Enkele bericht bekijken
Oud 18 May 2005, 15:10   #20
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ervaring als doorslaggevende factor vind ik voor een derde keeper niet zo'n sterk argument. Ervaring is er namelijk genoeg met Van der Sar en Timmer en de derde keeper vind ik nou juist bij uitstek een plek om iemand een kans te geven en een signaal af te geven. Een signaal dat Van Basten sinds zijn komst afgeeft, namelijk dat je in aanmerking komt voor het Nederlands elftal als je speelt, dat reputatie niet telt en dat de Nederlandse competitie een bron is voor Oranje.
Je noemt Wapenaar een modale eredivisiekeeper, maar dan ga je voorbij aan de vorm die hij sinds hij sinds zijn komst bij Vitesse is tentoonspreidt. Voor zover ik weet keept Waterreus bij Glasgow Rangers ook naar behoren. Zoetebier speelt niet en hoor je in alle euforie rond PSV inderdaad niet. Tja dan manifisteert hij zich uitstekend, het zal wel. Ik zie absoluut niet in waarom Zoetebier als derde keeper meer zou toevoegen dan een prima 'eredivisiekeeper'. Ik vind dat iemand zich pas werkelijk manifisteert voor een selectie als hij goede wedstrijden speelt.

Qua leeftijd en ervaring maakt het echt niet zoveel uit of je nou Wapenaar, Zoetebier of Waterreus oproept. Waterreus bijvoorbeeld heeft nog meer ervaring, zowel in Oranje, Europa en wat betreft competitiewedstrijden en speelt wekelijks. Wapenaar is geen broekie meer en je valt je echt geen buil als je hem oproept als derde keeper. Ergens is het wel slap dat Van Basten niet consequent is als het gaat om speeltijd. Ik vind het zelfs een beleding aan het adres van alle Nederlandse keepers, met alle respect aan de voorbeeldige Zoetebier. Als hij naar Borussia Dortmund gaat en hij gaat keepen, dan wordt het een ander verhaal, want Zoetebier blijf ik een goede keeper vinden.
Wapenaar is twee keer mislukt bij matige buitenlandse clubs en profileert zich in mijn ogen meer met zijn show en uitspraken dan met zijn keeperswerk, want zo goed vind ik hem echt niet spelen... Wanneer heeft hij bijvoorbeeld zelf echt punten gepakt voor Vitesse? Natuurlijk zou hij graag willen, maar wat voegt hij toe aan Oranje? In mijn ogen helemaal niets.
Waterreus is de oorzaak van 8 jaar geen tweede ronde CL bij PSV (enigzins overdreven natuurlijk). Best een leuke jongen hoor, zeker voor de pers, maar wel een die erg veel aandacht naar zich toe trekt in een groep en qua keeperskwaliteiten houdt het toch echt niet over. PSV liet hem echt niet voor niet zo makkelijk lopen met een 'gentlemens agreement'. Geloof me, als het echt een topper was dan hadden ze hem wel aan zijn contract gehouden. Maar het belangrijkste argument tegen Waterreus is dat het hoogst onzeker is wat hij volgend jaar gaat doen, hij wilt namelijk erg graag naar de USA. En dan komt hij dus niet in aanmerking voor het WK in Duitsland, dus heb je er ook niets aan om hem nu wel op te roepen.

Zoetebier is ook een best aardige keeper, maar voornamelijk geselecteerd bij gebrek aan alternatieven (in mijn ogen en waarschijnlijk ook die van Bassie). Als een Stekelenburg bij Ajax in de basis stond, dan was die heus wel geselecteerd. Als Westerveld in Spanje wekelijks zijn niveau had getoond, was die waarschijnlijk geselecteerd. Postma idem.
Van Zoetebier weet van Basten wat hij aan hem heeft, hoe hij in de groep ligt, wat zijn kwaliteiten zijn. Dat voegt hij dus toe aan Oranje. Waarom dat opgeven ten faveure van Wapenaar of Boschker, waarvan je dus niet weet wat je er aan hebt, behalve dat ze in de eredivisie best aardig keepen bij subtoppers.
Ik denk dus dat je met een derde doelman of een jonge, talentvolle keeper aan het werk moet laten snuffelen (zoals Stekelenburg als hij bij Ajax gewoon basisspeler was geweest) of een doelman moet selecteren, die naast zijn kwaliteiten, goed in de groep ligt, zich niet te nadrukkelijk op de voorgrond wilt plaatsen en waarvan je weet wat je er nu en in aanloop naar het WK aan hebt. En dus geen keeper waarvan dat allemaal twijfelachtig is om te laten zien dat hij aardig staat te keepen bij een club die niet eens Europees voetbal haalt.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 18 May 2005 om 15:13
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden