Enkele bericht bekijken
Oud 13 September 2005, 22:37   #82
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank

Bij een moeizame wedstrijd is zo'n fout veel dodelijker (zie afgelopen vrijdag).
Een topclub heeft daar vaak gewoon minder last van. Die winnen vaak al op kwaliteitsverschil.
NEC verliest niet door een fout van de scheids, maar gewoon door een gemis aan kwaliteit/geluk tov Feyenoord.
Sparta - Feyenoord zelfde verhaal. Sparta speelt de eerste helft veel beter, schied stapelt fout op fout, en wordt van uit de Feyenoord-aanhang voor alles en nog wat uitgemaakt. Tweede helft wordt er orde op zaken gesteld.
Een fout bij de 1-0 vind ik curciaal. Dat Feyenoord daarna nog op 2-0 en 3-0 komt ligt toch voornamelijk aan het feit dat NEC wel móet komen.

Feyenoord-Roda vorig jaar was hetzelfde verhaal. Het staat 2-1, Roda drukt, maakt de 2-2 en de grens vlagt voor buitenspel. Terecht blijkt naderhand, maar dat kon hij nooit zien door een haag van 10 spelers. Ik wil wedden dat hij andersom niet had gevlagd. 10 minuten later krijgt Feyenoord vanwege een onschuldige valpartij een pingel, die hij andersom ook nóóit gegeven zou hebben. Daarna wordt het nog 4-1.

Kun je dan zeggen dat zonder al die beslissingen Feyenoord ook wel gewonnen had? Misschien, maar feit is wel dat dit soort duels van de 17 thuiswedstrijden van Feyenoord zeker een keer of 5, 6 voorkomen. Natuurlijk is het dan buitenspel, en inderdaad, de verdediger maakt contact met de aanvaller, DUS is er wat voor te zeggen. Maar waar het om gaat is dat het andersom zelden of nooit het geval is.

Uitwedstrijden is wat anders. Ik ben geneigd te beweren dat het daarin nog wel eens zou kan zijn dat 'de voordeeltjes elkaar wel opheffen', maar andersom ben ik overtuigd van niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden