Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   De grote donorshow (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61797)

chica 1 June 2007 20:47

De grote donorshow
 
Geweldig concept, met een nog veel geweldiger einde:thumbsup:

En nu allemaal als de sodemieter dat rotformuliertje invullen wat je nog niet eens 5 minuten van je leven kost!!!!!

Pakspul 1 June 2007 20:58

Alleen als ze die pasjes een keertje watervast maken :{
is al donor

Banaan 1 June 2007 20:59

Ik ben al donor. Hihi.

DarkAngel 1 June 2007 21:03

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1312330)
Alleen als ze die pasjes een keertje watervast maken :{
is al donor

Wut dat papieren pasje? Die hoef je niet bij je te houden perse hoor, staat allemaal geregistreerd in de computer :P

Hij zit trouwens wel in m'n portomonnee :+

chica 1 June 2007 21:10

Ik heb hem ook in m'n portemonnee:9

blabla1993 1 June 2007 21:11

Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.:thumbsup:

chica 1 June 2007 21:12

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312339)
Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.:thumbsup:

Dat vind ik ook goed.

AMF 1 June 2007 21:24

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312339)
Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.:thumbsup:

Daar ben ik het écht totaal niet mee eens. Ik vind dat je als mens zélf moet kunnen beslissen over je lichaam en wat daarmee gebeurt als je dood bent, en dat niet de regering deze beslissing alvast voor je neemt en indien je het er niet mee eens bent je dat dan nog maar even door moet geven.

Ik vind echt dat er meer aandacht gevestigd moet worden op het registreren als donor, maar ik vind niet dat mensen die geen donor willen zijn om bijv. religieuze redenen hierop moeten worden afgerekend. Mijn moeder is bijvoorbeeld geen donor omdat zij gelooft dat je je lichaam nog compleet nodig hebt na je dood, en omdat ik weet dat mijn moeder hier heel sterk in gelooft, laat ik de keuze zelf aan mijn nabestaanden over. Ik zou het vreselijk vinden als mijn moeder geen rust kan hebben als ik kom te overlijden en mijn organen afsta. Als mijn moeder eerder overlijdt dan ik zal ik mezelf waarschijnlijk wel laten registreren als donor.

Mensen bekijken de kwestie 'donor zijn of niet' altijd zo zwart/wit, als je geen donor bent word je bijna gelijk met de nek aangekeken, en dat vind ik ronduit belachelijk. Zoals ik hierboven al zei, je lichaam is het enige dat helemaal van jezelf is, en je mag helemaal zelf weten wat je ermee doet. Wat iemand ook beslist over donorschap, ik vind dat je dit moet respecteren.

DarkAngel 1 June 2007 21:27

Ik heb zelf bepaalde dingen uitgezonderd omdat mijn ouders dat niet prettig vinden, maar ik wil wel graag donor zijn. Wanneer mijn ouders beslissen, weet ik dat het niet gebeurd, dus we hebben een compromis gesloten waar iedereen het mee eens was :Y)

Chrizlybeer 1 June 2007 23:57

Citaat:

Origineel gepost door AMF (Bericht 1312344)
Daar ben ik het écht totaal niet mee eens. Ik vind dat je als mens zélf moet kunnen beslissen over je lichaam en wat daarmee gebeurt als je dood bent, en dat niet de regering deze beslissing alvast voor je neemt en indien je het er niet mee eens bent je dat dan nog maar even door moet geven.

Ik vind echt dat er meer aandacht gevestigd moet worden op het registreren als donor, maar ik vind niet dat mensen die geen donor willen zijn om bijv. religieuze redenen hierop moeten worden afgerekend. Mijn moeder is bijvoorbeeld geen donor omdat zij gelooft dat je je lichaam nog compleet nodig hebt na je dood, en omdat ik weet dat mijn moeder hier heel sterk in gelooft, laat ik de keuze zelf aan mijn nabestaanden over. Ik zou het vreselijk vinden als mijn moeder geen rust kan hebben als ik kom te overlijden en mijn organen afsta. Als mijn moeder eerder overlijdt dan ik zal ik mezelf waarschijnlijk wel laten registreren als donor.

Mensen bekijken de kwestie 'donor zijn of niet' altijd zo zwart/wit, als je geen donor bent word je bijna gelijk met de nek aangekeken, en dat vind ik ronduit belachelijk. Zoals ik hierboven al zei, je lichaam is het enige dat helemaal van jezelf is, en je mag helemaal zelf weten wat je ermee doet. Wat iemand ook beslist over donorschap, ik vind dat je dit moet respecteren.

Ik vind het juist wel een goed idee, die mensen zoals jouw moeder willen dat zo sterk niet dat ze dat "ik wil geen donor zijn" meteen zullen ondertekenen en opsturen, terwijl er zat mensen zijn die wel donor willen zijn maar het gewoon niets kunnen schelen, of zelfs het invullen van dat donor papier te veel moeite vinden. Het heeft bij mij ook ontzettend lang geduurd voor ik me eindelijk eens in had ingeschreven, je vult het in, doet het in de envelop, legt het op je bureau, vergeet het mee te nemen naar de brievenbus (want ja hoe veel brieven doe je in deze tijd nog op de bus) en vervolgens raak je m weer kwijt en denk je "nou die ik wel weer een andere keer"

3rd boetah 2 June 2007 07:55

een ander systeem is beter. Mensen die voor een bepaalde ziekte geen donor zijn, en dan pas inzien dat ze iemand nodig hebben die donor is. Kunnen wat mij betreft de boom in. Ik heb dat dus ook bij mijn donorformulier aangetekend dat ik dat zo wil met mijn organen.

Bobba 2 June 2007 08:23

Ik hoorde dat er binnekort subsidies kwamen voor het donor zijn. Als dat meer dan €250,- is doe ik het meteen :7

3rd boetah 2 June 2007 08:41

subsidie voor de nabestaanden. Organen zijn duur, dus dat levert je vrouwtje mooi wat geld op dan. :D

Leh 2 June 2007 08:58

ik vind dat iedereen voor zich moet weten of ze donor zijn of niet, ik zou geen goede reden kunnen verzinnen om het niet te zijn. want (en dit vinden de gelovigen niet leuk) uit onderzoek is gebleken, dat je als je dood en begraven bent, je wegrot. dus je ingewanden rotten ook weg, ontbinden. DUS in plaats van ze te laten wegrotten, is het misschien beter om je ingewanden te doneren aan iemand die dan door jou een goed leven zou kunnen leiden (je weet immers nooit of die persoon na de succesvolle operatie, dood wordt gereden door een vrachtwagen).

Leh 2 June 2007 08:59

Citaat:

Origineel gepost door Bobba (Bericht 1312366)
Ik hoorde dat er binnekort subsidies kwamen voor het donor zijn. Als dat meer dan €250,- is doe ik het meteen :7

dan mogen ze mijn vriendin alvast helemaal leegplukken:d :$

AMF 2 June 2007 18:04

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1312359)
Ik vind het juist wel een goed idee, die mensen zoals jouw moeder willen dat zo sterk niet dat ze dat "ik wil geen donor zijn" meteen zullen ondertekenen en opsturen, terwijl er zat mensen zijn die wel donor willen zijn maar het gewoon niets kunnen schelen, of zelfs het invullen van dat donor papier te veel moeite vinden. Het heeft bij mij ook ontzettend lang geduurd voor ik me eindelijk eens in had ingeschreven, je vult het in, doet het in de envelop, legt het op je bureau, vergeet het mee te nemen naar de brievenbus (want ja hoe veel brieven doe je in deze tijd nog op de bus) en vervolgens raak je m weer kwijt en denk je "nou die ik wel weer een andere keer"

Nee het gaat mij om het principe dat de regering voor jou in eerste instantie bepaalt wat er met je organen gebeurt, terwijl ik vind dat jij zelf degene moet zijn die daar het allereerst de beslissing over mag nemen.

blabla1993 2 June 2007 22:39

Maar omdat daardoor het hedendaagse te kort aan organen bestaat...

Banaan 2 June 2007 22:47

Alle organen van donorpappies worden ook gebruikt. Tjah, want dat is zo.

ash-hôôle 3 June 2007 17:56

ik ben toen lid geworden omdat je zo'n mooi rood knipperlichtje hartje erbij kreeg :love:

Chrizlybeer 3 June 2007 18:00

Citaat:

Origineel gepost door AMF (Bericht 1312403)
Nee het gaat mij om het principe dat de regering voor jou in eerste instantie bepaalt wat er met je organen gebeurt, terwijl ik vind dat jij zelf degene moet zijn die daar het allereerst de beslissing over mag nemen.

Dat zal best maar met dat belgische systeem includeer je wel meteen de mensen die het eigenlijk niet zoveel kan schelen en die er de moeite niet voor willen doen.
Mensen die absoluut niet willen, registreren zich toch wel als niet donor

Riddler 3 June 2007 18:21

*Al donor is*

PFP 3 June 2007 18:47

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1312503)
Dat zal best maar met dat belgische systeem includeer je wel meteen de mensen die het eigenlijk niet zoveel kan schelen en die er de moeite niet voor willen doen.
Mensen die absoluut niet willen, registreren zich toch wel als niet donor

kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.

Bird Of Prey 3 June 2007 19:11

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1312516)
kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.

Alleen kun je met extra loten geen extra levens redden.

Chrizlybeer 3 June 2007 20:30

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1312516)
kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.

Lijkt me niet echt een goede vergelijking.
Wat ik wil zeggen en ook al eerder heb gepost is dat er ontzettend veel mensen wel donor willen zijn maar het ze gewoon niet zoveel boeit of dat ze de moeite niet willen nemen om iets met die formulieren te doen. Dan heb je ook nog de groep mensen die helemaal pro-donor zijn en dus al geregistreerd zijn. En tot slot de groep mensen die absoluut tegen zijn.

Zoals het er nu voor staat is alleen die pro-donor groep als donor geregistreerd en het over grote deel niet.
Als je iedereen "standaard" donor laat zijn heb je dus een donor groep van de mensen die pro zijn en de mensen die het vrij weinig kan schelen.
En zoals ik ook al eerder zei, de mensen die er absoluut tegen zijn om wat voor reden dan ook hebben voldoende drive om zich als niet-donor te laten registreren, net als de pro-donors dat nu al doen.

PFP 3 June 2007 22:56

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1312529)
Lijkt me niet echt een goede vergelijking.
Wat ik wil zeggen en ook al eerder heb gepost is dat er ontzettend veel mensen wel donor willen zijn maar het ze gewoon niet zoveel boeit of dat ze de moeite niet willen nemen om iets met die formulieren te doen. Dan heb je ook nog de groep mensen die helemaal pro-donor zijn en dus al geregistreerd zijn. En tot slot de groep mensen die absoluut tegen zijn.

Zoals het er nu voor staat is alleen die pro-donor groep als donor geregistreerd en het over grote deel niet.
Als je iedereen "standaard" donor laat zijn heb je dus een donor groep van de mensen die pro zijn en de mensen die het vrij weinig kan schelen.
En zoals ik ook al eerder zei, de mensen die er absoluut tegen zijn om wat voor reden dan ook hebben voldoende drive om zich als niet-donor te laten registreren, net als de pro-donors dat nu al doen.


je kan er een mooi verhaal aan hangen maar de essentie blijft hetzelfde. Als je iets wil dan moet je het zeggen en niet andersom

Chrizlybeer 4 June 2007 09:09

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1312536)
Als je iets wil dan moet je het zeggen en niet andersom

Ja kijk als dat nou zou kunnen zou het inderdaad makkelijker gaan ja, je belt 0900-donor zegt dat je donor wil worden en het is klaar.
Je moet alleen zo'n formulier in vullen en daar neemt niet iedereen de moeite voor.

insanity 4 June 2007 10:11

Nee maar dat had je ook kunne weten toen je die forumlieren opstuurde. ik kreeg die van mij, en heb em 3 dagen laten liggen omdat ik druk was
het duurde 5 dagen, hadden ze een herrinering gestuurd... das minder dan een week!

Ik ben trouwens geen donor, noem het hufterig. maar ik vind dat je van doden af moet blijven.

AmbyPur 7 June 2007 15:13

wat hufterig

insanity 8 June 2007 08:07

Dank je :)

Atjeuh 8 June 2007 12:24

ik ben wel donor :)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:13.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.