Onderwerp: Abortus onder de 16
Enkele bericht bekijken
Oud 12 November 2005, 19:59   #14
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
En "the-morning-after-pil" dan ?...

Ik was laats op een site (de URL weet ik niet meer)...Deze was van een instelling die ook tegen op abortus waren, als reden gaven ze de lichamelijke en psychische gevolgen...En bovendien is je kind iets van jou, van te voren heb je tijd genoeg gehad om na te denken over "Is dit wel wat ik wil ?"...
Maar bij een verkrachting heb je geen tijd om na te denken. Ik geloof dat de gemiddelde leeftijd waarop iemand tegenwoordig ontmaagd wordt 15.2 jaar is. Ik las net een artikel waarin stond dat ongeveer 13% van de 23-24-jarigen en 15% van de 21-22-jarigen nog nooit geslachtsgemeenschap hebben gehad. Dan vraag ik me af hoeveel van de jongeren tegenwoordig al op hun 13de seks hebben. Volgens mij is dat een verontrustend hoog cijfer. Ik denk niet dat je als 13-jarige er echt al veel over nagedacht hebt en er al veel met je "partner" over gesproken hebt. Voor veel pubers is het tegenwoordig stoer om op een jonge leeftijd seks te hebben, wat roken of op een maand tijd het handje vasthouden van drie verschillende jongens/meisjes op de speelplaats vroeger was.

Ik denk dat de morning-after-pil dan wel het laatste is waar je aan denkt als je net verkracht bent. Een verkrachting is psychologisch óók heel erg zwaar. Je moet het eerst zelf proberen te aanvaarden of te verwerken voor je naar je ouders of iemand anders stapt om erover te praten.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden