Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Lege tank? (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56526)

Bazzemans 28 November 2005 20:35

Lege tank?
 
Ik had vandaag echt een vreemde gebeurtenis. Gisteren wilde ik naar de bioscoop gaan (de nieuwe Harry Potter kijken) en wilde mijn auto (Suzuki Swift) niet starten. Kan natuurlijk gebeuren met dit koude weer en dus nam ik de auto van mijn moeder maar mee. Helaas had ik hem vandaag nodig en bracht hem dus vanochtend naar de garage. Pas vanmiddag om 17.00 uur kon ik de auto ophalen en dus ging ik weer terug naar de garage. Daar pruttelde mijn autootje alweer en er leek geen vuiltje aan de lucht. Toch had de garagehouder een apart verhaal. Ze hadden de auto drooggeblazen, de bougies vervangen en de spuitkop voor de benzine schongemaakt, maar het mocht allemaal niet baten. De auto liep niet. Ze gingen dus maar het meest onlogische nakijken. Zou er wel benzine in de tank zitten? Conclusie: GEEN BENZINE. Ze gooiden er 5 liter benzine in en de auto start perfect. We kwamen al gauw tot de conclusie dat het niet kon dat het al opgebruikt was (had nog net getankt) en dat het dus haast niet anders kon dat het gestolen was (er leken ook braaksporen zichtbaar).
Met die wetenschap besloten we maar naar het tankstation te gaan om hem vol te gooien met benzine, maar helaas. Na 5 liter erbij getankt te hebben liep de tank over en kon er geen druppel meer bij. De tank zat hélémáál vol met benzine. Kortom geen vuiltje aan de lucht en rijden met die hap. Terug naar de garage. Die snapten er niets meer van en stonden voor een groot raadsel. Er was geen toevoer van Benzine en ze hadden geschud, maar niets gehoord en toen ze bijgevuld hadden deed de auto het gewoon. Merkwaardig. Ik natuurlijk dolbij, want anders had ik gewoon ff 40 dure euro's afgejat gehad.

Iemand een verklaring voor deze vreemde situatie?

niemand 28 November 2005 20:37

kan benzine bevriezen :?

Ik weet het niet, klinkt allemaal wel erg vreemd :o

Nightwolf 28 November 2005 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niemand
kan benzine bevriezen :?
alles kan bevriezen, benzine alleen volgens mij bij extreem lage temperaturen :p

@ Bas: ff aanzien natuurlijk, dadelijk doet ie t weer niet goed

dext0r 28 November 2005 21:27

je tank is maar 10 liter? :+

niemand 28 November 2005 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
alles kan bevriezen, benzine alleen volgens mij bij extreem lage temperaturen :p

@ Bas: ff aanzien natuurlijk, dadelijk doet ie t weer niet goed

ja dat dacht ik al, maar bedoelde meer dat het niet door het weer van de afgelopen dagn kan bevriezen :)

Bazzemans 28 November 2005 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
@ Bas: ff aanzien natuurlijk, dadelijk doet ie t weer niet goed
Hij doet het ook gewoon goed, maar het is de vraag in hoeverre ik er dus morgen ook mee naar Enschede kom ;)..

frox 29 November 2005 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je tank is maar 10 liter? :+
hij tankt vast in duitsland :z

Bazzemans 29 November 2005 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frox
hij tankt vast in duitsland :z
Ten eerste vraag ik me dan af wat dat te maken heeft met mijn benzinetank in de auto? Ten tweede tank ik vaak in Duitsland (is nu eenmaal goedkoper), maar ten derde had ik deze keer bij Firezone in Enschede getankt..

dext0r 29 November 2005 22:19

maar is je tank nou wel meer dan 10liter?:+

Bazzemans 30 November 2005 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
maar is je tank nou wel meer dan 10liter?:+
:+ Duh.. Ik tank meestal 40 liter.. Dan zal er wel 45 liter in kunnen..


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:13.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.