Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Geluidsinstallatie (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67581)

Young 24 August 2010 22:36

Geluidsinstallatie
 
Hey,


ik wil een keertje een goede geluidsinstallatie kopen voor op mijn kamer.. Geluid uit een laptop is kut (zit totaal geen bas in) en de installatie die op mn pc zit is ook bagger.

Ik wil dus wel een beetje een goede..
Alleen ik weet niet precies wat ik dan wil Surround sound of gewoon 2 speakers en 1 bas..
Verder neem ik aan dat zoiets wel makkelijk aan te sluiten en los te koppelen is van een laptop right? Want ik verhuis m steeds van mn kamer naar beneden naar school etc..
Beneden heeft mn pa http://www.bose.nl/NL/nl/home-entert...ion5/index.jsp deze Bose installatie, komt echt super geluid uit! Maar is ook wel een beetje prijzig..
mja dan heb je een beetje het idee wat ik wil...
Ik hoef alleen geen aparte versterker of wat dan ook. Dat ding kunnen ze prima in de bass knallen.


Ciao!

Baloe 24 August 2010 23:28

je site werkt niet :{

Young 25 August 2010 00:34

Hm y noticed.

Gefixed!

Deegbal 25 August 2010 00:50

Mijn advies heb je al. ;)

Maar ik heb verder geen idee wat je budget is.

Young 25 August 2010 00:51

Ik eigenlijk ook nog niet..
Heb nog niet echt gekeken wat je moet uitgeven wil je een goede hebben.
Maar misschien hadden jullie al ervaringen met goede installaties;)

En wat was je advies ook al weer?XD

Chitesel 25 August 2010 00:55

B&o

Deegbal 25 August 2010 01:08

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1500411)
En wat was je advies ook al weer?XD

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1500362)
Ik heb gewoon een speakersetje van 2 kleine en één grote, met zwaar goede bas. 60 euro ofzo, het valt wel mee hoor. Het geluid is namelijk super. :)

Bose moet je niet aan beginnen, dat is echt té duur.

Dat.

Young 25 August 2010 01:33

60 is niet zoveel nee.. hmm maar zijn de hoge tonen dan wel goed en helder? want een dikke bas kun je wel hebben, maar bij de wat goedkopere heb je al snel dat je de hoge tonen niet meer goed hoort he.. En ook niet zo mooi.
Ik wil eigenlijk ook wel wat surround sound.. Met bovenstaande Bose heb je dat gevoel dus echt wel, ook al zijn het maar 2 speakers en een bass. Het verschil tussen de speakers +bass bij mijn PC en die van mn pa is nog groter dan het verschil tussen het geluid uit mn macbook en die van mijn PC (en dan te bedenken dat er uit mn macbook geen bass komt). Die ervaring van dat verschil wil ik dus ook op mijn kamer:P

Deegbal 25 August 2010 01:37

Ook hoge geluiden doen het bij mij prima, hoor. Maar als je liever bose hebt moet je dat doen.

Young 25 August 2010 01:44

Oh maakt mij niet uit welk merk ik heb, als er maar goed geluid uit komt!
Al hoef ik niet zo'n b-merk waarvan het maar de vraag is hoelang de installatie mee gaat..

Welke installatie heb jij dan?
En verder nog iemand anders goede ervaringen met een bepaalde installatie?

Deegbal 25 August 2010 01:46

Ik zal morgen even kijken hoe die heet, ik weet het niet namelijk zo uit m'n hoofd.

Ik heb gehoord dat die van Logitec (de iets duurderen dan) ook goed zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Young 25 August 2010 01:51

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1500417)
Ik zal morgen even kijken hoe die heet, ik weet het niet namelijk zo uit m'n hoofd.

Ik heb gehoord dat die van Logitec (de iets duurderen dan) ook goed zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Ah okay is goed hoor ;)

Hm dan zal ik daar eens naar kijken.
Ook eens een keer een lijstje maken zodat ik er in de winkel naar kan vragen :)
Zelf ben ik ook een beetje Sennheiser-fan trouwens :P Even kijken XD

Edit:
Ah balen, sennheiser heeft alleen headphones e.d. lol

Fuzzy 25 August 2010 07:07

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1500369)
Hey,
Deze Bose installatie, komt echt super geluid uit! Maar is ook wel een beetje prijzig..
Ciao!

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1500412)
B&o

:')

Bose is sowieso echt troep :')
en Bang & Olufsen is een veredelde phillips..

Ik heb zelf het speakers + versterker concept, maar heb ook nog een Altec Lansing setje (4.1), vroeger waren dit redelijk goede sets, maar volgensmij is de prijs kwaliteit verhouding van AL een beetje aan het wankelen...

<>woutertje<> 25 August 2010 10:27

logitech 5.1 :) prachtig heb zelf 2.1 beneden en 5.1 op me kamer wil niks anders meer prachtig
x-550 dacht ik en beneden x-230 spotgoedkoop ook;)

<>woutertje<> 25 August 2010 10:29

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1500414)
60 is niet zoveel nee.. hmm maar zijn de hoge tonen dan wel goed en helder? want een dikke bas kun je wel hebben, maar bij de wat goedkopere heb je al snel dat je de hoge tonen niet meer goed hoort he.. En ook niet zo mooi.
Ik wil eigenlijk ook wel wat surround sound.. Met bovenstaande Bose heb je dat gevoel dus echt wel, ook al zijn het maar 2 speakers en een bass. Het verschil tussen de speakers +bass bij mijn PC en die van mn pa is nog groter dan het verschil tussen het geluid uit mn macbook en die van mijn PC (en dan te bedenken dat er uit mn macbook geen bass komt). Die ervaring van dat verschil wil ik dus ook op mijn kamer:P

mac:')

Young 25 August 2010 14:10

Ken jij een laptop waar wel goed geluid uit komt dan? Lukt toch niet met die beperkte ruimte...

En over die 2.1 van Logitech.. Ik heb de X-240. Valt me een beetje tegen haha:P
Soms pakt ie radiozenders op, dus hij wordt niet goed afgeschermd en gefilterd, een van de speakers is al kapot. Komt verder wel goed geluid uit hoor, maar het verschil is duidelijk te horen vergeleken met een echte goede installatie. Ik zoek dus wat beters ;)

Verder weet ik ook niet of het nut heeft en praktisch is om surround sound op je kamer te nemen? Ik luister hoofdzakelijk muziek (de hele dag door..)

<>woutertje<> 25 August 2010 14:26

woon jij in een radiozend toren dan ? is hier nog nooit gebeurd en ik werk er al 2 jaar mee en alles werk nog

Suepahfly 25 August 2010 14:51

cambridge soundworks,ik heb er al jaren geniet van en nog nooit over hoeven klagen

Young 25 August 2010 16:03

Citaat:

Origineel gepost door <>woutertje<> (Bericht 1500510)
woon jij in een radiozend toren dan ? is hier nog nooit gebeurd en ik werk er al 2 jaar mee en alles werk nog

Tja het gebeurd bij mij dus wel. En dat risico loop ik liever niet nog een keer ;)
En de geluidskwaliteit mag ook wel een stukje beter ..


@Suepah
Hmm camebridge soundworks..? Nooit van gehoord haha
Ik heb net even op de site gekeken :P Startprijsje van 200 euro haha
Verkopen ze dat merk ook bij bv. een mediamarkt? Anders heb ik er nog steeds niets aan, want dan kan ik niet om advies vragen en een luisterproef doen:)

Fuzzy 25 August 2010 16:28

je had het over een "echte goede installatie" noem er is één dan, want dan weet ik waar je naartoe wilt, maar als je in mijn ogen een "echt goede geluidsinstalatie" wilt dan ga je al gouw naar de twee á driehonderd euro.
en "echte goede installatie" haal je niet bij de mediamarkt :')
bij de mediamarkt hoef je ook zeker niet om advies te vragen :')

Suepahfly 25 August 2010 16:31

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1500525)
Tja het gebeurd bij mij dus wel. En dat risico loop ik liever niet nog een keer ;)
En de geluidskwaliteit mag ook wel een stukje beter ..


@Suepah
Hmm camebridge soundworks..? Nooit van gehoord haha
Ik heb net even op de site gekeken :P Startprijsje van 200 euro haha
Verkopen ze dat merk ook bij bv. een mediamarkt? Anders heb ik er nog steeds niets aan, want dan kan ik niet om advies vragen en een luisterproef doen:)

wow kostte dat ding dan zoveel:+

Baloe 26 August 2010 08:07

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1500418)
Ah balen, sennheiser heeft alleen headphones e.d. lol

dan heb jij niet goed gekeken, sennheiser heeft wel degelijk speaker-sets, alleen voornamelijk voor professioneel gebruik ipv commercieel

Citaat:

Origineel gepost door Fuzzy (Bericht 1500421)
en Bang & Olufsen is een veredelde phillips..

dan heb jij nog nooit een B&O goed getest

Citaat:

Origineel gepost door Suepahfly (Bericht 1500516)
cambridge soundworks,ik heb er al jaren geniet van en nog nooit over hoeven klagen

klopt, dat waren mn oude boxen ook, CS is goeie kwaliteit.. nu heb ik Logitech, speciale piano-gelakte boxen.. omdat ik van kwaliteit hou voor mn muziek en uitstraling :love:

Young 26 August 2010 12:47

Citaat:

Origineel gepost door Baloe (Bericht 1500704)
dan heb jij niet goed gekeken, sennheiser heeft wel degelijk speaker-sets, alleen voornamelijk voor professioneel gebruik ipv commercieel


klopt, dat waren mn oude boxen ook, CS is goeie kwaliteit.. nu heb ik Logitech, speciale piano-gelakte boxen.. omdat ik van kwaliteit hou voor mn muziek en uitstraling :love:

Dan kan ik ze nergens vinden..? Laat maar eens zien dan, die speaker-sets van sennheiser.

En kun jij het verschil tussen CS en Logitech eens uitleggen..?
Want als ik het zo kan horen geven ze allebei even veel kwaliteit, maar Logitech dan weer meer uitstraling? Maar dat is natuurlijk ook weer persoonljk.

blabla1993 27 August 2010 01:35

Ga naar een audiofielenforum als je serieuze info wilt.

<>woutertje<> 27 August 2010 15:23

Citaat:

Origineel gepost door Baloe (Bericht 1500704)
Logitech, speciale piano-gelakte boxen.. omdat ik van kwaliteit hou voor mn muziek en uitstraling :love:

link foto ?

Baloe 27 August 2010 21:21

Citaat:

Origineel gepost door <>woutertje<> (Bericht 1500939)
link foto ?

ik maak wel keertje een foto;)

<>woutertje<> 27 August 2010 21:32

:)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:32.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.