Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Kunstgras (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58021)

ash-hôôle 5 April 2006 10:25

Kunstgras
 
Kunstgras is :thumbsup:

Melisss 5 April 2006 10:45

Behalve als je erop valt, heb elke week schaafwonden op mn knieen.


en GRAS IS KUUUUT

bartje518 5 April 2006 11:10

Kunstgras is kut :{

Tyskie 5 April 2006 13:28

Ik heb nog nooit gevoetbald op 'voetbalkunstgras', dus wil ik er geen oordeel over vellen.

Bazzemans 5 April 2006 13:33

Ik heb meerdere malen op voetbalkunstgras gevoetbald. Ik weet het nog niet wat ik er van moet vinden. Het is een andere belasting op je gewrichten en spieren, maar dit schijnt geen negatieve invloed te hebben op blessureleed. Het balletje rolt beter en het voetbal hoeft nooit meer afgelast te worden door slechte velden, zoals bij amateur clubs váák voor komt. Bovendien kan je in de zomer door voetballen, je hoeft immers de velden niet te sluiten om te laten herstellen. Dit zijn allemaal voordelen die sterk in het voordeel spreken van kunstgras. Helaas zitten er nog wat nadelen aan, voornamelijk aan het prijskaartje.
Ook de sentimentele gevoelens spelen natuurlijk een belangrijke rol..

Melisss 5 April 2006 13:36

Het is wel zo dat op kunstgras je kniegewrichten sneller slijten, maar bij een water- of semi veld is dat dan weer minder dan bij een zandgestrooid veld. En het wordt natuurlijk wel afgelast als het veld bevroren is of er plassen op liggen, maar die plassen zijn vaak binnen een half uurtje verdwenen

3rd boetah 5 April 2006 13:39

van mij mogen alle voetbalvelden van kunstgras

ash-hôôle 5 April 2006 14:58

Ons voetbalveld heeft kunstgras en ik train er ook 2 keer per week op.

Voetbalwedstrijden gaan altijd door tenzij er sneeuw ligt en er liggen nooit plassen van de regen. het gras gaat niet kapot.

nadeel is wel dat je sneller wat verdraaid als je gewone voetbalschoenen aanhebt omdat dan je knie niet meedraait. en het vallen doet ook wat zeerder.

Maar verder :thumbsup:

Bazzemans 5 April 2006 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melisss
Het is wel zo dat op kunstgras je kniegewrichten sneller slijten, maar bij een water- of semi veld is dat dan weer minder dan bij een zandgestrooid veld. En het wordt natuurlijk wel afgelast als het veld bevroren is of er plassen op liggen, maar die plassen zijn vaak binnen een half uurtje verdwenen
Hockey-velden zijn niet meer te vergelijken met voetbalvelden van kunstgras..

Bovendien gaan de ontwikkelingen zo hard dat het steeds meer op grasvelden gaat lijken. De kunstgrasvelden die nu aangelegd worden zijn eigenlijk al weer verouderd.. (Teamgenoot van mij werkt bij een bedrijf op panendal die als één van de weinige bedrijven in de wereld kunstgrasvelden mag certificeren als officieel goedgekeurde voetbalvelden.)

Hier is overigens nog een topic waar ook over kunstgras gesproken wordt uit 2003: http://forum.leerlingen.com/vbb/show...ight=kunstgras

Tyskie 5 April 2006 17:44

Aha, toen had ik ook al een non-mening.

Daan_16 28 April 2006 17:13

iedereen die kunstgras klote vind is een pussie want ik hockey al 8 jaar en niets te lagen

ash-hôôle 28 April 2006 19:19

Maar als je voetbalt en je doet een sliding dan schuurt het als de tering

Bazzemans 28 April 2006 20:22

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle
Maar als je voetbalt en je doet een sliding dan schuurt het als de tering

Ja, beetje jammer dat hij gewoon niet leest en wel allerlei beweringen doet. Voor hockey is het ook echt ideaal als je het mij vraagt, voor voetbal waarschijnlijk ook wel op den duur dat is echter afhankelijk van de ontwikkeling.

Tyskie 30 April 2006 17:24

Vandaag voor het eerst op een nieuw kunstgras gevoetbald.. Het is ten eerste gewoon anders. Bal rolt beter, maar naar mijn idee schoot de bal ook eerder door, op gras wordt hij meer geremd. Kwestie van gewenning, maar wel vervelend bij diepe ballen.
Ten tweede ligt heel mijn been nu open. Op een gewoon veld heb je dat ook wel eens, maar dan is het gewoon een vlak dat opengeschuurd is. Wat ik nu heb zijn tientallen kleine striemetjes van die stukjes rubber.

Al met al is kunstgras voor het pure voetbal een vooruitgang, maar als je een hak en kleun-stijl hebt (wat ook bij voetbal hoort) dan is gewoon gras te prefereren.

Op dit moment ga ik duidelijk voor gewoon gras.

K@rima! 30 April 2006 23:42

Tijs, sinds wanneer voetbal jij dan? :') ;)

Tyskie 30 April 2006 23:45

Mwa, pas een jaar of 10 ofzo.

K@rima! 30 April 2006 23:57

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

niemand 3 May 2006 13:19

ik heb na een wedstrijd op kunstgras last van blauwe knieen en vlees wonden.. Ik vind het 3x kut..
Zowiezo ben ik een type dat als (speler) graag een sliding inzet, zonder mijn eigen poten op te halen.. haast onmogelijk op dat na maak gras..

En vraag me af of ik dit seizoen nog op kutgras moet keepen, ben benieuwd hoe dat gaat...

ash-hôôle 3 May 2006 17:19

Ik ben keep en in korte broek keepen op kunstgras is niet echt aan te raden. En in de zomer stik je dan zowat van de warmte. Tsja, Als keep heb je gewoon liever gewoon gras lijkt me

Tyskie 3 May 2006 19:01

Ik vind het niet erg om af en toe mijn been open te halen aan een sliding, dat hoort er bij... Maar op kunstgras heb je bijna standaard je been open liggen na een sliding. En dan op een bijzonder vervelende manier met al die striemen.

Voor een keeper is het dus inderdaad zaak om een lange broek aan te trekken, maar als ik elke week op dat spul zou moeten spelen, dan zou ik ook zo'n nichterig slidingbroekje aan trekken waarschijnlijk.

ash-hôôle 3 May 2006 19:09

zo'n slidingbroekje helpt niet veel hoor. Je onderbeen schuurt ook over het gras heen.

Tyskie 3 May 2006 19:18

Over mijn onderbeen heb ik toch sokken zitten? :+
En wat schaafwonden op mijn knieën kan ik wel hebben, bij de meeste slidings krijgt je bovenbeen toch echt de meeste klappen te verduren... Als je een goede sliding maakt tenminste.

niemand 3 May 2006 22:21

ik keep ook altijd op korte broek, weer of geen weer.. vind ik veel beter..
Maar denk dak zowiezo mijn poten er mee open haal + dat de ballen heel anders stuiteren enzo op dat spul..

En na een sliding oid heb je genoeg rubber in je broekje, sokken en schoenen om een michelin band te maken..

Tyskie 4 May 2006 00:10

Haha, dat laatste is ook helemaal waar ja.. dat rubber zat zelfs in mijn onderboks.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:47.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.