Enkele bericht bekijken
Oud 15 February 2006, 21:55   #58
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wat dit betreft ben ik heb bijna volledig met je eens. Jammer genoeg worden er andere religieuze mensen de dupe van wat dit soort idioten doen. Ik vind het een goede zaak dat het mogelijk is om vreedzaam tegen dit soort spotprenten te demonstreren, ook ik vraag me namelijk af of dit allemaal wel op deze manier moet (die spotpreten dus). Ik ben een voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar mensen zouden bij zichzelf te raden moeten gaan of het dan goed/normaal/verstandig (of wat dan ook is) is om deze vrijheid te gaan gebruiken als recht om mensen te beledigen. Ik denk niet dat dit zo zou moeten zijn.
Desalniettemin is de reactie van (een groep) Moslims natuurlijk ook belachelijk. Ik vraag mij dan ook af of dat binnen die cultuur wèl normaal is. Als wij op deze manier zouden reageren op wat dan ook, dan zouden ze ook moord en brand schreeuwen. Heel duidelijk mag iig zijn dat de in Nederland woonachtige Moslims beter zouden moeten weten (ze kennen de Nederlandse cultuur goed genoeg om te weten dat het hier niet kan en dat zij ook de kans krijgen om hun zegje te doen zonder dit soort acties). Helaas kan je doordat ook dit dan dus onder de vrijheid van meningsuiting valt er niets tegen doen.

De vrijheid van meningsuiting is dan ook een groot goed, totdat het misbruikt wordt door mensen om over en weer beledigingen uit te spreken.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden