Enkele bericht bekijken
Oud 16 January 2006, 13:51   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
dan waardeer je simpelweg het leven niet meer. dan ben je verwent. niemand geeft het recht dat jij met je egoisme je nabestaanden zoveel verdriet bezorgd. er is er maar een die het leven mag nemen en dat is Allah/God.....(in mijn ogen)
Ik ben het wel met je eens dat zelfmoord één van de meest egoïstische daden is die er bestaat. Je doet het immers puur en alleen voor jezelf en echt niet voor iemand anders. Je helpt er echt niemand mee, behalve voor je gevoel jezelf.
Iemand die zelfmoor pleegt is echter wel helemaal ten einde raad. Zo'n persoon kàn en wil niet meer geholpen worden. De ziel van deze persoon heeft niet meer de wil om te leven en de geest en het lichaam geven hier dan aan toe. Het gevoel en lichaam van een mens heeft niet de kracht om een definitief besluit van de ziel te doen veranderen. De knop is dan omgezet.
Wat je overigens zegt over Allah cq. God is in mijn ogen onzin. Mocht dit fenomeen bestaan dan is het iets wat de mens de kracht heeft gegeven om zelf te beslissen over wat er gebeurd met zijn lichaam, geest en ziel. Als Allah cq. God zou vinden dat een mens hier niet zelf een keuze in zou mogen maken, dan had Allah cq. God het wel zo gemaakt dat deze keuze onmogelijk te maken was.
Bazzemans is offline