Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Geloof jij in god? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=64078)

weerlegger 3 January 2009 15:56

Geloof jij in god?
 
Geloof jij in god? En motivatie please.

Ik geloof persoonlijk niet in god, omdat er geen enkel spoor is dat hij bestaat. Ik geloof ook niet omdat het geloof voor veel problemen zorgt in de wereld. Ik denk ook niet dat de hemel of hel bestaat, want waarom zou 'god' slechte en goede mensen gemaakt hebben. En alle natuurrampen dan? Natuurlijk zeggen de gelovigen dat de 'duivel' het allemaal heeft gedaan. Want 'god' zou natuurlijk zoiets niet doen. Maar kan 'god' de 'duivel' dan niet stoppen? En om nog even door te gaan over: De dood topic. Als je dood bent ben je gewoon dood. Denk je serieus dat je een ziel hebt? Je hersens creeeren die fantasie, omdat de meeste mensen bang zijn voor de dood. Als je dood bent stopt je hart ermee. Er wordt geen bloed meer naar de hersenen gepompt en zo verlies je je bewustzijn. (Een hartaanval als voorbeeld nemen). Denk je dan echt dat je ziel opstijgt en dat je naar de hemel of hel gaat? En als er zoveel verschillende geloven zijn, welke moet je dan geloven? Waar moet je in geloven? Allah,God,Boedha enz? En geloven in 'god' is ook gewoon bang zijn voor het onbekende. Vroeger dachten de Grieken bijvoorbeeld dat de donder werd gemaakt door een 'god'. Vandaag de dag lachen we daarom net als we over 100 jaar lachen als we erachter zijn gekomen hoe het heelal is ontstaan. (een hele ruwe schatting). Hoe meer de mens evolueert hoe meer de mens een logische verklaring zoekt voor alles om ons heen. Na het bang zijn voor bepaalde dingen werd er dus een 'god' 'gecreeerd'. Al onze angsten en vragen werden gewoon ingevuld door 'god'. En de bijbel.. De bijbel was vroeger een boek om mensen in toom te houden. Ben je stout ga je naar de hel en ben je braaf ga je naar de hemel.

the_darkness 3 January 2009 16:11

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1381882)
god?

Hier ben ik.

Vlinder 3 January 2009 16:15

omg weer zo'n topic.
nou oke dan;
Nee, ik geloof niet in god. Wel christelijk opgevoed maar het doet me niets en het lijkt me gewoon allemaal maar een soort slimme manier om mensen goed te laten leven en juiste dingen doen voorop te zetten enz. Vroeger bedachten mensen voor onverklaarbare dingen [onweer, ontstaan vd aarde, evolutie] goden en geloof, nu een heleboel van die vroeger onverklaarbare dingen wel verklaard zijn, is het geloof op dat gebied niet meer ''nodig''. Dat betekent niet dat geloof geen goed iets is, ik vind dat de bijbel een goede richtlijn is om een juist leven te lijden, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven. Verder vind ik het ''god in de hemel'' verhaaltje iets teveel onzin en heb ik niets zoiets nodig in mijn leven, maar dit kan voor anderen natuurlijk anders zijn en dat respecteer ik dan.
Weet je dat ook weer.

blabla1993 3 January 2009 18:03

Als aanhangert van de veel logischere evolutieleer blijft er weinig over waar je een god voor verantwoordelijk zou kunnen houden.

Deegbal 3 January 2009 18:04

Ik heb je hele verhaal niet gelezen, maar als ik puur de titel van het topic beantwoord; :yes:

weerlegger 4 January 2009 11:07

En dan moet ik zogenaamd het geloof respecteren en mag ik er niks van zeggen. (volgens sommige). En dan komen die mafkezen met een bijbel langs mijn deur. En ja... *zucht* , weer zo'n topic. Even kijken of er nog wat gelovige zieltjes te vinden zijn

Vlinder 4 January 2009 11:21

mja zoals ik al zei je moet dat ''geloven'' nou ook weer niet overdrijven.. gewoon relaxt doen, anders haalt het allemaal niets uit tog.

microsoftman 4 January 2009 12:52

nee ik geloof ni in god :p en die natuurrampen he das de natuur die zegt gulle zijt me te veel we gaan er een schepke afdoen :p

Chrizlybeer 4 January 2009 13:35

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1382120)
nee ik geloof ni in god :p en die natuurrampen he das de natuur die zegt gulle zijt me te veel we gaan er een schepke afdoen :p

Wat?

blabla1993 4 January 2009 13:47

Vroeg ik me ook al af.

the_darkness 4 January 2009 14:32

belg wannabe.

weerlegger 4 January 2009 14:47

Vertaalmachine?

the_darkness 4 January 2009 14:54

www.translate.google.com

Gotta love google :love:

Chrizlybeer 4 January 2009 15:20

Belgisch staat er niet tussen?

weerlegger 4 January 2009 15:27

Is er geen vlaamse vertaalmachine ofzo:p

microsoftman 4 January 2009 16:19

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1382120)
nee ik geloof ni in god :p en die natuurrampen he das de natuur die zegt gulle zijt me te veel we gaan er een schepke afdoen :p

de natuur die zegt jullie zijn met te veel ik ga er een beetje van weg doen :p

weerlegger 4 January 2009 16:39

Ik snap het nu wel half. Beetje kromme zinnen.

weerlegger 4 January 2009 17:55

Whipe my tears. Waarom zit je privemailboxdinges vol?

blabla1993 4 January 2009 18:03

Omdat er niet meer in past.:O

weerlegger 4 January 2009 18:17

HAHAHAHAHA. zo grappig en toch gevat. LOLROFLLMAO. OMGWTFBBQ.

Snap dat het een beetje een foute zin is.. (waarom maak je je privemailboxdinges niet leeg whipe my tears)?

FlowerDusty 4 January 2009 18:31

Nee ik geloof niet in een God... En al bestond hij wel dan was er vast niet zoveel haat, ziekte en oorlog in de wereld geweest. Vind het Adam en Eva verhaal ook een beetje vreemd...

blabla1993 4 January 2009 19:03

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382196)
grappig en toch gevat.

:')

Vlinder 4 January 2009 19:15

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382196)
HAHAHAHAHA. zo grappig en toch gevat. LOLROFLLMAO. OMGWTFBBQ.

Snap dat het een beetje een foute zin is.. (waarom maak je je privemailboxdinges niet leeg whipe my tears)?

ik krijg dan ook een mailtje als die vol zit hoor dus dat hoef je niet telkens hier neer te zetten. zeikert.
privemailbox. omg :d

DKVTTZWN 4 January 2009 19:25

Ik geloof in God. Punt.

Deegbal 4 January 2009 19:28

Ik ook.

DKVTTZWN 4 January 2009 19:29

Zó! Ik dacht dat jij BANNED was.

weerlegger 4 January 2009 20:00

Citaat:

Origineel gepost door DKVTTZWN (Bericht 1382228)
Ik geloof in God. Punt.

Kneus :no:

Vlinder 4 January 2009 20:02

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382268)
Kneus :no:

stel je niet zo aan man, waar slaat dat nou weer op..

Vlinder 4 January 2009 20:04

btw wat was er nou dat je me een pm wilde sturen, wat je nog steeds niet gedaan hebt?

Denathy 4 January 2009 20:09

Dolf Jansen:

"Het heet niet voor niks geloof, daar moet je in geloven. Anders hadden ze het wel weten genoemd"

De meeste godsdiensten zijn ontstaan gemaakt om mensen in toom te houden en / of dingen te verklaren waarvan men het niet wist. Er zijn nog zoveel dingen die wij niet weten waarom het zo is!!

Leven na de dood heeft niet alleen met godsdienst te maken. Ik geloof niet maar vind het wel een vreemd idee dat zodra je dood bent alles weg is. Het leven vind ik nog steeds vreemd... hoe komt het dat dat prutje in me hoofd na kan denken?? en me hele lichaam aanstuurt?? Toch raar.. een stuk vlees kan ineens gedachtes hebben??

veel vragen die niemand echt goed kan beantwoorden, wie weet komen we er nooit achter... maar om nu te zeggen dat 1 iemand dit heeft gedaan lijkt me sterk.

Chrizlybeer 4 January 2009 20:33

Citaat:

Origineel gepost door DKVTTZWN (Bericht 1382234)
Zó! Ik dacht dat jij BANNED was.

Jij nu wel:')

Vlinder 4 January 2009 20:34

joepie.

Deegbal 4 January 2009 20:35

Citaat:

Origineel gepost door DKVTTZWN (Bericht 1382234)
Zó! Ik dacht dat jij BANNED was.

Klopt.

weerlegger 4 January 2009 20:53

Helaas

Deegbal 4 January 2009 20:53

Nou, das weer lekker aardig van je.

Vollemaan 4 January 2009 20:54

Als iemand me de definitie van god kan uitleggen kan ik bedenken of ik in god geloof of niet. Is de god van het christendom de echte god, of is god de natuur? Welk geloof gelooft in de echte god? Ik weet niet wat/wie god is, en kan dus ook niet erover bepalen of ik in hem/het geloof. Ik geloof zeker dat er iets is dat over aarde heerst, maar dan vraag ik me ook weer af waarom deze planeet is verkozen door ''god'', en niet een andere planeet. Misschien is er nog wel een andere planeet waar leven is, misschien is het daar wel precies zoals het hier is (maar dan natuurlijk anders ingedeeld enzo), maar wel met mensen, dieren, geloven, snelwegen, enzovoort. En het bijvoorbeeld ''Roar'' heet, in plaats van dat wij op ''Aarde'' leven. Is ''god'' dan heerser over beide planeten? Want in de bijbel staat geloof ik alleen dat god de heerser is over Aarde, en niet over andere planeten. Zijn er dan meerdere ''goden'' ? Is ''god'' een mens? Of is hij/het een oeroud wezen, die ver voor het jaar 0 hier kwam, in de tijd van de dinosaurussen bijvoorbeeld? Misschien dat hij/het in het jaar 0 pas zich vertoonde aan de wereld? Alsjeblieft, leg me uit wat/wie god is, voordat ik in hem/het ga geloven.

Vollemaan 4 January 2009 20:54

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382268)
Kneus :no:

Zwijg. :loser:

microsoftman 4 January 2009 20:56

god is iemand die alles beter kan dan een ander :p kijk maar naar afro samurai :p

Vollemaan 4 January 2009 20:57

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1381882)
Geloof jij in god? En motivatie please.

Ik geloof persoonlijk niet in god, omdat er geen enkel spoor is dat hij bestaat. Ik geloof ook niet omdat het geloof voor veel problemen zorgt in de wereld. Ik denk ook niet dat de hemel of hel bestaat, want waarom zou 'god' slechte en goede mensen gemaakt hebben. En alle natuurrampen dan? Natuurlijk zeggen de gelovigen dat de 'duivel' het allemaal heeft gedaan. Want 'god' zou natuurlijk zoiets niet doen. Maar kan 'god' de 'duivel' dan niet stoppen? En om nog even door te gaan over: De dood topic. Als je dood bent ben je gewoon dood. Denk je serieus dat je een ziel hebt? Je hersens creeeren die fantasie, omdat de meeste mensen bang zijn voor de dood. Als je dood bent stopt je hart ermee. Er wordt geen bloed meer naar de hersenen gepompt en zo verlies je je bewustzijn. (Een hartaanval als voorbeeld nemen). Denk je dan echt dat je ziel opstijgt en dat je naar de hemel of hel gaat? En als er zoveel verschillende geloven zijn, welke moet je dan geloven? Waar moet je in geloven? Allah,God,Boedha enz? En geloven in 'god' is ook gewoon bang zijn voor het onbekende. Vroeger dachten de Grieken bijvoorbeeld dat de donder werd gemaakt door een 'god'. Vandaag de dag lachen we daarom net als we over 100 jaar lachen als we erachter zijn gekomen hoe het heelal is ontstaan. (een hele ruwe schatting). Hoe meer de mens evolueert hoe meer de mens een logische verklaring zoekt voor alles om ons heen. Na het bang zijn voor bepaalde dingen werd er dus een 'god' 'gecreeerd'. Al onze angsten en vragen werden gewoon ingevuld door 'god'. En de bijbel.. De bijbel was vroeger een boek om mensen in toom te houden. Ben je stout ga je naar de hel en ben je braaf ga je naar de hemel.

Ik begin een bloedhekel aan jou te krijgen. Arrogante kneus.

weerlegger 4 January 2009 20:58

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1382318)
god is iemand die alles beter kan dan een ander :p kijk maar naar afro samurai :p

hahahah +10 :')

Deegbal 4 January 2009 20:58

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382268)
Kneus :no:

Omdat je in een God geloofd, ben je automatisch kneus? Tering, wat leven er dan veel kneuzen op de wereld. Nee laiverd, het is net iets anders; als je in een God gelooft, is dat niet iets om kneuzig te zijn, het is heel normaal. Degenen die denken dat mensen kneus zijn, omdat ze in een God geloven, zijn eerder kneus (niets persoonlijks hoor :') )

weerlegger 4 January 2009 21:01

Kneus het meest gebruikte scheldwoord vandaag? Maraska, kom me maar is opzoeken. Dan praten we erover.

Deegbal 4 January 2009 21:02

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382326)
Kneus het meest gebruikte scheldwoord vandaag?

Daar had ik het niet over.

weerlegger 4 January 2009 21:03

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1382323)
Omdat je in een God geloofd, ben je automatisch kneus? Tering, wat leven er dan veel kneuzen op de wereld. Nee laiverd, het is net iets anders; als je in een God gelooft, is dat niet iets om kneuzig te zijn, het is heel normaal. Degenen die denken dat mensen kneus zijn, omdat ze in een God geloven, zijn eerder kneus (niets persoonlijks hoor :') )

Gelukkig is het niks persoonlijks :'). Het is net iets anders: Degenen die denken dat mensen kneuzen zijn, omdat ze zeggen dat andere mensen kneuzen zijn omdat ze in god geloven zijn eerder kneus. (zeg is heel vaak kneus, dan ga je zo'n erge haat ontwikkelen voor het woord)

Deegbal 4 January 2009 21:05

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382329)
Gelukkig is het niks persoonlijks :').

Bof jij eem :')

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382329)
Het is net iets anders: Degenen die denken dat mensen kneuzen zijn, omdat ze zeggen dat andere mensen kneuzen zijn omdat ze in god geloven zijn eerder kneus.

Want?

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382329)
(zeg is heel vaak kneus, dan ga je zo'n erge haat ontwikkelen voor het woord)

Nee, bedankt.

Vlinder 4 January 2009 21:06

hou es op :{

Deegbal 4 January 2009 21:07

Okej!

Maar zeg nou zelf, hij verkocht me daar toch een pot onzin.

weerlegger 4 January 2009 21:18

Ja en jij kocht het.

Deegbal 4 January 2009 21:19

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382360)
Ja

Je geeft het iig toe :thumbsup:

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382360)
en jij kocht het.

Ik wil het ruilen, maar ben het bonnetje kwijt...
Kan het nog?

blabla1993 4 January 2009 21:23

Volgens mij solliciteren er nog meer mensen naar een ban.

Deegbal 4 January 2009 21:23

Zit ik in de gevaren zone?:huh:

Vollemaan 4 January 2009 21:27

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382326)
Kneus het meest gebruikte scheldwoord vandaag? Maraska, kom me maar is opzoeken. Dan praten we erover.

Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.

Dus een perfecte plek om over zulke dingen te praten. Bespaart ons allemaal weer wat moeite. Of moet ik het anders opvatten ? (''kom me maar is opzoeken'').

weerlegger 4 January 2009 21:30

Nee, je hoeft het niet anders op te vatten. Maar persoon lijk eye to eye contact lijkt me een betere oplossing..:z

weerlegger 4 January 2009 21:32

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1382368)
Volgens mij solliciteren er nog meer mensen naar een ban.

Ik vrees dat je mij bedoeld. Maar ik ben toch nog redelijk beschaafd?

Deegbal 4 January 2009 21:36

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382384)
Ik vrees dat je mij bedoeld. Maar ik ben toch nog redelijk beschaafd?

Sorry jongen, nt rly :no:

Klein voorbeeldje; mensen voor kneus uitschelden omdat ze in een God geloven.

weerlegger 4 January 2009 21:41

Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in :yes: Vandaar ook het redelijk

Deegbal 4 January 2009 21:46

Ah, dan is dat nog steeds zacht uitgedrukt.

the_darkness 4 January 2009 22:40

agreed.

De-Emo 5 January 2009 14:32

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1381882)
Geloof jij in god? En motivatie please.

Ik geloof persoonlijk niet in god, omdat er geen enkel spoor is dat hij bestaat. Ik geloof ook niet omdat het geloof voor veel problemen zorgt in de wereld. Ik denk ook niet dat de hemel of hel bestaat, want waarom zou 'god' slechte en goede mensen gemaakt hebben. En alle natuurrampen dan? Natuurlijk zeggen de gelovigen dat de 'duivel' het allemaal heeft gedaan. Want 'god' zou natuurlijk zoiets niet doen. Maar kan 'god' de 'duivel' dan niet stoppen? En om nog even door te gaan over: De dood topic. Als je dood bent ben je gewoon dood. Denk je serieus dat je een ziel hebt? Je hersens creeeren die fantasie, omdat de meeste mensen bang zijn voor de dood. Als je dood bent stopt je hart ermee. Er wordt geen bloed meer naar de hersenen gepompt en zo verlies je je bewustzijn. (Een hartaanval als voorbeeld nemen). Denk je dan echt dat je ziel opstijgt en dat je naar de hemel of hel gaat? En als er zoveel verschillende geloven zijn, welke moet je dan geloven? Waar moet je in geloven? Allah,God,Boedha enz? En geloven in 'god' is ook gewoon bang zijn voor het onbekende. Vroeger dachten de Grieken bijvoorbeeld dat de donder werd gemaakt door een 'god'. Vandaag de dag lachen we daarom net als we over 100 jaar lachen als we erachter zijn gekomen hoe het heelal is ontstaan. (een hele ruwe schatting). Hoe meer de mens evolueert hoe meer de mens een logische verklaring zoekt voor alles om ons heen. Na het bang zijn voor bepaalde dingen werd er dus een 'god' 'gecreeerd'. Al onze angsten en vragen werden gewoon ingevuld door 'god'. En de bijbel.. De bijbel was vroeger een boek om mensen in toom te houden. Ben je stout ga je naar de hel en ben je braaf ga je naar de hemel.

Interessante visie. Maar kan je ook accepteren dat mensen een andere visie hebben? Je kan alles wel rationeel willen verklaren, máár... er is ook nog een deel wat onverklaarbaar is. Met alle respect, maar je komt wel aardig betweterig over. Ieder voor zich.

weerlegger 5 January 2009 14:36

Ja. Ik vind het leuk om mijn mening op te dringen wat volgens mij de juiste is vandaar misschien. Maar vroeger was meer onverklaarbaar en nu is daar al zoveeeeel van ontdekt, dus dat gaat ook gebeuren over 100 jaar ofzo. Dan weten we weer veel meer en wordt het idee dat er een god bestaat steeds lachwekkender.

De-Emo 5 January 2009 14:46

You know what ... I don't like it.
Het komt wat onsympathiek over.

Maar goed, ik geloof verder wel in God. En whatever you say, it doesn't change.

Deegbal 5 January 2009 16:58

The same :)

microsoftman 5 January 2009 17:00

ik ben god :p heb juist de laatste aflevering van afro samurai gekeken waar ik afro ben moeahahahahaha :p

Deegbal 5 January 2009 17:01

Zolang je het maar niet echt gelooft, vind ik het best :p

microsoftman 5 January 2009 17:04

nee jong :p als god zou bestaan zou hij toch iets tonen van de waarheid?? btw ik ben van mening dat god in iedereen zit de slechte hebben de god van de onderwereld satan en de goede hebben de god van de hemel en die die neutraal zijn hebben de god van de aarde :p god das gewoon een synoniem voor het goede of slechte in iemand

Deegbal 5 January 2009 17:06

Ieder zijn eigen mening, ik vind jouw mening interessant ;)

Vollemaan 5 January 2009 17:06

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1382967)
nee jong :p als god zou bestaan zou hij toch iets tonen van de waarheid?? btw ik ben van mening dat god in iedereen zit de slechte hebben de god van de onderwereld satan en de goede hebben de god van de hemel en die die neutraal zijn hebben de god van de aarde :p god das gewoon een synoniem voor het goede of slechte in iemand

Is ook wel een naaier streek dan als je zo bent opgevoed door je ouders, en je er dus niets aan kunt doen dat je een kut mens ben >< Dan zou het volgens jou mening hij Satan over zich heen hebben? xD. Nee dankje, ik heb toch liever een ander geloof xD

microsoftman 5 January 2009 17:08

:p lol vind ik het logische :p god is zo ineens ontstaan omdat er mense zijn die goed deden en dan begon het allemaal met god si en god la :p

microsoftman 5 January 2009 17:09

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1382970)
Is ook wel een naaier streek dan als je zo bent opgevoed door je ouders, en je er dus niets aan kunt doen dat je een kut mens ben >< Dan zou het volgens jou mening hij Satan over zich heen hebben? xD. Nee dankje, ik heb toch liever een ander geloof xD

was maar een voorbeeld lol ik wil gewoon zeggen dat god en satan ontstaan zijn door mensen die goed waren of slecht waren en zo verhaaltjes geworde zijn en telkens anders verteld werden tot een of andere die opschreef en het oud testament maakte en zo verder :p

weerlegger 5 January 2009 17:16

Ik mot niks hebben van gelovigen. Helemaal niet als ze met een bijbel langs me deur gaan

Vlinder 5 January 2009 17:20

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382985)
Ik mot niks hebben van gelovigen. Helemaal niet als ze met een bijbel langs me deur gaan

jij denkt jezusmensen dat is allemaal een pot nat?

microsoftman 5 January 2009 17:22

ik zei niet dat ik gelovig was he :p ik heb gewoon mijn eigen logische theorieen over god en de bijbel :p

De-Emo 5 January 2009 17:48

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1382985)
Ik mot niks hebben van gelovigen. Helemaal niet als ze met een bijbel langs me deur gaan

Jehova-getuigen bedoel je? Die wijs ik altijd beschaafd, doch dwingend de deur. Geloof is persoonlijk, dat dring je anderen niet op.

Maar dat betekent niet dat elke gelovige meteen maar een vervelend mens is. Wel vervelend voor jou, dat je niks moet hebben van gelovigen, meer dan de halve wereld gelooft. En gelovigen zijn heus niet anders dan anderen, de meesten praten niet over hun geloof tegenover anderen, alleen als daarom gevraagd wordt. De meesten proberen hun mening niet op te dringen aan de anderen, terwijl jij dat wel doet. In feite, geloof jij ook. Jij gelooft in het geloof dat God niet bestaat. En jij dringt het wel aan anderen op, dat gaf je zelf toe. Ik moet je eerlijk zeggen, ik zie 't verschil niet zo.

Zoals ik zei, bij de meeste gelovigen merk je niet dat gelovig zijn. Tja, als je met ze eet en ze willen even bidden. Heb 't respect gewoon even. Zolang zij hun visie niet proberen op te dringen, zie ik 't probleem niet.

Deegbal 5 January 2009 17:53

Als het nog kon, had je van mij cker een +1 gekregen.

weerlegger 5 January 2009 18:05

Ja , ik laat ze ook wel in hun waarde. (sommige). Maar ik dring me mening idd op, omdat ik logisch nadenken zo fijn vind en ik wil dat andere mensen die in god geloven ook is gaan nadenken. Maar om nou te zeggen dat ik geloof? Ik denk.

the_darkness 5 January 2009 18:06

ik houd het bij de beroemde uitspraak van Liam: Er was niets en het ontplofte.

Deegbal 5 January 2009 18:06

En je gelooft in je gedachte.

De-Emo 5 January 2009 18:11

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1383024)
Ja , ik laat ze ook wel in hun waarde. (sommige). Maar ik dring me mening idd op, omdat ik logisch nadenken zo fijn vind en ik wil dat andere mensen die in god geloven ook is gaan nadenken. Maar om nou te zeggen dat ik geloof? Ik denk.

Dit komt best slecht over, weet je dat? Zoals ik 't nu lees, vind jij dat mensen die in God geloven niet nadenken? Dat is best hard, vind je niet? Nogal een harde veronderstelling. Ik denk dat ik prima nadenk, desondanks geloof ik in God. Ik geloof misschien niet in de hele Bijbel, maar er zijn evenzozeer dominees die zeggen dat de Bijbel figuurlijk genomen moet worden. Ik geloof niet in de traditionele God van het Christendom, maar dan nog, mensen die dat wel doen denken wel.

Overigens, heb je weleens geleerd dat IQ (en nadenken daaraan gekoppeld) één ding, maar EQ iets heel anders?

Maar ja, ik verdoe mijn tijd. Ik walg van mensen die zich zo als jou opstellen en zichzelf verheven voelen boven de rest. Dan kun je hoog en laag springen, maar zo kom je over.

weerlegger 5 January 2009 18:13

Ik voel mezelf helemaal niet verheven boven de rest. En je moet even logisch voor nadenken zetten. Was ik vergeten. Dus ik denk dat gelovigen inderdaad minder goed kunnen nadenken. Maar walg maar lekker van mij.

the_darkness 5 January 2009 18:15

ik denk niet zozeer dat gelovigen minder goed nadenken, als wel dat ze meer hoop hebben.
zonder hoop kom je niet op het idee van een Godheid.
maar ik zal hier niet verder over doorgaan, mijn standpunten kunnen nogal kwetsend overkomen.

De-Emo 5 January 2009 18:16

Logisch nadenken brengt je niet automatisch tot de conclusie dat God niet bestaat. En de manier waarop je praat, spreekt tegen dat je je niet verheven voelt boven de rest. Blijkbaar kan jij beslissen dat gelovigen minder goed kunnen nadenken. Interessant. Ach ja, al die gelovigen die universiteit doen, wiskunde en zo, die kunnen vast niet logisch nadenken... Each to his own.

Maar je trapt er wel een hele hoop mensen mee op de tenen. En dat is niet omdat ze lange tenen hebben, maar omdat jij grote voeten hebt.

Citaat:

maar ik zal hier niet verder over doorgaan,
Ik doe mee.

weerlegger 5 January 2009 18:32

Oke mooi.

blabla1993 5 January 2009 18:38

Citaat:

Origineel gepost door De-Emo (Bericht 1383044)
Logisch nadenken brengt je niet automatisch tot de conclusie dat God niet bestaat.

Logisch nadenken brengt je niet automatisch tot de conclusie dat onwaarneembare drollen door de lucht vliegen niet bestaan.

De-Emo 5 January 2009 18:40

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1383064)
Logisch nadenken brengt je niet automatisch tot de conclusie dat onwaarneembare drollen door de lucht vliegen niet bestaan.

Precies.

blabla1993 5 January 2009 18:43

Waarmee ik het 'bewijs eerst maar eens dat God níet' bestaat gezever van gelovigen heb ontkracht.

De-Emo 5 January 2009 18:45

Van mij hoef je niets te bewijzen. Geloof toch lekker waar jezelf in gelooft en laat een ander dat ook doen :)

blabla1993 5 January 2009 19:12

Sgoedhôh. Maar dan moeten ze geen dingen op hun geloof gaan baseren (politiek ofzo) aangezien ze niet kunnen bewijzen dat het ergens op slaat.

De-Emo 5 January 2009 19:15

Daarom bestaat de seculiere staatsvorm gelukkig ook. :)
Al snap ik niet wat een Christenunie dan in 't kabinet doet...

weerlegger 5 January 2009 19:26

Cda?

De-Emo 5 January 2009 19:34

Leggen 't er tenminste niet zo dik bovenop ;)

weerlegger 5 January 2009 19:39

Die balkende met dat hoofd:o

De-Emo 5 January 2009 19:46

Haha, oké. CDA er ook uit dan? SGP erbij, klaar zijn we.

weerlegger 5 January 2009 19:59

Ja :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Deegbal 5 January 2009 21:40

Ik vind alles best, als die geert wilders hem maar peert :P

the_darkness 5 January 2009 22:36

Geert Wilders is het beste wat Nederland ooit is overkomen sinds Pim Fortuyn.

Deegbal 5 January 2009 22:57

Alleen z'n haar al...

the_darkness 5 January 2009 23:02

Ik ben het eens met het grootste deel van zijn ideeën.

weerlegger 6 January 2009 14:20

Wilders heeft opzich wel gelijk, maar hij draaft soms wel een beetje door

the_darkness 6 January 2009 15:51

true.

Vollemaan 6 January 2009 18:13

Not true =|

weerlegger 6 January 2009 18:47

Toch wel

Vollemaan 6 January 2009 20:17

Vind ik niet (6)

the_darkness 6 January 2009 22:32

http://www.scrutinyhooligans.us/wp-c.../03/yes-no.jpg

microsoftman 7 January 2009 13:34

u foto is er niet U FAIL :p

Vlinder 7 January 2009 15:09

Citaat:

Origineel gepost door microsoftman (Bericht 1383238)
u foto is er niet U FAIL :p

als je heel erg graag wilt zien hoe het plaatje er uit ziet dan kun je ook gewoon de link in een nieuw tabblad openen.. die doet et nl wel.

Deegbal 7 January 2009 15:45

Ik heb gekeken, een dobbelsteen...

The_Mover 20 February 2009 23:38

Nope, Als hij zou bestaan moet hij verrot stinken..
Nee dus, Ik zie het niet dus ik geloof het niet ;) Simple

Amnesia 21 February 2009 07:34

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1381918)
Als aanhangert van de veel logischere evolutieleer blijft er weinig over waar je een god voor verantwoordelijk zou kunnen houden.

Ahja.
De oerknal.

D'r was niks, en da's ontploft.

blabla1993 21 February 2009 09:19

niet ontploft

Amnesia 21 February 2009 09:58

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389408)
niet ontploft

Oh, dus je geeft wel toe dat er niks was? :')

'In het begin was er niks.

En toen gebeurde er iets en vervolgens was alles er.'

blabla1993 21 February 2009 10:01

Weet ik het joh, ik had het over de evolutietheorie, niet over de big-bangtheorie.

Amnesia 21 February 2009 10:05

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389414)
Weet ik het joh, ik had het over de evolutietheorie, niet over de big-bangtheorie.

I see.

Ik vind 't allebei boelsjit.

God, evolutie.

Je moet d'r maar in geloven.

En ik doe dus niet. :z

blabla1993 21 February 2009 10:08

rite, waar geloof jij dan in?

Amnesia 21 February 2009 10:09

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389418)
rite, waar geloof jij dan in?

Nergens in.
Ik leef in 't nu, niet in 't 'vroegâh'.
Sure, het is leuk om te weten hoe dat allemaal is ontstaan.
Maar voor hetzelfde geld wordt 't morgen ontrafeld, en dan?
Ben je nog steeds geen stap verder.

blabla1993 21 February 2009 10:13

'Stappen verder' zijn ook maar relatief, overrated en bestaan eigenlijk niet omdat je zonder doel ook nergens heen kunt stappen.

Amnesia 21 February 2009 10:15

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389426)
'Stappen verder' zijn ook maar relatief, overrated en bestaan eigenlijk niet omdat je zonder doel ook nergens heen kunt stappen.

Daarom.
Dat is dus mijn hele punt.

Ik leef nu.
Beter om dat dan ook te doen. :z

blabla1993 21 February 2009 10:16

Maar omdat de meeste mensen een natuurlijke nieuwsgierigheid hebben naar hun bestaan gaan ze dus uitzoeken hoe en waarom. En er is geen reden om dat niet te doen.

Amnesia 21 February 2009 10:21

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389431)
Maar omdat de meeste mensen een natuurlijke nieuwsgierigheid hebben naar hun bestaan gaan ze dus uitzoeken hoe en waarom. En er is geen reden om dat niet te doen.

En ik kijk liever vooruit, niet achteruit.
Anderen mensen zijn al bezig met het mysterie van 't verleden te ontrafelen.
Dan houd ik me wel met andere dingen bezig.

Ik voel echt niet de nieuwsgierigheid om nou eens te weten hoe de aarde is ontstaan.
Puur uit diezelfde logica waar jij je evolutieleer aan wijd, wijd ik mijn logica om dat nou juist niet te doen.
Aangezien je 't toch niet verder brengt.

blabla1993 21 February 2009 10:36

Maar we hadden net geconcludeerd dat 'verder' gaan niet bestaat.

En om de toekomst te kunnen voorspellen moet je het verleden kennen.

Amnesia 21 February 2009 10:42

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1389437)
Maar we hadden net geconcludeerd dat 'verder' gaan niet bestaat.

En om de toekomst te kunnen voorspellen moet je het verleden kennen.

De toekomst valt niet te voorspellen.
Behalve met slechte horror films, cliché schrikmomenten, jeweetwel.

En aangezien we vrij weinig kennis hebben van 't verleden, zal daar niet spoedig verandering in komen.

En als we niet verder gaan, waarom de moeite doen om 't verleden te leren kennen als je weet dat je niet verder gaat?

RoseMacNair 25 June 2009 14:12

Ik 'geloof' in het modern Satanisme. Nee ik ben geen sataan -.- ik offer geen debiele Christenen nee. Ik geloof dat ik mijn eigen lot kan bepalen en met de kracht en de 9 statements van Satan kan ik dat ook. Ik geloof wel in leven na de dood. Er zijn inderdaad zoveel dingen om te geloven. Ik geloof niet in beeld van 'god'. Van een man die vanuit de hemel op ons neerkijkt en mensen beloont die 'goed' zijn en straft die 'slecht' zijn. Ik ben ook zeer geïnteresseert in de Noorse Mythology. Nee ik denk inderdaad niet echt dat Thor de bliksem veroorzaakt, en dat als ik geen schaap (noemt willekeurig dier) offer aan Skadi, dat mijn oogst dan mislukt ofzo. Ik zou alleen willen dat het zo was. Na de dood Walhalla, of helaas voor sommige Nifflheim. Hoe mooier kan het zijn? Helaas leef ik niet in een maatschappij waar dit beeld van denken nog mogelijk is. Met de kennis die we inmiddels hebben. Ik geloof wel nog steeds in Walhalla en Nifflheim. Ik geloof ook in reïncarnatie. Na dit leven volgen er meer, en als je geest er klaar voor is mag je Walhalla betreden. Maar over het algemeen probeer ik de 9 statement of Satan te volgen, aangezien dit ook een 'religie' is die mij aantrekt.

Ik vind dat er in heel veel godsdiensten wel iets in zit waar ik mij in kan vinden. Maar het meest in het Satanisme. Vandaar dat ik Satanist wil worden.

Zeespons 25 June 2009 15:04

Waarom kunnen mensen gewoon voor zichzelf regels maken (principe.. blabla)
Je kan alles zeggen wat je wilt. Maar die 9 statements beinvloeden ook je leven en niet jij zelf.

blabla1993 25 June 2009 15:25

Satanisme is het triestste geloof ooit. Puur gebaseerd op een personage uit een ander geloof.

Sander 25 June 2009 15:45

Ik kom na mijn dood in de fail hemel

the_darkness 25 June 2009 15:46

heb ik daar toestemming voor gegeven dan?

Sander 25 June 2009 15:47

Ik bid al elke ochtend en avond tot je, wat wil je nog meer.

the_darkness 25 June 2009 15:48

een offer natuurlijk.

blabla1993 25 June 2009 15:52

Citaat:

Origineel gepost door RoseMacNair (Bericht 1419200)
Ik 'geloof' in het modern Satanisme. Nee ik ben geen sataan -.- ik offer geen debiele Christenen nee. Ik geloof dat ik mijn eigen lot kan bepalen en met de kracht en de 9 statements van Satan kan ik dat ook. Ik geloof wel in leven na de dood. Er zijn inderdaad zoveel dingen om te geloven. Ik geloof niet in beeld van 'god'. Van een man die vanuit de hemel op ons neerkijkt en mensen beloont die 'goed' zijn en straft die 'slecht' zijn. Ik ben ook zeer geïnteresseert in de Noorse Mythology. Nee ik denk inderdaad niet echt dat Thor de bliksem veroorzaakt, en dat als ik geen schaap (noemt willekeurig dier) offer aan Skadi, dat mijn oogst dan mislukt ofzo. Ik zou alleen willen dat het zo was. Na de dood Walhalla, of helaas voor sommige Nifflheim. Hoe mooier kan het zijn? Helaas leef ik niet in een maatschappij waar dit beeld van denken nog mogelijk is. Met de kennis die we inmiddels hebben. Ik geloof wel nog steeds in Walhalla en Nifflheim. Ik geloof ook in reïncarnatie. Na dit leven volgen er meer, en als je geest er klaar voor is mag je Walhalla betreden. Maar over het algemeen probeer ik de 9 statement of Satan te volgen, aangezien dit ook een 'religie' is die mij aantrekt.

Ik vind dat er in heel veel godsdiensten wel iets in zit waar ik mij in kan vinden. Maar het meest in het Satanisme. Vandaar dat ik Satanist wil worden.

Wtf is dit voor idiote kruising van Hindoeïsme, Noorse mythologie en High Fantasy bullshit? Oja, ik bepaal ook m'n eigen lot. Zonder satanbullshit.

the_darkness 25 June 2009 15:53

is dat alles niet gewoon samen te vatten onder de noemer kansloos?

Deegbal 25 June 2009 21:09

Hij is gek. :')



Heeft te veel fantasy films gekeken.

the_darkness 25 June 2009 21:11

het is een zij.

Deegbal 25 June 2009 21:12

Kwam ik net achter, toen ik in een ander topic keek. :')

Vollemaan 29 June 2009 23:37

Kvind haar niet gek. Das haar geloof. Jij vind jezelf toch ook niet gek omdat je christen bent?:O

Ik deel het geloof dan wel niet, maar dat betekend niet dat ze kansloos of gek is.

Zeespons 29 June 2009 23:45

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420010)
Kvind haar niet gek. Das haar geloof. Jij vind jezelf toch ook niet gek omdat je christen bent?:O

Ik deel het geloof dan wel niet, maar dat betekend niet dat ze kansloos of gek is.

Jawel.

Vollemaan 29 June 2009 23:48

Ja?:

ze gelooft in leven na de dood, so what.Meer mensen geloven dat. Zijn die ook kansloos? ze offert geen christenen, mooi toch? Niet gek iig. Of, als we gek zijn als we dat niet doen, offer ik Deegbal maar effe. lot bepalen, chill. Kan ook zonder dat geloof, is eigenlijk ook zo, maar hea, who cares :S. ze gelooft niet in een beeld van god als een man die op de wereld en beloont en straft, das haar geloof, ik denk ook niet dat het zo zit, jij waarschijnlijk ook niet. Ze is geinteresseerd in de Noorse Mythology, omdat ze graag WOU dat het zo was. Who cares? OMG ZIJ IS GEK. Nah. Ze gelooft niet dat het zo is, ze wou dat het zo zou zijn. OMG ZIJ IS KANSLOOS.

Nah.

Walhalla = Hemel voor christen.
Nifflheim = hel voor christen.
nog steeds niets gestoords aan haar.

the_darkness 29 June 2009 23:54

volgens mij verwar jij Walhallah en Niflheim kerel.
Dat is een andere godsdienst, en zeker niet het christendom.
en bovendien ben je de Muspulli, de Nidhogg, en Ygdrassil vergeten.

Deegbal 29 June 2009 23:57

Over welke film hebben we het? :')

Vollemaan 29 June 2009 23:59

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420015)
volgens mij verwar jij Walhallah en Niflheim kerel.
Dat is een andere godsdienst, en zeker niet het christendom.
en bovendien ben je de Muspulli, de Nidhogg, en Ygdrassil vergeten.

Nee, ik bedoelde die Walhallah van die meid vergelijkbaar is met de hemel van het christendom, en Niflheim vergelijkbaar met de hel ;)

the_darkness 30 June 2009 00:04

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1420016)
Over welke film hebben we het? :')

Noorse Mythologie

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420018)
Nee, ik bedoelde die Walhallah van die meid vergelijkbaar is met de hemel van het christendom, en Niflheim vergelijkbaar met de hel ;)

Dat had ik even niet begrepen, mijn excuses.

Deegbal 30 June 2009 00:07

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420019)
Noorse Mythologie

Verdeurie, die ken ik nog niet.

Zeespons 30 June 2009 00:12

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420012)
nog steeds niets gestoords aan haar.

Jawel

Vollemaan 30 June 2009 00:14

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1420021)
Jawel

Onderbouw je mening is vriend :)

Hellblazer 30 June 2009 07:12

Atheïst :yes:

Wortelbrood 30 June 2009 12:13

Ik geloof in Alex ja.. :$

the_darkness 30 June 2009 12:14

:love:

Wortelbrood 30 June 2009 12:16

:d

Icarus 30 June 2009 12:16

Ik geloof in mezelf dus ik geloof in een god.Beuh,als niemand het zegt zeg ik het zelf wel.

Wortelbrood 30 June 2009 12:20

Juist ja. Dan geloof ik niet in god. 8|

Zeespons 30 June 2009 12:32

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420022)
Onderbouw je mening is vriend :)

Omdat het onzin is.

KKOPPI 30 June 2009 18:20

Het zou best eens kunnen.
Alles kan onmogelijk zelf zijn onstaan
Hoe kan de natuur zo precies en perfect in elkaar steken? Hoe kan het dat een appel precies groot genoeg is om in je hand te houden? Waarom is een boom precies hoog genoeg om eronder te schuilen?
Er was laatst op de Italiaanse TV een vrouw die een ongeneeslijk letsel had aan haar benen. Dat was verklaard door dokters, die zelf ook persoonlijk in het programma kwamen. Die vrouw nam een bad in ijskoud heilig water in Medjugorje, ze genas onmiddelijk. Medjugorje is een Katholieke plaats in Bosnië waar heel veel wonderen zijn gebeurd. Zo komt er al honderden jaren water uit een kruisbeeld van Jezus stromen, dat nergens op aangesloten is. Ook huilen Mariabeelden bloed, wat ook onverklaarbaar is. Als je het niet gelooft, er zijn veel bewijzen en foto's van. Ook veel filmpjes op YouTube gaan erover. Het grootste wonder dat nog regelmatig voorkomt in Medjugorje is de draaiende zon. De zon maakt er regelmatig dansende bewegingen, enkele bekende Italianen hebben het ook gezien en vertelden het vol verbazing op TV. Ook hiervan is op YouTube veel te vinden.

Zeespons 30 June 2009 18:30

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420280)
Het zou best eens kunnen.
Alles kan onmogelijk zelf zijn onstaan
Hoe kan de natuur zo precies en perfect in elkaar steken? Hoe kan het dat een appel precies groot genoeg is om in je hand te houden? Waarom is een boom precies hoog genoeg om eronder te schuilen?
Er was laatst op de Italiaanse TV een vrouw die een ongeneeslijk letsel had aan haar benen. Dat was verklaard door dokters, die zelf ook persoonlijk in het programma kwamen. Die vrouw nam een bad in ijskoud heilig water in Medjugorje, ze genas onmiddelijk. Medjugorje is een Katholieke plaats in Bosnië waar heel veel wonderen zijn gebeurd. Zo komt er al honderden jaren water uit een kruisbeeld van Jezus stromen, dat nergens op aangesloten is. Ook huilen Mariabeelden bloed, wat ook onverklaarbaar is. Als je het niet gelooft, er zijn veel bewijzen en foto's van. Ook veel filmpjes op YouTube gaan erover. Het grootste wonder dat nog regelmatig voorkomt in Medjugorje is de draaiende zon. De zon maakt er regelmatig dansende bewegingen, enkele bekende Italianen hebben het ook gezien en vertelden het vol verbazing op TV. Ook hiervan is op YouTube veel te vinden.

Een pompoen past niet in mijn hand.

Next?

Hellblazer 30 June 2009 19:18

Waarom zou alles niet zelf kunnen ontstaan?
Dit zijn inderdaad domme argumenten, behalve die vrouw maar daar geloof ik dus geen zak van.

dus ook ik zeg next :+

blabla1993 30 June 2009 19:19

Citaat:

Origineel gepost door kkoppi (Bericht 1420280)
het zou best eens kunnen.
Alles kan onmogelijk zelf zijn onstaan
hoe kan de natuur zo precies en perfect in elkaar steken? Hoe kan het dat een appel precies groot genoeg is om in je hand te houden? Waarom is een boom precies hoog genoeg om eronder te schuilen?
Er was laatst op de italiaanse tv een vrouw die een ongeneeslijk letsel had aan haar benen. Dat was verklaard door dokters, die zelf ook persoonlijk in het programma kwamen. Die vrouw nam een bad in ijskoud heilig water in medjugorje, ze genas onmiddelijk. Medjugorje is een katholieke plaats in bosnië waar heel veel wonderen zijn gebeurd. Zo komt er al honderden jaren water uit een kruisbeeld van jezus stromen, dat nergens op aangesloten is. Ook huilen mariabeelden bloed, wat ook onverklaarbaar is. Als je het niet gelooft, er zijn veel bewijzen en foto's van. Ook veel filmpjes op youtube gaan erover. Het grootste wonder dat nog regelmatig voorkomt in medjugorje is de draaiende zon. De zon maakt er regelmatig dansende bewegingen, enkele bekende italianen hebben het ook gezien en vertelden het vol verbazing op tv. Ook hiervan is op youtube veel te vinden.

:') lsd?

KKOPPI 30 June 2009 19:55

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1420282)
Een pompoen past niet in mijn hand.

zo bedoel ik het helemaal niet
ik bedoel zelfs het grootste stuk fruit is voor de mens van gewone grootte, je hebt geen fruit of groente van 30 meter doorsnede. Rotsen en bomen wel. waarom?


Citaat:

Origineel gepost door Hellblazer (Bericht 1420311)
Waarom zou alles niet zelf kunnen ontstaan?
Dit zijn inderdaad domme argumenten, behalve die vrouw maar daar geloof ik dus geen zak van.

Ten eerste: noem jij jezelf slimmer dan een nationale TV? Wacht maar.
En ja hoor, de mensheid en de natuur en ons denken en een willekeurig voorbeeld: de voortplanting en het menselijk lichaam met alles dat perfect in elkaar zit; dat alles kan ontstaan uit twee atomen:no:

Icarus 30 June 2009 19:56

Omdat de natuur zo is en we het gewoon zijn?Voor hetzelfde geld hadden we 2 hoofden en dan vonden we het doodnormaal.

blabla1993 30 June 2009 20:28

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420359)
Ten eerste: noem jij jezelf slimmer dan een nationale TV? Wacht maar.
En ja hoor, de mensheid en de natuur en ons denken en een willekeurig voorbeeld: de voortplanting en het menselijk lichaam met alles dat perfect in elkaar zit; dat alles kan ontstaan uit twee atomen:no:

TV is meestal een domme hoop stront ja.
En aap, leer de beginselen van de evolutietheorie eens, ja? Dingen zijn zo 'perfect' omdat dingen die niet goed aangepast zijn aan de omstandigheden minder goed kunnen overleven, minder voortplanten en dus op den duur uitsterven.

KKOPPI 30 June 2009 21:52

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1420373)
TV is meestal een domme hoop stront ja.
En aap, leer de beginselen van de evolutietheorie eens, ja? Dingen zijn zo 'perfect' omdat dingen die niet goed aangepast zijn aan de omstandigheden minder goed kunnen overleven, minder voortplanten en dus op den duur uitsterven.

Gelul. Jouw evolutietheorie is kant en klare onzin, er zijn geen bewijzen van dat belachelijke aap-naar-mens gedoe. Wel zijn er bewijzen dat het klets is. pas is er een schedel gevonden van uit de tijd dat jouw mensapen leefden, die exact overeenkomt met de huidige mensenschedel. Er is geen tussenfiguur, als we een uit de meest afgesloten stammen in het Amazonegebied hier opvoeden, verschilt hij voor geen nanometer met de mensen hier.
En nu is TV ineens een hoop domme stront? Dat had je 100% zeker nooit gezegd voordat je mijn suggestie las. Verdiep je eens in mijn verhaal; het klopt als een bus.

Icarus 30 June 2009 21:52

Er is ook geen bewijs dat God bestaat.:')

KKOPPI 30 June 2009 21:56

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420440)
Er is ook geen bewijs dat God bestaat.:')

Blijkbaar dus wel. Maar als jij in je luie stoel blijft zitten kom je ook niet verder dan dom te zeggen dat God niet bestaat:yes:

Icarus 30 June 2009 21:59

Aan jou soort mensen heb ik dus een schijthekel om eerlijk te zijn.
Geef me 1 bewijs dat God bestaat,een bewijs waar wetenschap niet tegenop kan.Shoot.

KKOPPI 30 June 2009 22:09

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420442)
Aan jou soort mensen heb ik dus een schijthekel om eerlijk te zijn.
Geef me 1 bewijs dat God bestaat,een bewijs waar wetenschap niet tegenop kan.Shoot.

Wat heeft dat er nou ineens mee te maken? Volgens mij kan jij gewoon niet tegen mijn verhaal op. En kan jij niet lezen? Ik zeg dat er genoeg bewijzen zijn, steenharde, maar daar zou je echt wat jaren voor moeten studeren en verdiepen, echt waar. Ik heb die kennis al, en dan lijkt alles zó vanzelfsprekend. Buiten dat zijn er talloze mensen die op het randje van de dood zijn geweest, en die ongelofelijke dingen hebben gezien.

Icarus 30 June 2009 22:15

Je zegt dat er genoeg bewijzen zijn,geef me eens een voorbeeld van zo'n bewijs?En die bijna dood-ervaringen waar jij over lult zijn echt niet meer dan waanideeën hoor.Men grootmoeder kreeg 2 jaar geleden een hartaanval.9 hartstilstanden die ze wonderbaarlijk overleefde.Ze zei daarna ook wel dat ze dingen zag zoals dode familie van vroeger enzovoort.Ik heb daarna op internet er heel wat over opgezocht en in de meeste forums kwamen ze dus ook tot de conclusie dat het hersenspinsels zijn en niet meer.Het gaat erom of je erin gelooft of niet.Ik geloof niet dat er een God is,jij gelooft van wel.Ik ben blij voor je dat je gelooft dat je na je dood in de hemel rijstpap met een gouden lepel kan eten,of wat jij er ook van verwacht maar dat klinkt als bullshit in mijn oren.En zolang jij geen goede argumenten hebt en die kunt bewijzen ga ik ook niet openstaan voor jou 'kennis'.

KKOPPI 30 June 2009 22:25

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420445)
Je zegt dat er genoeg bewijzen zijn,geef me eens een voorbeeld van zo'n bewijs?En die bijna dood-ervaringen waar jij over lult zijn echt niet meer dan waanideeën hoor.Men grootmoeder kreeg 2 jaar geleden een hartaanval.9 hartstilstanden die ze wonderbaarlijk overleefde.Ze zei daarna ook wel dat ze dingen zag zoals dode familie van vroeger enzovoort.Ik heb daarna op internet er heel wat over opgezocht en in de meeste forums kwamen ze dus ook tot de conclusie dat het hersenspinsels zijn en niet meer.Het gaat erom of je erin gelooft of niet.Ik geloof niet dat er een God is,jij gelooft van wel.Ik ben blij voor je dat je gelooft dat je na je dood in de hemel rijstpap met een gouden lepel kan eten,of wat jij er ook van verwacht maar dat klinkt als bullshit in mijn oren.En zolang jij geen goede argumenten hebt en die kunt bewijzen ga ik ook niet openstaan voor jou 'kennis'.

Nu kan ik ook allemaal filmpjes gaan zitten sturen, maar daar begrijp jij waarschijnlijk ook al niks van. En nog een, en jammer dat het boek van Gloria Polo niet in het Nederlands vertaald is. Verder komen we hier niet, onmogelijk om het verhaal rond God hier rechtop te zetten. Je zult het toch allemaal onzin noemen, maar wacht maar af. O ja en nog iets: Hersenspinsels zijn fabeltjes.

KKOPPI 30 June 2009 22:31

Concentreer je dus eens op alles wat ik tot nu toe geschreven heb, en lees niet alleen mijn laatste reactie snel door en geef vervolgens niet alleen antwoord op mijn laatste zin... Jullie begrijpen er geen barst van en jullie zullen er tot je dood geen barst van begrijpen.
Daar met jullie.

Deegbal 30 June 2009 22:32

Ik snap één ding niet.

Waarom wind jij je erover op dat de mensen hier het niet begrijpen, volgens jou?

Icarus 30 June 2009 22:34

Als God bestaat,waarom zou hij dan uberhaupt moeilijke tijden creëeren?Hij lijkt me best sadistisch,eerst zorgt ie voor een moeilijke tijd en dan doet hij lekker alsof hij medelijden heeft.Btw geloven veel mensen in een God omdat ze steun zoeken in moeilijke tijden.In WO2 zaten de kerken vol met gelovigen.Vroeger werden veel verhaaltjes zo verzonnen zodat veel mensen zich zouden bekeren tot het Christendom zodat de priesters enzo veel geld verdienen aan hen,(die info heb ik dus van het internet).Ook geloof ik ergens gelezen te hebben dat de bijbel zo vaak herschreven is zodat priesters altijd geld konden uitbuiten van hun volgelingen.Ook het monster van loch ness is begonnen met een priester die een arme man hielp die werd aangevallen door het monster waardoor de priester een spreuk zei en het monster in het loch ness verdreef.Na dat dat in de krant kwam bekeerden veel mensen zich tot het Christendom (bron wikipedia,heb ooit een spreekbeurt over het monster van loch ness moeten doen).Hersenspinsels zijn evengrote fabels als een leven na de dood.:{
En ik heb nog steeds geen bewijs.

Vollemaan 30 June 2009 22:37

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420280)
Het zou best eens kunnen.
Alles kan onmogelijk zelf zijn onstaan
Hoe kan de natuur zo precies en perfect in elkaar steken? Hoe kan het dat een appel precies groot genoeg is om in je hand te houden? Waarom is een boom precies hoog genoeg om eronder te schuilen?
Er was laatst op de Italiaanse TV een vrouw die een ongeneeslijk letsel had aan haar benen. Dat was verklaard door dokters, die zelf ook persoonlijk in het programma kwamen. Die vrouw nam een bad in ijskoud heilig water in Medjugorje, ze genas onmiddelijk. Medjugorje is een Katholieke plaats in Bosnië waar heel veel wonderen zijn gebeurd. Zo komt er al honderden jaren water uit een kruisbeeld van Jezus stromen, dat nergens op aangesloten is. Ook huilen Mariabeelden bloed, wat ook onverklaarbaar is. Als je het niet gelooft, er zijn veel bewijzen en foto's van. Ook veel filmpjes op YouTube gaan erover. Het grootste wonder dat nog regelmatig voorkomt in Medjugorje is de draaiende zon. De zon maakt er regelmatig dansende bewegingen, enkele bekende Italianen hebben het ook gezien en vertelden het vol verbazing op TV. Ook hiervan is op YouTube veel te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=7vUQIynCNYU

Zie je dat? Das een ufo. Weet je? Het is gefaked.

O en die natuur shit waar je het over had, dat heet biologie.
Dat je dat allemaal gelooft respecteer ik wel hoor, maar ben JIJ ooit op die plek geweest? Je zegt dat de zon daaro af en toe danst. Weet je, als je honderd km verder staat, danst die zon niet. Dat betekend dat de zon niet danst, want dan zouden we het vanaf een andere plek als die heilige plek ook moeten kunnen zien.

KKOPPI 30 June 2009 22:48

Het is toch allemaal ongelofelijk met jullie... Deze pagina barst van voorbeelden of hoe je eraan kunt komen? Kan jij maar een ding tegelijk verwerken? Ik bljf dus bij mijn conclusie en zeg voor de tiende keer DAT JE JE ZELF IN MIJN REACTIES MOET VERDIEPEN, DAAR HEB JE JE VOORBEELDEN.
Zo werkt het niet met geloof, jullie begrijpen er tot je dood toch helemaal geen bal van. Maar ja ik weet nu al dat jullie nergens aan beginnen, "het is toch dom allemaal". Ik zag net een topic: Normale mensen 1 - 0 Christenen. Wat halen jullie in je genaaide kop? De 'normale mensen' eindigen onder de Christenen en NEE DAT IS GEEN ONZIN.

"WACHT MAAR"

KKOPPI 30 June 2009 22:51

Het is toch allemaal hopeloos met jullie.
Ik stop hier en ik reageer niet meer op van die belachelijke onzinnige reacties van jullie. Je kunt nu huilen wat je wilt maar ik heb gelijk, ik zweer dat jullie mij ooit gelijk zullen geven.

Einde

Icarus 30 June 2009 22:52

Ok nu haat ik je officieel.Verander niet van onderwerp en geef me 1 bewijs ipv altijd een flauw excuus te zoeken of te zeggen dat ik me moet verdiepen in jou posts,want als jij niet openstaat voor mijn mening doe ik ook geen moeite om me in jou 'gezeik' te verdiepen.Bewijs dat God bestaat daar 1 bewijs te geven met een onderbouwde mening en dan praten we verder.Alle mensen zijn gelijk Chirstenen of niet.Maar in mijn ogen zijn Christenen die hun mening opdringen (zoals jij) niet normaal.Waarom?Omdat ze alleen in zichzelf geloven en niet luisteren naar anderen.Daarom.Ik wacht op je bewijs.:{

Vollemaan 30 June 2009 22:52

Die voorbeelden? De voorbeelden die jij noemt, is een interview en webcam gelul. Hoe kun je in GODSNAAM erop vertrouwen dat die lui niet dingen in het hoofd halen, of alles bij elkaar zitten te liegen? Vooral je webcam filmpje was volkomen onbetrouwbaar.

Icarus 30 June 2009 22:54

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420452)
Het is toch allemaal hopeloos met jullie.
Ik stop hier en ik reageer niet meer op van die belachelijke onzinnige reacties van jullie. Je kunt nu huilen wat je wilt maar ik heb gelijk, ik zweer dat jullie mij ooit gelijk zullen geven.

Einde

Ik zou je gelijk kunnen geven als je je mening kon bewijzen ipv altijd van onderwerp te veranderen.En ik ben blij dat je denkt dat je gelijk hebt.

Zeespons 30 June 2009 22:55

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420452)
Het is toch allemaal hopeloos met jullie.
Ik stop hier en ik reageer niet meer op van die belachelijke onzinnige reacties van jullie. Je kunt nu huilen wat je wilt maar ik heb gelijk, ik zweer dat jullie mij ooit gelijk zullen geven.

Einde

Zo, en nu terug naar limburg jij.




















aap

the_darkness 30 June 2009 23:52

KKOPPI je lult poep omdat:

1. je geef totaal geen antwoord op de voorbeelden en punten die aangevoerd worden door bovenstaande forummers, je ontwijkt ze alleen.

2. Als je ook maar het vaagste idee had hoe moleculen en atomen in elkaar zaten en de basis van gen wetenschap begreep wist je dat uiteindelijk al het leven op aarde overeenkomsten vertoont en uiteindelijk uit dezelfde bouwstenen bestaan die enkel een andere richting op zijn ontwikkeld. Dus jouw punt dat dit onwaarschijnlijk is faalt. Stop aminozuren in een potje en doe er electriciteit bij, en alleen al de eencellingen die zich gaan vormen zullen zich steeds meer van elkaar gaan verschillen, ookal komen ze uit het zelfde aminozuur en dus dezelfde bouwstof voort.

3. Je redenatie achter het feit dat als je iemand van een afgelegen stam in het westen op gaat voeden en dat hij dan net als ons is is hier misplaatst.
Dit heeft er mee te maken dat in de laatste ijstijd de mensen soort Cro Magnon hun hersen inhoud ontwikkelde tot onze huidige capaciteit. Dit is een gevolg van evolutie, en is niet altijd zo geweest. Een Neanderthaler zou zich niet kunnen settelen, nog niets begrijpen, ookal zou je hem vanaf het moment dat hij een baby was opvoeden.

4. Je beweert dat er oude schedels zijn gevonden die er precies zo uitzien als de moderne mensenschedel, maar je voert geen bron aan. Ik beschouw dit punt dan ook als ongefundeerd, en verwerp het.

5. Je noemt ons dom omdat wij zeggen dat God niet bestaat. Toch kan je zelf niet bewijzen dat hij dit wel doet. Als wij hier dom roepen, dan doe jij hetzelfde. Mensen hebben in vroegere tijden namen bedacht voor alle dingen die ze begrepen, en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden. Heel lang vereerden de mensen de Zon als een God. nu weten we dat het gewoon een ster is. God is niks anders dan een naam voor het onverklaarbare. En de wetenschap reduceert het aantal onverklaarbare verschijnselen elke dag. de term "God" legt het af tegen de wetenschap, en het aantal onverklaarbare "wonderen" waaruit godsdienst fanatici putten wordt met de dag kleiner.

6. Je roept dat Christenen de enige normale mensen zijn. Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag. Daarnaast heeft religie, en dan met name het Christendom in de tijd dat ze dag macht had de vooruitgang van de mensheid compleet stilgezet met haar dogma's en het verbranden van iedereen die anders dacht of zaken aan de kaak stelde waar de bijbel geen antwoord op had. Hallo Middeleeuwen.

7. Het is erg makkelijk om te roepen dat we het pas na onze dood zullen begrijpen. Dan leven we niet meer om deze discussie te hervatten niet waar?
Een erg zwak punt dat niet meer dan een maskering is voor het feit dat je door je munitie heen bent en nu door middel van cliché uitspraken de aftocht probeert te blazen.

8. Je noemt ons star, maar jij bent degene die gaat schelden, en alleen maar roept "maar ik heb gelijk". Dit is star, een kokervisie, en gigantisch bekrompen. Naast het feit dat alleen dit al aanduidt dat je de discussie verloren hebt, belichaam je voor mij ook nog eens de zielige bekrompen stereotype zelfvergenoegzame domme rot christenen die ik elke dag over me heen krijg en waar ik een rothekel aan heb.

ik dank u voor de aandacht.

Vollemaan 30 June 2009 23:56

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420474)
-

Hey jij hoort de God of fail te zijn, niet de God van win!

Icarus 30 June 2009 23:56

^ Epic win.

EDIT : die post van alex dus,niet van maraska.:')

Vollemaan 30 June 2009 23:59

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420476)
^ Epic win.

EDIT : die post van alex dus,niet van maraska.:')

Wellus

Deegbal 1 July 2009 00:01

Tering. Dat was een lange post td!
You owned him. :+

the_darkness 1 July 2009 00:03

Couldn't resist.
Ik raak altijd gefrustreerd door dit soort mensen en dan moet ik ze onderuit halen.
En grondig.

Vollemaan 1 July 2009 00:03

oelof zegt:
Wat vond je van de post van td?
Reilly Lindy zegt:
Ik vond dat hij die andere gast de grond in boorde. Geniaal ^^.
Roelof zegt:
Same here :+

the_darkness 1 July 2009 00:07

zo goed voor mijn ego dit.
daarom ben ik dus forum God.
XD

Deegbal 1 July 2009 00:09

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420488)
zo goed voor mijn ego dit.

Is dat op een gegeven moment niet volgroeid? :+

Icarus 1 July 2009 00:09

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420488)
zo goed voor mijn ego dit.
daarom ben ik dus forum God.
XD

*mompelt iets dat ik ook god ben*

the_darkness 1 July 2009 00:09

dat expandeert zonder enige limiet :+

Deegbal 1 July 2009 00:15

Oh. :+

Hellblazer 1 July 2009 11:06

Hmm.. een avondje niet online geweest en dikke discussie gemist :(
Het reageren op die vent heeft geen zin meer, td heeft alles al gezegd :P
Nette post td :')

the_darkness 1 July 2009 11:12

misschien komt ie nog wel terug, dan kan ik nog een keer :+

Icarus 1 July 2009 12:39

One day,I wanna be like him!:love:

KKOPPI 1 July 2009 22:18

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420524)
One day,I wanna be like him!:love:

zeg dat maar ja
volgens mij staan jullie best van mijn verhalen te kijken, zelf kunnen jullie kloothommels alleen maar lullen dat mijn verhaal niet klopt. Jullie begrijpen het niet zeg ik toch? En wie verandert er nou steeds van onderwerp?

Zeespons 1 July 2009 22:19

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420640)
zeg dat maar ja
volgens mij staan jullie best van mijn verhalen te kijken, zelf kunnen jullie kloothommels alleen maar lullen dat mijn verhaal niet klopt. Jullie begrijpen het niet zeg ik toch? En wie verandert er nou steeds van onderwerp?

jij, Nu net weer.

Zeespons 1 July 2009 22:20

Oja, Ging jij niet weg?

Icarus 1 July 2009 22:20

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420640)
zeg dat maar ja
volgens mij staan jullie best van mijn verhalen te kijken, zelf kunnen jullie kloothommels alleen maar lullen dat mijn verhaal niet klopt. Jullie begrijpen het niet zeg ik toch? En wie verandert er nou steeds van onderwerp?

Jij doet er alles aan om mijn vragen te ontwijken,dus jij.En iedereen hier heeft schijt aan jou en jouw verhalen.Ik denk dat je beter kan gaan sterven zodat je jou God wat gezelschap kan gaan houden op die wolkjes hierboven als je hem toch zo hard aanbidt.:{

KKOPPI 1 July 2009 22:21

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1420454)
Die voorbeelden? De voorbeelden die jij noemt, is een interview en webcam gelul. Hoe kun je in GODSNAAM erop vertrouwen dat die lui niet dingen in het hoofd halen, of alles bij elkaar zitten te liegen? Vooral je webcam filmpje was volkomen onbetrouwbaar.

Kijk jij italiaanse TV? Ik lach me hier dood wat verzinnen JULLIE allemaal wel niet

Icarus 1 July 2009 22:22

Als het zo bekend was zou het niet alleen op Italiaanse tv komen,spast.

Zeespons 1 July 2009 22:23

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420644)
Kijk jij italiaanse TV? Ik lach me hier dood wat verzinnen JULLIE allemaal wel niet

Ga jij is jointjes roken ofzo. Je zit in de pubertijd joh.

KKOPPI 1 July 2009 22:27

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420643)
Jij doet er alles aan om mijn vragen te ontwijken,dus jij.En iedereen hier heeft schijt aan jou en jouw verhalen.Ik denk dat je beter kan gaan sterven zodat je jou God wat gezelschap gaan houden op die wolkjes hierboven als je hem toch zo hard aanbidt.:{

Er is een heilige, Padre Pio, die is in 68 gestorven. Ze hebben hem begraven, en vorig jaar is hij opgegraven. Zijn lichaam is nog intact en precies hetzelfde als toen hij begraven is. Jullie willen toch allemaal letterlijke voorbeelden.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

KKOPPI 1 July 2009 22:28

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420645)
Als het zo bekend was zou het niet alleen op Italiaanse tv komen,spast.

Dat is het hem net. Het wordt niet bekend omdat iedereen bang is. Alleen in Italie zijn ze verstandig, nog 'keurig' katholiek.

Zeespons 1 July 2009 22:31

Lolz, Italianen zijn het meest liegende volk van europa.

Icarus 1 July 2009 22:34

En dat bewijst dat God bestaat omdat... ?

the_darkness 1 July 2009 23:55

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420474)
KKOPPI je lult poep omdat:

1. je geef totaal geen antwoord op de voorbeelden en punten die aangevoerd worden door bovenstaande forummers, je ontwijkt ze alleen.

2. Als je ook maar het vaagste idee had hoe moleculen en atomen in elkaar zaten en de basis van gen wetenschap begreep wist je dat uiteindelijk al het leven op aarde overeenkomsten vertoont en uiteindelijk uit dezelfde bouwstenen bestaan die enkel een andere richting op zijn ontwikkeld. Dus jouw punt dat dit onwaarschijnlijk is faalt. Stop aminozuren in een potje en doe er electriciteit bij, en alleen al de eencellingen die zich gaan vormen zullen zich steeds meer van elkaar gaan verschillen, ookal komen ze uit het zelfde aminozuur en dus dezelfde bouwstof voort.

3. Je redenatie achter het feit dat als je iemand van een afgelegen stam in het westen op gaat voeden en dat hij dan net als ons is is hier misplaatst.
Dit heeft er mee te maken dat in de laatste ijstijd de mensen soort Cro Magnon hun hersen inhoud ontwikkelde tot onze huidige capaciteit. Dit is een gevolg van evolutie, en is niet altijd zo geweest. Een Neanderthaler zou zich niet kunnen settelen, nog niets begrijpen, ookal zou je hem vanaf het moment dat hij een baby was opvoeden.

4. Je beweert dat er oude schedels zijn gevonden die er precies zo uitzien als de moderne mensenschedel, maar je voert geen bron aan. Ik beschouw dit punt dan ook als ongefundeerd, en verwerp het.

5. Je noemt ons dom omdat wij zeggen dat God niet bestaat. Toch kan je zelf niet bewijzen dat hij dit wel doet. Als wij hier dom roepen, dan doe jij hetzelfde. Mensen hebben in vroegere tijden namen bedacht voor alle dingen die ze begrepen, en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden. Heel lang vereerden de mensen de Zon als een God. nu weten we dat het gewoon een ster is. God is niks anders dan een naam voor het onverklaarbare. En de wetenschap reduceert het aantal onverklaarbare verschijnselen elke dag. de term "God" legt het af tegen de wetenschap, en het aantal onverklaarbare "wonderen" waaruit godsdienst fanatici putten wordt met de dag kleiner.

6. Je roept dat Christenen de enige normale mensen zijn. Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag. Daarnaast heeft religie, en dan met name het Christendom in de tijd dat ze dag macht had de vooruitgang van de mensheid compleet stilgezet met haar dogma's en het verbranden van iedereen die anders dacht of zaken aan de kaak stelde waar de bijbel geen antwoord op had. Hallo Middeleeuwen.

7. Het is erg makkelijk om te roepen dat we het pas na onze dood zullen begrijpen. Dan leven we niet meer om deze discussie te hervatten niet waar?
Een erg zwak punt dat niet meer dan een maskering is voor het feit dat je door je munitie heen bent en nu door middel van cliché uitspraken de aftocht probeert te blazen.

8. Je noemt ons star, maar jij bent degene die gaat schelden, en alleen maar roept "maar ik heb gelijk". Dit is star, een kokervisie, en gigantisch bekrompen. Naast het feit dat alleen dit al aanduidt dat je de discussie verloren hebt, belichaam je voor mij ook nog eens de zielige bekrompen stereotype zelfvergenoegzame domme rot christenen die ik elke dag over me heen krijg en waar ik een rothekel aan heb.

ik dank u voor de aandacht.

KKOPPI je negeert al mijn punten.
Zo makkelijk heb ik nog nooit iemand uitgeluld.
Ga de discussie aan of blijf weg.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:34.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.