Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   draagmoeder (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60426)

thali 19 November 2006 11:22

draagmoeder
 
Dit hoort hier wel thuis denk ik. Of in seksualiteit.

Vorige week ging het aan tafel over bloed geven. Dat het eigenlijk wel een "heldendaad" is. Een van de jongens aan tafel meldde dat men ook nog spermadonoren zoekt en dat je daar goed mee kan verdienen. Dus dat het mannelijk geslacht tenminste iets waard was. Ze zwegen algauw toen wij met het woord draagmoeder op de proppen kwamen.

Zou jij, als meisje, draagmoeder willen zijn?

Het hoeft niet nu meteen te zijn, maar over bijvoorbeeld over een jaar of tien. En zou het dan voor een wildvreemde zijn of enkel voor een zeer goed bevriend koppel dat dolgraag een kindje wil, maar er de mogelijkheden niet toe heeft.

En voor de heren: zouden jullie willen dat jullie vriendin een kindje zou krijgen dat bestemd is voor een ander koppel?

ash-hôôle 19 November 2006 11:40

Ik zou het niet willen doen denk ik. je raakt wel aan zo'n kindje gehecht en als je het dan af moet staan is erg moeilijk.

als ik het al zou doen zou het alleen zijn voor goed bevriende mensen.

Chrizlybeer 19 November 2006 14:25

Moet je die ene aflevering van friends kijken:P

Raspberry 19 November 2006 14:52

Je draagt dat kind 9 maanden in je buik (van een man waarvan je waarschijnlijk niet eens houd) en dan zal je het moeten afstaan. :no: Dacht het ff niet. :p

frox 19 November 2006 15:07

hoeveel geld krijg je dr voor? :+
Lijkt me denk ik ook moeilijk om het voor onbekenden te doen

PFP 19 November 2006 15:17

Al het echt hele goede vrienden zijn en ze denkt dat ze het aan kan, tja

L_angeldc 19 November 2006 18:34

Ik zou het niet kunnen, dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan wil je dat kunnen. Je bouwt een band op met 'jouw' kindje en om hem/haar dan af te moeten staan lijkt me heel moeilijk.

MissDuplex 19 November 2006 20:15

Ik zou het niet kunnen denk ik. Ik denk dat ik ook teveel aan het kindje gehecht raak en dat ik het uiteindelijk niet kan afstaan.

Babydress 20 November 2006 14:51

Ik zou het ook niet kunnen, het lijkt me zo moeilijk om het kind dan af te staan..

Zag er laatst iets over op rtl 4 :+

Sander 20 November 2006 14:54

Lijkt me sterk dat je voor sperma doneren geld krijgt hoor.

Prestige 20 November 2006 16:04

Ik denk dat ik het wel zou kunnen, maar ik zou het niet willen.

Melisss 20 November 2006 17:21

Vind ik moeilijk. Heel misschien als ik (tegen die tijd) een heel goede band heb met mn broer of zus en hun partner dat ik het dan zou willen doen. Ik had laatst ook gelezen dat de moeder van de "echte" moeder het kindje had gedragen.. de oma dus, dat zou ik denk ik wel willen als het niet te veel risico mee zou brengen.

DarkAngel 20 November 2006 17:42

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1269013)
Lijkt me sterk dat je voor sperma doneren geld krijgt hoor.

Jups €20,- hier tenminste http://www.spermadonoren.nl/

En ik zou het alleen kunnen en willen bij goede vrienden, of ik het doe is ten tweede, maar bij vreemden :no:

Dunja 20 November 2006 18:41

Als ik echt (over veel meer dan tien jaar. :p) mensen ken die ik al heel lang ken, die geen kinderen kunnen krijgen en dat wel heel graag willen, zou ik het wel overwegen, ja. Ik zeg niet dat ik het gelijk zou doen, maar dat ik er echt serieus over na zou willen denken. Ik zou het dan ook alleen voor een goede vriendin doen en ik zou er zeker niet mijn baan van maken. :D

biffyclyro 20 November 2006 19:39

Citaat:

Origineel gepost door L_angeldc (Bericht 1268781)
Ik zou het niet kunnen, dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan wil je dat kunnen. Je bouwt een band op met 'jouw' kindje en om hem/haar dan af te moeten staan lijkt me heel moeilijk.

zelfde..

thali 20 November 2006 19:47

Citaat:

Origineel gepost door Prestige (Bericht 1269073)
Ik denk dat ik het wel zou kunnen, maar ik zou het niet willen.

Is dat niet hetzelfde? 'k Bedoel: quasi iedereen die vrouwelijk en vruchtbaar is, kan een draagmoeder worden, maar willen is een andere zaak.


Ik weet zelf niet of ik het zou willen... ik ben er nog niet echt uit of ik kinderen wil, dus de vraag of ik kinderen voor iemand anders op de wereld zou willen zetten, kan ik nog niet meteen beantwoorden...

TwenteGirl65 20 November 2006 20:13

misschien voor echt heel goed bevriende mensen ofzo.. weenie

Impressions 20 November 2006 20:51

Nee, geeft veel te veel gedoe.

Prestige 24 November 2006 23:57

Citaat:

Origineel gepost door thali (Bericht 1269217)
Is dat niet hetzelfde? 'k Bedoel: quasi iedereen die vrouwelijk en vruchtbaar is, kan een draagmoeder worden, maar willen is een andere zaak.


Ik weet zelf niet of ik het zou willen... ik ben er nog niet echt uit of ik kinderen wil, dus de vraag of ik kinderen voor iemand anders op de wereld zou willen zetten, kan ik nog niet meteen beantwoorden...

Ik denk het niet. Veel vrouwen kunnen dat emotioneel toch niet handelen, en krijgen er spijt van of andere complicaties.

WishfulDreaming 31 December 2006 15:45

Zélf dragen? Nee hoor...
Ik zou veel te hard gehecht geraken aan dat kindje.

Moest nu blijken dat mijn zusje ofzo later problemen heeft, zou ik wel een eicel willen afstaan, maar dan niet aan wildvreemden.

Een eicel is maar genetisch materiaal. Daar zou ik minder om geven (al zou ik wel willen weten dat er goed voor mijn "eicel" gezorgd zou worden, want eentje doneren dat terecht komt in een slecht gezin zou ik ook niet willen)

sjenny 007 31 December 2006 15:47

voor mijn zus zou ik het doen

Anin 2 January 2007 22:00

Nee, ik geloof niet dat ik het zou doen.
Alleen al die ongemakken die je kan krijgen als je zwanger bent, bekkeninstabiliteit enzo...

Hoewel... 9 maanden niet ongesteld zijn ;)

Nee, toch maar niet.

sjorsje-v 3 January 2007 18:10

zwanger zijn en bevallen lijkt me gaaf iets wat mannen ons nooit na zouden kunnen doen omdat hun het zwakke geslacht zijn :)

Dewi 3 January 2007 18:13

uhm neej ik zou geen draagmoeder willen zijn...

sjorsje-v 3 January 2007 18:13

zelfs niet voor mij ??

Dewi 3 January 2007 18:14

Citaat:

Origineel gepost door sjorsje-v (Bericht 1283778)
zelfs niet voor mij ??

jij wil geen kinderen:P

sjorsje-v 3 January 2007 18:15

neej maar het gaat om het idee dat je zo iets voor me over heb :)

Dewi 3 January 2007 18:16

nou weet ik niet eigenlijk... zou ik over na moeten denken.. ik zou eerst zelf kinderen willen hebben

sjorsje-v 3 January 2007 18:17

ja logisch :)

Dewi 3 January 2007 18:18

en dan als dan alles goed was enzo.. dan denk ik wel maar niet voor iemand die een wild vreemde is

sjorsje-v 3 January 2007 18:19

neej ik ook niet voor me zus doe ik het wel maar jij heb geen zus dus dat kan niet :)

Dewi 3 January 2007 18:19

haha nee... :P


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:52.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.