Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Poker! (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59183)

Tyskie 4 July 2006 23:58

Poker!
 
Steeds meer mensen beginnenen er mee; pokeren!
Een in essentie oersimpel kaartspelletje, waar stiekem toch enorm veel bij komt kijken.
En niet alleen geluk, wat vaak wordt gedacht. Poker is geen gokken, poker is een spel van manipulatie, tactiek, psychologie van de koude grond, keihard bluffen.. en uiteindelijk toch ook goede kaarten krijgen.

De meest gespeelde variant is Texas no limit hold'em, maar er zijn nog talloze andere varianten. Wie er meer over wilt weten, moet deze termen maar even in google gooien, binnen no time heb je allerlei sites gevonden waar je het spel kunt leren.

Wie pokert er nog meer? Hoe vaak, met wie etc?

Impressions 5 July 2006 00:17

Ik heb het nooit geprobeerd. Ik heb altijd de indruk gehad, dat het hele gebeuren een kwestie van geluk is welke kaarten je krijgt. Net als dat het bij (pak hem beet) Risk een kwestie van geluk is hoeveel ogen je gooit :)

Maar misschien ga ik binnenkort eens de moeite nemen om het te leren.

Kampie 5 July 2006 00:36

Ik speel elke maandag No Limit Texas Hold em met vrienden (6 man) . 2 rondjes vaak. Daarna de kroeg in of Monday Night Poker op Veronica kijken met z'n allen.

We doen het niet om geld. Af en toe eens in de kroeg om 5 euro inleg spelen. Verder is er geen geld mee gemoeid.

Ik merk aan mezelf dat wanneer er geen geld mee gemoeid is dat ik in de onderste regionen eindig en wanneer geld wel erbij betrokken is dat ik bij de bovenste 2 eindig.

Tijd voor een poker meeting? :p :Y)

Tyskie 5 July 2006 01:52

@Elvenkoter: er komt zeker geluk bij kijken. Maar ook zonder goede kaarten kun je winsten behalen door tactisch sterk te spelen (er komt altijd wel een keer een goede hand.
Veel mensen beweren dat pokeren een gokspel is, maar dat is het dus zeker niet (althans, niet meer of minder dan veel andere spellen).

@Kampie; ik poker niet op regelmatige basis, maar meestal spelen we om vijf euro inleg. Natuurlijk is er ook wel spanning als je niet om geld speelt, maar met wat inleg heeft het net wat extra spanning.

RandyJC 5 July 2006 05:36

vrienden van mij die gaan altijd snachts bij de Mac Pokeren :P
ff fotootje erbij van me broer :)
http://photos.friendster.com/photos/...106647285l.jpg

PFP 5 July 2006 12:25

lijkt me wel vet om met veel geld te doen

thali 5 July 2006 17:44

Pokermeeting :Y).

Ik heb leren pokeren omdat het moest.
Eerst met dobbelstenen (maar dat blijkt anders te heten) en later ook met kaarten. Met Tijs in de bus in Italië 8-).
Maar om de een of andere reden hebben bepaalde mensen niet graag dat ik meedoe.
En wij spelen niet om geld.. we zijn er te gierig voor ofzo.

Jamiel 6 July 2006 00:40

Ja ik poker weleens voor de lol met mijn vriend(en).
Maar dan ook niet voor geld, gewoon met die fiches van de Action , goed genoeg :+ Als iemand blut is, krijgen we van de ander gewoon fiches erbij klaaaaaar.
Moet nog wel even werken aan mijn pokerface hoor hehe

Texas hold 'em spelen we altijd trouwens.

bartje518 6 July 2006 01:04

Ik speelde het wel eens op de middelbare school, totdat t verboden werd :') Sindsdien heb ik me toegelegd aan het Klaverjassen. Geweldig gaaf spel, speel altijd Rotterdams.

Stevie 6 July 2006 01:07

is poker geen sport tegenwoordig? :P

L_angeldc 6 July 2006 11:01

Ik kan een beetje pokeren, maar heb het alweer tijdje niet gedaan dus ben de helft alweer vergeten :z.
We spelen het meestal op feestjes met vrienden voor de lol gewoon.

kreej-z 6 July 2006 15:25

ik kan het niet :p

Ik kan alleen rikken, jokeren en patience :+

Kampie 6 July 2006 22:49

Citaat:

Origineel gepost door bartje518
Ik speelde het wel eens op de middelbare school, totdat t verboden werd :') Sindsdien heb ik me toegelegd aan het Klaverjassen. Geweldig gaaf spel, speel altijd Rotterdams.

Amsterdams (Gronings) is veel relaxter om te spelen.. doe ik ook altijd met paps en mams als ik een zaterdag niet ga stappen.. lekker de hele nacht met een koppel klaverjassen.. veel lol..

Tyskie 7 July 2006 00:57

Klaverjas speelt niemand hier in de buurt, maar ik zou het toch wel een keer willen leren.

Rikken doe ik ook regelmatig, mooi spel.

Tyskie 7 July 2006 01:20

Overigens vanavond een aantal potjes poker gespeeld met een paar vrienden die het spel net kennen. Uiteraard weer een aantal keer de kaart op de river gezien die toch een onverwachte streat of flush oplevert... terwijl ze het zelf niet eens in de gaten hebben. :')

bartje518 7 July 2006 02:01

Citaat:

Origineel gepost door Kampie
Amsterdams (Gronings) is veel relaxter om te spelen.. doe ik ook altijd met paps en mams als ik een zaterdag niet ga stappen.. lekker de hele nacht met een koppel klaverjassen.. veel lol..

Volgens mij als je de ene variant eerst leert vind je de ander altijd minder :p Ik speels soms met Utrechtse variant (verplicht troef maken). Voorkomt vervelende sopperts ;)

Bird Of Prey 7 July 2006 19:30

Poker heel af en toe, en dan eigenlijk alsnog zelden voor geld.

x-lizz-x 1 August 2006 12:43

ik heb gepokert op vakantie en 10 euro winst gehaald :P

appelshampoo 24 August 2006 13:30

ja ik heb sinds kort ook ontdekt, we spelen altijd texas no limit hold'm ik ga me binnenkort aanmelden op pokerstars.com, vriend van me heeft gister zo'n koffer besteld, dus dan kunnen we echt los.

biffyclyro 5 September 2006 19:30

mm wel eens gedaan.. ik vind het wel een gaaf spel.
Toevallig was gister een programma op veronica over een europees pokertournooi ofzo, echt heel erg gaaf!

niemand 5 September 2006 20:32

monday night poker

PFP 5 September 2006 21:41

Citaat:

Origineel gepost door biffyclyro
mm wel eens gedaan.. ik vind het wel een gaaf spel.
Toevallig was gister een programma op veronica over een europees pokertournooi ofzo, echt heel erg gaaf!


ja dat vind ik dus echt een saai kut programma

Tyskie 5 September 2006 23:22

Ik vind poker op tv sowieso wel leuk.. En leerzaam om die toppers te zien spelen met ieder z'n eigen soort spel.

En leuk commentaar.

Kampie 6 September 2006 09:32

Citaat:

Origineel gepost door Tyskie
Ik vind poker op tv sowieso wel leuk.. En leerzaam om die toppers te zien spelen met ieder z'n eigen soort spel.

En leuk commentaar.

Dat commentaar van dat wat er eerst op was was wel leuker. "The Partypoker dot com. Pokerrrrr Dennnn."

Maar bij de EPT zie je meer spelers aan het werk.

dext0r 6 September 2006 23:14

ik vind het een vervelende hype,

maar ik moet wel altijd hard lachen als iemand zijn doos met pokerfiches op straat laat vallen .. huhuhuhu!

Tyskie 7 September 2006 02:56

Ja, dat kom je ook zo vaak tegen.. en altijd is 't weer hard lachen he... huhuhuhu

Alpha 7 September 2006 03:41

Wij pokeren hier met een groepje elke week een wisselende avond. Wij spelen om 1 dollarcenten. Altijd gezellig met een goede aanwezig hoeveelheid Budweiser


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:04.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.