Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   School (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Les geschiedenis voordragen (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=64682)

Eline!!x 26 April 2009 15:39

Les geschiedenis voordragen
 
Hallo!

Voor het vak Nederlands en Geschiedenis hebben we een taak gekregen. We moeten namelijk in een groep van 6(!) leerlingen een les van Geschiedenis voordragen aan de klas, maar op een creatieve manier. De les die ik met mijn groep moet behandelen gaat over de beeldhouwkunst en de schilderkunst bij de Grieken en ook nog een klein stukje over de theaters en literatuur bij de Grieken.
De meeste groepen gaan het zo doen;
ze verdelen het groep in de helft en de ene helft zijn leerkrachten en de andere leerlingen of de ene helft zijn gidsen de andere zijn gewone museuumgangers. Wij willen iets samen doen, dus als 1 groep. Maar we weten niet goed wat.. De les moet ongeveer 25 min. duren, dus dat is niet weinig.

Zouden jullie mij en mijn groep misschien willen helpen?
Dankjulliewel!

the_darkness 26 April 2009 17:05

je bent een totaal geflopt oud grieks kunstenaars gezelschap dat wordt geëxecuteerd als ze niet binnen 25 minuten een theater voorstelling hebben bedacht :thumbsup:

Icarus 26 April 2009 17:32

Neem dan binnen 5 minuten tijd.Dan heeft iedereen er plezier in om te zien hoe jullie 20 minuten lang voor de leeuwen worden geworpen.

Eline!!x 26 April 2009 18:05

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1401483)
Neem dan binnen 5 minuten tijd.Dan heeft iedereen er plezier in om te zien hoe jullie 20 minuten lang voor de leeuwen worden geworpen.

Sorry, maar dat begrijp ik niet zo goed!

the_darkness 26 April 2009 18:07

het betekent zoveel als een mix van gtfo en kthxbai.

punt is: wij gaan jouw huiswerk niet doen.
serieuzer dan mijn comment zal je niet krijgen :+

Eline!!x 26 April 2009 18:14

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1401472)
je bent een totaal geflopt oud grieks kunstenaars gezelschap dat wordt geëxecuteerd als ze niet binnen 25 minuten een theater voorstelling hebben bedacht :thumbsup:

Heel erg bedankt! Dit helpt me al een stuk vooruit! Maar wil je iets meer details geven over hoe we juist het verhaal daar in kunnen brengen? Moeten we de leerlingen er bij betrekken of moeten we juist het onder ons 6 dan en dan er een paar Griekse oude grappen bijsteken enso?

Eline!!x 26 April 2009 18:16

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1401489)
het betekent zoveel als een mix van gtfo en kthxbai.

punt is: wij gaan jouw huiswerk niet doen.
serieuzer dan mijn comment zal je niet krijgen :+

dat vraag ik toch ook niet, ik vraag gewoon een idee, niet om heel dat gedoe uit te leggen

the_darkness 26 April 2009 18:17

Citaat:

Origineel gepost door Eline!!x (Bericht 1401490)
Heel erg bedankt! Dit helpt me al een stuk vooruit! Maar wil je iets meer details geven over hoe we juist het verhaal daar in kunnen brengen? Moeten we de leerlingen er bij betrekken of moeten we juist het onder ons 6 dan en dan er een paar Griekse oude grappen bijsteken enso?

gebruik je fantasie.
ik neem in ieder geval aan dat er een heleboel soorten beeldhouwkunst etc zijn die je moet behandelen. doe dat speels. enjoy.

Eline!!x 26 April 2009 18:18

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1401492)
gebruik je fantasie.
ik neem in ieder geval aan dat er een heleboel soorten beeldhouwkunst etc zijn die je moet behandelen. doe dat speels. enjoy.

Dankje

Icarus 26 April 2009 18:26

:')

Deegbal 26 April 2009 18:28

Gtfo.

Vollemaan 27 April 2009 08:28

Tits please

Amnesia 27 April 2009 16:31

Citaat:

Origineel gepost door Eline!!x (Bericht 1401469)
Hallo!

Voor het vak Nederlands en Geschiedenis hebben we een taak gekregen. We moeten namelijk in een groep van 6(!) leerlingen een les van Geschiedenis voordragen aan de klas, maar op een creatieve manier. De les die ik met mijn groep moet behandelen gaat over de beeldhouwkunst en de schilderkunst bij de Grieken en ook nog een klein stukje over de theaters en literatuur bij de Grieken.
De meeste groepen gaan het zo doen;
ze verdelen het groep in de helft en de ene helft zijn leerkrachten en de andere leerlingen of de ene helft zijn gidsen de andere zijn gewone museuumgangers. Wij willen iets samen doen, dus als 1 groep. Maar we weten niet goed wat.. De les moet ongeveer 25 min. duren, dus dat is niet weinig.

Zouden jullie mij en mijn groep misschien willen helpen?
Dankjulliewel!

Nee.
:wave:

Mr. Macphisto 27 April 2009 18:32

Ik wil je wel helpen, maar mijn andere persoonlijkheid brult nee.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:31.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.