Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   School (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   spiekbriefjes en excuses (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60110)

stijno001 16 October 2006 17:36

spiekbriefjes en excuses
 
weet er iemand goede exsusens voor te laat op school aan te komen???


en voor spiekbriefjes!!!!:] :] :] ;) ;) :thumbsup: :thumbsup: 8-) O-) O-) *) *)

ash-hôôle 16 October 2006 19:26

Ik had een belangrijke droom? m'n scooter was kapot? m'n wekker deed het niet? hoe simpel wil je ze hebben?

en voor spiekbriefjes, in de binnekant van je riem plakken. en voor meisjes net onder de rand van je rokje.

Atjeuh 16 October 2006 20:51

grafische rekenmachine, A4tje tussen het werk leggen, binnenkant etui

etc etc etc

Impressions 16 October 2006 20:58

Kom gewoon op tijd en leer genoeg.

PFP 16 October 2006 21:05

spiekbriefje tussen je benen op de stoel leggen

Prestige 17 October 2006 07:44

Haha die goeie ouwe tijd! Vroeger had ik altijd een spiekbriefje in mn rechterhand (daar schrijf ik dus mee), en als de leraar je heeft betrapt eet je hem gewoon op ofzo 8-)

Winds 17 October 2006 08:08

Weetje wat ik weleens doe , je moet alles al op je blaadje schrijven van dingen die je wilt onthouden enzo dat doe je thuis al, en als de rep begint ga je gewoon even met je arm erover heen zitten8-)

DarkThoughts 18 October 2006 10:30

Bij mij werkt het wel, alleen schrijf ik nogal onduidelijk waardoor ik 't niet meer kan lezen als ik t nodig heb -.-

Kleine dingen op je arm schrijven, heeeel veel armbandjes omdoen, of een polsbandje
Op je been, broek een beetje omhoog halen en je been over je andere been liggen, zo netjes zitten. Werkt ook

Helaas mogen wij geen etui op je tafel laten liggen -.-
En een maat van me het zo'n hele dure rekenmachine van 100 euro ofzo waar je hele teksten in kan opslaan _0_

.yorick. 18 October 2006 10:54

Citaat:

Origineel gepost door Atjeuh
grafische rekenmachine, A4tje tussen het werk leggen, binnenkant etui

etc etc etc

bij ons mag je al alleen een pen op tafel dus dat helpt niet :P

Atjeuh 18 October 2006 11:09

Citaat:

Origineel gepost door DarkThoughts
En een maat van me het zo'n hele dure rekenmachine van 100 euro ofzo waar je hele teksten in kan opslaan _0_

Grafische rekenmachine.

Die waren bij ons gewoon verplicht op school hoor in de 3e 4e 5e en 6e :p

is handig ja, met kabeltje aan je pc en je kan er van alles inzetten

maar uiteindelijk heb ik toch gewoon mn examens gehaald door te leren :)

Dunja 18 October 2006 11:41

Citaat:

Origineel gepost door Atjeuh
Grafische rekenmachine.

Die waren bij ons gewoon verplicht op school hoor in de 3e 4e 5e en 6e :p

is handig ja, met kabeltje aan je pc en je kan er van alles inzetten

maar uiteindelijk heb ik toch gewoon mn examens gehaald door te leren :)

:thumbsup:

Melisss 18 October 2006 11:44

Citaat:

Origineel gepost door stijno001
exsusens


:') gewoon op school komen en leren, dat is wel nodig volgens mij

Atjeuh 18 October 2006 12:09

exsusens? :p

dat lees ik ook nou pas

stijno001 20 October 2006 19:26

ik bedoel exuses om te laat op school te komen
!!!!!

Atjeuh 20 October 2006 19:28

exuses?

ash-hôôle 20 October 2006 19:29

smoesjes.

Piraatje 20 October 2006 19:37

Citaat:

Origineel gepost door Atjeuh
exuses?

jij gemene :9

Prestige 20 October 2006 20:02

"Ik had in mn broek gepist en moest een schone aandoen":')

DarkThoughts 21 October 2006 11:28

Misschien wat meer opletten op school, heb je ook geen spiekbriefje meer nodig voor hoe je excuses moet schrijven.

little girl 22 October 2006 11:11

1 brug stond open.
2 aangehouden door de politie licht deed het niet.
3 Broertje was ziek en ging over zijn nek moest dus iemand geregelt worden.
4 Moest naar dokter spreekuurtje. tandarts.
5 was een aanrijding moest alarm diensten bellen en getuigen over wat er gebeurt is.
6 dacht dat we het eerste uur vrij waren.
7 ben net ziek geweest moest van mama uitslapen.
8 lekke band. slag in het wiel.

wat je natuurlijk ook kunt doen is geweoon 10 minuten te vroeger van huis weggaan ben je niet meer telaat.

spieken.
1 spieken bij je buurman.
2 op je hand op je arm onder je mouw.
3 op je enkel.
4 onder je rokje op je been.
5 op je tafel onder je proefwerk velletje.
6 in je etwie.
7 op de grond.
8 gewoon briefje erbij pakken.

je kunt het natuurlijk ook leren.

DarkThoughts 22 October 2006 18:30

ETWIE? :z

frox 22 October 2006 19:09

-ik zat met mn wiel in de tramrails en de wissel stond verkeerd
-ik moest nog ff schijten net toen ik weg wilde gaan
-ik had geen zin om mn bed uit te komen

spieken:
-wij kregen van school een bloknoot met examen-papier waarop je so'tjes moest maken enzo; dat papier is heel dun dus als je op het volgende blaadje schrijft wat je niet weet kan je het gewoon door het bovenste blaadje heen lezen. En als dan de leraar/es kwma dan trok je het papiertje een beetje strak en zag je niks meer :Y)

:* dankuwel schoolbestuur

Impressions 22 October 2006 19:50

Citaat:

Origineel gepost door frox
-ik moest nog ff schijten net toen ik weg wilde gaan

Dat was wel altijd mijn voornaamste reden als ik te laat was 8)

Meisyee.Ks 23 October 2006 14:01

Kun je op snoeppapier schrijven? (A)

little girl 23 October 2006 18:18

je kunt het wel eten.
vind het trouwens vies.

MrInsane 23 October 2006 20:40

Ik zeg vaak genoeg als smoes dat de bus vertraging heeft, of de auto wou niet starten (voordeel van het rijbewijs) :p maar ook een (zogenaamd) ongeluk wat voor je heeft plaatsgevonden is een goed excuus :p

Piraatje 23 October 2006 20:48

Citaat:

Origineel gepost door Meisyee.Ks
Kun je op snoeppapier schrijven? (A)

Ja, maar dat ziet eruit alsof je op een gewoon blaadje hebt geschreven. Ik denk niet dat je daar iets aan hebt. En het is wel lekker! :yes:

stijno001 24 October 2006 16:48

kan je het dan opeten alss je er op hebt geschreven met pen???.

little girl 24 October 2006 17:04

vast ook nog wel. heb ook een keer bijna de hele inhoud van een jelpen opgezogen. ben er nu nog steeds. je gaat er dus niet echt dood aan.

Piraatje 24 October 2006 18:53

Citaat:

Origineel gepost door stijno001
kan je het dan opeten alss je er op hebt geschreven met pen???.

kan ja. maar inkt is vast niet goed voor je, aangezien het maar een kleine hoeveelheid zal zijn is het vast geen probleem.

anneke01 24 October 2006 21:10

Als je voor de test je leerstof mag overlopen zeker doen en stiekem de belangerijke dingen in potlood op je bank schrijven onder je pennezak of kladblad. Heel lichtjes zodat je het van ver niet ziet! Werkt prima! :p

THROCKERR^. 24 October 2006 21:22

Nou.. wat wel handig is; Ik heb ook veel smoezen maar de meeste zijn gewoon omdat het echt gebeurd is maarja x'D..



- Mijn broer is verongelukt tijdens zijn rid naar school.
- Ik moest mee met mijn broer wegbrengen naar zijn school, op de terugweg stonden we in de file.
- De wekker deed het niet meer.
- Ik heb hééél erg veel steek in me maag en val bijna om.
- Ik kon de sleuteltjes van mijn fiets niet terug vinden
- Het brood was op en we moesten eerst naar de winekl


En voor spiekbriefjes.. nou niet heel erg maar wat kinderen in mijn klas doen;


- Doe een lange trui aan en schrijf het op je arm, zorg ervoor dat de meester/juf het niet door heeft.
- voor iig. als je je huiswerk op de dag weer mee moet nemen (met een huiswerkmap of niet) stop het dan in je laatje en niet in je map (Alleen voor basisscholen) dan kun je je blaadje uit je laatje halen en spieken
- als de meester/juf uit de klas is .. vraag het aan je buur- man/vrouw.

appelshampoo 24 October 2006 22:22

je moet gewoon de toetsen jatten, staan wel op het schoolnetwerk meestal of gewoon uit de tas van de leraar, of vragen aan iemand die de toets een dag voor jou heeft of hij hem mee wil nemenen voor en voor oude examens als toetsen staan zowel de toetsen als de antwoorden op www.havovwo.nl

en als je de antwoorden niet hebt laat je het de slimme broer van een vriendin doen.

Sander 27 October 2006 10:53

Gewoon goed leren, want uiteindelijk heb je er toch alleen jezelf maar mee.

TwenteGirl65 28 October 2006 12:53

bij natuurkunde of wiskunde ofzo als je van die maffe formules moet leren en je die niet kunt onthouden.. in het klepje van je rekenmachine schrijven.. heeft bij mij nog altijd gewerkt:)

frox 28 October 2006 13:46

Citaat:

Origineel gepost door Sander0201
Gewoon goed leren, want uiteindelijk heb je er toch alleen jezelf maar mee.

ik had wel eens een spiekbriefje gemaakt en door het maken van dat briefje had ik m niet meer nodig :p

En ik had altijd de naamvallen van duits in een geplastificeerd tabelletje (subschrift) 8{

Melisss 28 October 2006 14:55

Die naamvallen van Duits waren altijd kut ja! Haalde altijd een 1 voor Duits :') En op mn examen had ik een 6,4 :')

Prestige 28 October 2006 17:16

Citaat:

Origineel gepost door Melisss
Die naamvallen van Duits waren altijd kut ja! Haalde altijd een 1 voor Duits :') En op mn examen had ik een 6,4 :')

Voor die naamvallen haalde ik ook altijd 1en, klote grammatica |:(

little girl 28 October 2006 18:44

ik ga duits zo hard laten vallen. snap het nu al niemeer.

ash-hôôle 28 October 2006 19:39

duits is beter als frans hoor ;)

Impressions 28 October 2006 20:47

Citaat:

Origineel gepost door TwenteGirl65
bij natuurkunde of wiskunde ofzo als je van die maffe formules moet leren en je die niet kunt onthouden.. in het klepje van je rekenmachine schrijven.. heeft bij mij nog altijd gewerkt:)

Een beetje leraar zal je echt niet al die formules uit je kop laten leren.. Als je ze kunt toepassen is het beter :)
Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle
duits is beter als frans hoor ;)

Dan 8)

ash-hôôle 28 October 2006 20:48

dat is nederlands :+

Melisss 28 October 2006 21:04

Ik vond Frans altijd veel makkelijker dan Duits, versta en praat het nu ook gewoon beter, en heb maar 1 jaar meer Frans gehad dan Duits.

L_angeldc 28 October 2006 22:12

Citaat:

Origineel gepost door little girl
1 brug stond open.
2 aangehouden door de politie licht deed het niet.
3 Broertje was ziek en ging over zijn nek moest dus iemand geregelt worden.
4 Moest naar dokter spreekuurtje. tandarts.
5 was een aanrijding moest alarm diensten bellen en getuigen over wat er gebeurt is.
6 dacht dat we het eerste uur vrij waren.
7 ben net ziek geweest moest van mama uitslapen.
8 lekke band. slag in het wiel.

wat je natuurlijk ook kunt doen is geweoon 10 minuten te vroeger van huis weggaan ben je niet meer telaat.

spieken.
1 spieken bij je buurman.
2 op je hand op je arm onder je mouw.
3 op je enkel.
4 onder je rokje op je been.
5 op je tafel onder je proefwerk velletje.
6 in je etwie.
7 op de grond.
8 gewoon briefje erbij pakken.

je kunt het natuurlijk ook leren.

die truukjes werkte bij jou zeker wel heel goed? :')

Anyhow @ topicstarter, het makkelijkste voor jezelf is gewoon wel naar school gaan en gewoon wel je huiswerk maken. Dan leer je nog eens wat en denken mensen niet dat je dom bent :zzz

Prestige 29 October 2006 02:38

Citaat:

Origineel gepost door L_angeldc
die truukjes werkte bij jou zeker wel heel goed? :')

Anyhow @ topicstarter, het makkelijkste voor jezelf is gewoon wel naar school gaan en gewoon wel je huiswerk maken. Dan leer je nog eens wat en denken mensen niet dat je dom bent :zzz

Ik denk dat de topic starter dat nu wel begrijpt.

.yorick. 29 October 2006 14:36

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle
duits is beter als frans hoor ;)

groot gelijk :d
ik sta teminste nog een 5.4 voor duits en een 2.9 voor frans ofzo
frans laten vallen dus :)

TwenteGirl65 29 October 2006 17:19

Citaat:

Een beetje leraar zal je echt niet al die formules uit je kop laten leren.. Als je ze kunt toepassen is het beter
Bij ons in't boek staan er wel eens van die maffe formules of leraar begint erover. En die zou je dan toch echt moeten kennen. Alleen krijg ik deze nooit in mn kop.. vandaag die rekenmachine die k zo handig vind:P

Citaat:

Voor die naamvallen haalde ik ook altijd 1en, klote grammatica
S dat zo moeilijk dan? Ik zie die rijtjes een paar keer en dan ken k ze..en nou niet zeggen dat ik taalgevoellig ben.. k sta een 3 ofzo voor engels:O:P

Prestige 29 October 2006 17:42

Citaat:

Origineel gepost door TwenteGirl65
Bij ons in't boek staan er wel eens van die maffe formules of leraar begint erover. En die zou je dan toch echt moeten kennen. Alleen krijg ik deze nooit in mn kop.. vandaag die rekenmachine die k zo handig vind:P


S dat zo moeilijk dan? Ik zie die rijtjes een paar keer en dan ken k ze..en nou niet zeggen dat ik taalgevoellig ben.. k sta een 3 ofzo voor engels:O:P

Ja dat kon ik ook wel, dingen uit mn hoofd leren. Maar die tijd deed ik niets, en voor Duitse grammatica werden het dan altijd 1en.

Impressions 29 October 2006 18:08

Citaat:

Origineel gepost door TwenteGirl65
Bij ons in't boek staan er wel eens van die maffe formules of leraar begint erover. En die zou je dan toch echt moeten kennen. Alleen krijg ik deze nooit in mn kop.. vandaag die rekenmachine die k zo handig vind:P

Snap je wat ik zeg? Wat ben je voor leraar als je iemand willekeurige letters uit zijn hoofd laat leren? Toen ik in de vierde zat wist ik ook niet waar Ez=m*g*h voor stond en toen mochten we er gewoon een formuleblad bij houden. Ik wist echter wel wat ik met de formule kan doen, daardoor heb ik uiteindelijk ook voldoendes gehaald.

Zo was het met de meesten uit mijn klas: Formules opdreunen kon niet, maar zodra de formule gegeven was wisten ze wel hoe ze hem konden toepassen.

Mag je trouwens geen BINAS bij alle proefwerken en examens houden? Tabel 35 ;)

gewoon_ikke 9 December 2006 14:14

gewoon grafisch rekenmachine, of wegsteken achter de persoon die voor je zit en boek opendoen gewoon durven...is maar 1toets... en voor examen enkel gebruiken waar je nog nooit met gesnapt bent...(en frans is een simpel vak en duits heb ik niet:p)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:58.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.