Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Ajax2 (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=24938)

Superjood 5 January 2003 12:18

Ajax2
 
Ik heb deze vakantie eindelijk is goed kunnen nadenken, onder andere over voetbal. Na veel nadenken kwam ik eigenlijk tot de volgende conclusie: Ik vind dat de Knvb op de een of andere manier het 2e van Ajax, in staat moet stellen om in de eredivisie, dan wel totodivisie, mee te laten doen. Er lopen zoveel goede jonge talenten rond in het 2e van Ajax, dat je van verspilling kan spreken, in geval deze talenten in principe te negeren. Nu spelen ze tegen andere 2e teams, maar daar leren ze dus niks van. Als je naar de afgelopen jaren kijkt, zie je dus dat die gasten winnen van Twente, Willem 2, Graafschap, en zelfs bijna Utrecht verslaan. Hieruit kan je concluderen dat het niveau, en de kwaliteiten zeker aanwezig zijn. Misschien wel in overvloed. DUs miij lijkt het een ideale oplossing om op een originele manier, misschien wel als Omniworld toetreedt, ook Ajax 2 toe te voegen. Deze maatregel zal het niveau van het neerlands voetbal alleen maar ten goede komen. Wat zouden jullie hier va vinden?

The Phit 5 January 2003 12:37

tja, en Johnny traint elke dag 7 kereltjes. Verder worden er 1e elftal spelers bijgevoegd als er gespeeld moet worden.

Oizo 5 January 2003 13:45

Daar heb ik de laatste tijd ook al aan zitten te denken zo van: "Kijk nou eens wat Ajax 2 voor een team heeft, ze zetten er spelers als Pasanen, Wamberto en Machlas in, ze zouden zich zeker kunnen meten met ploegen uit de Totodivisie en misschien ook wel de Eredivisie"

Stapper 5 January 2003 14:01

als ajax2 nou eens onder een andere naam door gaat dan zou het wel kunnen, maar dan moeten er niet spelers van het 1e naar komen :)

feyenoord heeft het ook, zie excelcior ;)

GregoorvanDijk 5 January 2003 15:20

Ajax zou die spelers moeten uitlenen. Je kunt het niet maken daadwerkelijk 2 elftallen aan een competitie te laten deelnemen. Of je moet het zoals in Spanje doen. Het 2e team mag niet hoger dan de eerste divisie spelen. Op die manier heeft Atlético Madrid B een hele tijd in de Segunda Division gespeeld.

Tyskie 5 January 2003 15:32

Voor bekerwedstrijden laden die gasten zich altijd extra op om tot een topprestatie te komen tegen eredivisieploegen... Gaan ze in een competitievorm spelen zal die motivatie minder worden en de resultaten ook.
Desalniettemin loopt er heel wat aardigs rond in Ajax2, jammer dat de samenwerking met Haarlem niet echt lekker loopt. Als ze het zouden doen als Excelsior en Feyenoord, dan zou Haarlem binnen de kortste ook Eredivisie spelen denk ik...

Bon 5 January 2003 17:23

Citaat:

Originally posted by Stapper
als ajax2 nou eens onder een andere naam door gaat dan zou het wel kunnen, maar dan moeten er niet spelers van het 1e naar komen :)

feyenoord heeft het ook, zie excelcior ;)


Bird Of Prey 6 January 2003 13:00

Citaat:

Originally posted by tyskie
Desalniettemin loopt er heel wat aardigs rond in Ajax2, jammer dat de samenwerking met Haarlem niet echt lekker loopt. Als ze het zouden doen als Excelsior en Feyenoord, dan zou Haarlem binnen de kortste ook Eredivisie spelen denk ik...
ja idd, dat principe van Feyenoord-Excelsior zou Ajax idd kunnen toepassen bij Haarlem, dat de betere spelers van Ajax 2 daar gedropt worden, zo stellen ze zich ook wat meer in de kijkers bij profteams dan dat ze in de jeugdcompetitie spelen en zo krijgen de wat mindere spelers in een jeugdteam meer speeltijd om zich zodoende te kunnen verbeteren

geitenwollens0x 6 January 2003 13:54

denk dat dat een beetje meningsverschilletjes oplevert
ieder1 zal denken "wrom ajax 2 wel en warom ons B elftal niet"

Stevie 6 January 2003 16:53

Citaat:

Originally posted by tyskie
Voor bekerwedstrijden laden die gasten zich altijd extra op om tot een topprestatie te komen tegen eredivisieploegen... Gaan ze in een competitievorm spelen zal die motivatie minder worden en de resultaten ook.
Desalniettemin loopt er heel wat aardigs rond in Ajax2, jammer dat de samenwerking met Haarlem niet echt lekker loopt. Als ze het zouden doen als Excelsior en Feyenoord, dan zou Haarlem binnen de kortste ook Eredivisie spelen denk ik...

Juist. In die bekerwestrijden spelen Stekelenburg, Pasanen, Wamberto, Heitinga (als hij niet geblesseerd is ) en Machlas (leeft hij nog :? ) gewoon mee. En, zoals tyskie al zei, ze laden zich extra op voor zo'n bekerwedstrijd. En dat idee van
Feyenoord-Excelsior en Ajax-Haarlem vind ik ook niet slecht.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:12.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.