Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   laptop + tv (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67533)

Baloe 14 August 2010 13:40

laptop + tv
 
Aangezien ik geen bal verstand heb van computers + laptops..

Kan je zomaar elke laptop verbinden met je tv? Met wat voor kabels en converters dan ook?

Ik heb wel een HDMI-aansluiting aan mn laptop, niet op mn tv... die is te oud.. Ik zat te zoeken op internet of er daarvoor dan misschien een converter is, maar daar kwam ik ook geen reet mee verder

Kan iemand mij helpen?

Icarus 14 August 2010 13:49

Citaat:

Origineel gepost door Baloe (Bericht 1499094)
Aangezien ik geen bal verstand heb van computers + laptops..

Kan je zomaar elke laptop verbinden met je tv? Met wat voor kabels en converters dan ook?

Ik heb wel een HDMI-aansluiting aan mn laptop, niet op mn tv... die is te oud.. Ik zat te zoeken op internet of er daarvoor dan misschien een converter is, maar daar kwam ik ook geen reet mee verder

Kan iemand mij helpen?

Er zijn verschillende mogelijkheden, bij mijn acer aspire 6920 kreeg ik een antenne erbij die ik aan mijn laptop moest aansluiten en dan kon ik via Windows media center tv kijken. Je kan ook een netwerkkabel (verbeter me als het fout is) in je pc steken en dan zo via windows media center streamen.

Baloe 14 August 2010 14:36

ja maar dat is niet wat ik bedoel;)

ik hoef geen tv te kijken op mn laptop, wil t beeld van mn laptop op mn tv hebben..andersom dus :P

L@®S 14 August 2010 15:29

geen idee ik heb een sony bravia als ik op de laptop zit en de tv staat aan komt er een balonetje op de laptop of je wilt verbinden draadlooz

ash-hôôle 14 August 2010 15:40

Ik wou dat ik het wist :'(

Icarus 15 August 2010 16:17

Citaat:

Origineel gepost door Baloe (Bericht 1499099)
ja maar dat is niet wat ik bedoel;)

ik hoef geen tv te kijken op mn laptop, wil t beeld van mn laptop op mn tv hebben..andersom dus :P

Oh excuses. :)
Zonder hdmi gaat dat moeilijk gaan denk ik, ik heb hier wel zo'n bakje waarmee ik 4 toestellen kan aansluiten aan m'n tv en dan kan ik via dat bakje switchen van toestel naar toestel. Maar volgens mij is dat ook hdmi. :')

Fuzzy 15 August 2010 18:01

je hebt van die kabels van hdmi naar dvi enz. maar dan moet je wel een pc aansluiting op je tv hebben, maar op de meeste computers (zeker als ze ook hdmi uit hebben) zit er ook een s-video out (alleen beeld) of een VGA out (zowel beeld als geluid). als je geen idee hebt hoe die uitgangen er uit zien moet je ff googlen...

Baloe 15 August 2010 21:32

Citaat:

Origineel gepost door Fuzzy (Bericht 1499217)
je hebt van die kabels van hdmi naar dvi enz. maar dan moet je wel een pc aansluiting op je tv hebben, maar op de meeste computers (zeker als ze ook hdmi uit hebben) zit er ook een s-video out (alleen beeld) of een VGA out (zowel beeld als geluid). als je geen idee hebt hoe die uitgangen er uit zien moet je ff googlen...

ja, ik ken die kabels/uitgangen wel..gebruik ze op mn werk ook.

Maarrem.. VGA-uitgang heb ik op mn laptop.. dus dan zou ik een VGA-converter moeten hebben naar DVI en daar na een kabel die m omzet tot HDMI..

kan dat?

Fuzzy 16 August 2010 07:17

nee, gewoon een vga naar scart kabel *).
volgensmij heb je ook vga naar component, maar die zijn denk ik wat moeilijker te vinden :P.

Baloe 16 August 2010 17:04

VGA naar scart.. ah.. ik ga es kijken

dankjewel :)

Fuzzy 16 August 2010 21:27

graag gedaan :d


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:36.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.