Onderwerp: Het einde!!
Enkele bericht bekijken
Oud 18 June 2005, 22:50   #12
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Het einde!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Hebben jullie ook wel eens het gevoel alsof je alles al gehad hebt???
Want ik heb nu het gevoel alsof het einde dicht in zicht is en er geen redenen meer zijn om verder te gaan!!.
Want wat doen we nou in dit leven??
We worden geboren om een hoop nutteloze dingen te doen en om vervolgens weer te sterven.
Dus kan iemand mij uitleggen wat we hier nog doen??
sinds enige tijd is de zin voor filosoferen over het nut van het bestaan en al die koek eraf.

als ik mensen over diepzinnige onderwerpen hoor denk ik dus 'nee hè' en wil hen op licht cynische wijze van mijn standpunt overtuigen dat er geen absolute waarheid is, alleen een soort kosmische harmonie, een juistheid in alles wat er gebeurt - niet verwisselen met voorbestemming of noodlot of god - ik vraag dus niet 'waarom' en leidt zo een enerzijds zorgeloos maar anderszijds eenzaam leven.

de grote vragen niet stellen vanwege het weten dat de absolute waarheid er niet is en dat het feit je van alles af te vragen gewoon is maar geen verschil maakt is een geweldige combinatie die achteraf echter niet zoveel voldoening geeft omdat het lastig kletsen is als je niet veel te melden hebt vanwege je verdomde onverschilligheid. toch wel frustrerend ergens.
  Met citaat antwoorden