Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   11 september herdenking (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=18685)

appelshampoo 9 September 2002 20:54

11 september herdenking
 
Ik ga daar dus niet aan mee doen uit principe en wel hierom:

- Amerika heeft nog nooit iets uit Nederland herdacht

- Als hen eens iets over komt is het gelijk wereldnieuws terwijl in Israel/Palestina dat de orde van de dag is

- Ze er een slaatje uit slaan (zie alle rommel die er al over 11 september is gemaakt)


het gaat mij niet om de nabestaanden en de slachtoffers maar om de Amerikaanse Politiek die gewoon niet Deugt, Als het er op neer komt denken zij het zelfde als Osama Bin Laden

Wat vinden jullie hiervan ?

TN18 9 September 2002 20:59

Je bedoelt dat je er NIET aan meedoet?

Brendovic 9 September 2002 21:07

Citaat:

Originally posted by TN18
Je bedoelt dat je er NIET aan meedoet?
ja en ik ook niet :D

Kom op zeg. Kijk hoe die Bush praat. Arrogante man is dat zeg.

USA USA

ze denken echt dat ze god zijn.

Ok die bin laden is fout dat ie het op deze manier aanpakt maar ik begrijp wel dat ie de manier van de VS niet goed vind.

LoeLoe 9 September 2002 21:22

Die mensen die in het WTC zaten of er vlakbij zaten..die kunnen er niks aan doen. De mensen van de brandweer en politie en reddingswerkers deden gewoon hun werk..ook harstikke onschuldig..

Om hen wil ik 11 september wel herdenken..niet dat Amerika een klap heeft gehad, maar dat er gewoon 4000 onschuldige mensen aan dood moesten gaan door 1 dictator..

supergirl 10 September 2002 00:09

Citaat:

Originally posted by LoeLoe
Die mensen die in het WTC zaten of er vlakbij zaten..die kunnen er niks aan doen. De mensen van de brandweer en politie en reddingswerkers deden gewoon hun werk..ook harstikke onschuldig..

Om hen wil ik 11 september wel herdenken..niet dat Amerika een klap heeft gehad, maar dat er gewoon 4000 onschuldige mensen aan dood moesten gaan door 1 dictator..

Heb ik nix aan toe te voegen.Ik ben het hier helemaal mee eens

Nightwolf 10 September 2002 00:25

ik ben t ook met LoeLoe eens

zeg anne....denk jij dan alleen maar aan de Amerikaanse politiek in dit geval en niet aan de mensen die zijn verpulverd door die 100+ verdieping tellende torens? ga jij die onschuldige mensen echt niet herdenken die voor niets zijn gestorven door die stelletje eikels in Afghanistan? :?

Diz 10 September 2002 11:23

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
ik ben t ook met LoeLoe eens



BWM 10 September 2002 11:41

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
ik ben t ook met LoeLoe eens

zeg anne....denk jij dan alleen maar aan de Amerikaanse politiek in dit geval en niet aan de mensen die zijn verpulverd door die 100+ verdieping tellende torens? ga jij die onschuldige mensen echt niet herdenken die voor niets zijn gestorven door die stelletje eikels in Afghanistan? :?

Vind ik goed hoor...

Maar stel ik voor dat we ook al die Afghaanse mensen gaan herdenken die om het leven zijn gekomen door de wraakactie van Amerika...

en al die Irakese burgers die om het leven gaan komen binnenkort...

Babysmurfie 10 September 2002 19:47

Doe er ook niet aan mee.
Ik vind het wel erg dat zoveel mensen zijn gestorven, daar niet van, maar er sterven elke dag zoveel onschuldige mensen...

anemic 10 September 2002 22:00

en al die irakezen en vietnamezen die amerika overhoop geschoten heeft in resp. ''74 en ''93..als ik de jaartallen goed heb?

Rijntje 11 September 2002 10:05

Als je 11 september gaat herdenken, dan vind ik dat je ook echt alles moet gaan herdenken. Maar omdat Amerika zo populair is doet ineens de hele wereld er aan mee , want ow wat een schok was het voor het land. Amerika heeft geld om het te renoveren..die 3de wereld landen en landen waar nu oorlog is niet. Tuurlijk is het zielig dat er zoveel mensen zomaar zijn overleden omdat 1 of andere gek dacht grappig te zijn, maar dat is nog niets vergeleken bij het dodental uit andere landen!?

Ik sta dr wel even bij stil, maar het is echt niet zo dat ik de hele dag ga roepen "ow het is zo erg, en het is vandaag 11 september "blablabla... want dan kun je het wel elke dag roepen. Niet alleen op 11 september is het erg dat er zoveel mensen zijn omgekomen maar het is elke dag erg.

Nightwolf 11 September 2002 10:19

wordt er dan elke dag een gebouw neergehaald met duizenden mensen erin door een vliegtuig georganiseerd door 1 man?

ik ga dat trouwens ook niet heel de dag roepen maar ik blijf er ook wel zeker bij stil staan

en dan nog iets, mensen die sterven doordat ze in een gebouw zaten en naar beneden is gehaald (een monument nog wel) is heel wat anders dan mensen die neergeknald worden in oorlog want daar kun je doden verwachten..dat er opeens een gebouw naar beneden wordt gehaald, is niet te verwachten

Rijntje 11 September 2002 10:37

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
wordt er dan elke dag een gebouw neergehaald met duizenden mensen erin door een vliegtuig georganiseerd door 1 man?

ik ga dat trouwens ook niet heel de dag roepen maar ik blijf er ook wel zeker bij stil staan

en dan nog iets, mensen die sterven doordat ze in een gebouw zaten en naar beneden is gehaald (een monument nog wel) is heel wat anders dan mensen die neergeknald worden in oorlog want daar kun je doden verwachten..dat er opeens een gebouw naar beneden wordt gehaald, is niet te verwachten

En in alle 2 de situaties worden ONSCHULDIGE mensen gedood....

Nightwolf 11 September 2002 15:52

in de situatie van vorig jaar was het de bedoeling om onschuldige mensen te doden

The6thgate 11 September 2002 16:04

k doe er ook niet aan mee.
niet echt n specifieke reden voor

LoeLoe 11 September 2002 16:08

Ik krijg wat van die schijnheilige kop van Bush die nou op tv te zien is:{

Little Angel 11 September 2002 16:29

Ze zijn nu pas bij de N met namen opnoemen, dat doet je toch wel iets al die namen.:{

Tyskie 11 September 2002 16:31

Citaat:

Originally posted by Nightwolf

en dan nog iets, mensen die sterven doordat ze in een gebouw zaten en naar beneden is gehaald (een monument nog wel) is heel wat anders dan mensen die neergeknald worden in oorlog want daar kun je doden verwachten..dat er opeens een gebouw naar beneden wordt gehaald, is niet te verwachten

Heb je het nog niet door? Het IS een oorlog... Een oorlog zoals we nog nooit hebben meegemaakt.... Een heilige oorlog tegen het westen, met in het bijzonder de VS of een oorlog tegen het terrorisme... Het is maar vanuit welk oogpunt je het wilt zien...

En het is wel een heel erg zwak en zels zielig argument om te stellen dat onschuldige burgers die in het ene geval (bommen op woningen, huwelijksfeesten, ga maar door) sterven minder erg zijn dan onschuldige burgers die in een ander geval sterven (WTC)...

Fade of Light 11 September 2002 16:46

Ik ga in geen geval aan een herdenking meedoen.

1) er geen wel vaker mensen dood, deal with it
2) Er zijn wel vaker massaslachtingen geweest, als ik alles zou moeten gaan herdenken zou ik elke dag wel bezig zijn.
3) mensen herdenken aan de andere kant van de wereld, die je niet kent? Dus je leest de krant, ziet dat iemand overleden is bij een ongeluk en gaat dan een jaar later die persoon herdenken? Dacht het niet. Het enige verschil is de omvang (veel mensen tegelijk dood). Naja das jammer, maar ik zie GEEN EEN REDEN waarom ik het wel zou moeten doen. En Oprah is al helemaal een domme muts met haar 'broedergevoel' kwats...als ik van iemand genoeg krijg dan is het die debiele muts....

Nightwolf 11 September 2002 16:50

Citaat:

Originally posted by tyskie
En het is wel een heel erg zwak en zels zielig argument om te stellen dat onschuldige burgers die in het ene geval (bommen op woningen, huwelijksfeesten, ga maar door) sterven minder erg zijn dan onschuldige burgers die in een ander geval sterven (WTC)...
want...?

ik zal een tegen argument geven. een dodelijke ziekte kan je niet vermijden, oorlog wel mja er bestaan gekken in deze wereld

trustfire 12 September 2002 21:00

ik ben het helemaal met je eens....
ze zitten nu wel te kijken hoe amerika eruit ziet na 11 september maar nooit hoe afhanistan of israekl of elk andre lad er tijdens/na een oorlog uitziet
amerika voelt zich te goed......
natuurlijk zijn de aanslagen erg maar er is zoveel shit waar wij niet eens van afweten....
kleine burgeroorlogen die al 10 jaar bezig zijn maar waar je nooit wat over hoort omdta het niet meer interessant/spannend/recent is.......
amerika maakt veel shit maar krijgt wienig shit
kals dat eens gebeurd staat meteen de hele wereld op zijn kop en krijgen dingen aandacht die niet echt gruwelijk zijn

maarja.....das mijn menign

Beatrice 12 September 2002 21:29

http://darkeclipse.elusive-wish.net/Image/tribute.jpg

Bless you!

Beat~

appelshampoo 13 September 2002 18:26

Citaat:

Originally posted by Nightwolf


want...?

ik zal een tegen argument geven. een dodelijke ziekte kan je niet vermijden, oorlog wel mja er bestaan gekken in deze wereld

idd Bush

appelshampoo 13 September 2002 18:27

Citaat:

Originally posted by manderijn
Als je 11 september gaat herdenken, dan vind ik dat je ook echt alles moet gaan herdenken. Maar omdat Amerika zo populair is doet ineens de hele wereld er aan mee , want ow wat een schok was het voor het land. Amerika heeft geld om het te renoveren..die 3de wereld landen en landen waar nu oorlog is niet. Tuurlijk is het zielig dat er zoveel mensen zomaar zijn overleden omdat 1 of andere gek dacht grappig te zijn, maar dat is nog niets vergeleken bij het dodental uit andere landen!?

Ik sta dr wel even bij stil, maar het is echt niet zo dat ik de hele dag ga roepen "ow het is zo erg, en het is vandaag 11 september "blablabla... want dan kun je het wel elke dag roepen. Niet alleen op 11 september is het erg dat er zoveel mensen zijn omgekomen maar het is elke dag erg.

That's what I mean

Nightwolf 13 September 2002 18:34

Citaat:

Originally posted by annestacia
idd Bush
wat Bush? :?


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:10.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.