Enkele bericht bekijken
Oud 29 October 2004, 15:47   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
kijk hier kun je tenminste mee verder.

met wegjagen bedoel ik net wat jij zegt, verbannen uit de samenleving. en levenslange opsluiting of executie zou ik me ook wel in kunnen vinden, maar dat kost geld, dan is verschoppen beter.
Levenslange opsluiting, daar kan ik me in sommige gevallen wel in vinden, maar verbanning in deze moderne tijden lijkt me vrijwel onmogelijk en absurd. Hetzelfde voor executie, hoe barbaars...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle

waarom zou dat een averechts effect hebben? ik vind nogsteeds dat 1 van de grootste problemen het tekort aan cellen is , maar men gaat er meer van uit dat dit soort mensen te genezen zijn dan dat het beter is dan opsluiten, wat volgens mij een direct gevolg is van het niet uit willen/kunnen geven van geld voor het bouwen van nieuwe cellen.
Het cellentekort is meestal in het voordeel van de kruimeldieven en dus niet van de verkrachters. Het is naief om te denken dat als er meer cellen zijn, dat dan alle problemen zijn opgelost. Verder praat je natuurlijk ook over mensen die hun straf al hebben uitgezeten en de boete aan de maatschappij al hebben betaald.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle

maar even terug naar de delinqenten

ik ben ht met je eens dat je een groot onderscheid meot maken tussen iemand die zn vingers een keer niet thuis kon houden dan iemand die moedwillig de straat op gaat om iemand wat aan te doen, dat zou natuurlijk te gek zijn. mischien reageer ik wat extreem omdat iemand in mijn nabije omgeving dit is overkomen maar ik ken geen genade voor mensen die zedendilicten plegen en dat meen ik. geen straf is in mijn ogen zwaar genoeg.
Je herhaalt jezelf, ik kan me niet indenken dat iemand die ook maar enige opleiding heeft genoten er voor is om een eigen rechter systeem op poten te zetten...
En daarom moet een (straf)rechter ook neutraal zijn en niet een emotioneel wrak dat naar de publieke opinie gaat straffen, anders is het hek van de dam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle

wat vaak vergeten word is hetgeen waar het slachtoffer jarenlang door achtervolgd word, en de problemen die ze in het liefdesleven tegenkomen, het dagelijks leven is te doen, dat is zo ingebrand, maar het vertekende beeld wat men dan krijgt is niet goed en het kost ontzettend veel tijd om iemand daar weer bovenop te krijgen, en dat voor iets wat vaak vrij kort duurt.

ook al heeft het voor de daders misschien wat minder fijne effecten, zijn rechten heeft die verspeeld toen die de fout in ging.
Volgens mij wordt dat helemaal niet vergeten, kijk eens om je heen hoeveel vrouwen en slachtoffer hulporganisaties wij wel niet in Nederland hebben.
  Met citaat antwoorden