Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Games (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Inverted Y-Axis. Wie gebruikt het? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67731)

Kwalvis 9 October 2010 19:45

Inverted Y-Axis. Wie gebruikt het?
 
Ik zelf gebruik bij games met controllers (meestal op consoles) Inverted Y-Axis... al mijn maatjes vinden het irritant.

maar ik kan zelf voor geen meter spelen zonder dat de Y-Axis op inverted staat...

Gebruikt er hier iemand Inverted Y-Axis?

Mensen zeggen dat het onlogisch is, maar ik vind het juist wel logisch.

http://sleekupload.com/uploads/5/invertedy.jpg

De stick is in principe de achterkant van het menselijk hoofd, als je in het spel omlaag kijkt zou je het achterhoofd omhoog moeten duwen en vice versa.

Kwalvis 9 October 2010 21:52

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1504332)
de manier van dat plaatje, zo werken alle spellen

nope, de meeste spellen staan standaard ingesteld dat als je met je analog stick omlaag gaat je zichtveld/hoofd ook omlaag gaat.. maar ik vind dat voor geen meter werken, ik zie de pook als een achterkant van een menselijk hoofd.

Doctor 9 October 2010 22:54

Alleen met spellen als HAWX enzo, niet met shooters en dergelijke.

'k weet eigenlijk niet waarom.

Young 9 October 2010 23:31

Inverted.. Tuurlijk

Waarom denk je dat ze dat ook zo in vliegtoestellen hebben geïmplementeerd?

Ik speel eigenlijk alleen haast geen games meer:P
Maar dat is gewoon vant zweefvliegen dat ik het zeker weet dat het inverted moet zijn lol:)


Als jij omhoog wilt "trekken" dan "trek" je de joystick toch ook naar je toe?
En als je omlaag wilt dan "stamp" je de "stamp/duw" je de joystick toch ook van je af?

Eigenlijk heet het beide stampen/pitch.. maar zo om het maar even duidelijk te maken.

Klinkt zo logisch als maar zijn kan:P

blabla1993 10 October 2010 00:36

nooit behoefte aan gehad

Doctor 10 October 2010 03:17

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1504340)
Inverted.. Tuurlijk

Waarom denk je dat ze dat ook zo in vliegtoestellen hebben geïmplementeerd?

Ik speel eigenlijk alleen haast geen games meer:P
Maar dat is gewoon vant zweefvliegen dat ik het zeker weet dat het inverted moet zijn lol:)


Als jij omhoog wilt "trekken" dan "trek" je de joystick toch ook naar je toe?
En als je omlaag wilt dan "stamp" je de "stamp/duw" je de joystick toch ook van je af?

Eigenlijk heet het beide stampen/pitch.. maar zo om het maar even duidelijk te maken.

Klinkt zo logisch als maar zijn kan:P

Nou d'r gebeurt veel met mijn joystick, maar hij wordt niet naar me toe getrokken.

Suepahfly 10 October 2010 09:58

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1504347)
en toch vind ik het raar, want ik speel nóóit spellen met invert axis aan, en toen gaat mijn heli omhoog als ik m'n joystick naar me toe trek.

als jij naar links en rechts beweegt, dan gaat ie toch ook respectievelijk naar links en rechts? dat is dan ook niet inverted.

dus lekker uit laten staan, dan werkt het zoals het "in het echt" ook werkt

het gaat dan ook enkel over de Y-as:z

Chitesel 10 October 2010 10:26

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1504347)
en toch vind ik het raar, want ik speel nóóit spellen met invert axis aan, en toen gaat mijn heli omhoog als ik m'n joystick naar me toe trek.

als jij naar links en rechts beweegt, dan gaat ie toch ook respectievelijk naar links en rechts? dat is dan ook niet inverted.

dus lekker uit laten staan, dan werkt het zoals het "in het echt" ook werkt

In het echt trek je om een hond naar links om die naar links te krijgen, maar wil je de kop van een hond naar boven trekken trek je de riem naar achter:z

Dus links-rechts hoeft niet inverted te zijn om realistisch te zijn, omhoog en omlaag daarentegen wel.

blabla1993 10 October 2010 10:59

Ah, dus jij speelt een fps alsof je een hond aan het uitlaten bent.

Kwalvis 10 October 2010 14:00

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1504364)
ik snap je punt, maar geen enkel spel speel ik met "invert axis" aangevinkt, en toch speel ik op de manier zoals op dat plaatje staat beschreven

Dan klopt er bij jou iets niet...

Suepahfly 11 October 2010 14:41

ik denk hier eigenlijk niet echt over na,ik volg men instinct:+


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:45.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.