Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Examen Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=141)
-   -   Mondelinge examens... (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=46558)

WishfulDreaming 20 May 2004 12:03

Mondelinge examens...
 
Van welke vakken heb jij mondelinge examens?

En vind je dit beter dan schriftelijke? :)

dext0r 20 May 2004 12:08

geen..

en mondelinge examens zijn natuurlijk enkel voor het schoolexamen volgens mij ?

en ik had daar nooit problemen mee.. literatuur haalde ik 9 .. en engels een 8.5 ofzo ;-)

bootje 20 May 2004 12:08

- geschiedenis
- engels (gedeeltelijk)
- frans (gedeeltelijk)
- nederlands (gedeeltelijk)
- latijn

fysica en chemie eerst ook, maar dat is veranderd. het is schriftelijk, maar als je bijvoorbeeld een vraag niet weet, kan je er mondeling over komen praten.

psychobunny 20 May 2004 12:26

Wiskunde en nederlands.
En elk 1-uursvak waarvoor ik gebuisd ben mag ik mondeling komen verdedigen.
Ow,en mijn mondelinge verdediging van mijn GIP

Jennifer1203 20 May 2004 12:55

duits

Tom1985 20 May 2004 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Wiskunde en nederlands.
En elk 1-uursvak waarvoor ik gebuisd ben mag ik mondeling komen verdedigen.
Ow,en mijn mondelinge verdediging van mijn GIP

Over wat gaat je GIP ? :d

Engels
Nederlands
Anatomie

Saarah 20 May 2004 17:52

Alleen Frans :)

Babysmurfie 20 May 2004 17:52

Fysica (50%)
Nederlands (geen idee hoeveel %)
Frans (30 % ofzo)
Duits (geen idee hoeveel %)
Engels (50%)

Voor de talen vind ik het een noodzaak dat een deel van het examen mondeling is, omdat ook de uitspraak en een vlotte zinsbouw enzo belangrijk zijn.
Voor fysica vind ik het iets minder leuk (ik heb schrik van die lerares:p)

psychobunny 21 May 2004 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Over wat gaat je GIP ? :d

Engels
Nederlands
Anatomie

't Moest een onderwerp zijn dat je tijdens je stage kon uitwerken, en aangezien ik stage deed in een BO-school type 8 (leerstoornissen en gedragsproblemen) heb ik feesten bij kinderen gedaan :)

Impressions 21 May 2004 15:57

Volgens mij is het ook zo, dat je bij een mondeling examen kan blijven doorlullen, bijvoorbeeld, als je een zin van 10 woorden kan omschrijven, dan kan je daarover blijven doorlullen net zolang tot het veel meer is, waardoor je dus minder vragen hoeft te beantwoorden in dezelfde tijd. Toch?

Impressions 21 May 2004 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Neen :) ... Je krijgt vooraf je vragen en dan heb je een paar minuten om voor te bereiden. Dus moet je zorgen dat je alles zo volledig mogelijk beantwoord binnen de tijd die je krijgt.
Dus... je moet het juist kort en bondig houden? *ziet alle hoop vervlagen*

WishfulDreaming 21 May 2004 21:59

Boekhouden volledig (!!)
Nederlands volledig
Engels (75%)
Frans (75%)
Duits (50%)

+ Mondelinge verdediging Geïntegreerde Proef :)

ViveLaFète 24 May 2004 07:05

Psychologie
Nederlands
Ik heb wel graag mondeling , het is vlug voorbij en het zijn nu twee gemakkelijke vakken

Sedes 24 May 2004 19:02

dit semester enkel maar financieel, handels- en economisch recht (voor 50%)

Ik haat mondeling ;) o.a.omdat je enorm lang moet wachten tegen dat je je mondeling mag gaan doen 8|
vorig jaar ben ik eens 3u later dan gepland binnen mogen gaan 8-) en achter 3uur wachten ben je wel gestresst:p

dupke 24 May 2004 20:05

ik vraag mij af hoe ze wiskunde mondeling doen:? vragen ze je dan formules of iets?

Sedes 24 May 2004 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dupke
ik vraag mij af hoe ze wiskunde mondeling doen:? vragen ze je dan formules of iets?
eerst moet je je oefeningen en bewijzen schriftelijk op lossen en dan moet je ze mondeling gaan uitleggen en krijg je soms nog kleine bijvragen (was toch vroeger zo bij mij)

Tom1985 24 May 2004 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
't Moest een onderwerp zijn dat je tijdens je stage kon uitwerken, en aangezien ik stage deed in een BO-school type 8 (leerstoornissen en gedragsproblemen) heb ik feesten bij kinderen gedaan :)
Da's nog leuk. Bij ons is dat meestal les geven aan 2de of 3de jaars. Best klotig als er daar enkele kl**tzakjes tussen zitten :{

dupke 24 May 2004 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
eerst moet je je oefeningen en bewijzen schriftelijk op lossen en dan moet je ze mondeling gaan uitleggen en krijg je soms nog kleine bijvragen (was toch vroeger zo bij mij)
maar dan is het eigenlijk dus 50 % modeling en 50 % schriftelijk en moet je je ''verdedigen'' over je schriftelijk.. zo iets ongeveer:?

Sedes 24 May 2004 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dupke
maar dan is het eigenlijk dus 50 % modeling en 50 % schriftelijk en moet je je ''verdedigen'' over je schriftelijk.. zo iets ongeveer:?
bij ons hadden we al een echt schriftelijk examen had..
en het mondeling blijft echt wel mondeling, je krijgt wel een schriftelijke voorbereiding (zoals bij bijna alle mondelinge examens). nu ja, het is wel een beetje je schriftelijke voorbereiding verdedigen..

heb je mss mondeling van wiskunde?

dupke 24 May 2004 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
bij ons hadden we al een echt schriftelijk examen had..
en het mondeling blijft echt wel mondeling, je krijgt wel een schriftelijke voorbereiding (zoals bij bijna alle mondelinge examens). nu ja, het is wel een beetje je schriftelijke voorbereiding verdedigen..

heb je mss mondeling van wiskunde?

nee wel van Natuurkunde, en dat is bijna het zelfde:$ en ik ben in wiskunde niet goed... en nask ook niet echt:$ vandaar dat ik het vraag, kan ik me er een beetje op voorbereiden

Sedes 24 May 2004 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dupke
nee wel van Natuurkunde, en dat is bijna het zelfde:$ en ik ben in wiskunde niet goed... en nask ook niet echt:$ vandaar dat ik het vraag, kan ik me er een beetje op voorbereiden
en heeft de leerkracht er nx over gezegd??
maar voordeel bij mondeling is als je bv.een oefening van fyscia niet weet hoe te beginnen dat je hulp kan vragen aan de leerkracht, kost je wel enkele punten maar beter dan helemaal nx kunnen invullen (zoals hoe het het geval zou zijn op schriftelijk)

maar dat was bij ons in het middelbaar zo é, weet dus niet of dat bij jou zo zal zijn..

bartje518 24 May 2004 22:16

Ik krijg een examen in het organiseren van een Event 8) (eventmanagement dus :+)

bruggi 24 May 2004 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik krijg een examen in het organiseren van een Event 8) (eventmanagement dus :+)
heuj dat heb ik vorig jaar ook gehad :)
(en dat vond ik wel interessant dus daar ga ik volgend jaar mn eerste stage mee doen)

ik heb volgende week een mondeling examen Spaans

en dat gaat een groot probleem worden als ik niet snel ga beginnen met voorbereiden 8)

bartje518 24 May 2004 23:16

Wij organiseren een streetsoccertoernooi voor FC Dordecht. Maar het mondeling gaat dan weer over een andere case, en die krijg je pas een half uur van tevoren te horen.. Lijkt me best klote als het onderwerp je gewoon niet ligt.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:32.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.