 00:04

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1420016)
Over welke film hebben we het? :')

Noorse Mythologie

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420018)
Nee, ik bedoelde die Walhallah van die meid vergelijkbaar is met de hemel van het christendom, en Niflheim vergelijkbaar met de hel ;)

Dat had ik even niet begrepen, mijn excuses.

Deegbal 30 June 2009 00:07

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420019)
Noorse Mythologie

Verdeurie, die ken ik nog niet.

Zeespons 30 June 2009 00:12

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420012)
nog steeds niets gestoords aan haar.

Jawel

Vollemaan 30 June 2009 00:14

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1420021)
Jawel

Onderbouw je mening is vriend :)

Hellblazer 30 June 2009 07:12

Atheïst :yes:

Wortelbrood 30 June 2009 12:13

Ik geloof in Alex ja.. :$

the_darkness 30 June 2009 12:14

:love:

Wortelbrood 30 June 2009 12:16

:d

Icarus 30 June 2009 12:16

Ik geloof in mezelf dus ik geloof in een god.Beuh,als niemand het zegt zeg ik het zelf wel.

Wortelbrood 30 June 2009 12:20

Juist ja. Dan geloof ik niet in god. 8|

Zeespons 30 June 2009 12:32

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420022)
Onderbouw je mening is vriend :)

Omdat het onzin is.

KKOPPI 30 June 2009 18:20

Het zou best eens kunnen.
Alles kan onmogelijk zelf zijn onstaan
Hoe kan de natuur zo precies en perfect in elkaar steken? Hoe kan het dat een appel precies groot genoeg is om in je hand te houden? Waarom is een boom precies hoog genoeg om eronder te schuilen?
Er was laatst op de Italiaanse TV een vrouw die een ongeneeslijk letsel had aan haar benen. Dat was verklaard door dokters, die zelf ook persoonlijk in het programma kwamen. Die vrouw nam een bad in ijskoud heilig water in Medjugorje, ze genas onmiddelijk. Medjugorje is een Katholieke plaats in Bosnië waar heel veel wonderen zijn gebeurd. Zo komt er al honderden jaren water uit een kruisbeeld van Jezus stromen, dat nergens op aangesloten is. Ook huilen Mariabeelden bloed, wat ook onverklaarbaar is. Als je het niet gelooft, er zijn veel bewijzen en foto's van. Ook veel filmpjes op YouTube gaan erover. Het grootste wonder dat nog regelmatig voorkomt in Medjugorje is de draaiende zon. De zon maakt er regelmatig dansende bewegingen, enkele bekende Italianen hebben het ook gezien en vertelden het vol verbazing op TV. Ook hiervan is op YouTube veel te vinden.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:30.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.