Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   bedorven vlees ? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=68661)

emilylove 11 April 2011 16:16

bedorven vlees ?
 
Als ik naar school ga neem ik altijd eten mee, maar ik eet het niet altijd op dus blifjt er wel eens wat in mijn kluisje liggen.
het probleem is nu dat mijn moeder mijn eten had gemaakt en ik was het vergeten mee naar school te nemen dat wist ik niet, dus ik had het eten gegeten van afgelopen vrijdag. (het is nu maandag)
het waren bruine boterhammen met boterhamworst. zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben? of voedselvergiftiging ?

alvast bedankt

the_darkness 11 April 2011 16:21

ik denk dat chrizly hier meer over weet, maar persoonlijk denk ik dat het wel meevalt.
ik neem aan dat het die vrijdag vers was en in een luchtdicht boterhamzakje of iets dergelijks zat?
Dus het zal wel meevallen.

emilylove 11 April 2011 16:25

dat lucht op, ik meteen in de stress, omdat ik bang was dat er iets mis zou zijn. bedankt :)

the_darkness 11 April 2011 16:26

Citaat:

Origineel gepost door Henkus
menselijk lichaam kan wel tegen wat ziektekiemen hoor

roep het niet te hard, ik heb een bacterie-fobie sinds de monteur begon over bacteriekolonies in mijn koelkast :+

ash-hôôle 11 April 2011 16:50

En anders merk je het vanzelf wel.

the_darkness 11 April 2011 16:59

even voor de duidelijkheid:
als je tanden uitvallen en je krijgt groene spikkels op je huid: het was lichtelijk bedorven.

ash-hôôle 11 April 2011 17:01

Maar dan moet je wel even een foto plaatsen :9

Vlinder 11 April 2011 20:12

Boterhamworst is in de koelkast 4 dagen houdbaar, in je kluisje denk ik niet zo lang. Maar als je honger had, wat let je, goed voor je weerstand ofzo :P. Zorgen maken hoeft pas als je ernstig ziek bent he.

blabla1993 11 April 2011 22:55

Als je kluisje geen warme vochtige zooi is, maakt het niks uit.
Also, rottend vlees stinkt als de ziekte en schimmel proef je ook wel lijkt me.

Chrizlybeer 12 April 2011 07:44

Als je iets gewoon in de koelkast laat liggen kan het geen kwaad, lijkt me nogal common sense of niet dan.

En anders, tja heb je een voedselvergiftiging, dagje kotsen en schijten en het is weer over.

mazaratie 12 April 2011 13:11

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1528598)
Boterhamworst is in de koelkast 4 dagen houdbaar, in je kluisje denk ik niet zo lang. Maar als je honger had, wat let je, goed voor je weerstand ofzo :P. Zorgen maken hoeft pas als je ernstig ziek bent he.

haha ja dacht ik ook...
Volgens mij kan je lichaam wel wat meer aan dan dat :)
en anders ja, even op de pot zitten é...

Hamer 12 April 2011 16:08

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1528611)
Hee Hamer, doe es reageren op mijn post!

Rustig maar jonge, just a lie.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:27.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.