Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Verbod op pedagogische tik (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=51084)

AnnAnAskE 14 December 2004 08:36

Verbod op pedagogische tik
 
Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?

dext0r 14 December 2004 10:28

volgens mij was dit niet geheel de stelling die hij in gedachten had.. ?
anyhow, ik denk dat een verbod op een pedagogische tik er alleen maar voor zorgt dat er nog meer losbandig tuig rondloopt op deze wereld...

als een hond niet wilt luisteren.. wat doe je dan? juist...
sommige kinderen zijn niet anders dan een hond...wat doe je dan? ... juist...

bruggi 14 December 2004 11:10

Zoals Sjaak Bral gister zei in zijn voorstelling (ik mocht kijken tijdens werktijd :love: ): "Knijpen doet veel meer pijn 8) ."
:Y)

Saarah 14 December 2004 21:33

Verbod op wąt? :$
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? 8) Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)

Bazzemans 14 December 2004 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt? :$
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? 8) Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)

Ja, dat bestaat in Belgiė niet..

Impressions 14 December 2004 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt? :$
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? 8) Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)

Als ik het goed heb is dat zo'n opvoedkundig ros op je bek, als in 'Heb jij een snoepje gepakt? *ramt neer* '

BlackTurtle 15 December 2004 03:44

Re: Verbod op pedagogische tik
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnnAnAskE
Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?
ik dnek dat dit een grote fout is, soms heeft een kind absoluut een pak voor ze broek nodig, maar het gevaar schuilt er in dat kinderen.ouders of wie dan ook misbruik gaan maken van het strafbaar yijn van een tikje.

en om dat te voorkomen moet je het zeker niet strafbaar maken.

Saarah 15 December 2004 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Als ik het goed heb is dat zo'n opvoedkundig ros op je bek, als in 'Heb jij een snoepje gepakt? *ramt neer* '
Oh oké.
Je kan een kind soms wel eens een tik op zijn handen of kont ofzo geven, maar in ieder geval niet écht slaan.

LoeLoe 15 December 2004 15:08

Ik ben van mening dat er nog zat andere manieren zijn om een kind te straffen die net zo effectief zijn.

Slaan/een tik uitdelen is gewoon omdat je de situatie niet meer baas bent en dan dat kind maar een pak slaag geeft zodat ie zen kop wel dicht houdt.

Ik heb vroeger genoeg 'pedagogische tikken' gehad in situaties die ook totaal anders opgelost hadden kunnen worden maja.

BlackTurtle 17 December 2004 11:55

ik was dus vroeger een zwaar ontspoord kind, en ik kan nu wel zeggen dat als ik af en toe, meer af dan toe, mijn pedagogische pak voor mn reet niet had gehad, dat ik nu een stuk erger zou zijn dan dat ik ben, omdat dat het enige was waar ik op reageerde :)

bastiaan dat mag je niet doen . geen respons.

bastiaan hou op je zusje te slaan . geen respons.

etc.

etc

etc.

EN NU IS T AFGELOPEN

BATS BATS BATS

damn dat doet zeer, laat ik dat voorloig maar niet weer doen.:d

dext0r 19 December 2004 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik ben van mening dat er nog zat andere manieren zijn om een kind te straffen die net zo effectief zijn.

Slaan/een tik uitdelen is gewoon omdat je de situatie niet meer baas bent en dan dat kind maar een pak slaag geeft zodat ie zen kop wel dicht houdt.

Ik heb vroeger genoeg 'pedagogische tikken' gehad in situaties die ook totaal anders opgelost hadden kunnen worden maja.


je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..

aefax 19 December 2004 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..


net wat ik dacht :)

LoeLoe 19 December 2004 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..

Mjah in het onderwijs ben ik genoeg van die kinderen tegen gekomen die volgens ouders totaal 'onhandelbaar' waren. Bullshit. Die hebben misschien dan wel een andere aanpak nodig, maar zeker geen pak slaag.

Probeer er dan eerst maar eens achter te komen waareom een kind niet luistert en probeer voor dat probleem dan een oplossing te vinden maar ga dan niet slaan ofzo. Slaan is echt het lafste wat je kan doen.

Tuurlijk ik kom ook wel kinderen tegen die ik soms wel achter het behang kan plakken. Maar der zijn genoeg andere manieren om zo';n kind te 'straffen' dan dat kind een pak rammel te geven.

BlackTurtle 21 December 2004 16:23

mmm, ik denk dat als ik 1 van jullie als ouders had gehad dat ik met 15 de baas in huis was geweest.

misschien zelfs wel eerder.


je hebt wel gelijk martijn, ik kijk idd naar mezelf als voorbeeld omdat het een van de meest extreme voorbeelden van een ontspoord kind is die ik ken. en als je het extreemste als voorbeeld neemt met de extreemste behandelmethode dan kan alles wat milder is toch ook milder aangepakt worden.

dext0r 3 January 2005 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Mjah in het onderwijs ben ik genoeg van die kinderen tegen gekomen die volgens ouders totaal 'onhandelbaar' waren. Bullshit. Die hebben misschien dan wel een andere aanpak nodig, maar zeker geen pak slaag.

als je al praat over kinderen in het onderwijs praat je over kinderen vanaf een jaar of 4, ik ben van mening dat die toch deels al een besef moeten hebben opgebouwd van goed of kwaad. Als ze dat vanaf die leeftijd nog niet deels hebben meegekregen is het vanaf het begin van de opvoeding niet goed aangepakt..

13370 4 January 2005 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt? :$
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? 8) Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)


jawel,
AAP

BlackTurtle 5 January 2005 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
als je al praat over kinderen in het onderwijs praat je over kinderen vanaf een jaar of 4, ik ben van mening dat die toch deels al een besef moeten hebben opgebouwd van goed of kwaad. Als ze dat vanaf die leeftijd nog niet deels hebben meegekregen is het vanaf het begin van de opvoeding niet goed aangepakt..
niet helemaal juist martijn, mijn ouders hebben echt hun best gedaan en mijn pa is zelfs groepsleider op een internaat voor zmok het lag in dit geval aan mij, ik ben er een van de harde leerschool :)

Blokker 21 January 2005 11:40

Re: Verbod op pedagogische tik
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnnAnAskE
Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?
heb je hier miss ook een bron bij..?

AmbyPur 21 January 2005 13:48

Re: Re: Verbod op pedagogische tik
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
heb je hier miss ook een bron bij..?
let wel dat dit al van een maand geleden is he :)

Blokker 21 January 2005 14:17

ja, ok... maar ben benieuwd in wat voor woorden hij dit heeft gezegd, lijkt me namelijk nogal n stupide plan.. (hoe wil je t controleren bijv.):wave:


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:52.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.