Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   5 jaar voor Murat D. (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=45930)

Sander 29 April 2004 12:30

5 jaar voor Murat D.
 
Vijf jaar plus tbs voor Murat D.

Donderdag 29 april 2004 - DEN HAAG – De rechtbank in Den Haag heeft donderdag de 17-jarige Murat D. tot vijf jaar cel plus tbs met dwangverpleging veroordeeld voor de moord op onderdirecteur Hans van Wieren van het Haagse Terra College.


De jeugdstrafkamer van de rechtbank heeft Murat volgens volwassenenrecht veroordeeld.

Volgens de rechter heeft de scholier Van Wieren met voorbedachten rade doodgeschoten. Murat heeft van tevoren besloten dat hij op de onderdirecteur zou gaan schieten. Tussen het moment dat hij het wapen van zijn vriend afpakte en het moment van het schot heeft hij gelegenheid genoeg gehad om zich te bedenken, stelde voorzitter C. Dettmeijer van de jeugdstrafkamer.Leverancier pistool

De leverancier van het pistool waarmee Van Wieren werd doodgeschoten, de 25-jarige H. S., kreeg twaalf maanden cel voor verboden wapenbezit.
De rechtbank achtte medeplichtigheid aan moord niet bewezen. De rechtbank veroordeelde een 16-jarige medeverdachte die het wapen na de schietpartij verstopte in een bosje in de buurt van het Terra College tot een celstraf van 31 dagen en een voorwaardelijke straf van 4 maanden.
De jongen hoeft niet naar de gevangenis omdat de straf even lang is als zijn voorarrest.

MissGreen 29 April 2004 15:29

ik vind het wel terecht dat hij een straf volgens het volwassenrecht wat hij is immers bijna volwassen :yes:

annomeisje 29 April 2004 16:16

Wat een achtelijk lichte straf...

LoeLoe 29 April 2004 16:20

Het zal niet de laatste leerkracht zijn die overhoop wordt geschoten... als iedereen weet dat je er maar 5 jara voor krijgt

Achterlijk lage straf

Nightwolf 29 April 2004 16:23

idd veel te lage straf, als hij een volwassen straf zou moeten krijgen, is de enige juiste straf levenslang

WhizzCat 29 April 2004 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
idd veel te lage straf, als hij een volwassen straf zou moeten krijgen, is de enige juiste straf levenslang
Wat in Nederland hooguit 15 jaar is :+

anemic 29 April 2004 17:40

dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.

Chrizlybeer 29 April 2004 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.

Ja als een hond iemand aanvalt wordt ie ook terplekker dood geschoten

anemic 29 April 2004 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ja als een hond iemand aanvalt wordt ie ook terplekker dood geschoten

inderdaad..

en daarnaast
die gast krijgt nooit meer werk
betekent mijn belastingcenten opmaken
en zijn kinderen zullen wel net zo slecht opgevoed worden..
conclusie: dit kost wel wat miljoenetjes

bruggi 29 April 2004 19:20

VEEL te weinig :no:

Plankje 29 April 2004 19:50

hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van

WhizzCat 29 April 2004 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van

Nederlanders zijn gewoon een stelletje softe mietjes. Makkelijk zat, gewoon opknopen die bende, ik wou het niet zeggen, maar ik doe het toch.

anemic 29 April 2004 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van

denk je dat zo'n ongeintregeerde turk terugkomt in de maatschappij?

denk het niet..

Nightwolf 29 April 2004 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt.
dat is dan zijn probleem

en ja, ik zou m ook liever dood zien maar dat staan ze dan hier niet toe in Nederland 8)

Ar-Tuur 30 April 2004 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.

Wat een ongenuanceerde onzin. Gaan we Volkert van der G. en familie ook uitzetten? Immers, zij zijn voor de wet evenveel Nederlander als Murat en familie en hebben beiden gewoon het Nederlandse staatsburgerschap. Rare wereld trouwens ook, als we andere landen gaan opzadelen met onze problemen en criminelen maar gewoon het land uitzetten. :thumbsup:

Neemt niet weg dat ik 5 jaar ook niet een erg hoge straf vind. In de meeste landen is dit ondenkbaar. Maar het is wel zo dat bij emotionele zaken die in de publiciteit zijn zoals deze het rechtssysteem natuurlijk net zo goed zou moeten gelden als in 'anonieme' zaken.

LoeLoe 30 April 2004 08:33

Ik denk daqt voor een moord geen enkele straf te zwaar zal zijn.

Inderdaad is het de bedoeling van het rechtsysteem dat mensen weer terug in de maatschappij kunnen ... maar mensen die dit soort dingen op hun geweten hebben, HOEVEN van mij niet eens meer terug... ik denk niet dat een paar jaartjes cel het hen ineens 'afleert' om nog eens dezelfde streek uit te halen.

Plankje 30 April 2004 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
denk je dat zo'n ongeintregeerde turk terugkomt in de maatschappij?

denk het niet..

nou de tbs resultaatcijfers liegen er anders niet om:z

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Nederlanders zijn gewoon een stelletje softe mietjes. Makkelijk zat, gewoon opknopen die bende, ik wou het niet zeggen, maar ik doe het toch.
nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten

FunFair 30 April 2004 11:03

euh.. voor de mensen die roepen dat het een te lichte straf is...

a) hij krijgt tbs.. daarbij komt hij pas vrij als hij 'genezen' is... kan dus aardig lang duren.
b) hij mist zijn complete jeugd... ga eens na wat jij allemaal de afgelopen 5 jaar hebt geleerd en gedaan? zou je het geen straf vinden als je die dingen allemaal niet zou hebben meegemaakt???
c) Hij zal nevernooit een goed beroep krijgen, maar altijd van die kutklussen krijgen als vuilnisman etc.

WhizzCat 30 April 2004 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje

nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten

Ach joh, krijg lekker het heen en weer, trouwens, ik ben absoluut geen rascist, dat wordt ook erg lastig met mijn huidskleur :x

Dit soort lui met twee paspoorten moet je of terug sturen of de rest van hun leven opsluiten, maar terugsturen is een stuk goedkoper. Jullie hebben natuurlijk ook geen idee wat een gevangenis kost wel? Reken maar dat daar een groot deel van ons belastinggeld naar toe gaat :)

anemic 30 April 2004 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
nou de tbs resultaatcijfers liegen er anders niet om:z

nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten

ik vind dat van die mooie opmerkingen..
ik vraag me af

a) zou jij zo opgevangen worden in marokko als je daar heen wil emigreren
b) wat je morgen zegt als er vandaag een moslim aanslag op amsterdam gepleegd wordt.

ik snap uberhaupt NIET waarom die familie van murat hier toegalten is.
Die pa had in duitsland al gezeten voor medewerking aan moord o.i.d. Ik snap niet dat van die criminelen hier uberhaupt mogen komen en dat je ze nog verdedigt is helemaal te ziek

:kots:

anemic 30 April 2004 13:09

trouwens.. is hengelo net zo'n ghetto als hier in den haag?

FunFair 30 April 2004 17:08

volgens mij niet...

Shanna89 30 April 2004 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
trouwens.. is hengelo net zo'n ghetto als hier in den haag?
In een mini ghetto samen met Urbanlegend en Bird Of Prey is veeeeel leuker.... :p Haha.

Maar goed die Murat heeft wel een moord gepleegd, en hij wist best wat hij deed. 5 jaar vind ik daarom best weinig, maar verpleging is oke :)
En meteen weg houden bij die pa van um

Xero 30 April 2004 22:09

5 jaar is misschien weinig, maar denk maar niet dat hij naar 5 jaar weer op vrije voeten is. Tbs kan vrij lang duren.

Lampie 30 April 2004 23:50

Wat stelt 5 jaar nou voor.

Een gezin is zijn vader en man kwijt.

En dan is 5 jaar genoeg met dwangverpleging?


Echt zwaar gaar dit . Over een paar jaar geven ze je een schouderklopje als je iemand hebt vermoord.

not-known 1 May 2004 14:59

Aan de reacties te zien weten de meesten niet eens wat TBS inhoudt en leest iedereen alleen het '5 jaar' deel. Jammer.

Doggy1990 1 May 2004 20:08

dat TBS kan ook wel een paar jaartjes duren... volgens mij zit ie in het Pieter Baan Centrum waar Volkert van de G. ook zit (of zat)

Xero 2 May 2004 01:49

Paar jaartjes ?
Als het je tegen zit krijg je levenslang. Ze laten iemand pas vrij als ze denken dat hij/zij weer in de maatschappij kan functioneren.

BlackTurtle 2 May 2004 15:21

godverredomme vuil kutjong schiet zn leraar door het hoofd en krijgt 5 jaar....

levenslang had die moeten hebben, nee de doodstraf

nou maar hopen dat ze die TBS mooi lang rekken

LoeLoe 2 May 2004 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
euh.. voor de mensen die roepen dat het een te lichte straf is...

a) hij krijgt tbs.. daarbij komt hij pas vrij als hij 'genezen' is... kan dus aardig lang duren.
b) hij mist zijn complete jeugd... ga eens na wat jij allemaal de afgelopen 5 jaar hebt geleerd en gedaan? zou je het geen straf vinden als je die dingen allemaal niet zou hebben meegemaakt???
c) Hij zal nevernooit een goed beroep krijgen, maar altijd van die kutklussen krijgen als vuilnisman etc.


Jah en daar tegenover staat dat hij iemand vermoord heeft.. een hoop andere mensen verdriet heeft gedaan.

Hij mist dan een stukje van zijn jeugd.. die man zal nooit meer verder kunnen leven. Hij zal nooit meer een normale baan behalve putjesschepper kunnen krijgen.. die man ging elke dag misschien wel met liefde naar zijn werk en zal het nooit meer kunnen uitvoeren.

Alles wat die man nu neit meer kan, kan die jongen nog wel...

Pruttelpot 2 May 2004 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten
Wahoooo! Het moest wel weer komen!
Het excuus der excusen van tegenwoordig:
> Hej, jij zit fout!
< Jij bent een racist!
> Ow, sorry hoor!


Yeah, right. Krijg hersens dombo :)

Xero 3 May 2004 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Jah en daar tegenover staat dat hij iemand vermoord heeft.. een hoop andere mensen verdriet heeft gedaan.

Hij mist dan een stukje van zijn jeugd.. die man zal nooit meer verder kunnen leven. Hij zal nooit meer een normale baan behalve putjesschepper kunnen krijgen.. die man ging elke dag misschien wel met liefde naar zijn werk en zal het nooit meer kunnen uitvoeren.

Alles wat die man nu neit meer kan, kan die jongen nog wel...

Dat betwijfel ik.
8|

anemic 3 May 2004 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Wahoooo! Het moest wel weer komen!
Het excuus der excusen van tegenwoordig:
> Hej, jij zit fout!
< Jij bent een racist!
> Ow, sorry hoor!


Yeah, right. Krijg hersens dombo :)

inderdaad das een makkelijke dooddoener..
en als jullie nederlanders werkelijk ongenuanceerde rascisten vinden, dan ben ik dat maar. punt.

LoeLoe 3 May 2004 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xero
Dat betwijfel ik.
8|

Dus jij wil zeggen dat die man dat nu nog steeds wel kan?..of wat?

Xero 4 May 2004 02:43

Misschien heeft hij het nu wel beter dan Murat. En van Wieren heeft toch een beter leven gehad dan Murat ooit zal krijgen. (en terecht)

LoeLoe 4 May 2004 09:49

Ik denk .. hoe kut je leven op bepaalde momenten ook is .. er ook mooie dingen zijn.

Kweet niet hoe dat bij die man zat .. maar ik geloof zeker niet dat hij er nu beter vanaf is .. nu hij dood is.

Murat kiest zelf nu voor het leven dat hij nu gat krijgen. Hij koos er immers voor om de trekker over te halen. Die man had geen keus..die werd gewoon geraakt.

MarvinV 4 May 2004 10:14

Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

8| :|

Shanna89 4 May 2004 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

8| :|

Meestal zo....

not-known 4 May 2004 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

8| :|

Mja daarover heb ik een mooi citaat gelezen. Daar kan ik mij volledig in vinden.
Citaat:

Daar hebben we die lege kreet weer. Zitten de nabestaanden volgens jou dan levenslang in een cel ofzo? Zo nee, waar slaat dan de vergelijking tussen de gevangenisstraf van de dader en het levenslange leed van de nabestaanden op? Dat zij gevangen zitten in hun verdriet is een metafoor... Bovendien eentje die niet opgaat voor iedereen en eentje die net zo goed geldt voor velen die een nabestaande verliezen door welke oorzaak dan ook.

Als je ermee bedoelt dat de nabestaanden levenslang de consequenties moeten dragen van het verlies, dan geldt dat evenzogoed voor de dader: Die loopt na zijn straf de rest van zijn leven met een strafblad rond.

De uitspraak uit de quote kan ik dus als weinig anders dan demagogiek beschouwen, en helpt bovendien slachtoffers niet hun verdriet te verwerken. Integendeel, hij ontmoedigt hen verder te gaan met hun leven. Hij is dan ook thematisch voor het slachtofferdenken waar deze maatschappij aan lijdt.
© @ Captain Proton op GoT

Denk er maar es over na ;)

MarvinV 4 May 2004 15:35

jep your right maar die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om elke kerst of met verjaardagen of trouwen kinderen krijgen weet ik wat dan ook zonder hun vader te moeten leven

en die klootzak heeft zelf de beslissing genomen om te schieten
ik hoop dat ie levenslang met de ellende rond loopt.

lieve colafles 5 May 2004 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
jep your right maar die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om elke kerst of met verjaardagen of trouwen kinderen krijgen weet ik wat dan ook zonder hun vader te moeten leven

en die klootzak heeft zelf de beslissing genomen om te schieten
ik hoop dat ie levenslang met de ellende rond loopt.


die mensen kiezen inderdaad niet voor, deze situatie is ze overkomen. Waar ze wel voor kiezen is de manier waarop ze er mee omgaan. Als er iemand dood gaat kan je jezelf heel lang elk jaar maar weer zielig gaan vinden, maar je kan ook diegene in ere laten en dankbaar zijn voor de tijd die je samen hebt gehad. Je kiest er zelf voor om je slachtoffer te voelen van een bepaalde situatie.

Met het volgende stuk probeer ik niet de daad goed te praten maar het van uit het oogpunt van Murat te bekijken.
Het is namelijk een interessant gegeven dat mensen altijd vanuit het oogpunt van een slachtoffer kijken. Het fijne weet je er nie van. Ik kan mij heel goed indenken dat iemand een moord zou plegen. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, en dat ik er ook maar zelf over zou kunnen denken. Ik zeg dat ik snap dat als je een bepaalde opvoeding hebt gehad, net de verkeerde vrienden en net de verkeerde denkwijze hebt, het kan overkomen dat je in een situatie waarin jij je uiterst bedreigd voelt een moord pleegt.

De dader is in zekere zin ook een slachtoffer. Het is heel zeldzaam dat een mens van nature mensen wil vermoorden. Bij murat waarschijnlijk niet het geval, anders was het wel eerder gebeurd. De dader heeft zich in deze situatie dus dermate bedreigd gevoelt dat hij geen andere keuze zag dan de man om het leven te brengen.

Ik geloof er niet in dat een mens door en door kwaad is. Een mens kan kwaad gemaakt zijn door zijn opvoeding en door zijn omgeving of in enkele gevallen door een ziekte.
Daarom denk ik dat Murat zeker een goede straf gekregen heeft. Ik denk serieus dat die jongen te beperkt is in zijn denken om de gevolgen van zijn daden zo serieus te kunnen overzien. Waarschijnlijk zag hij niet anders dan: als die man dood is heb ik geen probleem meer.
Tuurlijk moet hij gestraft worden voor zijn daad. 5 jaar en tbs is een goede straf. Hij mist 5 hele belangrijke jaren in zijn leven. en krijgt de kans zijn denken en inzicht te verbeteren. Ik geloof er niet in dat die jongen in en in slecht is.

Pruttelpot 5 May 2004 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
inderdaad das een makkelijke dooddoener..
en als jullie nederlanders werkelijk ongenuanceerde rascisten vinden, dan ben ik dat maar. punt.

Inderdaad.

Ik had laatst met ene aantal allochtonen en een namaak-allochtoon (een kamper) een leuke discussie erover.

Een van die jongens vroeg aan mij of ik een rasict was. Ik zeg misschien wel, hangt ervanaf wat je verstaat onder rasict. Je hebt tegenwoordig genoeg mensen die zeggen dat je ene rasict bent als je vind dat iedereen die heir woont nederlands moet leren of op zn minst proberen. Op die manier ben ik dan een rasict ja. Maar als je onder rasict verstaat dat je een hekel hebt aan alles wat van oorsprong uit het buitenland komt, dan ben ik geen rasict.

Maarja, ze vonden me dus een rasict :) Domme mensen toch. heb er maar ene hele discussie aan vast geplakt over waarom ik rasictisch ben als ik vind dat iedereen nederlands moet kunnen. Nouhja, uit eindelijk gaven ze me gelijk. Alleen die kamper bleef me een rasict vinden. Kut-kampers toch altijd weer, 't zijn net marrokanen ;)

anemic 5 May 2004 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Inderdaad.

Ik had laatst met ene aantal allochtonen en een namaak-allochtoon (een kamper) een leuke discussie erover.

Een van die jongens vroeg aan mij of ik een rasict was. Ik zeg misschien wel, hangt ervanaf wat je verstaat onder rasict. Je hebt tegenwoordig genoeg mensen die zeggen dat je ene rasict bent als je vind dat iedereen die heir woont nederlands moet leren of op zn minst proberen. Op die manier ben ik dan een rasict ja. Maar als je onder rasict verstaat dat je een hekel hebt aan alles wat van oorsprong uit het buitenland komt, dan ben ik geen rasict.

Maarja, ze vonden me dus een rasict :) Domme mensen toch. heb er maar ene hele discussie aan vast geplakt over waarom ik rasictisch ben als ik vind dat iedereen nederlands moet kunnen. Nouhja, uit eindelijk gaven ze me gelijk. Alleen die kamper bleef me een rasict vinden. Kut-kampers toch altijd weer, 't zijn net marrokanen ;)


ja en ik word ook rascist genoemd als ik me er aan erger dat 2 marocs van dat ghetto nederlands lopen te praten. en rascist genoemd als ik vind dat mensen die hier komen en vervolgens ernstige delicten plegen (murat + pa) terug naar hun eigen land mogen..
en ik word rascist genoemd als ik zeg dat er hier teveel buitenlanders zitten in bepaalde wijken en steden.
En ik word rascist genoemd als ik zeg dat we uit alle landen hier maffia hebben lopen en oorlogsmisdadigers en drugsbendes en dat ik vind dat die het land uitgezet moeten worden.
Tevens ben ik rascist als ik zeg dat ik vind dat een moslim partij hier niet toegestaan meot worden, simpel omdat de gemiddelde moslim onvoldoende geintegreerd is.
En ik ben een rascist als ik zeg dat ik wel moslims op de dam zie staan als hun hoofddoekjes verboden dreigen te worden en niet als er weer treinen in naam van Allah opgeblazen zijn.

oja en over kampers gesproken
dat is wat mij betreft ook wel een discussie waard.

anemic 5 May 2004 16:39

waarom aarden dit soort discussies eigenlijk altijd in een 'je bent een rascist als je dit vindt' discussie? ik vind het eigenlijk best wel dooddoener.

Pruttelpot 5 May 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
waarom aarden dit soort discussies eigenlijk altijd in een 'je bent een rascist als je dit vindt' discussie? ik vind het eigenlijk best wel dooddoener.
Omdat de gemiddelde nederlandse treehugging fake ass fagget maar een klein vocabulaire heeft en daarom liever ene dooddoener naar buiten gooit om zo een leuke discussie te ontlopen :)

Allemaal het land uit zou ik zo zeggen :)

psychobunny 5 May 2004 17:32

Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...

Pruttelpot 5 May 2004 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...
Ach, hier komt ie over ene paar weken vast ook wel weer vrij onder het mom van vorm fout

not-known 5 May 2004 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...
Dus :?
Pas als de zaken identiek waren zou ik me zorgen gaan maken.

Saarah 5 May 2004 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dus :?
Pas als de zaken identiek waren zou ik me zorgen gaan maken.

Ik zou me eigenlijk ook al zorgen gaan maken als er iemand is vrijgesproken van moord hoor...
Als je iemand vermoord, verdien je een straf, en liefst nog een hoge ook.

belachelijk rechtssysteem |:(

not-known 5 May 2004 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ik zou me eigenlijk ook al zorgen gaan maken als er iemand is vrijgesproken van moord hoor...
Als je iemand vermoord, verdien je een straf, en liefst nog een hoge ook.

belachelijk rechtssysteem |:(

Kan jij hier uit opmaken dát diegene de dader is dan? Ik niet hoor. Er bestaat ook nog zoiets als 'onschuldig' :p

Saarah 5 May 2004 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Kan jij hier uit opmaken dát diegene de dader is dan? Ik niet hoor. Er bestaat ook nog zoiets als 'onschuldig' :p
Ik weet niet veel over de rechtszaak :$:) maar volgens mij was het wel zeker dat die gast z'n vriendin vermoord had...

Correct me if I'm wrong :$

Plankje 5 May 2004 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ik weet niet veel over de rechtszaak :$:) maar volgens mij was het wel zeker dat die gast z'n vriendin vermoord had...

Correct me if I'm wrong :$

volgens mij weet jij sowieso niet zo heel veel van de rechtspraak af, want als je iemand vermoord en je wordt schuldig bevonden en je valt niet onder diplomatieke onschendbaarheid, dan krijg je altijd straf. Waarschijnlijk zal diegene wel tbs hebben gehad. Voor tbs staat geen tijd... daar kom je pas uit als je genezen bent. Ook kan het bbijvoorbeeld dood door schuld zijn geweest (zoals bijvoorbeeld een verkeersongeluk), dan krijg je ook niet altijd een gevangenisstraf

Saarah 6 May 2004 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
volgens mij weet jij sowieso niet zo heel veel van de rechtspraak af, want als je iemand vermoord en je wordt schuldig bevonden en je valt niet onder diplomatieke onschendbaarheid, dan krijg je altijd straf. Waarschijnlijk zal diegene wel tbs hebben gehad. Voor tbs staat geen tijd... daar kom je pas uit als je genezen bent. Ook kan het bbijvoorbeeld dood door schuld zijn geweest (zoals bijvoorbeeld een verkeersongeluk), dan krijg je ook niet altijd een gevangenisstraf
Ja, maar zelfs als hij al tbs heeft, vind ik toch dat hij een gevangenisstraf moet krijgen.
Voor een moord moet je toch zeker méér straf krijgen dan tbs alleen...
Is mijn mening toch

Plankje 6 May 2004 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ja, maar zelfs als hij al tbs heeft, vind ik toch dat hij een gevangenisstraf moet krijgen.
Voor een moord moet je toch zeker méér straf krijgen dan tbs alleen...
Is mijn mening toch

maar wat lijkt jou nou beter? iemand die alleen nog maar meer geflipt wordt in de gevangenis en als ie eruit komt is ie nog moeilijker te behandelen of structureel wordt begeleid om weer een normaal mens te worden

Ow jah ik vind zelf ook dat iemand die een moord pleegt dat ie oook gevangenisstraf moet krijgen hoor, maar ik probeer het gewoon ff in een ander perspectief te zetten.

sorija 6 May 2004 18:33

ik vind het niet goed dat hij als volwassenen is berecht.
Er staat in de wet, dat je daar 18 voor moet zijn en dat is hij niet.
Dus zijn ze een beetje aan het spelen met de wet.
Ze maken de wet naar hun eigen hand.
Altijd handig he!

sorija

not-known 6 May 2004 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ik weet niet veel over de rechtszaak :$:) maar volgens mij was het wel zeker dat die gast z'n vriendin vermoord had...

Correct me if I'm wrong :$

Daar kan ik niet over oordelen daarvoor ken ik de zaak absoluut niet goed genoeg. Het enige wat ik wel weet (geldt voor elke zaak): Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Daaruit kan ik alleen concluderen dat het bewijs materiaal niet afdoende was?
Andere optie is de geestelijke gesteldheid van de verdachte. Dat wil ook nog wel eens meespelen bij de straf.

not-known 6 May 2004 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
ik vind het niet goed dat hij als volwassenen is berecht.
Er staat in de wet, dat je daar 18 voor moet zijn en dat is hij niet.
Dus zijn ze een beetje aan het spelen met de wet.
Ze maken de wet naar hun eigen hand.
Altijd handig he!

sorija

Neuh, er is geen regel dat je persé 18 jaar moet zijn alvorens het volwassenenrecht geldt. Dat het over het algemeen zo is dat er anders berecht wordt tov minderjarigen is wat anders. Wetten naar eigen hand maken is niet mogelijk, dan was er zelfs nooit een uitspraak geweest. Dat is niet te verdedigen.

sorija 7 May 2004 14:00

een 17 jarige is geen volwassene!!! dat weet jij en dat weet ik!!
en iedereen bijelkaar!
hij heeft geen eerlijke proces gehad!

sorija

Sander 7 May 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
een 17 jarige is geen volwassene!!! dat weet jij en dat weet ik!!
en iedereen bijelkaar!
hij heeft geen eerlijke proces gehad!

sorija

Het lijkt mij sterk dat het geen eerlijk proces is geweest.
Ze hebben naar mijn mening hem zelfs nog te weinig straf gegeven.

sorija 7 May 2004 14:25

hij heeft echt wel veel gekregen.
Ik ken iemand die niet eens een jaar voor moord heeft gekregen!!!!die gozer heeft mijn vriend vermoord.
Ik wou dat die sukkel 5 jaar had gekregen!!!!!!:@

sorija

Sander 7 May 2004 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
hij heeft echt wel veel gekregen.
Ik ken iemand die niet eens een jaar voor moord heeft gekregen!!!!die gozer heeft mijn vriend vermoord.
Ik wou dat die sukkel 5 jaar had gekregen!!!!!!:@

sorija

En waarom zou die "sukkel" dan wel 5 jaar moeten krijgen en Murat niet ?

ps. ik vind 1 jaar ook veel te weinig voor moord.

sorija 7 May 2004 14:29

ik zeg niet dat murat geen 5 jaar moet krijgen maar een eerlijk proces!!! Hij verdient ook veel!!!!
waarom die sukkel 5 jaar moet krijgen??
simpel!!!!!
omdat hij de vader van mijn kleine heeft afgepakt

sorija

Sander 7 May 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
ik zeg niet dat murat geen 5 jaar moet krijgen maar een eerlijk proces!!! Hij verdient ook veel!!!!
waarom die sukkel 5 jaar moet krijgen??
simpel!!!!!
omdat hij de vader van mijn kleine heeft afgepakt

sorija

Ja, maar waarom zou het geen eerlijk proces zijn geweest dan?
Ze hebben hem volgens het volwassen recht veroordeeld, omdat het gewoon een te zware misdaad was om hem met het kinderrecht te doen.

Volgens de wet mag dat, dus hoe kan het dan geen eerlijk proces zijn geweest ?

WhizzCat 7 May 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
ik zeg niet dat murat geen 5 jaar moet krijgen maar een eerlijk proces!!! Hij verdient ook veel!!!!
waarom die sukkel 5 jaar moet krijgen??
simpel!!!!!
omdat hij de vader van mijn kleine heeft afgepakt

sorija

5 jaar is nog niet genoeg denk ik zelf. Mensen die een moord plegen moet je voor de rest van hun leven in een hokje zetten, maar goed, mag ik misschien vragen hoe oud je bent...?

sorija 7 May 2004 14:52

ja 18 bijna 19

en 17 jaar vind ik gewoon een kind sander.

sorija

Sander 7 May 2004 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
ja 18 bijna 19

en 17 jaar vind ik gewoon een kind sander.

sorija

17 is ook nog een kind ( officieel ) , maar dat zegt niets over waarom jij vind dat zijn proces niet eerlijk was.

sorija 7 May 2004 14:59

|:( tuurlijk wel!!!!!
omdat hij berecht is als volwassene!!! maar hij is een kind!!!!
duidelijk genoeg?!!

rossie

Sander 7 May 2004 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
|:( tuurlijk wel!!!!!
omdat hij berecht is als volwassene!!! maar hij is een kind!!!!
duidelijk genoeg?!!

rossie

Ja, maar als ze hem als kind hadden berecht had hij nooit 5 jaar kunnen krijgen. Dan had hij waarschijnlijk nog niet eens een jaar in de gevangenis gezeten. En als de wet dit toelaat dan is het dus gewoon een eerlijk proces.

Als hij volwassen genoeg is om maar even te besluiten een wapen te kopen en iemand neer te schieten. dan is hij ook volwassen genoeg om daar een flinke straf voor te krijgen.

MarvinV 7 May 2004 15:07

wat nou eerlijk proces... je krijgt nergens een eerlijker en makkelijker proces dan in nederland

en kap eens met overal je naam onder te zetten je naam staat toch al links in beeld :no:

sorija 7 May 2004 15:24

hahahhaa
ik zet me naam ergens onder wanneer ik dat wil
kijk hoe gefrustreerd je bent, alleen door een naam:x
boeiend of ik er mijn naam onder zet!!
bemoei je met je eigen zaken man!!!

rossie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MarvinV 7 May 2004 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
hahahhaa
ik zet me naam ergens onder wanneer ik dat wil
kijk hoe gefrustreerd je bent, alleen door een naam:x
boeiend of ik er mijn naam onder zet!!
bemoei je met je eigen zaken man!!!

rossie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:z

not-known 7 May 2004 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
hahahhaa
ik zet me naam ergens onder wanneer ik dat wil
kijk hoe gefrustreerd je bent, alleen door een naam:x
boeiend of ik er mijn naam onder zet!!
bemoei je met je eigen zaken man!!!

rossie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Herrieschopper. Ga lekker ergens anders vervelen ofzo :wave: :loser:

sorija 8 May 2004 23:08

waarom ergens anders
jullie stellen van die domme eisen!
laat mensen lekker doen waar ze zin in hebben
al wil ik me naam eronder zetten wat zou dat nou weer boeien!!

rossie

Nightwolf 8 May 2004 23:22

niet offtopic gaan :z

Pruttelpot 8 May 2004 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
niet offtopic gaan :z
Hej NW, hoest met jou?

Mozzel 10 May 2004 17:19

hij heeft hoger beroep aangetekend..... sukkel:x

FunFair 10 May 2004 17:42

Citaat:

Murat D. gaat in hoger beroep tegen de straf van vijf jaar cel en TBS met dwangverpleging die hij 29 april kreeg opgelegd. Dit hebben zijn advocaten vandaag bekendgemaakt.

De zeventienjarige scholier werd veroordeeld wegens de moord op conrector Hans van Wieren op 13 januari van dit jaar. De rechter meende dat hij Van Wieren weloverwogen en met voorbedachten rade heeft doodgeschoten. De leerling van het Terra College in Den Haag beweert echter dat hij hem niet wilde doden, maar slechts in zijn schouder wilde raken. D. werd als meerderjarige berecht.

Sander 11 May 2004 09:23

Zul je straks nog zien dat ze in hoger beroep hem een stuk minder straf geven 8|

sorija 11 May 2004 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Zul je straks nog zien dat ze in hoger beroep hem een stuk minder straf geven 8|
dat ziet er wel naar uit ja!

not-known 11 May 2004 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
dat ziet er wel naar uit ja!
Waaruit maak je dat op? Ken je de zaak inhoudelijk?

sorija 11 May 2004 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Waaruit maak je dat op? Ken je de zaak inhoudelijk?
EEN VRAAGJE:

wat bevalt je niet aan mij?
ik krijg steeds commentaar van je (niet dat ik dat erg vind, valt me op)
of wil je gewoon aandacht hebben van een meid ofzo?

not-known 11 May 2004 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
EEN VRAAGJE:

wat bevalt je niet aan mij?
ik krijg steeds commentaar van je (niet dat ik dat erg vind, valt me op)
of wil je gewoon aandacht hebben van een meid ofzo?

Wat mij niet bevalt aan jou? Dat lijkt me duidelijk. Je hebt overal een mening over, dat is niet erg. Maar je laat mij te duidelijk merken dat je té vaak totaal níet weet waarover je het hebt. Dat heb ik nou inmiddels al weet ik veel hoeveel keer proberen duidelijk te maken maar dan nog blijf je koppig volhouden.
Daar kan ik absoluut niet tegen, dus krijg je de volle laag. Klaar.
Als geen idee hebt waar je over praat, zeg dan niks.

sorija 11 May 2004 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Wat mij niet bevalt aan jou? Dat lijkt me duidelijk. Je hebt overal een mening over, dat is niet erg. Maar je laat mij te duidelijk merken dat je té vaak totaal níet weet waarover je het hebt. Dat heb ik nou inmiddels al weet ik veel hoeveel keer proberen duidelijk te maken maar dan nog blijf je koppig volhouden.
Daar kan ik absoluut niet tegen, dus krijg je de volle laag. Klaar.
Als geen idee hebt waar je over praat, zeg dan niks.

jij gaat tegen dingen in waar jij geen bal verstand van hebt.
jij wil gewoon niet dat ik gelijk heb, dat is gewoon vaag!!!
Nee ik ga jou geen gelijk geven!!!

not-known 11 May 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
jij gaat tegen dingen in waar jij geen bal verstand van hebt.
jij wil gewoon niet dat ik gelijk heb, dat is gewoon vaag!!!
Nee ik ga jou geen gelijk geven!!!

Dan toch niet. Ik heb mn lol wel hoor. We hebben met meerdere mensen al ontzettend zitten lachen om je naïviteit.
Je hoeft mij geen gelijk te geven, ik heb het toch wel.

sorija 11 May 2004 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dan toch niet. Ik heb mn lol wel hoor. We hebben met meerdere mensen al ontzettend zitten lachen om je naïviteit.
Je hoeft mij geen gelijk te geven, ik heb het toch wel.

:loser: dat vind ik het stomste wat je ooit hebt gezegd!!! hahhahaa


sticks and stones might break my bones but your words will never hurt me:loser:

not-known 11 May 2004 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
:loser: dat vind ik het stomste wat je ooit hebt gezegd!!! hahhahaa


sticks and stones might break my bones but your words will never hurt me:loser:

Ja? Weet je het zeker? Je kan je meningen niet funderen, je hebt geen bronnen, je hebt meningen die tegen elkaar in gaan, je standpunten zijn niet helder, etc. Dit is een redelijk afspiegeling van jouw post gedrag hoor.
Mocht het niet zo zijn dan mag je dat gaan veranderen. Iedereen kan fatsoenlijk leren discussiëren. Jij ook.

sorija 11 May 2004 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ja? Weet je het zeker? Je kan je meningen niet funderen, je hebt geen bronnen, je hebt meningen die tegen elkaar in gaan, je standpunten zijn niet helder, etc. Dit is een redelijk afspiegeling van jouw post gedrag hoor.
Mocht het niet zo zijn dan mag je dat gaan veranderen. Iedereen kan fatsoenlijk leren discussiëren. Jij ook.

you think your all that hè???
whahahahahhahahahha:loser:

not-known 11 May 2004 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
you think your all that hè???
whahahahahhahahahha:loser:

Mag jij vinden. Jij kan gewoon niet discussiëren. Lijkt mij redelijk zorgwekkend.

sorija 11 May 2004 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Mag jij vinden. Jij kan gewoon niet discussiëren. Lijkt mij redelijk zorgwekkend.
jij niet:loser:

not-known 11 May 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
jij niet:loser:
Blijf je nou provoceren? Ga liever es een keer inhoudelijk wat vertellen ipv je one-liners die niet eens te volgen zijn.

Sander 11 May 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Blijf je nou provoceren? Ga liever es een keer inhoudelijk wat vertellen ipv je one-liners die niet eens te volgen zijn.
Blijf er nou niet de hele tijd op reageren dan ;)

sorija 11 May 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Blijf er nou niet de hele tijd op reageren dan ;)
eens een:loser: altijd een:loser:

Sander 11 May 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sorija
eens een:loser: altijd een:loser:
En voor jou geldt hetzelfde, niet reageren op die flauwe kul 8|

not-known 11 May 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Blijf er nou niet de hele tijd op reageren dan ;)
Ik wil inhoudelijk discussiëren. Zij niet. Dus ook hier lijkt mij een hangslot prettig.

sorija 11 May 2004 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ik wil inhoudelijk discussiëren. Zij niet. Dus ook hier lijkt mij een hangslot prettig.
jij wilt gelijk hebben mannetje!!! (of vrouw what ever)
jij kan niet eens discussiëren

dext0r 11 May 2004 15:13

arthur mag hem van mij opschonen..
tot die tijd...dicht


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:53.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.