Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Kunst (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat is jouw favoriete kinderboek? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55021)

appelshampoo 19 July 2005 11:54

Wat is jouw favoriete kinderboek?
 
Was je helemaal gek van Roald Dahl, las je pinkeltje tot de boeken helemaal beduimeld waren of las je eigenlijk nooit een boek?

Piraatje 19 July 2005 12:26

Wij hadden altijd van die grote vierkante witte boeken, over het lelijke eendje ofzo. Echt coole verhalen waren dat, met super mooie tekeningen!!

dext0r 19 July 2005 13:44

anthony horowitz met uberstip. Die gast is geniaal met zijn boeken. Ik vond dat als 'kind' echt geweldig.

appelshampoo 19 July 2005 15:39

Ik was een absolute fan van Roald Dahl, en al zijn boeken:Erik of het grote insektenboek, Sjakie en de Chocoladefabriek, Matilda, de GVR en vooral Daantje de Wereldkampioen.

En natuurlijk Astrid Lindgren: Pippi Langkous <33 & het zieligste boek ooit, de Gebroeders Leeuwenhart.

bootje 20 September 2005 22:43

Ik las ook wel vaak Roald Dahl. Sjakie en de Chocoladefabriek blijft fantastisch, net als De Heksen en Mathilde. Verder las ik vooral boeken van Guy Didelez. En natuurlijk nog heel veel andere boeken, van veel verschillende schrijvers.

eniT 21 September 2005 13:22

Van Roald Dhal was ik ook een grote fan, eveneens als van Marc de Bel. Die boeken heb ik helemaal verslonden!
Patrick Lagrou en Paul van Loon waren ook mijn favorieten!
en natuurlijk heel absoluut met top: Pippi Langkous! :love: daar hou ik nog steeds heel erg van

Ancalagon 21 September 2005 14:29

ik denk dat Brief voor de Koning en Geheimen van het Wilde Woud mijn favoriete kinderboeken waren/zijn.

thali 21 September 2005 16:14

Ik heb Roald Dahl, Marc De Bel en vele andere auteurs versleten, maar het boek dat ik het vaakst gelezen heb moet toch wel Sneeuwvogel van Sue Welford geweest zijn. Daar was ik echt verkikkerd op.

3rd boetah 21 September 2005 16:20

vroeger hadden we geen pc, weinig tv. En we moesten ook nog eens voor de basisschool boeken lezen.. Naja, de boeken van Eddy C. Bertin vond ik altijd een tikkeltje spannender dan die van Paul van Loon. En dan vond ik "Metro van de angst" het best, iets wat elke groep 8er wel gelezen moest hebben, haha :D

chica 21 September 2005 16:43

Die boeken van Eddy C. Bertin vond ik echt doodeng:D

Carry Slee, Annie M.G. Schmidt, Anke de Vries, Jaques Vriens en Roald Dahl.. Verder kom ik even niet op schrijvers:+

DarkAngel 21 September 2005 17:07

Paul van Loon was ik echt gek op vroeger :9 Ook Roald Dahl en Horowitz las ik ook :)

En ik las altijd één bepaald boek maar zou echt niet meer weten wie de schrijver is en hoe het boek heette :'( Ik weet nog wel waar die over ging :Y)

eniT 21 September 2005 17:57

Annie MG Smidt, rats vergeten!!
die haar boeken zijn/waren echt heerlijk!

Antoni Horowitz vond ik echt niet goed. Iedereen was altijd aan het zeggen dat hij geweldige boeken had, maar die boeiden me werkelijk geen zier

AMF 21 September 2005 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
ik denk dat Brief voor de Koning en Geheimen van het Wilde Woud mijn favoriete kinderboeken waren/zijn.
:yes: Hier nog een. Die twee heb ik volgens mij al duizend keer gelezen.

En ook nog Het grote boek van Madelief van Guus Kuijer en De wonderketting van Margreet Bruijn.

Oja ik heb ook alle Thea Beckman's en Roald Dahl's verslonden, net als de boeken van Carrie Slee, Kjersti Scheen (Maanmeisje :love: ) en Annika Thor.

Sanne 21 September 2005 18:23

Raad eens hoeveel ik van je hou met Hazeltje en grote Haas

appelshampoo 21 September 2005 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Annika Thor.
was zij het met die boeken over Raven op dat eiland? :love:

AMF 25 September 2005 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
was zij het met die boeken over Raven op dat eiland? :love:
ik heb een boek van haar in de kast staan hier, dat heet 'eiland in zee' dus dat zou goed kunnen ja :+


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:06.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.