Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Ajax / AZ alsnog kampioen? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61428)

insanity 31 March 2007 22:10

Ajax / AZ alsnog kampioen?
 
Hebben Ajax of AZ nog steeds kans op de titel nu PSV weer punten morst?

Persoonlijk denk ik dat Ajax alsnog de titel pakt aangezien AZ en PSV een zwaarder programma hebben dan de club uit Amsterdam. :)

En wat denken jullie?

hegje 1 April 2007 03:52

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1305517)
Hebben Ajax of AZ nog steeds kans op de titel nu PSV weer punten morst?

wie weet!

ash-hôôle 1 April 2007 15:05

Ik denk dat ajax en AZ op het laatst weer een paar lullige puntjes laten liggen en dat PSV uiteindelijk toch wel kampioen word.

Babydress 1 April 2007 18:56

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1305576)
Ik denk dat ajax en AZ op het laatst weer een paar lullige puntjes laten liggen en dat PSV uiteindelijk toch wel kampioen word.

Ik denk er ook zo over.
Twente :(

Stevie 1 April 2007 19:00

ajax wordt alsnog kampioen

insanity 2 April 2007 09:18

Citaat:

Origineel gepost door Stevie (Bericht 1305623)
ajax wordt alsnog kampioen

mja, gezien het programma van ajax en het huidige spel hebben we zeker kans :)

Bon 2 April 2007 11:59

alle drie de clubs heb ik een hekel aan...
Vooral psv en ajax, dus als het leven ietwat mooi is en blijft mag AZ van mij wel kampioen worden...

maarja, NEC zal wel niet gaan stunten zaterdag dus psv wordt gewoon kampioen, zo is het altijd :Z

insanity 2 April 2007 12:06

Bon :love:

en NEC zorgt er maar voor dat het wint van PSV :*

Banaan 2 April 2007 15:07

Als AZ kampioen wordt kijk ik nooit meer voetbal. Tyfuskut 'blank-only' clubje.

insanity 2 April 2007 16:45

Banaan is weer in vorm :*

niemand 2 April 2007 18:30

Ik denk dat het nog wel leuk gaat worden aan het einde..
Maar PSV uiteindelijk wel kampioen word.
Verder gun ik het geen van 3 8)

Bon 3 April 2007 09:25

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1305734)
'blank-only' clubje.

_0_ :d

Nickchange 3 April 2007 16:27

Zijn Jaliens, Donk en Lens blank?

En ook Waterman heeft een kleurtje.

Of begrijp ik de grap niet?:(

Leonardus 11 April 2007 16:01

P$V, en AZ, spelen allebei sowieso nog 1x europees, dus ik denk dat de vermoeidheid ook wel een rol speelt aan het einde van dit seizoen.

Toch geef ik AZ toch de beste kansen op het kampioenschap.

Bon 11 April 2007 16:04

Ajax is het mooiste van allemaal...
ipv koploper... nu derde :D
Geweldig :d

insanity 11 April 2007 16:20

Ja maar!
Ja maar!
Ja maar!

Wij worden alsnog kampioen :yes:

Bon 11 April 2007 20:39

ik gun 't PSV ten 1e het meeste niet
t mooie van alles is dat ik aan alle 3 de clubs een hekel heb.. Maar als ik er dan 1 moet kiezen --> AZ
gewoon omdat Ajax en PSV dan t omkijken hebben en AZ t toch niet echt meer verwachtte, presteert als er gepresteert moet worden en geen arrogante houding aanneemt als die boeren en joden

ash-hôôle 11 April 2007 20:44

Ik vind louis van Gaal trouwens ook prachtig. Met z'n arrogante houding, schitterend. Ik ken nog wel een leuk grapje over hem :+

Van Basten, Cruyff en van Gaal staan voor de voetbalhemel om alvast een plaatsje te reserveren. Vraagt God aan van Basten wat heb jij allemaal al bereikt dan? Ik heb zoveel uefa cups gewonnen, en zoveel interlands enzo. En wat heb jij bereikt vraagt God aan Cruyff, nou ik heb zoveel interlands, zoveel goals enzo. Vraagt God aan van Gaal, wat sta jij daar chagerijnig in een hoekje. Ja, zegt van Gaal, jij zit op mijn plaats.

:+

insanity 12 April 2007 10:07

Die kon ik :o

Maar slaat nergens op xD
dat was uit zijn ajax tijd :yes:


ontopic

Bon dus jij vind AZ niet arrogant?
Ik vind van Gaal al arroganter dan heel ajax en psv bij elkaar.

Bon 12 April 2007 11:05

ja van gaal is ook een jood.

ik heb t ff over het algemeen, dus meer het gedrag van supporters eigenlijk

insanity 12 April 2007 11:20

Ik zie de supporters als een belangrijk deel van een team eigenlijk, als je hele stadion je uitfluit speel je echt niet lekker.
het publiek in het DSB Stadion is nog wisselvalliger dan het weer. Ik zal niet ontkennen dat wij in de ArenA dat ook zijn, maar niet half zoals in Alkmaar. Wij staan er in weer en wind, terwijl DSB de helft van de tijd (half) leeg is.

Bazzemans 12 April 2007 13:03

Daarom wordt er ook in elk stadion van Nederland "ajax-supporter" geroepen naar mensen die eerder weg gaan.

insanity 12 April 2007 13:09

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307483)
het publiek in het DSB Stadion is nog wisselvalliger dan het weer. Ik zal niet ontkennen dat wij in de ArenA dat ook zijn, maar niet half zoals in Alkmaar. Wij staan er in weer en wind, terwijl DSB de helft van de tijd (half) leeg is.



Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1307490)
Daarom wordt er ook in elk stadion van Nederland "ajax-supporter" geroepen naar mensen die eerder weg gaan.

Dat...
De ECHTE Ajax-supporter blijft zitten.

Bon 12 April 2007 16:48

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307483)
Wij staan er in weer en wind

:d

Wat versta je onder een echte ajax supporter?
Ik denk dat die nog zeldzamer is als een bengaalse tijger.

Ik heb een hekel aan glorie supporters. Echt daar krijg ik gewoon de kots van. En Ajax is voor mij gewoon een glorieclub. Gaat 't goed, zit het redelijk vol. Gaat 't slecht komt er geen hond.
Zakenmannetjes all over, persoonlijkheden die een wedstrijdje tegen Feyenoord of PSV "wel" leuk vinden, of misschien Utrecht(als t tenminste niet koud is). Maar zodra ze een keer tegen Heracles ofzo moeten blijven ze liever in hun nest liggen...

De echte ajax supporter, ik denk dat dat heel lang geleden is dat mensen daar een beeld bij hebben.

Bon 12 April 2007 16:48

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1307490)
Daarom wordt er ook in elk stadion van Nederland "ajax-supporter" geroepen naar mensen die eerder weg gaan.

juust.

Dat is niet uit de duim gezogen..

Bazzemans 12 April 2007 18:34

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307483)
Wij staan er in weer en wind.

Zegt de supporter van één van de twee clubs met een overdekt stadion.

PFP 12 April 2007 19:04

Citaat:

Origineel gepost door Bon (Bericht 1307519)
:d

Wat versta je onder een echte ajax supporter?
Ik denk dat die nog zeldzamer is als een bengaalse tijger.

Ik heb een hekel aan glorie supporters. Echt daar krijg ik gewoon de kots van. En Ajax is voor mij gewoon een glorieclub. Gaat 't goed, zit het redelijk vol. Gaat 't slecht komt er geen hond.
Zakenmannetjes all over, persoonlijkheden die een wedstrijdje tegen Feyenoord of PSV "wel" leuk vinden, of misschien Utrecht(als t tenminste niet koud is). Maar zodra ze een keer tegen Heracles ofzo moeten blijven ze liever in hun nest liggen...

De echte ajax supporter, ik denk dat dat heel lang geleden is dat mensen daar een beeld bij hebben.

Mijn oma is een echte supporter, die zit er altijd :D

Leonardus 12 April 2007 19:06

Citaat:

Daarom wordt er ook in elk stadion van Nederland "ajax-supporter" geroepen naar mensen die eerder weg gaan.
Nou, dan mag jij 1 club opnoemen waar supporters niet eerder weg gaan, als ze met een nulletje 2,3 achterstaan?
Als je nou een voorbeeld aan Feyenoord neemt, vorig weekend verloren ze met 0-4 van Grunn, Liepen ze ook massaal weg, terwijl feyenoord toch een club van het volk is?

Bij elke club heb je ze rondlopen hoor..

Bon 12 April 2007 19:33

Citaat:

Origineel gepost door Leonardus (Bericht 1307534)
Nou, dan mag jij 1 club opnoemen waar supporters niet eerder weg gaan, als ze met een nulletje 2,3 achterstaan?
Als je nou een voorbeeld aan Feyenoord neemt, vorig weekend verloren ze met 0-4 van Grunn, Liepen ze ook massaal weg, terwijl feyenoord toch een club van het volk is?

Bij elke club heb je ze rondlopen hoor..

snap je het principe?

insanity 12 April 2007 20:40

Citaat:

Origineel gepost door Bon (Bericht 1307519)
:d

Wat versta je onder een echte ajax supporter?
Ik denk dat die nog zeldzamer is als een bengaalse tijger.


Zonder arrogant te zijn mezelf, toen "we" 6e werden ging ik nog vanuit leeuwarden met de trein.


Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1307531)
Zegt de supporter van één van de twee clubs met een overdekt stadion.


:')
klopt... maar ik bedoelde weer en wind meer als in spreekwoordelijk :*

Bon 12 April 2007 23:37

oké, dan heb je daar idd een punt. Maar ik hoop dat je het met me eens bent, dat ajax gewoon de club is met de meeste nepsupporters. Supporters met Ajax voor de zondag, maar niet met ajax in het hart... als je begrijpt wat ik bedoel :)

Bazzemans 13 April 2007 00:39

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307548)
:')
klopt... maar ik bedoelde weer en wind meer als in spreekwoordelijk :*

Maar het was wel een goed grapje toch? O-)

Tuurlijk heeft Ajax best een groot percentage trouwe supporters, maar het is nu eenmaal zo dat het ook heel makkelijk is om supporter te zijn van Ajax. Je moet een keuze maken waarvan je supporter bent en dan kies je makkelijk voor Ajax door de resultaten in het verleden, de goede naam in het buitenland enz.

Je wordt dan niet supporter van de Graafschap, omdat het zo'n leuk cluppie is. De Graafschap heeft daarentegen wel een hele trouwe aanhang, maar ook daar plakt weer een deel succes-supporter aan vast. Zaten er dit en het vorige hele seizoen gemiddeld zo'n 7.000 supporters in het stadion. Nu ze kampioen konden worden afgelopen vrijdag was het uitverkocht. Toen ze in de eredivisie voetbalde was het aan seizoenskaarten uitverkocht. Het jaar nadat ze degradeerde werd er verwacht dat ze kampioen konden/zouden worden en was het ook met seizoenskaarten uitverkocht. Toen het daarna ff wat minder ging (7e plaats, maar toch gepromoveerd) toen werd het steeds leger en vielen er mensen af die ineens wat beters te doen hadden op de vrijdagavond.
Daarnaast heb je nog mensen zoals ik. Al meer dan tien jaar een seizoenskaart en elke thuiswedstrijd (behalve als er echt iets is waar ik niet omheen kan, verantwoordelijkheid heet dat) aanwezig. Uitwedstrijden kan ik bijna niet redden, tegenwoordig is alles zo'n verrekte klote combi (ja zelfs bij de Graafschap doen ze daar al aan) en moet ik op dinsdagavond in de rij gaan staan bij het stadion voor een combi-kaartje. Komt er dus op neer dat ik dan voor een kaartje terug zou moeten komen uit Enschede. Das de eerste stap die moeilijk is. Vervolgens moet je je dan op idiote tijden op vrijdagmiddag melden in Doetinchem om mee te kunnen naar het stadion. Zo 3, 4 of 5 uur 's middags. Ook dat red ik meestal niet om vanuit Enschede zo laat terug te zijn. Komt er dus op neer dat ik dit seizoen maar één uitwedstrijd heb kunnen bijwonen (en wel in Venlo, prachtig). Zou dat best graag meer doen, maar het is nu eenmaal lastig.

Ach jah. Volgend jaar weer Vitesse uit! Misschien maar eens proberen om mijn contacten aan te halen voor kaarten. Wil volgend jaar toch best wel graag naar Twente, Vitesse, N.E.C., Roda JC ;).

insanity 13 April 2007 09:16

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1307588)
Maar het was wel een goed grapje toch? O-)

Tuurlijk heeft Ajax best een groot percentage trouwe supporters, maar het is nu eenmaal zo dat het ook heel makkelijk is om supporter te zijn van Ajax. Je moet een keuze maken waarvan je supporter bent en dan kies je makkelijk voor Ajax door de resultaten in het verleden, de goede naam in het buitenland enz.

Je wordt dan niet supporter van de Graafschap, omdat het zo'n leuk cluppie is. De Graafschap heeft daarentegen wel een hele trouwe aanhang, maar ook daar plakt weer een deel succes-supporter aan vast. Zaten er dit en het vorige hele seizoen gemiddeld zo'n 7.000 supporters in het stadion. Nu ze kampioen konden worden afgelopen vrijdag was het uitverkocht. Toen ze in de eredivisie voetbalde was het aan seizoenskaarten uitverkocht. Het jaar nadat ze degradeerde werd er verwacht dat ze kampioen konden/zouden worden en was het ook met seizoenskaarten uitverkocht. Toen het daarna ff wat minder ging (7e plaats, maar toch gepromoveerd) toen werd het steeds leger en vielen er mensen af die ineens wat beters te doen hadden op de vrijdagavond.
Daarnaast heb je nog mensen zoals ik. Al meer dan tien jaar een seizoenskaart en elke thuiswedstrijd (behalve als er echt iets is waar ik niet omheen kan, verantwoordelijkheid heet dat) aanwezig. Uitwedstrijden kan ik bijna niet redden, tegenwoordig is alles zo'n verrekte klote combi (ja zelfs bij de Graafschap doen ze daar al aan) en moet ik op dinsdagavond in de rij gaan staan bij het stadion voor een combi-kaartje. Komt er dus op neer dat ik dan voor een kaartje terug zou moeten komen uit Enschede. Das de eerste stap die moeilijk is. Vervolgens moet je je dan op idiote tijden op vrijdagmiddag melden in Doetinchem om mee te kunnen naar het stadion. Zo 3, 4 of 5 uur 's middags. Ook dat red ik meestal niet om vanuit Enschede zo laat terug te zijn. Komt er dus op neer dat ik dit seizoen maar één uitwedstrijd heb kunnen bijwonen (en wel in Venlo, prachtig). Zou dat best graag meer doen, maar het is nu eenmaal lastig.

Ach jah. Volgend jaar weer Vitesse uit! Misschien maar eens proberen om mijn contacten aan te halen voor kaarten. Wil volgend jaar toch best wel graag naar Twente, Vitesse, N.E.C., Roda JC ;).


jaja ik vond em wel leuk :')

Maar je wordt niet alleen Ajaxsupporter omdat de resultaten zo goed waren/zijn. Toen ik interesse kreeg in voetbal was het 94/95. Toen moest Ajax haar mooiste resultaat van de jaren 90 (Europacup winst in 95, maar ik neem aan dat dat bekent is ;) ) nog pakken. Ok, ze werden wel veel kampioen in die jaren, maar je had ook toen al wedstrijden die niet gewonnen werden. Ik geloof niet dat de meeste aanhangers van Ajax “mooi weer” supporters zijn, daarvoor heb ik te vaak in het stadion gezeten.

Bazzemans 13 April 2007 13:29

Maar je bent het dus ook niet met ons eens dat doordat Ajax een grotere club is met betere resultaten over het geheel automatisch meer supporters heeft die alleen voor de resultaten komen?

insanity 13 April 2007 14:01

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1307665)
Maar je bent het dus ook niet met ons eens dat doordat Ajax een grotere club is met betere resultaten over het geheel automatisch meer supporters heeft die alleen voor de resultaten komen?

dat ontken ik niet, excuus als dat zo over komt ;]
maar ik denk dat in verhouding het niet veel scheelt.

Bon 13 April 2007 14:05

Ik denk, persoonlijk, dat het clubgevoel bij clubs als bijv. NEC of de Graafschap dus, groter is en massaler is als bij Ajax. Het echte clubgevoel, van vechten/strijden/huilen/lachen voor je club.

Omdat misschien grotere clubs niet zoveel zijn gewend. En van zwakte word je sterker. Snappie.Van zwakte komt verbroedering. In slechte tijden, blijven de beste over...

insanity 13 April 2007 14:27

Dat denk ik niet, maar goed ik zit in een vrij fanatiek vak xD
410 :)

frtelg 14 April 2007 23:28

Zit er niet meer in na vanavond... Kaulo kaulo psv :S :@

ash-hôôle 15 April 2007 11:19

psv komt terug.

insanity 16 April 2007 09:25

Echt niet, utrecht veegt ze :yes:
hebben nog maar 2 keer verloren thuis :)

Bon 16 April 2007 10:35

dat feyenoord... unbelievable zeg..

ash-hôôle 16 April 2007 13:04

Dat Heracles, geweldig gewoon *)

insanity 16 April 2007 14:11

Citaat:

Origineel gepost door Bon (Bericht 1307804)
dat feyenoord... unbelievable zeg..

Altijdal gevonden :)

insanity 23 April 2007 11:01

AZ verslikt zich in excelsior en speelt gelijk, psv wint wel van vitesse ajax van Willem II

Ajax kamioen, psv 2e AZ 3e zoals het hoort.

Geen discussie mogelijk :*

ash-hôôle 23 April 2007 17:04

8-0?

insanity 24 April 2007 09:13

Nee lieverd, zoals ik al zei AZ speelt gelijk en dus gaan ajax en psv over ze heen en psv scoort gewoon te weinig. kijk maar naar afgelopen weekend kansje of 10/20 gehad en dan gaat het mis...

MarjoleinTje_ 24 April 2007 10:44

1. AZ, 2. Ajax, 3. psv ?

insanity 24 April 2007 10:51

1. Ajax 2. PSV en 3. AZ?

:yes:

ash-hôôle 24 April 2007 14:18

nou eeh nee?

Ajax krijgt het moeilijk tegen willem 2.
Psv tegen Vitesse ook.
AZ niet zo heel erg tegen excelsior, ik bedoel heracles won dr ook van :+

AZ kampioen, psv netjes tweede en ajax 3e.

insanity 24 April 2007 14:19

'Heracles was gewoon goed? :+
\
je gunt het me niet :+


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:26.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.