Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   M'n computer gaat uit (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=34799)

Dimas 5 August 2003 18:32

M'n computer gaat uit
 
zomaar ineens. Alles uit, net alsof iemand de stekker eruit trekt. Kan elk moment gebeuren, midden in spelletjes of gewoon als ik muziek luister. Ik denk dat het misschien iets met koeling te maken heeft...maar wat???

Clauw 5 August 2003 19:04

Ik heb dat laatst ook gehad met de comp, ging tie zomaar uit, maar bij mij maakte de computer ook op een gegeven moment een soort piepgeluid dat steeds harder werd, totdat ie uit ging, en toen bleek dus dat de ventilator kapot was.

FunFair 5 August 2003 19:22

maak je kast open en kijk of alle fans wel draaien?
voel achter bij je voeding ff hoe warm de lucht is.
kijk met behulp van een hardwaremonitor programmaatje hoe warm je CPU is.

owjah en kijk of er niet heel veel stof is dat al je airflow verhindert.
probeer anders je kast gewoon open te houden en kijken of hij dan wel normaal werkt.

ik_ben_de_man 6 August 2003 00:35

Citaat:

Originally posted by FunFair
maak je kast open en kijk of alle fans wel draaien?
voel achter bij je voeding ff hoe warm de lucht is.
kijk met behulp van een hardwaremonitor programmaatje hoe warm je CPU is.

owjah en kijk of er niet heel veel stof is dat al je airflow verhindert.
probeer anders je kast gewoon open te houden en kijken of hij dan wel normaal werkt.

of je hebt een brakke voeding , of ( waarschijnlijk ) idd wat je zelf al dacht warmte probleem , kijk eens hoe warm alles word enz.

Nightwolf 6 August 2003 01:12

zal wel met de warmte hebben te maken, dus de koeling :?

FiZz 6 August 2003 01:36

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
zal wel met de warmte hebben te maken, dus de koeling :?
Als die helemaal uit gaat is het bijna zeker je voeding.

Als het je processor zou zijn die te warm wordt dan OF geeft die dat bij de computer opstarten aan. En anders geeft die namelijk vaak gewoon een pieptoon en blijft alles hangen.

Nightwolf 6 August 2003 01:58

mja gelukkig heb ik uit voorzorg voor t warme weer zo'n tafelventilator op m'n bureau staan die in m'n kast staat gericht :d

FunFair 6 August 2003 09:32

of er maakt iets kortsluiting 1 keer in de zoveel tijd waardoor je pc uitvalt :p

Dimas 6 August 2003 14:00

Helaas hebben we geen ventilator meer. En helaas ook zit ik boven in het huis net onder het dak. Blooedheet hiero. Misschien maar is tijdelijk op de pc beneden gaan zitten. De temperatuur van m'n processor is nu (volgens SiSoftware Sandra) zo'n 49,5 graden celsius. M'n board temperatuur is 17 graden en m'n Power/Aux temperatuur 41,5. Zijn dit verdomd hoge waardes om te hebben? En het is waarschijnlijk echt temperatuur want een maand geleden kon ik em nog dagen achter elkaar aanhebben, zonder dat ie vastliep

Nightwolf 6 August 2003 14:23

euh die vallen toch mee dacht ik zo? :? van je cpu is iig wel normaal

FunFair 6 August 2003 15:39

temps zijn normaal.

Dimas 6 August 2003 22:06

Kom erachter dat 1 van de fans van m'n voedingskast niet draait. Misschien dat. Of gewoon deze achterlijke warme temperatuur van het weer. Want maand geleden ging ie als een trein voor een week lang

Dimas 7 August 2003 22:01

Zo, na een totaal stompzinnige actie waarbij ik een oranje klein knoppie omgooide, een stroomstoring veroorzaakte, iets liet ontploffen, en vervolgens mijn pc toch nog aanzette, heeft mijn voeding nu totaal de geest gegeven. Dat wordt een nieuwe voeding kopen. Weet iemand toevallig bedrijven waar je je pc kan brengen om te laten maken als je die pc daar niet hebt gekocht?

Nightwolf 7 August 2003 22:04

niet in jouw buurt, sorry....misschien Informatique maar dat betwijfel ik

ik_ben_de_man 8 August 2003 00:12

check www.microfix.nl , volgens mij doen die dat ook wel...


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:17.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.