Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   School (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   school is zwaar verk.....t (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67334)

tommy almighty 3 July 2010 12:49

school is zwaar verk.....t
 
4 jaar lang doe ik geen ene kut voor school en elke keer ga ik over, nou krijg ik altijd gezeik van iedereen dat ik iets moet gaan doen omdat 't anders niet goed blijft gaan maar daar heb ik altijd schijt aan. Denk ik nou deze 3e periode is: "oké, misschien moet ik wel eens gaan leren". Dus ik eindelijk eens iets serieus doen. Als gevolg heb ik in 4 jaar tijd nog nooit zo'n slecht rapport gehaald (heb ik nog niet maar dat is al zeker). Denk ik deze proefwerk week mijn overgang nog veilig te stellen door 2 weken van te voren als een gek te gaan leren voor wiskunde en veel te oefenen, heb ik zelf bijles gevolgd en als gevolg hier van haal ik 't slechtste punt dat ik ooit voor wiskunde gehaald heb (een 1.1 wtf!!! heb zelfs boze mail naar de docent gedaan dan hij 't punt verkeerd heeft ingevuld).

wat is nou verneukt kk logica achter heel dit gezeik?!?
Ik heb op dit moment beetje woedeaanval om dat alles verkloot is en mijn vakantie een hel word, ook heb ik net mijn hand verneukt en m'n knokkels opgengehaald omdat ik zwaar overstressed en opgefokt ben:[.

jullie hebben allemaal wss vrij veel schijt aan heel dit gebeuren maar 't moest er even uit.

Chitesel 3 July 2010 13:18

:aai:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

tommy almighty 3 July 2010 13:52

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1494557)
niks doen => goed rapport
wel wat doen => slecht rapport

jij moet dus gewoon stoppen met wat doen, en lekker niks doen, dan gaat alles goed

dat is 't probleem ook, 't boeit mij echt helemaal niks dat ik blijf zitten maar er zit gewoon totaal geen logica in de manierr waarop:?

Young 3 July 2010 13:57

Van de 3e naar de 4e is een groot verschil.. (op vwo tenminste)
Daar komt het verschil tussen:
Het hele jaar niets doen, en het hele jaar wel iets doen.

Waarschijnlijk heb je gewoon niet genoeg basis gelegd het hele jaar door.
Dat is net als bij snowboarden iemand leren hoe hij allemaal te gekke stunts in de lucht kan doen, maar van te voren niet leren hoe hij moet landen.. Dat gaat ook fout.

Van de 4e naar de 5e is waarschijnlijk een nog grotere overstap. Dus als je dit jaar blijft zitten kun je beter wel het hele jaar wel iets gaan doen.

Of heb jij later dicennia lang een kut-baantje omdat jij een paar kleine jaartjes in je jeugd niet genoeg inzet hebt gegeven?

ash-hôôle 3 July 2010 14:29

De 5e is puur herhaling van de 4e. Dus dat is het probleem niet.

3e naar de 4e wel. Misschien toch een idee om de basis van de stof door te gaan nemen?

Chitesel 3 July 2010 14:47

Je hebt het nu over de Havo neem ik aan?

tommy almighty 3 July 2010 15:03

voor de duidelijkheid, ik zit in 4vwo...
van 3 naar 4 heb ik geen ene kut gedaan gedaan en toen ben ik gewoon overgegaan (al scheelde het niet veel)

ash-hôôle 3 July 2010 15:26

Oh, je doet VWO :+

Impressions 3 July 2010 15:43

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1494585)
voor de duidelijkheid, ik zit in 4vwo...
van 3 naar 4 heb ik geen ene kut gedaan gedaan en toen ben ik gewoon overgegaan (al scheelde het niet veel)

Kijk, hier zit je probleem dus. Je hebt geen basiskennis. Tel daarbij op dat je nooit fatsoenlijk hebt leren leren en dan krijg je dit resultaat.

tommy almighty 3 July 2010 16:50

als ik er ff rustig over nadenk snap ik 't allemaal maar ik was toestraks zo opgefokt over die 1,1. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat die vent of gewoon niet kan nakijken of 't verkeerd heeft ingevuld wat al helemaal kk dom zou zijn.

Young 3 July 2010 18:42

Nu hebben 2 mensen mij herhaald maargoed :+



Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1494609)
als ik er ff rustig over nadenk snap ik 't allemaal maar ik was toestraks zo opgefokt over die 1,1. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat die vent of gewoon niet kan nakijken of 't verkeerd heeft ingevuld wat al helemaal kk dom zou zijn.

Ga er dan eens met die leraar goed voor zitten..
Zeg dat je wilt zien wat je fout hebt gedaan en dat je daar graag uitleg over hebt.
Een leraar doet dat wel, daar zijn ze tenslotte voor op school, om jou de stof te leren en te laten snappen.

tommy almighty 3 July 2010 22:52

woensdag heb ik proefwerkinzage en denk dat ik 't dan gewoon doe...

Zeespons 3 July 2010 23:01

Citaat:

Origineel gepost door Impressions (Bericht 1494596)
Tel daarbij op dat je nooit fatsoenlijk hebt leren leren en dan krijg je dit resultaat.

dit.

Young 4 July 2010 01:21

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1494660)
woensdag heb ik proefwerkinzage en denk dat ik 't dan gewoon doe...

Lijkt me nogal logisch dat je daar dan naartoe gaat!
Bij ons op school, als je dan naar een tentameninzage gaat... Dan leggen ze je het uit totdat je het snapt :) Is wel nice hoor ^^

tommy almighty 4 July 2010 09:36

ouwe, wij krijgen gewoon pw in onze handen gedrukt en dan kijk je maar of de leraar iets verkeert heeft nagekeken...

Young 4 July 2010 16:50

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1494677)
ouwe, wij krijgen gewoon pw in onze handen gedrukt en dan kijk je maar of de leraar iets verkeert heeft nagekeken...

Zoiets heet:

Eigen initiatief nemen.
Vragen wat je fout doet en hoe het wel moet gebeuren.

Maarja als je dat niet eens doet, dan schiet het niet op nee.

tommy almighty 4 July 2010 21:00

zeker niet alle leraren doen dat hoor :p veel vinden dat je dat in de les maar had moeten doen...

Young 4 July 2010 21:49

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1494745)
zeker niet alle leraren doen dat hoor :p veel vinden dat je dat in de les maar had moeten doen...

Tja, als je zo snel al opgeeft dan wordt het nooit wat he :z

V-R-A-G-E-N


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:26.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.