Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   "The choking game" (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60213)

Dunja 24 October 2006 15:49

"The choking game"
 
Ik zag dit vandaag bij Oprah en het is ook al een keer bij Dr. Phil geweest.

Dit spel heet "the choking game" of de "pass-out game". Het schijnt erg populair te zijn in Amerika bij kinderen van 9 tot 14 jaar.
Het idee is dat je jezelf of anderen net zolang wurgt tot hij even bewusteloos raakt. Ze zeggen dat dit je een "high" gevoel geeft.
Ze doen dit met een touw of met hun handen.

Het lijkt misschien best wel onschuldig, maar het is vreselijk gevaarlijk. Je kunt er hersenbloedingen van krijgen en er zitten nog veel meer risico's aan vast.

Citaat:

This site is an educational clearinghouse of information, research and awareness
campaign of the asphyxiation behavior known among our youth as 'The Choking Game' or
'The Pass out Game'. An activity kids see as a 'game' is becoming increasingly popular
and increasingly dangerous as children take it on as a solo venture.

By any of the aliases i.e., 7 Minutes 'Til Heaven, Black Hole, Black out game, Breath Play,
Choke Out, Dream Game, Fainting game, Flatline game, Hanging Game, High Break,
Hyperventilation games, Sleeper Hold, Snuff, Suffocation game, Suffocation roulette, Tap
out, Teen choking game, Tingling game or Twitching Game, and variations
(i.e.hyper-ventilation, self- induced asphyxia or auto-erotic asphyxia) it can be fatal.

Children are dying and being injured because it is not drugs or illegal and as adolescent
do, they believe they are invincible. Compounded by 75% of parents having no knowledge
of this activity's existence. Parents, officials, and law enforcement need to be educated
about the ever growing popularity of this deadly activity in order for our children to be safe.
Bron: http://www.dylan-the-boy-blake.com/

Er zijn al vele tieners dood aan gegaan. Dit spel is echt vreselijk gevaarlijk.

Het werd ter sprake gebracht in shows als Oprah, omdat ouders er vaak gewoon niks van weten. In Oprah en Dr. Phil kwamen verschillende families voor die iemand zijn verloren door "the choking game".

Pakspul 24 October 2006 16:44

Ruimte amerika alleen maar beter op :thumbsup: :')

Chrizlybeer 24 October 2006 16:46

Dat is toch al veel langer bekend?
Is een tijd geleden eens zo'n college gastje overleden omdat ie zich ophing en zn vrienden m te lang lieten hangen:')

Pakspul 24 October 2006 16:48

Mensen die een betere orgasme willen hebben proberen dit soort dingen toch ook

little girl 24 October 2006 16:53

tja ergens toch maar weer spannend met ej leven spelen.

frox 24 October 2006 17:22

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul
Mensen die een betere orgasme willen hebben proberen dit soort dingen toch ook

nee, mallert, die toen alleen een touwtje om hun zak

Pakspul 24 October 2006 17:25

Citaat:

Origineel gepost door frox
nee, mallert, die toen alleen een touwtje om hun zak

nee echt waar dat stopt het bloed dat naar je hersens stroomt en daarom het intensers is..


*gaat opzoek*

little girl 24 October 2006 17:36

jee hang jezelf aan de strop en krijg een orgasme. wrom ga je niet naar de hoeren of zoek je een vreind/ vriendin. of iets waar je niet aan dood gaat.

Piraatje 24 October 2006 18:50

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul
Mensen die een betere orgasme willen hebben proberen dit soort dingen toch ook

jawel, dan schijnt het ook intenser te zijn.

biffyclyro 24 October 2006 19:02

Je leest het ook vaak in detectiveboeken :p
wurgseks heh

Raspberry 24 October 2006 20:09

Wurgsex ja, was ook is in reportage ofzo. 8)
Dus al die kinderen houden later van wurgsex. :Y) Op basisschool vroegâh deden ze dat ook al trouwens. Ziek spelletje hoor, en dom.

Pakspul 24 October 2006 20:24

Citaat:

Origineel gepost door biffyclyro
Je leest het ook vaak in detectiveboeken :p
wurgseks heh

wurgseks ja :rolleyes: *voelt zich even aardig dom* :p

Dunja 25 October 2006 09:56

Ik vind dit toch wel een serieuze kwestie.

En inderdaad chrizly, het is niet nieuw. Maar het leek mij wel interessant om te posten.

Verder graag serieuze reacties.

Babydress 25 October 2006 18:03

Ik had hier al een keer iets eerder over gehoord, ja. Ik kan me niet voorstellen dat je jezelf bewusteloos wilt maken. Ik zou het voor geen goud doen, Wat dunja al zei: Je weet maar nooit wat er mis kan gaan.

Ik vind ook dat overbodige of lollig bedoelde posts niet thuishoren in dit topic.

Gastje 25 October 2006 18:17

Amerikanen zijn raar ...
Gelukkig kunnen ze elkaar niet vermoorden,als je te weinig lucht krijgt kan je je vriend niet meer wurgen met genoeg kracht en hij jou niet, maarja die hersenbloedingen ... ach ze hebben er dan zelf om gevraagd

Dunja 25 October 2006 18:30

Ze kunnen elkaar zeker wel vermoorden. Ze gaan namelijk net tot het randje. Als je iets te ver gaat krijgt het kind te lang geen zuurstof binnen en gaat hij dood.

Zo risicovol is het dus! :o

Gastje 25 October 2006 18:35

En dan zit diegene die het gedaan heeft voor de rest van zijn jeugdige leven in de Sh*t ...
Leuk spel als je elkaars leven wilt verpeste ...
IK snap niet hoe je erop kunt kicke ..

Prestige 26 October 2006 14:15

Dat deden ze paar jaar geleden ook op de school waar ik toen opzat. Maar dan was het op je knieen zitten en adem inhouden ofzo en dan opstaan, dan viel je flauw.

Dunja 26 October 2006 14:50

Citaat:

Origineel gepost door Prestige
Dat deden ze paar jaar geleden ook op de school waar ik toen opzat. Maar dan was het op je knieen zitten en adem inhouden ofzo en dan opstaan, dan viel je flauw.

Hoe reageerde jij daarop?

Prestige 26 October 2006 14:57

Citaat:

Origineel gepost door Dunja
Hoe reageerde jij daarop?

Op de grond vallen van het lachen.

Nee vond het een beetje triest maar vond het aan de ene kant wel weer lachwekkend.

SpiNe 25 November 2006 14:10

Een gouden buisness lijkt me?

Ik zou wel betaald willen worden om ze te wurgen.

Nonexistinghero 25 November 2006 16:05

Het ligt aan de opvoeding van hun ouders, de media, de omgeving en de druk van hun vrienden. De ouders waarschijnlijk nog wel het minste van de 4.

De media geeft het beeld weer dat het 'cool' en 'stoer' is om gevaarlijke dingen te doen of te hebben. Als die vrienden van hun daardoor worden beïnvloed is het slechts een kwestie van tijd voordat er vele anderen ook door worden beïnvloed. Daardoor veranderd de houding van anderen in hun omgeving, waardoor ze dus snel onder de druk bezwijken en meedoen aan dat soort spelletjes.

En de regering doet er niks aan en blijft natuurlijk beweren dat de media nauwelijks invloed heeft. Waarom doen ze dat dan? Tja, ze kunnen niet hebben dat al die kindertjes precies weten wat er in de wereld afspeelt wanneer ze ouder worden. Dat zou namelijk een gevaar vormen. Ze hebben het er wel voor over dat vele mensen, inclusief kinderen, sterven voor zulke dingen.

Die hippies van toen demonstreerden wel, maar ze hadden er geen goeie redenen voor. Ze hadden niet de nodige kennis. Stel je 's voor dat ze dat wel zouden hebben?

Welke aanpak de mensen ook zullen proberen, ze zullen alleen op kleine schaal invloed hebben met name, dankzij de regering die ervoor zorgt dat slechts weinigen uit de lagere klassen willen of kunnen klimmen.

Ieder land heeft zo z'n eigen manieren om dat te doen.

Shadow_Cat 8 August 2007 16:50

Ik vindt het maar ziekelijk hoor.
Het komt waarschijnlijk allemaal doordat ze hebben gezien hoe Saddam werd opgehangen, dat kon je zo downloaden van internet.

Pakspul 8 August 2007 17:03

Citaat:

Origineel gepost door Shadow_Cat (Bericht 1317885)
Ik vindt het maar ziekelijk hoor.
Het komt waarschijnlijk allemaal doordat ze hebben gezien hoe Saddam werd opgehangen, dat kon je zo downloaden van internet.

Let op!
Datum van het bericht: 24-10-2006
Datum ëxecutie saddam: 30-12-2006

Ik zou dat echt knap vinden als het zo is...... |:(|:(|:(


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:07.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.