Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [Centraal] Het grote transfertopic! (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=54082)

Mozzel 5 May 2004 13:22

Het grote zomerstop Transfertopic
 
leek me wel handig om dit topic aan te maken anders krijg je straks een heleboel van die topics of transfers worden niet eens besproken


nieuws van vandaag: Culina naar FC Twente

wat vinden jullie ervan ?

Ar-Tuur 5 May 2004 13:50

Een aardige voetballer, vorig seizoen nog actief in Doetinchem :thumbsup:

Van Gaal had het over Overmars en Grønkjær als potentiëele nieuwe rechtsbuitens van Ajax :o (Transfergeruchten mag ook toch? :))

Ar-Tuur 5 May 2004 13:53

Vraag me ook af of Van Bommel nog wel wegkomt. :z Na Schalke haakt nu ook Tottenham Hotspur af..

Tyskie 5 May 2004 14:13

Hij schijnt een topclub achter de hand te hebben (over geruchten gesproken)... Kezman gaan ook de wildste geruchten het internet over.. Ben benieuwd wat er uit komt, maar ik vrees dat ze pas op het laatste moment zullen verkassen of nog vrolijk een jaartje bij PSV ballen en dan transfervrij weggaan... en dan zullen de topclubs een stuk toeschietelijker zijn...

De doelman van het Zweedse nationale elftal en een Noorse linksbuiten worden genoemd als vervangers voor respectievelijk Waterreus en Robben. Ook blijft de naam van Zoetebier in de lucht hangen... Ook al staat hij de laatste weken goed te keepen is de aversie tegen deze man onder de supporters enorm... Het lijkt me niet verstandig om deze wandelende colltrui binnen te halen.

Tyskie 5 May 2004 16:08

Nog een lachwekkend gerucht: Freddy Adu naar PSV...

Reden: zijn vriendinnetje keert terug naar Eindhoven...
Nog meer genoemde argumenten:
- Ronaldo, Romario en van Nistelrooy (doen het altijd goed),
-Philips is sponsor van Team USA,
- Adu moet het gezicht gaan worden van Nike; PSV speelt in Nike-shirts
- Nieuwe directeur PSV was directeur Philips ergens in Amerika

Mijn mening: gelul, tenzij het een soort van 'alex-deal' wordt zie ik dat menneke niet in het PSV-shirt spelen. Helaas, want voetballen kan ie en commercieel wordt het zeker een succes (itt die koreaantjes).

The Phit 5 May 2004 21:44

hehehe, die Adu mag de komende 4 jaar nog niet eens in Europa komen voetballen :+

Ar-Tuur 5 May 2004 22:35

Voor Adu zou PSV best een goede club zijn om zijn Europese carrière te starten. Het lijkt me inderdaad sterk dat hij ooit in Eindhoven gaat voetballen en daarnaast zou dat ook pas over X jaar zijn. De transfergeruchten rond PSV worden zo langzamerhand wat droevig :z

Laurens ten Heuvel trouwens van de Graafschap naar Haarlem. 8)

Mozzel 6 May 2004 09:36

om chelski gelijk maar even mee te nemen...


Intresse voor:
Ronaldinho (100 milj:huh: )
Ronaldo en Beckham
vast nog wel meer

Headliner 6 May 2004 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
om chelski gelijk maar even mee te nemen...


Intresse voor:
Ronaldinho (100 milj:huh: )
Ronaldo en Beckham
vast nog wel meer

Samuel ook dacht ik

Tyskie 6 May 2004 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
hehehe, die Adu mag de komende 4 jaar nog niet eens in Europa komen voetballen :+
Vanaf je 16 of 17e mag het geloof ik...

Vonlanthen bijvoorbeeld is ook nog geen 18 en ook geen EU-burger.

Tyskie 6 May 2004 13:01

Dit mag ook wel vermeld worden.
De spelersgroep heeft Waterreus gevraagd te blijven, in Zoetebier hebben ze geen vertrouwen...

Hiermee lijkt het mij uitgesloten dat die wandelende colltrui bij PSV komt spelen, maar een langer verblijf van Waterreus hoeft van mij ook niet zo nodig. Absoluut geen slechte keeper, maar echt punten voor PSV heeft hij ook niet gepakt in topwedstrijden voor zover ik me kan herinneren... Inderdaad tijd voor vers bloed onder de lat. Waterreus is er trouwens niet op ingegaan en ik verwacht ook neit dat hij zal blijven, daar is hij te principieel voor.

Maar het wordt wel hoog tijd dat er een nieuwe keeper bekend wordt... Al 9 maanden weten ze van het vertrek van Waterreus!

Tyskie 6 May 2004 13:03

En ook dit is nu officieel:

Citaat:

Stam twee jaar naar Milan


Uitgegeven: 6 mei 2004 11:58

AMSTERDAM - Jaap Stam speelt de komende twee seizoenen bij AC Milan. Manager Henk van Ginkel bevestigde tegenover calciomercato.com dat de verdediger van Lazio Roma naar Milaan verhuist. "Volgend jaar speelt hij voor Milan. We hebben een contract voor twee jaar", aldus Van Ginkel. Stam wordt bij Milan herenigd met Alessandro Nesta.


De twee vormden tot dit seizoen één van de beste verdedigingsduo's van Europa. Lazio verkeert al een tijd in geldproblemen en stond niet onwelwillend tegenover de verkoop van Stam.

De 31-jarige Kampenaar begon zijn loopbaan in 1992 bij FC Zwolle. Via Cambuur Leeuwarden en Willem II kwam hij in januari 1996 bij PSV terecht. In 1998 haalde Manchester United speler naar Old Trafford en een jaar later had Stam met United de 'treble' (Champions League, FA Premiership, FA Cup) gewonnen. Nadat hij in zijn autobiografie verhaalde over de woede-uitbarstingen van manager Alex Ferguson, moest hij weg bij de club. Lazio Roma haalde hem vervolgens naar Italië.

Stam wordt bij Milan ploeggenoot van Clarence Seedorf. In totaal wordt hij de negende Nederlander in de clubgeschiedenis die het roodzwarte shirt aantrekt. Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Marco van Basten, Edgar Davids, Winston Bogarde, Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Seedorf gingen Stam voor.

Tyskie 6 May 2004 13:21

Voor Bartje.

Roda JC heeft verregaande interesse in Huntelaar...

Zou een mooie stap zijn in zijn ontwikkeling denk ik.
Ben benieuwd hoe hij het daar zou doen. Hopelijk op huurbasis, want ik heb veel vertrouwen in deze jongen.

Edit: En nog een met een PSV-verleden: Guido Budziak van Top Oss. Zeer goede keeper! :thumbsup:

The Phit 6 May 2004 13:23

Het zal me niks verbazen als PSV Gentenaar gaat halen als vervanger van Waterreus. :o

Ar-Tuur 6 May 2004 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Vanaf je 16 of 17e mag het geloof ik...

Vonlanthen bijvoorbeeld is ook nog geen 18 en ook geen EU-burger.

Werkt dat voor iemand met een Zwitsers paspoort, als Europeaan, niet anders dan? :?

Ik snap die afkeer van Zoetebier trouwens niet. Zonder hem had Feyenoord die UEFA Cup echt niet gewonnen en ook nu weer pakt hij punten voor Feyenoord..

Bird Of Prey 7 May 2004 01:55

Hoe is het eigenlijk afgelopen met Coutinho? :?

Een paar jaar geleden was het nog een talent in de A1 van PSV en hij zat geloof ik ook in Jong Oranje, maar ik heb verder niks meer over hem gehoord. Mocht hij nog bij PSV onder contract staan, hebben ze in elk geval 1 vervanger voor Waterreus...

Mozzel 7 May 2004 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Vanaf je 16 of 17e mag het geloof ik...

Vonlanthen bijvoorbeeld is ook nog geen 18 en ook geen EU-burger.

PSV is wel serieus bezig met hem.... dat schijnt Van Raaij gezegt te hebben

er zijn wel raakvlakken om hem hierheen te krijgen...


edit:
Transfernieuws van gister:
Jochemsen naar Zwolle
Theo Brack naar Zwolle
Nog iemand naar Zwolle
Morten Karlsen van Zwolle naar Denemarken en niet naar Utrecht

Tyskie 7 May 2004 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Werkt dat voor iemand met een Zwitsers paspoort, als Europeaan, niet anders dan? :?
Zwitserland is geen EU-land, dus dat maakt niets uit.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik snap die afkeer van Zoetebier trouwens niet. Zonder hem had Feyenoord die UEFA Cup echt niet gewonnen en ook nu weer pakt hij punten voor Feyenoord..
Ik wel.. Ten eerste is er de reden dat PSV Lodewijks liet gaan, die won de concurrentie van Zoetebier en nou zou Zoetebier ineens eerste doelman bij PSV worden?? Dat gaat er niet in bij de meeste fans. Ten tweede is die kerel 33 en ik zie in hem echt geen betere keeper dan Gentenaar, Aets of Kujovic.. Ten derde heeft in een periode met veel concurrentie met Lodewijks zich niet bepaald als een voorbeeldige teamspeler opgesteld en in die periode ook erg veel blunders gemaakt... Dat hij nu en drie jaar geleden goed staat te keepen betekent natuurlijk wel dat hij een goede doelman is, maar nog niet dat hij voor PSV volgend jaar die waarde ook kan hebben. Ten vierde vraag ik me zeer af hoe lang Zoetebier nog mee kan en als hij dan voor 1 jaar in het doel mag staan, waarom dan niet gelijk een jonge doelman de kans gunnen, als het toch een overgangsjaar gaat worden.. :x


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Hoe is het eigenlijk afgelopen met Coutinho? :?

Een paar jaar geleden was het nog een talent in de A1 van PSV en hij zat geloof ik ook in Jong Oranje, maar ik heb verder niks meer over hem gehoord. Mocht hij nog bij PSV onder contract staan, hebben ze in elk geval 1 vervanger voor Waterreus...

Is nog steeds zeer geliefd bij de PSV-supporters, maar is 2 jaar terug al vertrokken.. Eerst clubloos, toen bij NAC. Daar staat hij volgens mij nog steeds onder contract als derde doelman..
Toen in de A1 stond hij zeer goed te keepen, vooral op het jeugd-WK. Hij vertrok echter omdat hij meer wou spelen, helaas niet gelukt. Verwacht niet dat hij er nog komt, of hij moet net als Budziak (zeer goed keepertje, proficiat Bart) naar een club als Top Oss gaan en vanaf daar zich omhoog keepen.


Gentenaar verwacht ik trouwens niet bij PSV. Of Hiddink moet met al zijn lijntjes echt niets anders meer kunnen halen... Ik gok op die Zweedse 22-jarige doelman. Eventueel in combinatie met :xZoetebier:x . Hoewel PSV dan ook nog van Dijk en Rouwelaar onder contract heeft staan, nog een reden dat die Zoetebier niet hoeft te komen voor mij.

Ar-Tuur 7 May 2004 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Zwitserland is geen EU-land, dus dat maakt niets uit.

Dat snap ik, maar ik kan me zo voorstellen dat Zwitserland, hoewel geen EU lid maar wel als lid van de UEFA en deelnemer aan alle Europese toernooien e.d. min of meer op voetbalgebied verbonden aan de EU een ander geval is dan Afrikaanse, Latijns-Amerikaanse of Aziatische landen. Maar dat weet ik verder niet.

Ar-Tuur 7 May 2004 14:44

Hasselbaink misschien van Chealsea naar Celtic.

(Bron: VI op Vrijdag 8-) )

The Phit 7 May 2004 17:42

als adu naar nederland zou komen krijgt ie een werkvergunning vanaf zijn 18e jaar. En dan nog is het krijgen ervan een moeilijke zaak, kijk maar naar de zaak Nando Rafael. Maar er kunnen natuurlijk altijd nog uitzonderingen worden gemaakt. Als Freddy bijvoorbeeld al voor het Nationaal elftal van Amerika uit gekomen is, is een werkvergunning vaak eerder te regelen.

Mozzel 7 May 2004 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Hoewel PSV dan ook nog van Dijk en Rouwelaar onder contract heeft staan, nog een reden dat die Zoetebier niet hoeft te komen voor mij.
doe Ten Rouwelaar erin

kun je lachen !

bartje518 7 May 2004 20:47

Op huurspelers zit ik niet te wachten, dus als Huntelaar niet gekocht kan worden, dan niet. Roda is altijd een club geweest die het van transfergelden moest hebben. Wat hebben we nu aan Redan gehad? Gaat nu terug naar RKC en wij hebben mooi een basisspeler van hem gemaakt. Wat hebben Addo en Van Hoogdalem opgebracht behalve tegengoals?

Huntelaar doet het prima bij AGOVV. En dat laatste zegt genoeg. Er zijn tig eerste-divisiespitsen (Huntelaar dus, Harry van der Laan, Stefan Jansen, Erik Tammer niet te vergeten!!). Het moet altijd maar uitwijzen wat zij op een hoger niveau laten zien, en dat is vaak weinig. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, zoals Buffel en Van Nistelrooij. Maar als je zo'n jongen dan gaat huren dan heb je er helemaal niets aan. Dan scoort ie misschien aan de lopende band, en dan ben je hem kwijt en heeft hij alleen maar geld gekost. In dat jaar had je ook een andere spits kunnen laten groeien die vervolgens geld opbrengt.

Die keeper zegt me verder helemaal niets. Ik snap niet wat we ermee moeten, want we hebben met Kujovic een regelrechte topkeeper in huis, en bij VVV hebben we Begois staan die het naar verluid voortreffelijk doet. Aydogan is daarnaast al 2e keeper.

Liever zag ik een goede verdediger komen. Van Hoogdalem gaat terug, Luijpers is reeds 33 ofzo, en komt al regelmatig te kort. Sonkaya gaat naar Galatasaray (als dit doorgaat, schijnt nog niet helemaal rond te zijn) en Brouwers komt tekort. Blijft over onze prima linksback Filipovic. Das een beetje weinig, en geruchten over een matige verdediger van Lierse SK stemmen mij ook al niet vrolijk. Er zullen minimaal 2 directe versterkingen achterin bij moeten, inclusief een spits. Maarja, Hendriks blijft toch, en zal dus wel op zoek gaan naar 'nog niet ontdekte talenten uit het 2e van Patro Maasmechelen', die uiteindelijk toch tekort komen :z Ohja, een nieuwe trainer moet er ook nog bij.

Tyskie 8 May 2004 00:05

Ik snap dat je liever ziet dat Huntelaar gekocht wordt, Bart, maar een vergelijking met vd Laan, Janssen en Tammer gaat niet helemaal op, aangezien Huntelaar een talent is die altijd topscorer is geweest.. Dat gaat volgens mij niet op voor bovenstaande heren.

bartje518 8 May 2004 00:13

Ik zie die vergelijking anders net zo. Beiden andere heren waren ook ooit talent in de eerste divisie, en maakten het niet waar op het hoogste niveau. Huntelaar heeft zich ook nog nooit bewezen op het hoogste niveau (al heeft hij daar maar even de kans toe gehad).
De door mij genoemde heren hadden ontegenzeglijk talent, anders scoor je op het op één-na-hoogste niveau niet zoveel. Als we Huntelaar niet kunnen/mogen kopen, dan hoef ik hem niet. Dan investeer ik liever in een andere spits, of laat ik Cristiano spelen.

Kampie 8 May 2004 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
doe Ten Rouwelaar erin

kun je lachen !

en waarom dat? Ten Rouwelaar is niet voor Jan Joker een dik jaar de nummer 1 keeper geweest van Jong Oranje. Hij heeft het helaas niet slim gespeeld door op zo'n jonge leeftijd er voor te kiezen om reserve keeper te zijn. Hij had moeten wachten. Helaas deed hij dat niet en was uiteindelijk de laatste strohalm Groningen en toen die hem niet meer nodig had Twente. Maar reken maar dat die jongen het bij PSV wel goed doet. Ideale voorbereidingsroute voor een PSV speler die groot kan worden.

bartje518 8 May 2004 00:40

Ik denk dat hij zijn naam nu tegen heeft.. Een soort Jansen van ADO. Als je eenmaal zo enorm bent afgebrand als die jongen dan zal PSV je niet zo snel meer een kans geven denk ik..

Bird Of Prey 8 May 2004 00:43

Ach, dan kan Ten Rouwelaar altijd nog bij RKC terecht, kan hij nog wat leren van oppergrabbelaar Sinouh...

Kampie 8 May 2004 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Ach, dan kan Ten Rouwelaar altijd nog bij RKC terecht, kan hij nog wat leren van oppergrabbelaar Sinouh...
Mijn favo keeper van de 1e helft van het seizoen _0_ heerlijke lachmomenten _0_

Tyskie 8 May 2004 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik denk dat hij zijn naam nu tegen heeft.. Een soort Jansen van ADO. Als je eenmaal zo enorm bent afgebrand als die jongen dan zal PSV je niet zo snel meer een kans geven denk ik..
Ach, keepers hebben vooral ervaring nodig. Denk dat hij er wel komt, maar hij heeft nog een lange weg te gaan... Of hij het bij PSV ook redt betwijfel ik echter.

Helaas dat hij bij Twente niet twee jaar lang ervaring kan opdoen onder de lat...

Mozzel 8 May 2004 13:08

ik zit dus elke 2 weken in het stadion en ik moet zeggen dat, toen Ten Rouwelaar nog in de goal stond, ik mijn hart vasthield en hopen dat hij niet weer zo onzeker is en de bal laat vallen

ik geloof best dat hij de potentie bezit om een goede keeper te worden maar ik denk dat hij mentaal niet sterk genoeg is om zich staande te houden...

Headliner 8 May 2004 13:12

ontopic:

Rivaldo en Hasselbaink wellicht naar Celtic ??
van Nistelrooy naar Real? 8)

Ar-Tuur 8 May 2004 13:13

Ik kan me nog een hele goede wedstrijd van Ten Rouwelaar herinneren, uit bij Auxerre in de Champions League vorig seizoen. Dat is toch op een aardig niveau. Best raar, zou hij er ineens niets meer van kunnen? Ik denk dat hij ten onrechte al helemaal afgeschreven is. Vergeet niet dat hij nog jong is en dat de meeste topkeepers pas echt top zijn op latere leeftijd. Daarnaast kun je ook niet verwachten dat Ten Rouwelaar van Emmen direct aan kan sluiten bij het niveau van PSV.

The Phit 8 May 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ontopic:

Rivaldo en Hasselbaink wellicht naar Celtic ??
van Nistelrooy naar Real? 8)

dat zie ik nooit gebeuren, veel te duur en te groot voor die competitie

bartje518 8 May 2004 13:27

Ik heb Damjanac (wie kent hem nog? 8)) ook wel eens een goede wedstrijd zien kiepen, net als Delwarte ooit thuis tegen Ajax. Daarna nooit meer iets fatsoenlijks van beide heren gezien :o

Keepen heeft vooral met vertrouwen te maken, en het is me te vroeg om Ten Rouwelaar af te schrijven, maar het lijkt mij verstandig voor hem om eerst even buiten de spotlights ervaring op te doen. Naar verluid zit De Graafschap ook om een keeper verlegen, en mocht die club niet promoveren dan lijkt me dat een prima club voor Ten Rouwelaar. Gewoon ervaring opdoen, en niet onder te grote druk staan.

Tyskie 8 May 2004 13:44

Zwolle had ook concrete interesse in Ten Rouwelaar...
Spijkerman kent hem nog van Emmen, heeft veel vertrouwen in hem.. Misschien is dat wat hij nodig heeft..

Overigens.. Auxerre was toch zijn debuut? Toont wel aan dat hij potentie heeft, alleen is hij helemaal afgemaakt na een paar blunders in de daaropvolgende wedstrijden. Wat nog meer blunders opleverde helaas.. Bij Twente is het ook nooit echt goed gekomen...

Bird Of Prey 8 May 2004 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
dat zie ik nooit gebeuren, veel te duur en te groot voor die competitie
Rivaldo komt bij Milan echter ook niet al te vaak aan spelen toe, en Hasselbaink is bij Chelsea ook lang niet altijd meer verzekerd van een basisplaats.

Trouwens, spelers als Sibon en van Hooijdonk moesten ook inleveren toen ze bij respectievelijk Heerenveen en Feyenoord kwamen, maar voor van Hooijdonk heeft het alsnog goed uitgepakt. En Sibon zie ik ook wel weer voor meer geld vertrekken bij Heerenveen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik heb Damjanac (wie kent hem nog? 8)) ook wel eens een goede wedstrijd zien kiepen, net als Delwarte ooit thuis tegen Ajax. Daarna nooit meer iets fatsoenlijks van beide heren gezien :o
Delwarte heeft in het vorige seizoen 3 lullige wedstrijdjes gespeeld in België, bij Bergen. Over Damjanac heb ik, in tegenstelling tot Delwarte, op vi.nl niks kunnen vinden.

Ar-Tuur 8 May 2004 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Rivaldo komt bij Milan echter ook niet al te vaak aan spelen toe, en Hasselbaink is bij Chelsea ook lang niet altijd meer verzekerd van een basisplaats.

Rivaldo is zelfs al een tijdje clubloos. Bij Milan moest hij weg, daana heeft hij heel kort in Brazilië bij Cruzeiro gespeeld. Dus wie weet komt hij wel bij een club als Celtic terecht, als hij niet veel keus heeft. Het is weliswaar een vedette, maar vooral terend op zijn verleden bij Barcelona. Hij is niet meer de absolute topspeler die de topclubs voor het uitkiezen heeft.

bartje518 8 May 2004 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Delwarte heeft in het vorige seizoen 3 lullige wedstrijdjes gespeeld in België, bij Bergen. Over Damjanac heb ik, in tegenstelling tot Delwarte, op vi.nl niks kunnen vinden.
Ja, dat waren pas hete krokettenvanger
:yes:

Bird Of Prey 9 May 2004 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Rivaldo is zelfs al een tijdje clubloos. Bij Milan moest hij weg, daana heeft hij heel kort in Brazilië bij Cruzeiro gespeeld. Dus wie weet komt hij wel bij een club als Celtic terecht, als hij niet veel keus heeft. Het is weliswaar een vedette, maar vooral terend op zijn verleden bij Barcelona. Hij is niet meer de absolute topspeler die de topclubs voor het uitkiezen heeft.
Oh ok, is wel te merken dat ik het Italiaanse voetbal eigenlijk voor geen meter volg... :{

Rivaldo is idd niet meer de Rivaldo van Barcelona, net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft. Rivaldo heeft zich door zijn gedrag tegen Turkije op het WK vorig jaar ook al niet veel geliefder gemaakt.

In dat opzicht is de keuze simpel; of helemaal niks vangen (want ik neem aan dat er in Brazilië niet echt een van hoogstaande kwaliteit zijnde sociaal net is), of tenminste wat vangen bij Celtic. Echt veel concurrentie heeft Rivaldo geloof ik bij Celtic ook niet te duchten, dus op zich zou hij zich daar wel in een redelijk makkelijke positie kunnen spelen.

Mozzel 9 May 2004 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Oh ok, is wel te merken dat ik het Italiaanse voetbal eigenlijk voor geen meter volg... :{

Rivaldo is idd niet meer de Rivaldo van Barcelona, net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft. Rivaldo heeft zich door zijn gedrag tegen Turkije op het WK vorig jaar ook al niet veel geliefder gemaakt.

In dat opzicht is de keuze simpel; of helemaal niks vangen (want ik neem aan dat er in Brazilië niet echt een van hoogstaande kwaliteit zijnde sociaal net is), of tenminste wat vangen bij Celtic. Echt veel concurrentie heeft Rivaldo geloof ik bij Celtic ook niet te duchten, dus op zich zou hij zich daar wel in een redelijk makkelijke positie kunnen spelen.

rivaldo zal wel geen geld meer nodig hebben ;) en ik denk inet dat hij zin heeft om in schotland een beetje in de regen kampioen te worden

Bird Of Prey 9 May 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
rivaldo zal wel geen geld meer nodig hebben ;) en ik denk inet dat hij zin heeft om in schotland een beetje in de regen kampioen te worden
Dat had Frank de Boer ook niet echt toen hij mocht vertrekken bij Barcelona. Hij mocht toen terugkomen naar Ajax, maar hij koos toen toch voor het grote(re) geld van Galatasaray.

Dat was toen gebleken uit een salarisonderzoek. Naarmate mensen meer verdienen, willen ze ook steeds meer verdienen. Iemand die bijvoorbeeld 2500 euro per maand verdient, wil 3500 euro per maand verdienen, maar iemand die 3500 euro per maand verdient, wil 5000 euro verdienen.

Zo zal het bij de louter financieel denkende profvoetballer, waar ik Rivaldo wel voor aan zie, net zo zijn. Tenminste iets verdienen, hetzij niet wat je bij Barcelona of Milan verdiende, is beter dan helemaal niks verdienen.

Bazzemans 9 May 2004 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft.
Je moet echter niet vergeten dat Figo toen hij bij Barcelona speelde dè man was. De spelmaker en de man waarvoor je naar het stadion kwam. Bij Real voetballen meerdere spelers die deze kwaliteiten hebben. Je krijgt dan ook veel minder kansen om het voortreffelijke spel te laten zien. Het draait daar immers niet meer alleen om hem. Ronaldo, Raul, Beckham, Zidane enz. Allemaal spelers die minder opvallen doordat ze allemaal ontzettend goed zijn. Alleen Zidane is in mijn ogen dan een uitzondering, omdat hij altijd al veel meer een speler was die in dienst van het team voetbalde en er voor zorgde dat andere spelers beter voetbalde. Daarom blijft hij een genot om naar te kijken..

bartje518 9 May 2004 17:57

Toch lijkt het stokje langzamerhand overgenomen te worden door een nieuwe generatie. Ronaldinho, enkele toppers van AS Monaco.. De spelers die jarenlang het gezicht bepaalden van het mondiale voetbal pakken waarschijnlijk ook dit seizoen geen enkele hoofdprijs. Vorig jaar hielden ze nét Real Sociedad van de titel af. 2 jaar op rij nauwelijks schitteren vind ik wat veel..

Tyskie 9 May 2004 18:32

Figo vind ik ook al enkele jaren tegenvallen.. Die heeft imho zijn beste tijd gehad naar mijn mening. Ik verwacht dat hij binnenkort dan ook vertrekt bij Real. Terug naar Portugal ofzo...

Misschien kan dan Beckham eindelijk zijn kwaliteiten tonen in Madrid, als hij dan niet weer bij Chelsea ofzo speelt..

Of je kunt gaan spreken van een nieuwe generatie weet ik niet, elk jaar breken er wel nieuwe spelers door. Maar het is natuurlijk wel een feit dat de jaren gaan tellen voor mannen als Zidane, Figo etc. Ronaldo, Bechkham en Raul kunnen natuurlijk nog wel ff mee. :+

Ar-Tuur 10 May 2004 10:54

Bayern München schijnt interesse te hebben in Mark van Bommel.

Bird Of Prey 10 May 2004 12:04

Da's geloof ik ook meer omdat de concurrentie (Schalke en Dortmund) interesse in hem heeft. Bayern München heeft toch al mensen zoals Ballack (en Schweinsteiger a.k.a Effenberg-look-a-like?) op de positie waar van Bommel het best tot zijn recht komt.

PSV vraagt mijns inziens veel te veel voor van Bommel. Het is weliswaar een goede speler en op zich is hij die 6 miljoen euro die PSV voor hem vraagt ook wel waard, maar het lijkt er op dat het of 3 miljoen euro vangen is wat Schalke voor hem over heeft, of van Bommel gaat volgend jaar wel voor noppes weg naar een grotere club, en dan zal er 'ineens' meer belangstelling zijn dan nu. Wil PSV er financieel beter op worden, kan het dus niet al te selectief zijn over de prijs.

Tyskie 10 May 2004 12:37

Van Bommel zou bij Bayern wel goed tot zijn recht komen. Wellicht dat hij Ballack ook beter kan laten spelen.. Ze schijnen vooral kwaliteit te willen aankopen voor op het middenveld, maar Torsten Frings staat bovenaan het lijstje van Bayern...

De prijs vind ik trouwens niet overdreven. Als PSV volgend seizoen met van Bommel of zonder van Bommel de CL in moet scheelt imho nogal wat...

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat hij mooi verkocht wordt voor een miljoen of 5/6. En het is nog lang tot het nieuwe seizoen weer begint. Een goed EK en hij kan alle kanten op.

Bird Of Prey 10 May 2004 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
De prijs vind ik trouwens niet overdreven. Als PSV volgend seizoen met van Bommel of zonder van Bommel de CL in moet scheelt imho nogal wat...
Daar zit idd wel wat in. Het vertrek van spelers als van Bommel en Kezman is ongetwijfeld een aderlating voor PSV. Ik zie iemand als Hoogstrate idd nog niet zo gauw van Bommel vervangen op diens niveau.

Maar goed, het is nu eigenlijk eerst nog maar de vraag of PSV komend seizoen haar voorrondewedstrijden wint. Met een beetje pech loot je Manchester United of Barcelona (als die Real Madrid niet meer voorbijstreven dan). En het verschijnsel dat zowat een definitie was dat Oost-Europese teams in dit soort toernooien afgeslacht werden is inmiddels verleden tijd.

Citaat:

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat hij mooi verkocht wordt voor een miljoen of 5/6. En het is nog lang tot het nieuwe seizoen weer begint. Een goed EK en hij kan alle kanten op.
In de zomer van 2005 kan hij sowieso wel alle kanten op. En dat weten de teams die in hem geïnteresseerd zijn ook. Maar zo valt alles wel te relativeren. Het is gewoon een kwestie van afwachten. :yes:

Tyskie 10 May 2004 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Daar zit idd wel wat in. Het vertrek van spelers als van Bommel en Kezman is ongetwijfeld een aderlating voor PSV. Ik zie iemand als Hoogstrate idd nog niet zo gauw van Bommel vervangen op diens niveau.
Een Hoogstrate of Takak zou misschien wel het niveau van van Bommel kunnen halen, maar dan zal Hiddink toch echt rekening moeten gaan houden met een overgangsjaar..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

Maar goed, het is nu eigenlijk eerst nog maar de vraag of PSV komend seizoen haar voorrondewedstrijden wint. Met een beetje pech loot je Manchester United of Barcelona (als die Real Madrid niet meer voorbijstreven dan). En het verschijnsel dat zowat een definitie was dat Oost-Europese teams in dit soort toernooien afgeslacht werden is inmiddels verleden tijd.

PSV is beschermd of zoiets, dus een ManU of Barca zullen ze zeker niet treffen. Wat het tweede betreft moet ik je helaas gelijk geven, dat zal zeker geen walk-over worden. En al helemaal niet zonder de belangrijkste spelers.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

In de zomer van 2005 kan hij sowieso wel alle kanten op. En dat weten de teams die in hem geïnteresseerd zijn ook. Maar zo valt alles wel te relativeren. Het is gewoon een kwestie van afwachten. :yes:

Als ik in zijn schoenen stond zou ik nu echt niet naar een Tottenham, Schalke, Birmingham of Aston Villa gaan... Dan zou ik eerder nog een jaar bij PSV blijven ballen, waarna je zeer interessant bent voor topclubs... Zelfde geldt voor Kezman. Als er nu een topclub komt meteen verkassen trouwens.. Maar je verlaat PSV (CL spelen, kampioenskansen, ook een goed salaris!) toch niet voor een club waar de kans op Europees halen al klein is, ook al krijg je wat meer geld. Dan kun je beter een jaar wachten en een zeer goede kans hebben op een plekkie bij een topclub.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:14.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.