Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   14 jarige " MySpace-terrorist " opgepakt door FBI (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60119)

DarkThoughts 17 October 2006 15:43

14 jarige " MySpace-terrorist " opgepakt door FBI
 
maandag 16 oktober - Door: Donato Ranzato
Het 14-jarige meisje Julia Wilson is door FBI-agenten uit haar biologieklas geplukt en verhoord zonder dat haar ouders dit wisten. De reden van haar arrestatie was een foto op haar MySpace-pagina van president Bush waar een mes in was gestoken met daarbij de woorden 'Kill Bush'.

Toen haar geschiedenisleraar haar vertelde dat dit een strafbaar feit was, heeft Julia de foto snel verwijderd, maar helaas te laat. De FBI had de foto al gezien en geconcludeerd dat Julia een terroristische dreiging vormde.

De verhoring door de agenten was voor Julia erg traumatisch. De agenten schreeuwden tegen haar en dreigde om haar in de jeugdgevangenis te gooien omdat ze gedreigd had Bush te vermoorden.

Julia snapt best dat de FBI verontrust was door de foto maar ze vindt dat de agenten haar na schooltijd hadden kunnen ondervragen met haar ouders erbij. Een aantal Amerikaanse congresleden heeft al een paar keer geprobeerd een wet erdoorheen te krijgen waardoor ouders bij de verhoring van een minderjarige aanwezig moeten zijn, maar zo'n wet heeft tot nu toe nog geen meerderheid gehaald.

Julia is nu bezig met een pagina op MySpace waar ze, samen met andere leerlingen, protesteert tegen de oorlog in Irak.


Bron: www.smh.com.au

Vind het sneu voor de mensen die er leven dat ze helemaal geen enkel benul hebben wat nu humor is. Ik zag mijn zusje laatst een spel spelen van bush die je kon laten dansen op verschillende manieren. Moeten ze die ook afschaffen toch? Ik vind het wel grappig :P

Prestige 17 October 2006 15:51

Sneu voor dat meisje. Pff ik zou denken dat het een grap was :P

Babydress 17 October 2006 16:59

Wat darkthoughts al zei, dan moeten ze die afreageer spelletjes ook verbieden.
Omg wat een hoop gezeik over een foto'tje, hallo. Wie trekt zich daar nou wat van aan dan? :+
naja..

DarkThoughts 17 October 2006 17:01

Ik zie dat meisje al Bush aanvallen met haar troepen :z

Atjeuh 17 October 2006 17:17

Citaat:

Origineel gepost door Babydress
Wat darkthoughts al zei, dan moeten ze die afreageer spelletjes ook verbieden.
Omg wat een hoop gezeik over een foto'tje, hallo. Wie trekt zich daar nou wat van aan dan? :+
naja..


Amerika he.. doorgeslagen land op het gebied van veiligheid...

Impressions 17 October 2006 17:20

Zo leren ze die stomme grapjes wel af ja :thumbsup:

PFP 17 October 2006 17:46

daar weet men tenminste hoe je om moet gaan met landverraders

Pakspul 17 October 2006 18:30

Citaat:

Origineel gepost door PFP
daar weet men tenminste hoe je om moet gaan met landverraders

Daar weet men hoe men van een land een politie staat moeten maken

Becks86 18 October 2006 19:15

:| die amerikanen snappen niet eens dat een 14-jarige het als een grap bedoelt. Ze gaat toch echt niet naar Bush op zoek om hem te vermoorden :|

Dunja 19 October 2006 19:26

Citaat:

Origineel gepost door Becks86
:| die amerikanen snappen niet eens dat een 14-jarige het als een grap bedoelt. Ze gaat toch echt niet naar Bush op zoek om hem te vermoorden :|

Ik denk dat ze het wel snappen, maar dat ze gewoon een beetje raar zijn wat veiligheid betreft. ;) Zoal Atjeuh al zei.

Verder vind ik dat dit alles een beetje... vreemd is gegaan. :{

Babydress 19 October 2006 20:31

Citaat:

Origineel gepost door Dunja
Verder vind ik dat dit alles een beetje... vreemd is gegaan. :{

ook

Prestige 20 October 2006 06:47

Misschien wilden ze gewoon aan de rest laten zien van: Haal geen grappen meer uit :no:

little girl 22 October 2006 10:18

Is er in amerika ook niet zoiets als vrijheid van menings uiting?

Beetje vreemd tuurlijk zijn mensen het niet met bush eens niet de hele wereld kan het eens zijn. Moet je maar nemen zoals het is anders word het een soort van dictatuur en dat macht niet.

FBI draait weer eens een beetje door.

Pakspul 22 October 2006 18:15

Citaat:

Origineel gepost door little girl
Is er in amerika ook niet zoiets als vrijheid van menings uiting?

Hebben ze vroeger wel gehad ja :thumbsup:

Gastje 22 October 2006 19:21

Ik denk wel echt dat ze Bush dood wou,
ik zag het overlaatst op het journaal en haar heel familie heeft iets tegen Bush ... maar ofze hem zelf wilt vermoorde denk ik niet, nog net iets te jong :z
en hoeveel mense schrijven da nu nie 8|
Gaan ze die allemaal oppakken ?

Ancalagon 23 October 2006 11:13

knap van de FBI dat ze dat zo snel in de gaten hadden

Pakspul 23 October 2006 13:14

Citaat:

Origineel gepost door Ancalagon
knap van de FBI dat ze dat zo snel in de gaten hadden

Combinatie van de Patriot act en het Echelon systeem

naja patriot act niet echt, maar die andere heeft hem er vast wel tussen uit gevist :)

little girl 23 October 2006 18:12

Waarschijnlijk ondekte ze het per toeval. toen ze naar tiener meisjes aan het zoeken die naakt voor de cam wouden of iets dergelijks.

Ancalagon 23 October 2006 18:17

dat zou heel goed kunnen.

Pakspul 23 October 2006 18:33

Citaat:

Origineel gepost door little girl
Waarschijnlijk ondekte ze het per toeval. toen ze naar tiener meisjes aan het zoeken die naakt voor de cam wouden of iets dergelijks.

Waarschijnlijk kregen ze een melding :Z

Nonexistinghero 25 November 2006 15:51

14-jarigen maken zich vaak druk en opgewonden om niks, waardoor ze er vaak nogal eens wat onlogische dingen uit flappen. Hetzelfde geld voor dit geval.

Hoe vaak hoor je kinderen van die leeftijd wel niet zeggen dat ze die en die moeten doodschieten? (ohnoes, Balkenende moet dood omdat hij praat over dingen waar ze niks van snappen)

Juist! Niks bijzonders dus.

Nou ja, in Amerika weet je 't maar nooit met die gekke kinderen die anderen vaak genoeg op de scholen neerschieten. Niet dat dat hier niet gebeurd... Maar lang niet zo vaak, in ieder geval.

Dunja 26 November 2006 16:21

Gelieve geen oude topics te uppen...


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:30.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.