Onderwerp: Website
Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2004, 18:33   #10
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind deze site niet echt bepaald geschikt voor 12-jarigen. Je komt op de site en krijgt meteen beeldschermgrote plaatjes te zien van diverse piemels. Over subtiliteit gesproken . Het beste is natuurlijk om bronnen te gebruiken die beschikbaar worden gesteld door erkende instanties. Dat zo'n webmaster het goed bedoelt lijkt natuurlijk wel leuk, maar professioneel aangepakt is het zeker niet.
Van vroeger kan ik me nog wel het hoofdstuk voortplanting van Biologie herinneren. Hierin werd rustig opgebouwd met dat er verschillen waren tussen man en vrouw en later een paar geïllustreerde plaatjes van een piemel en een vagina en pas aan het eind van het hoofdstuk ergens stond een echte foto om zo toch te weten wat er zich nou eigenlijk afspeelt in de broek van het andere geslacht. Dit is natuurlijk een stuk wetenschappelijker/professioneler dan zo'n site die je platgooit met plaatjes van naakte mannen.

Afgezien van dit vraag ik mij dan ook nog eens af wat voor nut het nou eigenlijk heeft om je dochter te vertellen wat een piemel is? Dan kun je beter gaan vertellen wat sex over het algemeen nou is, zonder expliciet in te gaan op de penis. Je kunt natuurlijk wel kort vertellen wat een penis is en wat het allemaal kan, maar het hoeft echt niet zo uitgebreid. Beter is het om uitgebreid te vertellen hoe ze een condoom moet hanteren enzo.

Nou weet ik zo niet welke instantie(s) zich in Nederland bezig houden met sexuele voorlichting, maar ze zijn er wel voor zover ik weet. Misschien dat een ander forumlid weet waar je het beste terecht kunt voor foldertjes enzo?
  Met citaat antwoorden