Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Muziek Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=29)
-   -   De hippe hip hop. (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59221)

Banaan 7 July 2006 22:15

De hippe hip hop.
 
Artieste als 50 cent, the game, 2 pac?

Wat vinde jullie ervan?

Impressions 7 July 2006 22:29

Al is het ondertussen alweer drie jaar geleden dat ik 2 pac heb geluisterd, ontgaat mij de vergelijking tussen hem en 50 cent even. Voor mijn gevoel is 2pac namelijk een halfgod en is 50 cent evenveel waard als zijn naam (vergeef me de cliché woordgrap)

Verder vind ik de 'hippe' hiphop als genre maar waardeloos. Waardeloze beats, waardeloze teksten, waardeloze fans (jaja, alweer, ook al doet het niet ter zake, toch moest het vermeld worden)

The Game ken ik eigenlijk niet, kwa nummers. De naam komt me wel angstig bekend voor, maar ik kan me even niks voor de geest halen.

Trouwens, dat nummer 'Gangsters Paradise' ofzo, valt dat ook onder hippe hiphop? Dat vind ik altijd wel een leuk deuntje namelijk :p

Ar-Tuur 7 July 2006 22:30

Vind de eerst genoemde namen niet veel aan, hoogstens de beats van Dr Dre in het geval van fifty' en the game. Verder zijn zij technisch vrij beperkte rappers. 2Pac ben ik op de één of andere manier niet zo'n fan van.
Geef mij maar old skool Dre, Xzibit, Nas, Snoop, The Roots, Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Beastie Boys, KRS-One, Fugees, Delinquent Habits, Public Enemy, Gangstarr, DeLaSoul.. om maar eens enkele namen te noemen.
Dat is pas kwaliteits hiphop! Je weet toch! :7

appelshampoo 7 July 2006 23:01

Voor de vrolijke deuntjes, vind ik 50 ct best wel ok (in da club bv) en Sean Paul en Outkast vind ik gewoon leuk, maar valt dat onder hiphop?

DeIdioot 8 July 2006 10:01

Ik heb nooit iets moeten weten van hip hop, zeker niet van de richting die hip hop tegenwoordig uitgaat. Teksten worden slechter, beats trekken op geen hol meer, melodie is amper nog te bespeuren en songs die u een slag in het gezicht geven lijken verdwenen te zijn. Van 2pac heb ik nog nooit vrijwillig een lied opgezet/opgezocht, maar als ik er een van hoor, moet ik toch bekennen dat dat hip hop was zoals hip hop in mijn ogen zou moeten zijn.

50 cent, dr. dre, eminem, d-12, the game, ... kindermuziek gemaakt door kindjes.

Stevie 8 July 2006 10:56

Citaat:

Origineel gepost door Impressions
Trouwens, dat nummer 'Gangsters Paradise' ofzo, valt dat ook onder hippe hiphop? Dat vind ik altijd wel een leuk deuntje namelijk :p

misschien omdat het origineel van stevie wonder is?

wat deidioot zegt is onzin, de beats van dr dre zijn echt helemaal niet slecht, dit valt ook niet te vergelijken met 50 cent. ik kan wel artiesten opnoemen die ik goede hiphop vind maken, zoals mobb deep (voor ze bij g-unit zaten) en talib kweli. en als je het over oudere hiphop hebt de namen die arthur al noemde, a tribe called quest, NWA, ice cube. maar dat is niet echt 'hip' volgens mij :p van de populaire shit kan ik wel luisteren naar eminem, kanye west, jay-z en outkast.

2-D 8 July 2006 11:20

Outkast zie ik op de 1 of andere manier meer als Funk.

Verder zag ik laatst The Children of Production. ook leuk.

edit:
50ct enzo, daar heb ik niks mee...
kan ik ook niks mee.

Stevie 8 July 2006 13:44

Citaat:

Origineel gepost door 2-D
Outkast zie ik op de 1 of andere manier meer als Funk.

vind ik niet, je moet het begrip hiphop een beetje uitrekken omdat er andere invloeden in te horen zijn. funk idd, maar ook jazz en r&b. en dat is eigenlijk ook alleen op speakerboxxx/the love below te horen. eerdere albums zijn echt zuivere hiphop.

QQQ 8 July 2006 14:15

Outkast is tof, verder kan ik misschien nog één of twee andere 'hippe' hiphop artiesten waarderen, daar houdt het dan weer op. Ik vind dat er buiten de mainstream over het algemeen veel interessantere dingen gebeuren, zoals eigenlijk bij vrij veel genres.

DeIdioot 8 July 2006 16:54

How ja, voor ik het vergeet: Atmosphere is wel een coole hiphop-band!

B-Hop 16 August 2006 21:05

Hiphop is THA music(H)

Ancalagon 19 August 2006 12:00

wat hij zegt.

kel-kel 19 August 2006 14:44

Citaat:

Origineel gepost door B-Hop
Hiphop is THA music(H)

Ik vind het echt wel vette muziek!!

EvEz 21 August 2006 02:07

HipHop is gewoon DE muziek daar ben ik het zkr mee eens. alleen jammer dat de teksten van tegenwoordig een stuk minder zijn (zoals fifty, maar zun beats zijn goed), maar de beats zijn alleen maar mooier geworden.
wie hiphop nix vindt, moet kijken hoeveel hits worden gemaakt door de hiphopwereld:thumbsup: . en met hiphop kun je veel kanten op.

Vonky 5 October 2006 20:15

hipp hop zuigt steld geen flikker voor het is net een verhaaldje over roodkapje maar dan met wat bass

Ancalagon 9 October 2006 18:50

:d was dat maar waar

Prestige 10 October 2006 12:57

Hiphop is heeeeerlijk! Ik ben zelf niet zo weg van 50cent etc, het is allemaal zo wannabe in mijn ogen.. Maar goed, soms kan ik er wel naar luisteren :)

Hope 10 October 2006 15:10

Citaat:

Origineel gepost door EvEz
wie hiphop nix vindt, moet kijken hoeveel hits worden gemaakt door de hiphopwereld:thumbsup: . .


een genre kan nog zoveel succes hebben, wat je zelf leuk vind is je eigen mening en over smaak valt niet te twisten. :')

wasto 7 November 2012 02:31

:rolleyes:De oogstrelende Beats by Dr. Dre Studio hoofdtelefoon zilver legt uw oren in de watten met een ijzersterk en gedetailleerd geluid. En daarnaast maakt deze stijlvolle hoofdtelefoon gebruik van noise canceling.

kdaalder 13 November 2012 17:26

ik luister eigenlijk alleen maar naar hiphop. maar ik haat die rappers die dan gay gaan doen in hun liedjes en eigenlijk geen echte rappers zijn. zoals Nas, Nelly, Drake, Chris Brown. of die Nederlandse rappers zijn ook vreselijk (Yes-R, Gers Pardoel, Sef, Ali B) geef mij maar rappers als 2pac, 50 cent, wiz khalifa, Eminem, Lil Wayne, Kanye West, Lloyd Banks

Chitesel 13 November 2012 18:54

Rinus?

the_darkness 13 November 2012 21:53

Jannes?

kdaalder 14 November 2012 09:23

En ik vind het van HipHop ook zo fijn dat de rappers niet alleen over meisjes, of liefde zingen zoals One fucking Direction of Justin fucking Bieber.

the_darkness 14 November 2012 13:23

Bieber fans moeten dood, no exceptions sorry Henkus

kdaalder 14 November 2012 14:21

Darkness eindelijk zeg je eens iets zinnigs

the_darkness 14 November 2012 14:41

:thumbsup:


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:17.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.