Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vlinder in je buik (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67404)

monkey d luffy 19 July 2010 19:47

vlinder in je buik
 
beste mensen ik had de vraag vlinder in je buik
wat is het, en wat gebeurt er dan in je lichaam.
dacht meschien weet iemand hier er antwoord op :D

Mr. Macphisto 19 July 2010 20:04

Geen idee.

Wortelbrood 19 July 2010 20:32

Ik heb het ooit geweten. Was iets met dat je hart sneller bloed rondpompt en je daar daar ergens krampjes krijgt ofzo.

Tada, de vlinders zijn geboren.

tommy almighty 20 July 2010 10:20

Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid. Toch houdt men er in het dagelijks leven nauwelijks rekening mee. Als er sprake is van verliefdheid zegt men niet "het is maar gewoon een kwestie van hormonen". Deze wetenschappelijke kennis heeft dus geen invloed op de dagelijkse werkelijkheid.

Afwijzing door de geliefde kan leiden tot liefdesverdriet.

Het gevoel van verliefdheid ebt daarna meestal weg. Andere dingen nemen dan de plaats van verliefdheid in, zoals steun, vertrouwdheid, geborgenheid die samen de basis kunnen vormen voor een langdurige liefde. Deze gevoelens van geborgenheid worden onder andere tijdens een orgasme opgewekt.[bron?]

[bewerken] Verslaving
Wanneer iemand dusdanig aan het verliefdheidsgevoel verslaafd is geraakt dat hij of zij constant op zoek is naar iemand, louter om de verliefdheidskick, kan dat negatieve gevolgen hebben voor de persoon, zoals dat bij alle verslavingen het geval is. Vaak gaat liefdesverslaving hand in hand met seksverslaving. Een oplossing is niet altijd pasklaar. Neurologen hebben vastgesteld dat men emoties deels ook zelf kan controleren. Zo kan men zelf een beginnende verliefdheid in de kiem smoren door contact te vermijden[1].



zoiets....

Baloe 20 July 2010 10:22

beetje t gevoel als je hard aan t schommelen bent...dan krijg je ook zo'n kriebelig gevoel in je buik...

maar dan ist bij verliefdheid iets anders :Y)

Mr. Macphisto 20 July 2010 13:36

Als ik een heuveltje pak met de auto voel ik het in m'n leuter hoor.

Wortelbrood 20 July 2010 23:15

Vroeg TS niet om een uitleg?:+

Vlinder 21 July 2010 01:02

als je hart sneller gaat kloppen ;)

vlinders zijn leuk :$

monkey d luffy 21 July 2010 20:39

heey thx voor al de grapige comments :P
ik heb zelf ook vlinders nu maar ik heb niet echt iemand als ik daar aan denk of iemand waar het heel erg van word waar kan het dan aan ligen ?
en nee vlinders zijn even leuk als ik ook kan slapen

Baloe 21 July 2010 20:46

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1496589)
heey thx voor al de grapige comments :P
ik heb zelf ook vlinders nu maar ik heb niet echt iemand als ik daar aan denk of iemand waar het heel erg van word waar kan het dan aan ligen ?
en nee vlinders zijn even leuk als ik ook kan slapen

dan heb je ook geen vlinders, maar een gewoon een kriebel in je buik

Young 21 July 2010 21:03

Jouw "vlinders in de buik"
Is dat zo:
Als je de persoon (of wat dan ook in jou geval) ziet, je bij jezelf denk "Wow!" alleen al om het gevoel.
En je daarna haar nog eens goed aankijkt en dan "WOW!" wel kunt schreeuwen, maar eigenlijk helemaal dichtklapt? Al zij het voor heel even dat je dichtklapt / erbij stil staat.

Mr. Macphisto 21 July 2010 21:50

Verliefdheid is een toverbal, stelletje prutsers.

Baloe 21 July 2010 22:17

ooo dat kutkind met dat kutlied

monkey d luffy 22 July 2010 12:03

Citaat:

Origineel gepost door syoung
Als je de persoon (of wat dan ook in jou geval) ziet, je bij jezelf denk "Wow!" alleen al om het gevoel.
En je daarna haar nog eens goed aankijkt en dan "WOW!" wel kunt schreeuwen, maar eigenlijk helemaal dichtklapt? Al zij het voor heel even dat je dichtklapt / erbij stil staat.
ja je hebt gelijkt maar dan een beetje de hele dag
en wat is het verschil tussen kriebels en wat zijn kriebels ? en vlinders ?

monkey d luffy 22 July 2010 12:04

oja en wat is dat voor lied ? aaargh wat een rot lied
zo wil ik het dus niet leren

ash-hôôle 22 July 2010 14:05

verliefd zijn is voor mietjes. :yes:

Kwalvis 22 July 2010 16:29

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1496627)
verliefd zijn is voor mietjes. :yes:

Ik ben een mietje :yes:

Baloe 22 July 2010 17:35

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1496627)
verliefd zijn is voor mietjes. :yes:

:z

Icarus 22 July 2010 18:37

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1496627)
verliefd zijn is voor mietjes. :yes:

Ik dacht dat er iets was tussen ons..:{

Chrizlybeer 22 July 2010 19:40

Kriebels/vlinders in je buik is puur een fysiologische staat waar je brein een emotie aan vast plakt.
Is vroeger een mooi experiment mee gedaan;
Een groep mannen moet over een stevige betonnen brug lopen en aan de overkant staat een aantrekkelijke vrouw.
Een andere groep mannen moet over een wankele houten hangbrug en daar staat wederom een een aantrekkelijke vrouw aan de overkant.
Allebei de groepen mannen kregen van die vrouw haar nummer. Van de groep mannen die over de wankele brug liepen belde er aanzienlijk meer.

De verklaring hiervoor zou zijn dat die groep mannen een bepaalde staat van arousal hebben bereikt die zij koppelde aan de aantrekkelijke vrouw.
Mocht die vrouw daar bijvoorbeeld niet hebben gestaan zouden ze het gevoel als angst hebben bestempeld.

monkey d luffy 24 July 2010 13:04

apart snap het aleen niet echt ?
en bedankt ash nu weet ik dat ik een mietje ben

Chrizlybeer 24 July 2010 16:47

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1496823)
apart snap het aleen niet echt ?
en bedankt ash nu weet ik dat ik een mietje ben

Kneus


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:32.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.