Enkele bericht bekijken
Oud 7 May 2005, 18:09   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
ach ik vind dat de politie zich bezig moet houden met hun werk en dat is gewoon die boeven vangen nix meer nix minder en niet zovee zorgen maken over dat voetbalgeweld er hoeft maar 1 agent bij die wedstrijd te zijn en als het uit de hand dreigt te lopen kijk dan kun je nog versterkingen gaan aanvragen maar gelijk al met half leger bij elke wedstrijd staan gaat veel te ver en vaak worden ook de mensen gepakt die juist helemaal nix bijzonders doen daar.
Maar dat gezeik ook over die scooter aanpak ja scooters rijden te hard maar zoveel ongelukken gebeuren er niet door het hard rijden het komt puur door onverantwoordelijk rijgedrag dus die onzin dat als een scooter te hard loopt we gooien hem in de pletter vind ik ook zo'n onzin want dan mogen ze dat ook wel bij auto's gaan doen als mensen meerdere malen veels te hard rijden
Dat is een hele andere discussie natuurlijk, hier wilde ik het graag bij dit onderwerp houden.

Op zich is het natuurlijk te gek voor woorden dat er rondom voetbalwedstrijden zoveel politieinzet gebruikt wordt. Maar laten we het omdraaien: wordt één en ander niet veel teveel gehypt? Wordt er niet weer doorgedraaft? Elke 3 weken voor een wedstrijd vindt er veiligheidsoverleg plaats. Ikzelf ben wel eens bij zo'n overleg aanwezig geweest. De meest onnozele potjes worden gebombardeerd tot ik meen C-cathegorie (?) wedstrijden, wat zoiets betekend als zeer hoog risico. Ik heb het dan niet over wedstrijden tegen Ajax, maar dus ook over RKC-Roda. Ja echt, RKC-Roda. Waarom? Omdat Den Bosch in de buurt ligt! Niet alleen verplichte combi-regeling dus, maar ook legers politie op de been. Naar gefundeerde argumenten vanuit supportersverenigingen wordt niet geluisterd.

Kijk; Ajax-Feyenoord, Ajax-ADO, Ajax-Utrecht en Feyenoord-ADO, andersom.. Dat zijn nu eenmaal wedstrijden waarbij als er geen politie op de been is ongetwijfeld rellen uitbreken. Dan hebben we het simpelweg over openbare orde. Wanneer er een demonstratie plaatsheeft of een staking dan is daar óók politie bij aanwezig. Is die er niet dan weet je dat het misgaat. Waarom bij het voetballen en bij evenementen dan zo'n kromme redenatie?

En zoals Tank al aangeeft, dan zwijgen we nog maar over de politie zelf. Vaak de bron van het kwaad vanwege provocaties en zeer slechte optredens. Bij Den Bosch-Roda, wanneer er dan eens iets aan de hand was en wat je ver van tevoren zag aankomen waren ze er weer níet. Betaald Den Bosch daar dan ook geld voor? Voor politie die er dan niet is als je 'm nodig hebt?!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden