Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Klaag Corner (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Vraagje (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=70769)

Jisatsu 20 December 2012 11:08

Vraagje
 
Hmm.. geen idee of ik in de juiste section zit. Mja.

Uh, ik heb zeg maar een geheim en mijn mentor weet ervan op een of andere reden. Het is een serieus geheim en ik wil dat mijn ouders er niet van weten. En er was laatst een ouderavond, en ik had mijn mentor ge-emailed om het niet te zeggen tegen mijn ouders.

Ik had daarna een email terug gekregen die dit zegt.

"Okay, voorlopig dan. Laatste kans.
Eén opmerking van mij en je ouders houden je de hele Kerstvakantie uit de buurt ..."

Dat zie ik als een dreigement.

Nou, mijn vraag is dus.. is het net zoals op de middelbare school dat je mentor bijvoorbeeld met roken, het alleen tegen je ouders mag vertellen met toestemming? Het is een serieus onderwerp, dus ik neem aan dat het wel zo is. En als het zo is, kan iemand hier dan ook nog een bron bij neerzetten, mocht ik het nodig hebben.

Alvast bedankt,

Mitch.

ash-hôôle 20 December 2012 12:05

Als het iets is dat verboden is, iets crimineels zeg maar, dan is je mentor in sommige situaties verplicht om het te melden.

Jisatsu 20 December 2012 12:21

Nee, het is niets illegaals w/e. Het heeft met persoonlijke dingen temaken en ik wil niet dat mijn ouders erachter komen.

En nee, ik heb dus een paar regels weggehaalt, omdat hij het dus beschrijft in die mail. Ik hou het het liefst geheim voor iedereen. Tenzij het echt nodig is.

Btw, thanks for snelle response.

Floris nogwat 20 December 2012 13:03

Klinkt best hard...

Jisatsu 20 December 2012 14:42

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1553660)
Een mentor heeft voor zover ik weet geen geheimhoudingsplicht. Als de mentor meent zaken met jouw ouders te moeten delen, dan doet hij dat heus wel

Echt waar? :( Kan iemand dat bevestigen???!

ash-hôôle 20 December 2012 16:02

Ja. Meestal gebeurt dit wel in goed overleg met de student. Als de student niet mee wil werken en de mentor acht het toch noodzakelijk dan kunnen de ouders als nog ingelicht worden.

the_darkness 20 December 2012 16:33

Over het algemeen kan je ervanuit gaan dat een Mentor niets doortvertelt vanwege de vertrouwensband met de leerling en dat altijd zal overleggen, maar een Mentor kan en mag hier vanaf zien als hij denkt dat het belang van de leerling daar beter mee is gediend.

Jisatsu 21 December 2012 03:04

Oh God, why..... Nja, heel erg bedankt iedereen.. helaas is het dus niet wat ik had verwacht :( Betekent dus dat ik moet uitkijken.. sigh.

Chrizlybeer 21 December 2012 09:55

Als je nou eens een omschrijving van het probleem geeft en niet een half geknipt mailtje kunnen we er misschien wat meer mee.
Dit komt meer op mij over van "ik heb een heel groot probleem en ik wil het allemaal niet aan jullie vertellen maar ik wil wel dat jullie er iets over zeggen".
Nogal hatelijk.

the_darkness 21 December 2012 11:56

Meer dat als we niet weten wat voor probleem het is we niet verder komen dan generiek advies.

Jisatsu 21 December 2012 15:05

Okay.. sigh.
Ik heb togh niets te verliezen.

Ik was depressief & had uh.. "dark thoughts" en had een Tumblr (een bloggers website) als uitlaatklep. En mn docent had die via een tip binnen gekregen. En je kan verwachte dat ik dat natuurlijk niet tegen mijn ouders heb verteld.

En uh.. vlak voor de ouderavond had ik mijn mentor dus verteld dat hij niets tegen mijn ouders mocht vertellen en dit kreeg ik dus als antwoord.

"Okay, voorlopig dan. Laatste kans.
Eén opmerking van mij en je ouders houden je de hele Kerstvakantie uit de buurt van messen en scharen, om over vuurwerk nog maar te zwijgen ;)"

Is dit voldoende...

Chrizlybeer 21 December 2012 21:55

Citaat:

Origineel gepost door Jisatsu (Bericht 1553704)
Ik heb togh niets te verliezen.

Je had je waardigheid nog...

Citaat:

Origineel gepost door Jisatsu (Bericht 1553704)
...

Kut verhaal, wat zit je nou te janken. Hij heeft het niet tegen je ouders gezegd en geeft je een simpele reactie met een knipoog... om in de woorden dr. Sheldon Cooper te spreken; "was that sarcasm?". Hij eist niks van je en stelt geen voorwaarden.
Dus kap met domme geblaat over bedreiging etc. Stop met dat emo gezeik over dark thoughts, kap helemaal met die tumblr meuk, en als je echt wil weten wat die mentor van je wil ga een gesprek met m aan.
Welkom in de echte wereld, jankerd.

the_darkness 21 December 2012 23:04

Het is een internetblog.
Ik geloof dat zelfs de grootste imbeciel wel begrijpt dat je een blog met een korreltje zout moet nemen.

Chitesel 22 December 2012 02:20

Als er, van uitgaande dat de mentor doelde op zijn messen en scharen verhalen, dat soort verhalen op je Tumblr staan. Moet je nog een keertje nadenken of het niet handig is om enig psychische hulp te gaan zoeken.

stroopwafel 1 April 2013 18:32

Als hij een vertrouwing persoon (of hoe ze dat ook noemen) is dan mag hij niks zeggen!

the_darkness 1 April 2013 21:36

*vertrouwenspersoon.

Chitesel 2 April 2013 11:51

Ghehe, altijd die pubers die denken dat het wettelijk geregeld is dat een mentor niets mag zeggen wat in vertrouwen is gezegd.

<18, je ouders hebben nog al het recht om alles van je te weten.

the_darkness 2 April 2013 21:40

alles?

Chitesel 3 April 2013 17:21

misschien niet hoe vaak je per dag masturbeert, maar verder mogen ze vrij veel nog steeds weten. :)

the_darkness 3 April 2013 18:44

die vraag krijg je op een katholieke school vast wel voor je kiezen hoor :+

Chitesel 3 April 2013 20:09

Wie gaat er dan ook naar een katholieke school.

Gegarandeerd succes... :no:


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:49.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.