Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Feestdagen 2006 (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=203)
-   -   Met kerstmis naar de kerk (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60690)

AMF 17 December 2006 14:40

Met kerstmis naar de kerk
 
Wie gaat er met kerstmis naar de kerk? Ga je vaker naar de kerk of alleen met kerstmis?

Deadangel 17 December 2006 14:47

Ik , Verplicht door onze school.

ash-hôôle 17 December 2006 15:16

Ik ga met kerstmis en met pasen en met valentijnsdag naar de kerk heen.
Is meestal wel gezellig, maar moet echt niet vaker gebeuren.

JennyMindTricks 17 December 2006 16:22

Ik vind het raar als mensen alleen naar de kerk gaan met kerst.
Of je gaat vaker of je gaat niet, je moet het zelf weten hoor, maar dat heb ik..
Ik bedoel waarom zou je met kerst opeens scheinheilig in de kerk gaan zitten.
'Omdat het gezellig is' wordt er dan gezegd..
Waarom zou het met kerst wél gezellig zijn,
je krijgt ook een preek, zingt ook liederen..
En voor de gezelligheid hóór je niet naar de kerk te gaan.
Zo kijk ik er tegenover.
&ik weet zeker dat ik wel reacties op deze post krijgt,
maar kom maar.. ;)

Banaan 17 December 2006 16:33

heel veel van m'n familieleden gaan wel naar de kerk, ik niet :+

PFP 17 December 2006 16:35

ik ga naar de moskee

frox 17 December 2006 16:41

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1278604)
-knip-

:o ben ik het eigelijk wel mee eens!

ash-hôôle 17 December 2006 19:22

m'n moeder wil ons de zin van kerstmis bijbrengen, alleen daarvoor gaan we erheen. mijn vader is gewoon absoluut niet gelovig en m'n moeder dan weer wel erg. en de kids zitten er tussen in.

Atjeuh 17 December 2006 20:02

Nee, kom nooit in de kerk oid.

biffyclyro 17 December 2006 20:03

Ik ga niet.

Vroeger ging ik vaker naar de kerk, ben katholiek officieel en ben gedoopt, heb communie én vormsel gedaan!
Maar ik geloof er niet meer in, word alleen maar naar van die enge jezus-beelden waar die gekruisigd wordt, al die 'liederen' vind ik eng, en bij de preken val ik in slaap. Dus waarom nog gaan? En alleen met Kerst gaan heb ik een paar keer gedaan maar in principe slaat dat natuurlijk nergens op.. Dus ga ik nu maar helemaal niet meer :)

Piraatje 17 December 2006 20:31

Citaat:

Origineel gepost door biffyclyro (Bericht 1278705)
Ik ga niet.

Vroeger ging ik vaker naar de kerk, ben katholiek officieel en ben gedoopt, heb communie én vormsel gedaan!
Maar ik geloof er niet meer in, word alleen maar naar van die enge jezus-beelden waar die gekruisigd wordt, al die 'liederen' vind ik eng, en bij de preken val ik in slaap. Dus waarom nog gaan? En alleen met Kerst gaan heb ik een paar keer gedaan maar in principe slaat dat natuurlijk nergens op.. Dus ga ik nu maar helemaal niet meer :)

juuh, precies hetzelfde voor mij

AMF 17 December 2006 20:47

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1278604)
En voor de gezelligheid hóór je niet naar de kerk te gaan.

Daar ben ik het echt to-taal niet mee eens. Naar de kerk gaan geeft een gevoel van saamhorigheid, en bijv. in het dorp waar mijn ouders wonen gaat iedereen naar de kerk, dus zie je iedereen daar ook, is het naast een plek waar je bidt ook een ontmoetingsplek.

Ik ga zelf naar de nachtmis met kerstavond, ik ben zelf niet heel erg gelovig maar mijn ouders wel. Ik hoef niet persé mee van m'n ouders maar ik weet wel dat ze het op prijs stellen als ik meega :)

Raspberry 17 December 2006 20:47

Ik ben nooit naar de kerk geweest, en ik hoef er ook niet naar toe.
In God geloof ik ook niet.

PFP 17 December 2006 20:50

Citaat:

Origineel gepost door AMF (Bericht 1278786)
Daar ben ik het echt to-taal niet mee eens. Naar de kerk gaan geeft een gevoel van saamhorigheid, en bijv. in het dorp waar mijn ouders wonen gaat iedereen naar de kerk, dus zie je iedereen daar ook, is het naast een plek waar je bidt ook een ontmoetingsplek.

Ik ga zelf naar de nachtmis met kerstavond, ik ben zelf niet heel erg gelovig maar mijn ouders wel. Ik hoef niet persé mee van m'n ouders maar ik weet wel dat ze het op prijs stellen als ik meega :)

Bovendien als je zelf wil, wie zijn andere mensen dan om dat te veroordelen. Schijnheiligheid van die hardcore christenen

Iessie 18 December 2006 07:49

ik ga nooit naar de kerk, ook niet met kerst. ben er toen ik nog op de basisschool zat een aantal keer geweest, omdat dat een protestantse school was, maar daarna niet meer eigenlijk.

3rd boetah 18 December 2006 08:07

Ik ga erheen met een begrafenis of huwelijk omdat iedereen in mijn familie, ooms tantes neven nichten etc. allemaal dus katholiek zijn. Me pa en ma dus ook, maar die waren als enige van mening dat hun kinderen zelf mochten uitmaken wat ze willen. Een kerk ziet er wel mooi uit vind ik, het heeft wel wat, maar die banken zitten zo verrekte klote dat ik na een kleine 10 minuten wel weer weg wil.
En met kerst naar de kerk... Ach, me vader heb me een paar keer mee willen slepen. Maar ik ging liever TV kijken, want 'boetah' had op datzelfde ding al gezien hoe zo'n kerstmis daar in zijn werk gaat. :z

Melisss 18 December 2006 09:38

Ik ga wel met kerst naar de nachtdienst maar normaal ga ik nooit maar mijn moeder wel die vind het dan gezellig als wij ook mee gaan met kerst.

elsje pelsje 18 December 2006 11:17

ik ga nooit naar de kerk , ik blijf liever thuis in bed naast mijn ventje

Deadangel 19 December 2006 08:06

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1278979)
:kots:

Zeg dat wel.

AmbyPur 19 December 2006 09:46

Citaat:

Origineel gepost door biffyclyro (Bericht 1278705)
Ik ga niet.

Vroeger ging ik vaker naar de kerk, ben katholiek officieel en ben gedoopt, heb communie én vormsel gedaan!
Maar ik geloof er niet meer in, word alleen maar naar van die enge jezus-beelden waar die gekruisigd wordt, al die 'liederen' vind ik eng, en bij de preken val ik in slaap. Dus waarom nog gaan? En alleen met Kerst gaan heb ik een paar keer gedaan maar in principe slaat dat natuurlijk nergens op.. Dus ga ik nu maar helemaal niet meer :)

Same here:)

dext0r 19 December 2006 13:51

mij zul je in principe alleen in de kerk vinden als er iemand met stijve kuiten legt en anders niet.

dext0r 19 December 2006 21:32

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1279575)
:D

je benne zeker nog nooit in westfriesland 'weest?

PFP 19 December 2006 21:38

en dat houden we zo

Banaan 19 December 2006 21:43

geloof kan een mens vermoorden in nederland, dus ongelovig zijn is heilig hier

AMF 19 December 2006 23:16

Citaat:

Origineel gepost door dext0r (Bericht 1279831)
je benne zeker nog nooit in westfriesland 'weest?

:+ heus niet iedereen praat zo O-)

JennyMindTricks 20 December 2006 07:22

Citaat:

Origineel gepost door AMF (Bericht 1278786)
Daar ben ik het echt to-taal niet mee eens. Naar de kerk gaan geeft een gevoel van saamhorigheid, en bijv. in het dorp waar mijn ouders wonen gaat iedereen naar de kerk, dus zie je iedereen daar ook, is het naast een plek waar je bidt ook een ontmoetingsplek.

Ik ga zelf naar de nachtmis met kerstavond, ik ben zelf niet heel erg gelovig maar mijn ouders wel. Ik hoef niet persé mee van m'n ouders maar ik weet wel dat ze het op prijs stellen als ik meega :)


Ik heb het hier over de kerstgezelligheid.
Want het gaat erover met kerstmis naar de kerk.

JennyMindTricks 20 December 2006 07:24

Citaat:

Origineel gepost door dext0r (Bericht 1279831)
je benne zeker nog nooit in westfriesland 'weest?

Moet je es in Het Westland hier komen.
Zeggen ze alleen maar 'leggen' ipv 'liggen' en 'kennen' ipv 'kunnen'.. ;)

Saarah 20 December 2006 10:30

Ik ga eigenlijk nooit naar de Kerk, alleen met een huwelijk of begrafenis, uit respect voor die mensen.
Op school hebben we ook een aantal keren per jaar een mis (ik denk een keer of 5 in totaal), maar dat is echt een mis van de school zelf. En meestal valt daardoor nog een lesuur weg, dus zo erg vind ik het eerlijk gezegd niet.
Ik ben zelf helemaal niet gelovig. Ik ben wel gedoopt, heb mijn eerste communie en mijn vormsel gedaan. Maar dat was niet omdat ik geloofde, maar gewoon omdat zo ongeveer iedereen het hier deed.

Raspberry 20 December 2006 11:25

Ben wel 1 x geweest met school voor een verplichte opdracht. (vergeten 8))
Maar de sfeer vond ik meer eng en irriterend. :o
Dat was dan ook de enigste keer.

Verder zou ik wel gaan idd voor overlijden/trouwen, maar dan hangt er een andere sfeer.

chica 20 December 2006 11:39

Ik ga nooit naar de kerk, alleen met een begrafenis/huwelijk.

Ik ben wel gedoopt en de hele rits, maar bij ons wordt er niks aan het geloof gedaan.

Bobba 20 December 2006 15:15

Ik ga zondag naar KAF :D Operatie BlackFalcon.. beetje knokken :D

Prestige 20 December 2006 16:48

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1279876)
Moet je es in Het Westland hier komen.
Zeggen ze alleen maar 'leggen' ipv 'liggen' en 'kennen' ipv 'kunnen'.. ;)

Verder zeggen ze ook: volgens mijn
En de groet is: Mogge!

:notgood:

chica 20 December 2006 20:14

kommen ipv komen:')

Iessie 21 December 2006 11:38

Citaat:

Origineel gepost door Prestige (Bericht 1280059)
Verder zeggen ze ook: volgens mijn
En de groet is: Mogge!

:notgood:


correctie: volleges mijn
en als groet kan ook gezegd worden: Môh! :) Westlands is cool!8-)

JennyMindTricks 21 December 2006 12:50

Citaat:

Origineel gepost door Prestige (Bericht 1280059)
Verder zeggen ze ook: volgens mijn
En de groet is: Mogge!

:notgood:

Of nóg erger:
Móoooooh (of móoohguhhh) PLUKKIE AL..
Doen we EFFFuh een bakkie pleur?!

Vréselijk!:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:24.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.