Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vijf jaar cel voor vader die kinderen verkrachtte (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60977)

Saarah 17 January 2007 18:09

Vijf jaar cel voor vader die kinderen verkrachtte
 
Citaat:

Vijf jaar cel voor vader die kinderen verkrachtte


AARLEN - De correctionele rechtbank van Aarlen heeft woensdag een 60-jarige man veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van vijf jaar voor de verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van zijn vier kinderen, die jonger waren dan zestien op het ogenblik van de feiten.

Op vraag van het parket beval de rechter de onmiddellijke aanhouding van de beklaagde, omdat de man niet aanwezig was tijdens de uitspraak en in het Noord-Franse Rijsel woont.

De man, een veearts, stond terecht voor de feiten die hij pleegde tussen 1981 en 1992 op zijn drieling van tien jaar en zijn dochter van acht jaar. Een van de zonen pleegde zelfmoord in 2001. Uit het dagboek van de jongen bleek dat de vader zijn kinderen misbruikte. Volgens de beklaagde gaat het om een complot.

Het parket had een celstraf van vier jaar gevraagd. De verdediging pleitte de onontvankelijkheid wegens verjaring.

De rechtbank preciseert in zijn overwegingen dat de verjaring intreedt wanneer de kinderen meerderjarig zijn en tien jaar loopt. De ernst en de herhaling van de feiten en het minachtende gedrag van de vader tegenover zijn kinderen tijdens de zitting speelden mee in de strafbepaling.
Bron

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dit persoonlijk echt veel te weinig. :?
En wat wordt er eigenlijk bedoeld met 'verjaring'?

Chrizlybeer 17 January 2007 18:17

Verjaring is dat iets zo lang geleden is dat ze er niets meer mee doen. Als je iemand omlegt en je wacht lang genoeg dan is het niet erg meer:z

Maar ik vind het echt onzin flikker die gast gewoon nog even voor de rest van zn mieserige leventje in de cel...

frox 17 January 2007 19:17

Vierendelen, net als die misselijke vent die dat kind 2 maal heeft verkracht en daarna heeft overreden en langs de weg heeft gelegd.
Gadverdamme hoe ziek kun je zijn om (je eigen) kinderen te misbruiken :no:

AMF 17 January 2007 20:29

Citaat:

Origineel gepost door frox (Bericht 1289060)
Gadverdamme hoe ziek kun je zijn om (je eigen) kinderen te misbruiken :no:

Sowieso om iemand te misbruiken.

Verder ben ik het met bovenstaande eens, die gast had wat mij betreft ook lekker de rest van z'n leven kunnen wegrotten in een cel.

Banaan 17 January 2007 21:11

dan had je mensenrechten organisaties die daar weer tegen zouden protesteren enzo.

Stevie 17 January 2007 23:03

ik ken de details niet en weet ook niets van belgisch recht. het is wel opvallend dat er maar 4 jaar voor is geeist, ben benieuwd waar dat aan ligt.

insanity 18 January 2007 12:08

doodtrappen die zooi

saar90 27 February 2007 04:14

ziekelijke shit

Kooluh 27 February 2007 15:23

hmm ik vin het in principe veeeeeeel te kort maar denk is verder een man van 60 die 5 jaar de gevangenis in gaat. die leeft toch niet lang meer daarna, geen contact meer met iemand minder hulp van overheid etc.

Bazzemans 27 February 2007 15:40

Kennen ze in België geen TBS of iets dergelijks?

koekje 27 February 2007 15:47

piemel eraf :D

BroodjeBeton 27 February 2007 16:27

castreren!

Kooluh 27 February 2007 17:39

Citaat:

Origineel gepost door BroodjeBeton (Bericht 1300822)
castreren!

op de ouderwetse manier; 1 steen op de grond, zaakje erop en andere steen er boven op ramme.:wave:

biffyclyro 27 February 2007 18:04

Citaat:

Origineel gepost door Saarah (Bericht 1289055)
Bron

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dit persoonlijk echt veel te weinig. :?
En wat wordt er eigenlijk bedoeld met 'verjaring'?

je zou schrikken als je ziet hoe weinig straf gegeven wordt bij soortgelijke zaken.
veel daders van bijvoorbeeld lichamelijke mishandeling, verwaarlozing, seksueel misbruik krijgen <4 jaar cel, en vaak nog voorwaardelijk ook.
héél naar

Prestige 27 February 2007 18:55

Wat dachten ze: " aah die man heeft toch ook behoeftes, 4 jaar is wel goed." :')

Stan_de_piraat 28 February 2007 13:29

Maar waar zijn kinderen anders goed voor?

Babydress 28 February 2007 13:41

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1300958)
Maar waar zijn kinderen anders goed voor?

wat?!

Stan_de_piraat 28 February 2007 13:44

Citaat:

Origineel gepost door Babydress (Bericht 1300961)
wat?!

Tja, ik snap niet waarom je niet zelf mag weten wat je ermee doet. Als je ze op die manier nuttig denkt te maken...

Babydress 28 February 2007 13:47

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1300963)
Tja, ik snap niet waarom je niet zelf mag weten wat je ermee doet. Als je ze op die manier nuttig denkt te maken...

Pff hier kan ik echt pissig om worden, je bent zelf toch ook een kind geweest?!

Stan_de_piraat 28 February 2007 13:48

Citaat:

Origineel gepost door Babydress (Bericht 1300966)
Pff hier kan ik echt pissig om worden, je bent zelf toch ook een kind geweest?!

Dus..? Dat is niet iets om trots op te zijn ofzo...

Chrizlybeer 28 February 2007 13:51

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1300963)
Tja, ik snap niet waarom je niet zelf mag weten wat je ermee doet. Als je ze op die manier nuttig denkt te maken...

Wat een ongelooflijke onzin.
Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je vader zich iedere avond even lekker in jou 8 jarige sterretje zit te pompen...

Stan_de_piraat 28 February 2007 13:59

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1300968)
Wat een ongelooflijke onzin.
Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je vader zich iedere avond even lekker in jou 8 jarige sterretje zit te pompen...

Ten eerste: Ik ben geen acht jaar.
Ten tweede: Ik heb geen sterretje.

Chrizlybeer 28 February 2007 14:02

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1300971)
Ten eerste: Ik ben geen acht jaar.
Ten tweede: Ik heb geen sterretje.

Ik zeg ook niet dat je 8 jaar bent.
En als je geen sterretje hebt ben je toch een beetje zielig, aangezien sterretje ook wel wordt gebruikt voor het aanduiden van je poepgat.
Wat ik je dus wilde duidelijk maken is dat het over het algemeen niet fijn is als je vader in je nog niet volgroeide poepgat zit te rammen:')

Maar ag, misschien ben jij wel zo'n uitzondering op de regel

Stan_de_piraat 28 February 2007 14:14

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1300972)
Ik zeg ook niet dat je 8 jaar bent.
En als je geen sterretje hebt ben je toch een beetje zielig, aangezien sterretje ook wel wordt gebruikt voor het aanduiden van je poepgat.
Wat ik je dus wilde duidelijk maken is dat het over het algemeen niet fijn is als je vader in je nog niet volgroeide poepgat zit te rammen:')

Maar ag, misschien ben jij wel zo'n uitzondering op de regel

Als je poepgat bedoeld, zeg dat dan gewoon. Ik ben niet op de hoogte van al die achterlijke bijnaampjes.
En ik verplaats me niet in dat kind, die toch niet weet wat hem overkomt, maar in die vader. En hij heeft de macht over zijn eigen kind, want hij heeft er ook voor gezorgd dat dat kind überhaupt leeft.

Chrizlybeer 28 February 2007 14:19

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1300975)
Als je poepgat bedoeld, zeg dat dan gewoon. Ik ben niet op de hoogte van al die achterlijke bijnaampjes.
En ik verplaats me niet in dat kind, die toch niet weet wat hem overkomt, maar in die vader. En hij heeft de macht over zijn eigen kind, want hij heeft er ook voor gezorgd dat dat kind überhaupt leeft.

Misschien zou je je wel eens moeten verplaatsen in de situatie van dat kind...
En dat hij de macht over dat kind heeft omdat hij het ter wereld heeft gebracht hier ook onzin, dat gaat in deze maatschappij niet op, gezien wij het recht van zelfbeschikking hebben dat ouders tot een bepaalde leeftijd van het kind een beperkte mate kunnen overnemen

Stan_de_piraat 28 February 2007 16:19

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1300976)
Misschien zou je je wel eens moeten verplaatsen in de situatie van dat kind...
En dat hij de macht over dat kind heeft omdat hij het ter wereld heeft gebracht hier ook onzin, dat gaat in deze maatschappij niet op, gezien wij het recht van zelfbeschikking hebben dat ouders tot een bepaalde leeftijd van het kind een beperkte mate kunnen overnemen

Dat is zo, want deze hele maatschappij is bagger. Alchohol en sigaren pas vanaf je 16e enzo...
En wij schijnen ook het recht te hebben om je mening te uiten, maar als ik dat doe dan gaat iedereen er ook al kwaad op in.
Het is dus eerder recht van achterlijkheidsuiting, want dat is wat jullie doen. Wat stom staan slijmen over hoe erg het wel niet is dat er weer genetisch verderf wordt verkracht. Als je dat doet, en 'medeleven' toont, word je dus pas gewaardeerd.
Vervolgens je weer omdraaien, en meteen weer vergeten wat er is gebeurd.
Hier van moet ik gewoon schijten als een malle, serieus. Ik kan er echt niet tegen.

Chrizlybeer 28 February 2007 16:42

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301000)
Dat is zo, want deze hele maatschappij is bagger. Alchohol en sigaren pas vanaf je 16e enzo...
En wij schijnen ook het recht te hebben om je mening te uiten, maar als ik dat doe dan gaat iedereen er ook al kwaad op in.
Het is dus eerder recht van achterlijkheidsuiting, want dat is wat jullie doen. Wat stom staan slijmen over hoe erg het wel niet is dat er weer genetisch verderf wordt verkracht. Als je dat doet, en 'medeleven' toont, word je dus pas gewaardeerd.
Vervolgens je weer omdraaien, en meteen weer vergeten wat er is gebeurd.
Hier van moet ik gewoon schijten als een malle, serieus. Ik kan er echt niet tegen.

De maatschappij is slecht!
De wereld is slecht!
Breng de regering ten val!
Monarchie is slecht!
President is slecht!
USA zijn slecht!
Auto's zijn slecht!
Fabrieken zijn slecht!
Screw the system!
:z
Ik weet al wel weer genoeg.

Alhoewel bijna genoeg, want ik ben nog steeds benieuwd hoe jij het had gevonden als je vader je op 8 jarige leeftijd iedere dag even anaal had genomen...

Stan_de_piraat 28 February 2007 16:55

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1301011)
De maatschappij is slecht!
De wereld is slecht!
Breng de regering ten val!
Monarchie is slecht!
President is slecht!
USA zijn slecht!
Auto's zijn slecht!
Fabrieken zijn slecht!
Screw the system!
:z
Ik weet al wel weer genoeg.

Alhoewel bijna genoeg, want ik ben nog steeds benieuwd hoe jij het had gevonden als je vader je op 8 jarige leeftijd iedere dag even anaal had genomen...

Geen idee, ik weet niet hoe het is.
En auto's zijn niet slecht, auto's zijn handig. Fabrieken ook. En de regering is niet slecht, op een paar achterlijke beslissingen na. Het zijn de burgers die de maatschappij verkloten.

blabla1993 28 February 2007 17:24

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301000)
En wij schijnen ook het recht te hebben om je mening te uiten, maar als ik dat doe dan gaat iedereen er ook al kwaad op in.

ja sukkel, omdat die anderen óók vrijheid van meningsuiting hebben.

Banaan 28 February 2007 17:27

Stan de piraat, je had zeker twee keuzes in je leven, of boomhugger worden of piraat?

Stan_de_piraat 28 February 2007 17:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1301019)
ja sukkel, omdat die anderen óók vrijheid van meningsuiting hebben.

Nee, vrijheid van achterlijkheidsuiting.

Stan_de_piraat 28 February 2007 17:56

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1301020)
Stan de piraat, je had zeker twee keuzes in je leven, of boomhugger worden of piraat?

Ik heb stiekem voor beide gekozen.

Chrizlybeer 28 February 2007 22:13

Nu weer een soort van ontopic

Stan_de_piraat 1 March 2007 10:52

Dat waren we toch al?

Chrizlybeer 1 March 2007 11:42

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301166)
Dat waren we toch al?

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301166)
System of a Down roeleert de fucking pan uit!

Ik zie de link me het onderwerp niet zo:z

Dunja 1 March 2007 12:23

Ik vind ook dat die straffen veel strenger moeten.

Een tijd geleden bij Dr Phil ging het ook over pedofielen. Dan had je zo'n site waar je je adres in kon tikken en dan kon je zien hoeveel "ex" pedofielen er bij jou in buurt wonen. Nou, ze haalden wat mensen uit het publiek en at was echt schokkend! :o

Stan_de_piraat 1 March 2007 13:53

Citaat:

Origineel gepost door Dunja (Bericht 1301198)
Ik vind ook dat die straffen veel strenger moeten.

Een tijd geleden bij Dr Phil ging het ook over pedofielen. Dan had je zo'n site waar je je adres in kon tikken en dan kon je zien hoeveel "ex" pedofielen er bij jou in buurt wonen. Nou, ze haalden wat mensen uit het publiek en at was echt schokkend! :o

Maar Dr. Phil is een aap. Daar moet je niet naar luisteren.

Chrizlybeer 1 March 2007 14:36

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301212)
Maar Dr. Phil is een aap. Daar moet je niet naar luisteren.

Ben ik het voor de verandering eens met je eens.

Dunja 1 March 2007 18:38

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301212)
Maar Dr. Phil is een aap. Daar moet je niet naar luisteren.

Oh, vind ik niet hoor.

Maar in elk geval bestaat die website wel, en was wel erg schokkend...

insanity 5 March 2007 08:58

Citaat:

Origineel gepost door Stan_de_piraat (Bericht 1301212)
Maar Dr. Phil is een aap. Daar moet je niet naar luisteren.

nou, dat ook niet.
zn show is kansloos maar de man zelf niet.

Alleen zn inzet in de Holloway-zaak is al genoeg om respect voor em te hebben


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:57.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.