Onderwerp: Van Gaal trainer AZ
Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2005, 12:45   #1
Kolkie
KnikkerOog!
 
Kolkie's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 January 2005
Locatie: Ulft
Berichten: 2.142
Standaard Van Gaal trainer AZ

EN JA HOOR .. WAT LAS IN ZONET OP INTERNET

Telesport

vr 14 jan 2005, 12:37
Van Gaal trainer AZ
door onze redactie
ALKMAAR - Louis van Gaal fungeert per 1 juli als trainer van AZ. De Amsterdammer tekent in Alkmaar, waar hij ooit als speler en assistent-trainer actief was, een contract voor drie jaar. Hij volgt Co Adriaanse op, die na dit seizoen vrijwillig vertrekt bij de koploper uit de eredivisie.


Volgens een verklaring van het bestuur op de website van AZ voldoet Van Gaal (53) volledig aan de eisen waaraan de nieuwe hoofdcoach moest voldoen. De Alkmaarse club wilde een trainer die veel waarde hecht aan discipline, aanvallend voetbal wil spelen en over (veel) ervaring beschikt. "Van Gaal was de eerste keus van AZ", liet het bestuur weten.

"Ik heb voor AZ gekozen op basis van drie criteria. AZ is een stabiele organisatie waarin ik denk goed te kunnen functioneren, de kwaliteit van de spelersgroep biedt voldoende mogelijkheden en de ambitie van de club sluit aan op mijn eigen ambities", verklaart Louis van Gaal zijn keuze op de officiële site van AZ.

AZ en Van Gaal hebben besloten om nog geen perspresentatie te houden. De nieuwe hoofdcoach begint op 4 juli met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Alkmaarse club verblijft deze week op trainingskamp in het Spaanse Cadiz.
__________________
Soms heb je er gewoon geen woorden voor.
Kolkie is offline   Met citaat antwoorden